[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rebel_JitsJarig

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:31

En voor je het weet is het een hele vent die tegen elke struik en boom pist :D
Ze worden zo snel groot..

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:34

Haha straks denk je met weemoed terug aan die tijd, als je bij elke omhoog staande grasspriet stil staat :')

Lompe jonge honden en katten is inderdaad lastig, vooral als ze zo groot zijn :')

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 13:22

Haha ja precies! Daarom ook nooit actief gewerkt aan "plassen buiten terrein". Bij een reu komt dat heus vanzelf wel goed haha. En anders was ik vanzelf een keer gewoon lang genoeg buiten gebleven dat hij op een gegeven moment wel moest. Had ik dan alleen even mee gewacht op warmer weer :+ Want weet al dat hij het zeker 10 uur wel op kan houden.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 17:37

We waren al van verschillende kanten gewaarschuwd dat het eerste jaar met een opgroeiende wolfhond soms gewoon echt afzien is. En dat waar een normale "puberpup" 10x doorgaat/blijft proberen, een wolfhond dit gerust 50x kan doen... Of 100x.... Of... Nou ja,vul maar aan :+

Dat hebben we de afgelopen twee dagen geweten haha! Wat een aap zeg. Het begon donderdag al dat hij de hele dag wat baldadig was. Gisteren en vanochtend was hij gewoon ronduit in Gremlin modus :') . Waar hij eerder al wel eens een korte lastige bui had, was hij nu gewoon of aan het slapen, of strontvervelend. Ik ben in elk geval de tel kwijt hoe vaak ik hem van de bank heb gestuurd/verwijderd met speelgoed (en aan hoofd was telkens duidelijk te zien dat hij echt wel wist dat het niet de bedoeling was :+ ), zijn bek/tanden ontelbare keren van mijn mouw/jas/hand verwijderd, hem ontelbare keren duidelijk gemaakt dat hard tegen mij aanspringen nog steeds niet de bedoeling is en de kat niet eetbaar... Gelukkig kunnen we er grotendeels ook erg om lachen :D Maar het onderschrijft wel weer dat je voor dit type honden een goede dosis humor en geduld moet hebben en vooral erg consistent moet zijn en blijven! "Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand" nemen ze in dit geval letterlijk :') :+

Ik was eigenlijk gisteren al van plan geweest weer met hem naar het Rozendaalse veld te gaan. Kon hij lekker even zijn energie eruit rennen en weer vele andere honden ontmoeten. Gisteren kwam het er naast het trainen van de paarden niet meer van, maar toen hij vanochtend weer als een kleine (grote) Gremlin door het huis ging de knoop doorgehakt vandaag maar even te gaan. Hij loopt inmiddels behoorlijk braaf de auto in via de loopplank, al blijft duidelijk dat hij de auto toch echt niet geslaagd vind. Kwijlen doet hij ook nog steeds echt enorm, sneu!

Het veld zelf vond hij echter echt helemaal fantastisch weer! Ik denk dat hij een kleine 20 honden ontmoet heeft en bij allemaal gedroeg hij zich voorbeeldig! Hij reageert echt zo fantastisch op andere honden! Sommigen vind hij wel wat spannend en dan wil hij een enkele keer nog wel eens wegrennen of tussen mijn benen kruipen. Maar doorgaans gaat het echt super! Ook boze/happende honden reageert hij heel mooi op. Wat vandaag bovendien enorm opviel is dat hij zo goed luisterde. Elke "Yorek, ga je mee?" van mij kwam hij direct met ons mee, ook bij andere honden vandaan. Ik heb hem een aantal keer echt naar me toe geroepen ("Yorek, Kom maar!") en dan kwam hij ook elke keer vrijwel direct. Het vuurwerk in de verte deed hem ook niet zoveel. Voor de zekerheid vandaag (mede door oudjaarsdag) wel aan de lange lijn gehouden.

Foto weer op de parkeerplaats
Afbeelding

Vervolgens heeft hij twee uur lang lekker uitgeteld liggen slapen
Afbeelding

Mooi! Dacht ik... Missie geslaagd. Rest van de dag een rustige hond in huis. Ja vergeet het :')
Ik doe al bijna een half uur over deze post omdat ik puppy steeds ergens weer weg moet halen, de kat moet redden of omdat er een puppy aan mijn oor hangt :') :') :')
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 31-12-16 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:39

Och arme :')

Ik kan er hier wel om lachen, maar ik geloof dat ik er wel een keer klaar mee zou zijn :+

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:49

Moet er stiekem wel om lachen :D Lekkere grapjas :+

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:11

Haha ja, wij gelukkig ook! Het lijkt vandaag ook weer wat rustiger. Dus of hij heeft zich er bij neergelegd dat de verhoudingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn, of hij is zich weer aan het opladen voor een nieuwe poging :+

Hij heeft nu de hoogte bereikt dat hij makkelijk zijn hoofd op het bureau of op de tafel kan leggen. En mooi dat hij dat vind haha! Hij krijgt er direct een pretletterhoofd bij. Ook neigt hij er nu af en toe naar om wat eten van tafel te jatten. Het is tot dusver goed gegaan, maar moeten we nu dus wel bewust van zijn.

Ook is het onvoorstelbaar hoe sterk hij is geworden! Dat heb ik vandaag geweten.. Ik liep met hem met de 10 meter flexi in het bos en hij besloot uit meligheid een mega sprint in te zetten. Dat hield ik dus niet toen hij met zijn volle gewicht op volle kracht voorbij de 10 meter rende die de lijn lang is :+ Wat volgde was wel onwijs komisch, want toen zat er dus opeens "een flexi achter hem aan". Dat vond hij wel errug spannend :+ . Hij kwam direct naar me toe omdat ik hem natuurlijk moest "redden". Daarna bedacht hij zich toch dat hij maar binnen het bereik van de flexi moest blijven (die hij ook dondersgoed weet haha).

Qua uitstraling wordt hij ook steeds minder "puppig".

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 17:33

Yorek is vandaag 50min alleen thuis gebleven terwijl wij voor het eerst weer eens samen naar de supermarkt gingen (tot dusver bleef steeds 1 van ons thuis bij Yorek). Dat ging echt super! Als ik langer dan een kwartier van huis ben film ik het altijd even om te kijken hoe het gaat.

In die 50min 4x even kort gehuild/geklaagd, maar hij kalmeerde ook elke keer snel weer uit zichzelf en totala geen paniek. Grootste deel van de tijd heeft hij gelegen. Erg fijn! De komende tijd nog een paar keer ongeveer de zelfde tijd en dan weer rustig met een kwartier per keer ongeveer uitbreiden. Het zou fijn zijn als hij uiteindelijk in de loop der tijd een dagdeel (4 uur) alleen kan zijn zodat ik eens een lange buitenrit kan maken etc.

En nog een (vind ik) hele lieve foto. Zo wacht Yorek mij 9 van de 10 keer op vanachter het woonkamerraam als ik even snel naar stal loop <3 <3 .

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:36

Dat is zeker een lieve foto! Zo wil iedereen toch wel opgewacht worden?

Rebel_JitsJarig

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:38

Wat een prachtige foto <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:38

Gaaf die foto!

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:55

O wauw! Wat groeit hij hard en hij wordt steeds knapper!! <3

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:37

Leuke foto, doet mij gelijk weer aan mijn Tjech denken, die lag ook uit het raam te kijken (op mijn bed) als ik weer terug kwam. Heeft Quebbel dan weer totaal geen last van, die staat net op uit haar mand op het moment dat ik de sleutel in het slot draai ;)

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:58

<3 wat een leuke/lieve foto *nu wil ik echt een like knop*

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 11:11

Bedankt voor alle lieve reacties! Ik wordt ook elke keer zo blij als ik hem (zo) zie!

Sandra, heb je eigenlijk een foto van hem?
Voor de hond zelf misschien wel fijner als ze gewoon zo lekker in de mand gaan liggen slapen haha.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:35

Die foto is echt prachtig! Zou je een keer een studio shoot mee moeten doen, of in het bos, met witte gordijnen/vitrage. Krijg je prachtige magische foto's van denk ik!

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:51

Wat een heerlijk dier toch, ondanks zijn streken :p :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:54

Marlies, ja ik heb van haar wel foto's, maar niet digitaal, zou ik een keer moeten inscannen als ik een scanner heb. Ze was echt een wolf-dametje, ook in gedrag. Ving zo vogels uit de lucht en dook daarmee haar hol (bench) in (en ik er weer achteraan, maar beide keren de duif niet kunnen redden).
En idd ik ben er blij mee hoor, dat Quebbel heerlijk ligt te slapen, als ik weg ben.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 22:28

Monster_tos, dat zou inderdaad wel tof zijn! Wil nog wel een keer een studioshoot met hem doen ook, maar denk dat ik dan wacht tot hij iets meer volwassen nog is. Salli Gainsford heeft ook diverse gave studioshoots gedaan met familieleden van Yorek. Op deze foto geeft de condens op het raam de foto ook wat extra dromerigs.
(O.a. deze bewerkte variant)

MZorro, haha die streken maken hem ook deels zo gaaf! Al zijn we stiekem soms ook wel blij als hij even lekker ligt te slapen hoor, sssst, niet verder vertellen :+

Sandra, of de snelle variant, even een mobiele foto van de foto maken :D Ben in elk geval wel nieuwsgierig.

Op de kop puppy
Afbeelding

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:33

Ik heb nog niet het hele topic kunnen lezen, maar heb wel alle foto's al gezien.
Wat een knapperd <3

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 16:08

Dankje LianaDV!

Yorek had vanochtend de grootste pret, zijn eerste echte sneeuw! Ok, het was dan wel is waar maar een heel dun laagje hier (met een halve cm hield het wel op), maar toch reden voor grote pret! We zijn lekker het bos in geweest met hem aan de lange lijn.

Afbeelding
Afbeelding

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:38

Wauw, wat een prachtige puppy heb je! <3

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond (CWA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:22

Op die onderste zou je toch zo zweren dat het een echte wolf was <3

Siggislief

Berichten: 14037
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:34

Ik geniet nog iedere keer weer van zijn foto's als ik ze tegen kom op FB. <3
Hij is wel erg knap!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 22:37

gerlindie schreef:
Op die onderste zou je toch zo zweren dat het een echte wolf was <3

Tot je er een echte wolf naast zet haha! Die zien er toch nog wel weer echt heel anders uit hoor.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel echt enorm blij ben met hoe hij zich qua looks ontwikkeld! Hij wordt echt steeds mooier en mooier. Karakter vonden we nog veel belangrijker, maar ook die is geweldig <3

(Ja ok, hij wordt steeds een beetje stouter nu haha, maar we hadden rekening met een stuk erger gehouden in de voorbereiding!)