[VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 02:08

AlwaysH schreef:
Jammer dit, helaas heb je daar geen zeggenschap over en kan ik nou niet echt zeggen dat je je zelf hebt verdiept in de kleur sepia. Ik l*l niet zomaar wat hoor, heb er enkele maanden geleden verschillende fokkers voor ondervraagd.


Hier doel ik op ;) Als je als fokker je niet verdiept heb in de kleuren, dan zegt dat zeker wat over je kennis. Want kennis van kleuren heb je daarvoor nodig.

De foto van de zilversepia staat op deze pagina. Grijs, met lichte kringen om de ogen. Een zilvergrijze heeft kaakstrepen, die heeft deze niet.

Edit; Vorige pagina dus :P

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 02:17

Dat klopt, maar zoals ik al zei wordt (er hier en door de fokkers die ik verder ken) de term sepia los gebruikt.
Niet zilver, maar het is sepia geworden, omdat het dus de naam van de gloed is die je niet wilt hebben (oid).
Dat er verschil is tussen een zilvergrijze hamster en een sepia (ivm aftekeningen) begrijp ik wel, ja.

Overigens vind ik deze strijd nu oneerbiedig, je neemt het mij kwalijk dat ik jouw kennis zou onderschatten terwijl je zelf over mijn kennis oordeelt en mij daarbij verzoekt het topic te verlaten.

Veel succes nog met je flufjes, ik ga de informatie die ik net heb gewonnen bij andere fokkers niet door de war halen. :P

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 03:05

Jij blijft steeds zeggen dat ik je uit mijn topic wil hebben, maar dat is zoals ik al zei niet waar. Ik vertel hier waarom ik vind dat jij er naast zit, vervolgens zeg jij ''Ik ontstip dit topic'' en daarop zei ik dat ik dat dan idd liever heb. Want als jij iets zegt waarvan ik denk dat dat niet klopt en ik geef daar een prima andwoord op waarom ik dat anders zie, dan vind ik het nogal flauw om direct te zeggen dat je weggaat. Maar wil je blijven, ook prima!

Dat is naar mijn mening ook het verschil over het deel over gebrek aan kennis. Ik twijfel idd aan jou kennis, over deze kleur voor de goede orde. En jij mag ook aan mijn kennis twijfelen, even goede vrienden, maar jij vind het niet noodzakelijk om te weten wie van ons gelijk heeft en dat vind ik wel noodzakelijk. Voor jou heeft het fout hebben van de naam geen gevolgen, maar wat denk je van mijn stambomen, als de kleurnamen niet kloppen.
Nou weet ik in dit geval dat de naam correct is, maar wat doet dit voor iemand die een hamster van mij wil en er zelf geen kennis van heeft.. Wat is waar, mensen willen zekerheid en ik zelf zou bij twijfel verder zoeken.

Sepia is een term die gebruikt werd bij zilvergrijze hamsters die door gedragen kleuren donker word. Dat staat los van een Zilversepia, dus een hamster met U_eeSg_ als genetische code.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:23

Je snapt hem nog steeds niet.
Ik ga hier niet verder tijd aan verdoen. Je kan in mijn hamster volgtopic zien wat ik bedoel.

Al heb je me wel nieuwsgierig naar de 'stambomen' van jouw dieren.

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 15:23

Je bedoeld dit topic?
[BB] [VOLG] de hamsterfluffies krijgen een eigen volgtopic!

Daar staat precies in wat ik zeg.
Najoveh schreef:
Je hamster is niet sepia maar zilvergrijs, drager voor creme. De donkere strepen horen daar bij, en de bruin/beige schijn komt doordat ze creme draagt. Dat werd vroeger inderdaad sepia genoemd maar nu totaal niet meer. [b]Sepia is nu alleen nog donker sepia, zilversepia,...[/b]
Als je zegt dat je een sepia hamster hebt tegen iemand die er verstand van heeft zullen die je alleen maar raar aankijken, de term wordt echt niet meer gebruikt en is daardoor ook niet meer correct. De kleur sepia in die vorm 'bestaat' gewoon niet meer :o



En ik had je best inzicht willen geven in de stambomen van mijn hamsters. Maar de toon van jou bericht (''Stambomen'', je hebt al bepaald dat mijn stambomen niks voorstellen), maakt dat ik meer en meer het gevoel krijg dat je mij gewoon zwart probeert te maken en sorry, maar dan is het snel afgelopen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:44

Wat een gezelligheid hier -O-

Wist dat je hamsters niet bij elkaar moet zetten, maar dat je de fokkers ook al uit elkaar moet houden om oorlog te voorkomen...

Jullie delen je hobby, je passie!
Deel dan ook je kennis en blijf gewoon aardig {:)

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 15:45


AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:42

Ik wil je niet zwartmaken, ik wil nu wel heeleerlijk weten wanneer jij iemand een fokker noemt. Aangezien de meeste fokkers beginnen met dieren van een andere fokker, zich bekend maken met sites etc, en ik me afvraag tot waar jij je hier in hebt geplaatst. En niet om je af te branden, maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben. En de meeste fokkers willen nog steeds niet dat hun sepia crème draagt. Wat ik dus bedoel, want je wilt dus geen zilver sepia horen.
(Ik fok niet Shirley, overigens is de hamster community erger dan die van de paarden)

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 18:58

Jij blijft doorgaan over de zilvergrijze hamster, die vroeger sepia genoemd werd als hij verkeerd kleurde. Dit is nogmaals een andere kleur, heeft daar niks mee te maken!

En omdat ik mezelf niet bekend maak met een site etc ben ik geen fokker? :') Het is misschien niet te geloven, maar een hele hoop goede fokkers, ook op shows, hebben geen website en zitten niet op een forum. Dat zegt helemaal niks.
Mijn dieren komen (Zoals ik eerder al zei) gewoon van andere fokkers, zoals Braak. En ik heb er een aantal uit duitsland en tsjechie.

Er is al 1 iemand op het hamsterforum die ook zegt dat je deze kleur zilversepia noemt. En dat is een bekende fokker.

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 19:25

Zo'n leuk ventje! <3 Wil deze eigenlijk houden, maar zijn broertje is langhaar en DS, dus toch voor hem gekozen..
Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:27

Oooooh...die is leuk, met zijn sneeuwsnoetje <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:04

ohhh die laatste!! <3 wat een snoepje! <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:07

Daphne__ schreef:
Zo'n leuk ventje! <3 Wil deze eigenlijk houden, maar zijn broertje is langhaar en DS, dus toch voor hem gekozen..
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Hele mooie! :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:09

Ik zeg juist dat een zilvergrijze hamster niet hetzelfde is... Zilvergrijs heeft niks met sepia te maken en dat snap ik.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:43

Laten we het nou eens gezellig houden zonder die eindeloze discussies. Wij hebben stamboom honden gefokt die show waardig waren en hebben nooit een site gehad. We fokken al 14 jaar paarden en hebben sinds een paar jaar pas een site van de welsh pony's. Van de andere paarden niet. Iedereen promoot zichzelf op een eigen manier. Als je goede en mooie dieren hebt dan zullen mensen je snel onthouden. Daphne zal wel gewoon haar dieren goed kwijt kunnen en zo haar connecties hebben denk ik :)

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 21:12

Ik heb idd nooit problemen gehad met het kwijtraken van de jongen. Hier in de omgeving weten mensen dat ik fok en zo ben ik altijd alle jongen kwijt geraakt. Had daarover in het begin al eens wat gezegd, heb een poos gefokt zonder website etc omdat ik mijn lijn eerst wou leren kennen. Ben nou een poosje lid van de NKV en weet wat ik kan verwachten van mijn dieren en nu ga ik werken aan een site opbouwen etc.

De meisjes uit hetzelfde nest. De eerste blijft :) Ze hebben hele mooie oren, maar ze vinden op de hand nog spannend, dus daar is niks van te zien :')
Afbeelding
Afbeelding

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:52

Wat een knappe dames! Hoe heet deze kleur? Ik vind het erg mooi om te zien. Heb zelf 3 hammies maar ik ben slecht in al die kleurnamen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:57

Wat een prachtige kleuren zeg .. ik wil ze allemaal |(
Gelukkig moeten mijn cavia's ooit eerst uitsterven maar van mij mag je nog veel jaren zulke kleuren fokken.
Of ze nou sepia of pimpelpaars zijn _O-

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:11

Aaah nu ik die hamsters zie kriebelt het om een hamster te nemen <3

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 22:24

De vrouwtjes zijn Dove, het bovenste mannetje is Zilverdove en het mannetje met wit is een Dove dominant spot!


Ben zelf ook helemaal gek op deze kleur :D Zeker in combinatie met dominant spot... <3

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:41

Erg mooi!!

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 01:42

Gapende babyhamsters en babyhamsters die over hun neusje wrijven met hun pootjes.. Schattiger kan gewoon niet <3
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:16

Wacht even hoor, ik vraag me juist af of er een hebt, ik zeg nergens dat je niet erkend zou zijn.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:57

Dat gaapje <3

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:27

Superlief zijn ze zo!