[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 15:50

Siggislief, dankje! En Finn is ook echt prachtig! Op deze foto's komt het niet echt uit de verf, maar er zijn al echt hele mooie foto's van hem gemaakt met fotoshoots!

Astrid_Brann, leuk dat je mee volgt!

Met gisteren wat onverwacht mooi weer tussendoor na heul erg veul regen, maar eens mijn eigen camera afgestoft en Yorek weer meegenomen naar het heitje vlakbij. Hij had gelijk grote fans! Een wat ouder stel vroeg of ze foto's van hem mochten maken en vonden hem helemaal geweldig.

Hij groeit en ontwikkeld echt enorm hard! Ik zie nagenoeg dagelijks gewoon wel weer veranderingen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:02

Wauw <3 , wat een enorm gaaf dier is het ook !

lemonyellie
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:43

Wauw hij is echt prachtig! <3

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 10:45

Afgelopen twee dagen moet meneer toch even uitproberen waar de grenzen precies lagen. En dan merk je dat je een type hond hebt die erg "mond geörienteerd is haha. Heb er een paar beluchtingsgaatjes bij in mijn jas :+. Steeds happen, happen, happen. Consequent blokkeren, wegdraaien, negeren. En gisteravond was het opeens weer klaar en nu is hij weer zijn lieve zelf. Ik houd er maar rekening mee dat we nog wel vaker zulke fasen gaan krijgen, zeker als hij over een paar maanden gaat puberen.

Verder heeft hij donderdag de hond (een Barzoi) ontmoet van de behandelaar van mijn paard. Die gingen leuk samen, want dan weer grappig is aangezien Barzoi's van origine wolvenjagers zijn. In dit geval kreeg hij echter kusjes van de grote boze wolf!
Afbeelding

En gisteren ben ik met hem naar de Hoge Veluwe geweest en heb ik hem daar wat aan de lange lijn laten struinen. Dat vond hij prachtig! Auto blijft nog steeds een dingetje, maar al met al gaat het wel langzaam vooruit. Ben echt blij met een aantal van de foto's die ik heb kunnen nemen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:19

Die eerste van op de veluwe! wauw echt zo'n stockplaatje van de sahara ofzo :+ <3

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 11:22

Chasingmood schreef:
Die eerste van op de veluwe! wauw echt zo'n stockplaatje van de sahara ofzo :+ <3


Dankje!! Ik overweeg serieus om die op canvas aan de muur te gaan hangen <3

EstherBelle

Berichten: 47
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: boxmeer

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:34

Wauw wat een prachtige hond!

Ik blijf even volgen, mijn vriend wil heel graag een wolfshond zodra wij een huis met giga tuin hebben gevonden:)

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:38

MarliesR schreef:
Chasingmood schreef:
Die eerste van op de veluwe! wauw echt zo'n stockplaatje van de sahara ofzo :+ <3


Dankje!! Ik overweeg serieus om die op canvas aan de muur te gaan hangen <3


stop met overwegen! ik zou t meteen doen! prachtig :j

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 11:39

EstherBelle schreef:
Wauw wat een prachtige hond!

Ik blijf even volgen, mijn vriend wil heel graag een wolfshond zodra wij een huis met giga tuin hebben gevonden:)


WolfShonden zijn de rassen die gefokt zijn om op wolven te jagen. De wolfhonden (zonder S) zijn gefokt om op een wolf te lijken en hebben soms significante hoeveelheden wolvenbloed ;). 1 letter verschil, heel ander soort honden.

W.b.t. de hele grote tuin. Elke hond zal het fijn vinden om daar eens lekker in te rennen! Maar houd er rekening mee dat met de meeste wolfhonden, je ze niet onbeheerd in de tuin kan laten. Tenzij je de omheining wolfhondproof maakt. De meeste kunnen behoorlijk hoog springen maar ook echt klimmen. Dus met alleen een hoog hek ben je er dan niet. De echte ontsnappingsartiesten bijten zich door de meeste hekken gewoon heen. Of graven een weg naar buiten. Een giga tuin is dus fijn. Maar als je die helemaal wolfhondproof moet maken moet je ook rekening houden met een giga investering in je hekwerk.

Sorry, beetje ongevraagd advies... Maar leuk dat je mee wil volgen!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:40

Wauw wat een gave hond zeg! Machtig!

Laat je hem ook loslopen?

EstherBelle

Berichten: 47
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:50

MarliesR schreef:
EstherBelle schreef:
Wauw wat een prachtige hond!

Ik blijf even volgen, mijn vriend wil heel graag een wolfshond zodra wij een huis met giga tuin hebben gevonden:)


WolfShonden zijn de rassen die gefokt zijn om op wolven te jagen. De wolfhonden (zonder S) zijn gefokt om op een wolf te lijken en hebben soms significante hoeveelheden wolvenbloed ;). 1 letter verschil, heel ander soort honden.

W.b.t. de hele grote tuin. Elke hond zal het fijn vinden om daar eens lekker in te rennen! Maar houd er rekening mee dat met de meeste wolfhonden, je ze niet onbeheerd in de tuin kan laten. Tenzij je de omheining wolfhondproof maakt. De meeste kunnen behoorlijk hoog springen maar ook echt klimmen. Dus met alleen een hoog hek ben je er dan niet. De echte ontsnappingsartiesten bijten zich door de meeste hekken gewoon heen. Of graven een weg naar buiten. Een giga tuin is dus fijn. Maar als je die helemaal wolfhondproof moet maken moet je ook rekening houden met een giga investering in je hekwerk.

Sorry, beetje ongevraagd advies... Maar leuk dat je mee wil volgen!


Alles wat nodig is! hihi
en advies is altijd welkom! kunnen we alleen maar van leren ;)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 11:53

Icecrystal schreef:
Wauw wat een gave hond zeg! Machtig!

Laat je hem ook loslopen?


Dankje!

Ja, ik oefen het loslopen zoveel mogelijk met hem. Maar houd er wel rekening mee dat niet te doen op momenten dat hij veel indrukken aan het verwerken is (dan luistert hij niet meer). Soms loopt hij een paar dagen heel erg veel los, ook in het bos. En soms heeft hij weer een paar dagen dat hij buiten met alles bezig is behalve met mij. Dan gaat hij voor de zekerheid wel aan de riem of aan de 20meter sleeplijn. Ik *denk* dat het wel goed zou gaan ook op die momenten, want als ik wegren komt hij doorgaans gewoon wel mee. Maar probeer zoveel mogelijk fouten/problemen te voorkomen waar mogelijk.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 19:29


Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:02

Wat een machtig mooie hond. <3 :~

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:35

Hij veranderd gewoon per foto bijna! Echt mooi hoe hij aan het ontwikkelen is!!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 16:49

Dankje Urosa! Wij blijven ons er ook over verbazen hoe snel hij groeit en veranderd!

Voor de liefhebbers, ik heb ook een eigen Facebookpagina voor Yorek aangemaakt. We hebben steeds zoveel foto's dat ik het leuk vond om het allemaal bij elkaar te groeperen en dan kan ik daar ook de foto's van toekomstige shoots mooi kwijt.

https://www.facebook.com/wolfalike/

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:26

Prachtige foto's zeg!! Echt heel erg mooi en een mooie hond natuurlijk ;)

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:15

Wat fijn om te zien dat jij je er zo in verdiept hebt, gaat helemaal goed komen met jullie 2 !Prachtig dier ook!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 18:35

Zo, weer eens even een update!

Yorek heeft wederom een flinke groeispurt gehad waarbij vooral zijn benen weer een stuk langer zijn geworden. Het is echt onvoorstelbaar hoe hard hij groeit! Ik doe mijn best hem steeds een beetje aan de dunne kant te houden zodat het groeien hopelijk niet te hard gaan, maar er lijkt geen remmen aan.

Het happen is verder eigenlijk achterwege gebleven, behalve even op de momenten dat hij echt overenthousiast wordt, dan kan hij zichzelf niet in bedwang houden. Als je echter op zo'n moment gewoon een kauwbotje geeft knaagt hij daar enthousiast op verder en niks meer aan de hand.

Verder is hij vandaag mee geweest naar een dorp/stadje iets verderop om weer te oefenen met wat drukkere plekken. We zijn mooi voor de ingang van de supermarkt gaan staan, lekker veel mensen er voor langs en een redelijk drukke straat met auto's ervoor. Dat ging echt boven verwachting goed! Waar hij de laatste keer op een industrieterrein echt nog helemaal in elkaar dook is hij duidelijk al weer een stuk weerbaarder geworden. Hij vond sommige momentjes wel even spannend, maar zonder zijn staart helemaal in te trekken en hij bleef ook gewoon goed "open" en ook duidelijk nieuwsgierig. Paar mensen hebben hem geaaid en nog twee kinderen geknuffeld, dat vond hij erg leuk!

Volgende week dinsdag gaan we langs Dr. Aharon van kreupeldier.nl voor de zekerheid. Hij groeit zo verschrikkelijk hard dat ik het fijn vind dat hij even wordt nagekeken en dat de kleine scheefheidjes nu alvast worden gecorrigeerd. Een deel van zijn scheefheid is al wel verbeterd met het sterker worden, maar hij heeft alsnog een voorkeur voor buiging naar rechts (tja, dat krijg je als je normaal paarden traint, dan ga je daarop letten haha). En ik weet dat daar een hondenweegschaal staat, dus dan kunnen we ook eindelijk even kijken wat hij inmiddels weegt.

Tussendoor straks nog een keer met de auto naar wat leuks toe (natuurgebiedje) om de auto niet nog zwaarder te maken dan hij toch al is (hij vindt de auto echt niet leuk). En daarna nog 1 of 2 keer hier naartoe en daarna een keer de drukte in Arnhem opzoeken. Nog eens een keer met de bus en de trein... En dan heeft hij zo rustig aan echt een fijne basis!

Paar fotootjes van vanmiddag met dank aan stalgenootje die even mee is geweest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 18:41

Oh deze is ook nog wel grappig om even te delen. Van gisteravond, slapen op de meest logische plek haha! En kan je zien hoe zulke enorm lange poten hij nu heeft!
Afbeelding

Oh en zijn Facebook heeft gewoon al 100 likes! Zo leuk. Binnenkort komt er weer een photoshoot aan van een fotograaf die hem wel graag in haar portfolio wilde hebben. Leuk!

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:52

Ik kon je Facebook pagina niet ontwijken, dus ik heb hem geliked! :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 21:01

Yorek gaat nog steeds erg goed! Hij luistert tot dusver echt boven verwachting goed (het helpt als je voor de zekerheid van het ergste uit gaat :+ ). De afgelopen paar dagen had hij weer wat meer ruimte in zijn hoofd voor nieuwe dingen en ben ik het "zit" verder gaan uitbrengen (combineren met heel even wachten voor hij weer naar me toe mag bijvoorbeeld en vragen op "vreemde" plekken zoals buiten in het bos). Ook kan hij nu liggen op verzoek. Ook begint hij wijzen/richting steeds beter te begrijpen (wijzen naar waar ik hem graag heen wil).

Ook is het volgens mij inmiddels ruim een week geleden dat we het laatste ongelukje in huis hebben gehad, hij geeft steeds goed aan als hij wat moet en kan het duidelijk steeds beter ophouden. Buiten begint hij soms zijn pootje een heel klein beetje op te tillen met plassen en vandaag en gisteren deed hij voor het eerst "vegen" na het plassen.

Verder is hij dinsdag preventief mee geweest naar onze orthomanueel therapeut/dierenarts. Hij groeit zo enorm hard dat ik voor de zekerheid toch haar even wilde laten meekijken bij wijze van "opgroeibegeleiding" en om zeker te maken c.q. er alles aan te doen dat hij goed in zijn lijf groeit. Hij had wat kleine onbalansen bij wat gewrichtjes in de poten die ze enorm goed konden corrigeren omdat we er zo extreem vroeg bij zijn nu. Fijn! Voor de rest was alles (nek/rug/bekken) perfect in orde, dus dat is ook fijn! Over vier weken gaan we ter controle om te zien of de correcties netjes stand hebben gehouden. Hij woog dinsdag 32kg.

Verder heeft hij gisteren weer een fotoshoot gehad waar ik hopelijk binnenkort de foto's van krijg heb ik vanochtend zelf de camera ook maar even weer meegenomen tijdens onze ochtendwandeling. Hij veranderd zo hard dat het leuk is om regelmatig even nieuwe foto's te maken!

Afbeelding

En de rest van de foto's

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:13

mooie kop heeft ie toch! <3

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:45

Hier een stille meelezer! Jemig wat een ontzettend mooi beest. Zou ook wel zo'n hond voor de lens willen hebben.
Wat heeft hij het trouwens goed getroffen met jullie als baasjes! Echt top hoe je ermee om gaat.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 22:49

Erg leuk als er af en toe stille meelezers wat laten horen! Dan weet ik dat ik niet voor niks updates post :') .

Beide heel erg bedankt in elk geval!
En Xoranlover, mocht je toevallig eens in de buurt moeten zijn ben je heel erg welkom hoor! Hij is een zeer dankbaar model en ontzettend fotogeniek <3