[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 10:16

Ken je dat? Dat je opeens denkt...
.. hmm. Het is wel heel stil?

Verdomd, waar zijn de honden eigenlijk? Ik dacht dat ze buiten waren. Nope.

De stinkerts waren stiekem op bed geklommen en laten prinsheerlijk te slapen :+
Afbeelding

Tja, lekker rustig was het wel. De bedoeling dan weer niet helemaal :') .


Verder zijn we nog steeds heel druk met de voorbereidingen van het nieuwe huis. Eind november krijgen we de sleutel en 22 december gaan we over! We hebben er echt zo enorm veel zin in!

Mede voor de honden hebben we de kleine auto ingeruild voor een Volkswagen caddy. Wil komende weken weer wat gaan oefenen met ze qua rijden in de auto en hoop dat ze allebei het reizen in een busje wat prettiger vinden. Ze hebben er in elk geval meer dan genoeg ruimte in! En voor de verhuizing zelf is het ook ideaal dat we straks wat meer spullen vooraf al over kunnen brengen.

En daar makkelijk zooi naar de stort kunnen brengen :+

Er staat een vrij grote duivenschuur (2,15*9,70). Wellicht gaan we kijken of we daar de kennel omheen/aan vast kunnen zetten voor de honden voor nu.
Dat groene gebouwtje met rode dak rechts op de foto. Het grotere witte gebouw is de paardenschuur. Qua indeling van het terrein wordt het even kijken wat handig is. Het bevalt ons nu heel erg goed dat ze vanuit het huis zelf naar binnen en buiten kunnen lopen. Maar een kennel op een plek waar ze mij goed kunnen zien als ik op het terrein en met de paarden bezig ben ook wel handig. Maar dat wordt toch straks kijken wanneer we de sleutel hebben!
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:15

Wat ziet het er geweldig uit Marlies.
En dat op bed willen, daar kan Roetsj over meepraten. Die zou ook het liefst daar gaan liggen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:24

Wat een lekkere stiekemerds!
Zou toch een heerlijk dagelijks plaatje zijn, zo twee van die stinkerdjes in bed wanneer je wakker wordt.

Wellicht kun je beide realiseren. En in/uit huis en voor het verder afgelegen stuk een kennel.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 21:34

Haha, als mijn vriend van huis is liggen ze dus ook standaard bij mij op bed :+
De andere dagen liggen ze naast het bed.

Op termijn beide zou ik inderdaad graag willen! Maar in eerste aanleg is het even keuzes maken. Iets met er moeten ook nog een miljoen andere dingen :+

Voor de liefhebber heb ik ook voor het huis een volgtopic gemaakt:
[HTT] [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Verder heeft Yorek last van zijn derde puberteit :+ Die is me toch een partij aanwezig en vervelend! Constant ons en Lyra pesten, weer overal tegenaan willen plassen en iemand die per ongelijk onze tuin in kwam lopen werd met een boel bombarie weg gegromd :+ Klonk heel serieus! En een partij trots dat hij op zichzelf was toen die man maar de ander kant op liep :')

Lyra is echt weer wat verder uitgezwaard na haar loopsheid. Wordt echt al een heel hondje!
Ze is zo leuk <3
Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 20:01

Ze waren de hele dag weer énorm aanwezig, deze keer met z'n tweeën :+ Misschien wel een reactie op de omslag van het weer ook...

Maar van een hele dag spoken wordt je wel moe, dus de bende van ellende ligt eindelijk rustig :D


Afbeelding

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:48

Wat zal jij ze af en toe graag achter het behang plakken zeg _O- Ga je dat grommen er in laten voor als er vreemden op je erf komen of word dat een afleerpuntje? of is meneer gewoon weer eens aan het kijken door zijn puberteit hoever die kan gaan? :+

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 18:00

savieralover schreef:
Wat zal jij ze af en toe graag achter het behang plakken zeg _O- Ga je dat grommen er in laten voor als er vreemden op je erf komen of word dat een afleerpuntje? of is meneer gewoon weer eens aan het kijken door zijn puberteit hoever die kan gaan? :+



Hahah jup :+
Gelukkig zijn ze enorm vreselijk leuk dat we het er graag voor over hebben :D

En dit ga ik zeker niet afleren! Ze mogen best reageren als een vreemde snuiter het terrein op loopt. "Goed volk" reageert hij in de regel helemaal niet op. Nou ja, moet ik niet liggen, dan wordt hij dorogaans zo blij als een puppy omdat er visite is die óngetwijfeld speciaal voor hem langskomt :+ :D !

Lyra is wel wat waakser en die wel ook echt nog wel eens aanslaan. Maar vinden wij ook alleen maar prima!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 08:30

De honden voelen duidelijk dat er wat staat te gebeuren. Tja, er is ook al aardig wat ingepakt etc. Nog een kleine drie weken tot we de sleutel krijgen!

Zolang de kat gewoon blijft liggen, gaat Lyra er regelmatig gezellig naast of tegenaan liggen. Hier gistermiddag samen lekker voor de kachel! Tot de kat wel gaat rennen...Dan moet er toch wel achteraan gerend worden! Vooralsnog is ze wel redelijk terug te roepen (soms wel 1 of 2 keer extra nodig om door de banaan heen te komen :+ ) en doet ze niet écht wat als ze wel bij Mien komt.
Afbeelding

Yorek wilde zich gisteren bemoeien met het bladblazen (komen natuurlijk ook veel geurtjes bij vrij!). Maar eigenlijk vond hij het bladblazen ook maar heel erg stom. En lawaaiig. Dus dat leverde dit beeld op :+

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 17:23

Nu bijna een week geleden dat we de sleutel hebben gekregen van ons nieuwe huis. En wat is het heerlijk! Het was eerst nog min of meer de bedoeling om vanuit het oude huis steeds paar dagen/weekend deze kant op te gaan om wat te klussen en voor de 22e hadden we de definitieve verhuizing geregeld (vrienden die komen helpen sjouwen etc.).

Maar we vinden het er zo heerlijk dat we gelijk de dag na de sleuteloverdracht de honden en de noodzakelijke dingen hebben gegrepen en er maar gelijk zijn gaan wonen :D Honden moesten natuurlijk even een beetje wennen aan de nieuwe omgeving en ander huis, maar ze voelen zich er inmiddels enorm thuis! Ze leven beide helemaal op en vinden het echt geweldig hier! Hadden we ook wel verwacht, maar altijd fijn als dat ook daadwerkelijk zo is!

De grote dingen komen wel nog steeds pas de 22e (zoals o.a. hun kennel en onze bouwpanelen om weer iets voor ze af te kunnen zetten). Dus voor nu spelen ze in huis en lopen we regelmatig een stukje met ze. Morgen hebben we een stukje hondenspeeltuin voor ze gereserveerd wat hier in de buurt zit zodat ze echt even lekker kunnen rauzen met z'n tweeën.

Afbeelding

Enige wat Yorek wel mist, is de vensterbak waar hij in kon liggen. Nu moet ie verdorie zitten of staan om uit het raam te kijken
Afbeelding

Met het mooie weer vandaag even lekker buiten aan het opruimen geweest (er ligt genoeg zeg maar....) dus de hondjes lekker mee naar buiten en even vastgelegd (hoop is dat we ooit het hele terrein zo kunnen omheinen dat ze gewoon los kunnen, maar iets met prioriteiten).
Afbeelding

Madam vond dat vastliggen echter een beetje heel erg stom en na wat geklaag en ongeoorloofd gegraaf in mijn paddock werd het opeens stil. Altijd verdacht!

Ontsnapt!!
Ze heeft ongeveer 10 ere rondjes over het terrein gedaan, in de oude moestuin gescheten, nog een hoekje verkend en daarna vond ze dat ze gewoon wel weer kom komen :+ . Tuttebel!
Afbeelding

En van alle gekkigheid wordt je moe!
(Het is veel gezellig om je samen op 1 vetbedje te proppen dan op 1 van de andere tig kleedjes te gaan liggen <3 )

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:27

Wat leuk!
Heel veel succes met verbouwen :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 23:34

Yorek en Lyra hebben het verzoek aan alle meelezers of iemand 114 red een dier voor ze wil bellen. Er gebeuren hier zéér wolfhond onwaardige dingen :(:)

Afbeelding

Sneaky stalker
Afbeelding

Afbeelding

De kennel staat nog op het oude adres en om toch even verder te kunnen op stal zonder de honden alleen in het huis te moeten laten ze maar even in de al lege stal gedaan. Dat werd niet enorm gewaardeerd :+

Verder genieten ze hier net zo erg als wij en zijn ze al een paar keer mee geweest naar de hondenspeeltuin in Hoogeveen om even lekker uit te kunnen rauzen met z'n tweeën!

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 08:08

Ze lijken het er inderdaad niet erg mee eens ze zijn :')

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:13

Ik heb gebeld hoor.. ze vonden het verschrikkelijk wolf onwaardig en wilden meteen jullie kant op komen ! Het enige minpunt daarvan is wel dat ze jullie dan weghalen uit die erbarmelijke situatie en dat de trouwe volgers jullie dan ook moeten missen..... ze wilden toch eerst even vragen of jullie dan nog steeds graag weg willen of er toch een manier op vinden om ermee te kunnen leren leven :(:)

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:23

a gosh die koppies _O- ze hebben ook zo'n zwaar leven! :+

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:05

Lekkere bekkies, zo sneu! Ik vind dat ze van 114 wel een boete mogen uitschrijven :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:07

savieralover schreef:
a gosh die koppies _O- ze hebben ook zo'n zwaar leven! :+


Jup, echt waardeloos :j
Ze zijn heel zielig!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:08

Heb je ze inmiddels wel uit hun lijden verlost? :(:)

Hoe groot is Yorek nu eigenlijk?

Overigens witte herder hier is ook zo n pretletter :P


Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:34

Nog erger, ze moesten er vandaag weer in :+
Ze beginnen zich er met tegenzin iets bij neer te leggen....
Afbeelding

Nog een week en dan komen de laatste spullen (waaronder dus de kennel) ook over. Denk dat ze daar straks een stuk blijer mee zullen zijn :D Is het nog steeds stom dat ze opgesloten zitten, maar kunnen ze in elk geval lekker om zich heen kijken.

Ik denk dat Yorek qua hoogte nog steeds 80cm is, maar we hebben allebei het idee dat hij de laatste maanden nog wel weer wat verder uitgezwaard is. Vlak voor de castratie een half jaar geleden zat hij geloof ik op 53kg ofzo.

Je witte pretletter is ook leuk :D

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:37

Die stretcher maakt de gevangenis wel compleet _O-
Opgesloten boevenbende!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:48

Die l ullige blik ook.echt de lijdende hondheid :(:) Krijgen ze een lekkere kluif als ze er in gaan?

Hij is dus nog steeds zo n beetje gelijk kwa grootte.

Witte hier is 76 cm en 45 kilo. Ook geen kleine man dus. Maar ook een ik broed op iets en hee er zit iets tussen mijn tanden als hij in baldadige bui is. Ondergoed, zakdoeken, sokken, rollen wc papier met of zonder papier. Sjawls afjatten handschoenen uitgrissen en daar dan trots mee rondhuppelen. *\%/* niets kapot maken maar gewoon voor de heb omdat het kan. :P zolang hij meerdere malen per week zijn ei kwijt kan in de vorm van zinloos heen en weer racen is het wel te doen in huis. Hij is bijna 10 maar daarin nog heen minuut braver geworden hihi

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:58

Anoniem schreef:
Die stretcher maakt de gevangenis wel compleet _O-
Opgesloten boevenbende!


:') :') :')


karuna schreef:
Die l ullige blik ook.echt de lijdende hondheid :(:) Krijgen ze een lekkere kluif als ze er in gaan?

Hij is dus nog steeds zo n beetje gelijk kwa grootte.

Witte hier is 76 cm en 45 kilo. Ook geen kleine man dus. Maar ook een ik broed op iets en hee er zit iets tussen mijn tanden als hij in baldadige bui is. Ondergoed, zakdoeken, sokken, rollen wc papier met of zonder papier. Sjawls afjatten handschoenen uitgrissen en daar dan trots mee rondhuppelen. *\%/* niets kapot maken maar gewoon voor de heb omdat het kan. :P zolang hij meerdere malen per week zijn ei kwijt kan in de vorm van zinloos heen en weer racen is het wel te doen in huis. Hij is bijna 10 maar daarin nog heen minuut braver geworden hihi


Hahah ja, ze zit te broeden op een ontsnapping geloof ik... Yorek berust zich wat dat aangaat wel makkelijker in dat soort situaties. Maar die is ook meer van pup af aan gewend dat hij af en toe gewoon even op mij moet wachten als ik aan het werk ben.

Oh jou witte klinkt ook echt geweldig <3 Ook een flinke dan inderdaad!
Yorek vind jatten ook geweldig, maar het is ongeveer 50/50 of het dan wel of niet kapot gaat haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:17

Enige dat hier sneuvelt dan zijn zakdoeken, die gaan rats rats kapot. Ik moet heel snel zijn dan. Heel soms krijgt hij die bui ook met een gejatte onderbroek uit de wasmand. Dat is nadeel van alles gelijkvloers en schuifdeuren. Hij kan overal komen, gooi je gebruikte kleren in de wasmand draai je om, een witte schim die voorbij vliegt en dan stil en onzichtbaar wordt. >;)

Met wc papier en rolletje kun je veel meer lol hebben zijn favoriete speeltje in huis. Opgooien en erachteraan rennen. Extra leuk als er nog papier opzit. :)) kleine dame bemoeit Ich daar niet mee, beneden haar stand. Zij speelt alleen met mega groot speelgoed, die voor maatje herder en meer, chivas is meer van de puppy speetjes. Eten gaat ook in inimini hapjes en graag bewaren, alleen is kleine muts hem graag behulpzaam met opmaken, :Y)

Maar Yorek en nu ook je teefje doen me ergdenken aan mijn/onze oude kruising wolf/herder die we als 5 weken pup lang geleden in ons armen geduwd kregen op een belgische markt Enige andere was de kleur. Hij was kwa bouw exact je teef in gedrag een mix tussen jou beide honden :j

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:52

Mijn Shetlander is serieus 80 cm :')
Ik vind jouw hond nu echt reusachtig :+

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:28

karuna schreef:
Enige dat hier sneuvelt dan zijn zakdoeken, die gaan rats rats kapot. Ik moet heel snel zijn dan. Heel soms krijgt hij die bui ook met een gejatte onderbroek uit de wasmand. Dat is nadeel van alles gelijkvloers en schuifdeuren. Hij kan overal komen, gooi je gebruikte kleren in de wasmand draai je om, een witte schim die voorbij vliegt en dan stil en onzichtbaar wordt. >;)

Met wc papier en rolletje kun je veel meer lol hebben zijn favoriete speeltje in huis. Opgooien en erachteraan rennen. Extra leuk als er nog papier opzit. :)) kleine dame bemoeit Ich daar niet mee, beneden haar stand. Zij speelt alleen met mega groot speelgoed, die voor maatje herder en meer, chivas is meer van de puppy speetjes. Eten gaat ook in inimini hapjes en graag bewaren, alleen is kleine muts hem graag behulpzaam met opmaken, :Y)

Maar Yorek en nu ook je teefje doen me ergdenken aan mijn/onze oude kruising wolf/herder die we als 5 weken pup lang geleden in ons armen geduwd kregen op een belgische markt Enige andere was de kleur. Hij was kwa bouw exact je teef in gedrag een mix tussen jou beide honden :j


Hier is het een zwarte schim die onderbroeken uit de wasmand jat. Jou witje is dus niet de enigste.
Wat je zegt over gelijkvloers wonen klopt ook helemaal, hier gaat Skip voor de douchcabine liggen als ik hem niet op sluit in zn bench. (En springt tegen me aan als ik de douche uit kom, zit je gelijk onder de schrammen. Daarom sluit ik hem vaak even op)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 10:55

Haha, het gelijkvloerse is hier ook herkenbaar! Wij vinden zelf gelijkvloers heerlijk, maar de honden komen inderdaad ook overal haha! Wij hebben het bed nu ook omsloten met hekken omdat ze daar anders zeker de hele dag op zouden liggen :D

Yorek heeft vanochtend even getest hoe sterk de vensterbanken zijn in onze oude boerderij. Viel me nog niet tegen dat ze bleven hangen :')


Afbeelding

Afbeelding