[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 19:48

Ik denk dat dat op dit moment niet gaat werken omdat het grootste probleem de misselijkheid lijkt. Hij wil bijvoorbeeld ook absoluut geen gedroogde kip nu, terwijl hij daar normaal zo ongeveer een moord voor pleegt. Maar had de tip ook al via pb gekregen en als hij wel weer minder gaat drinken kunnen we dat natuurlijk zeker even uitproberen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:49

Fijn dat je verder onderzoek hebt laten doen en nu met zekerheid kan zeggen wat het is. Ook een goed teken dat hij geen koorts meer heeft. Hopelijk knapt hij nu elke dat wat op.

Veel beterschap, mooie wolf! :(:)

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:56

1 van onze 6 honden is hier nu ook nog maar net van genezen. Ook hij is er zo slecht aan toe geweest. In totaal een maand zoet geweest met ook een maand diaree. Gelukkig gaat nu de pro biotica zijn werk goed doen en inmiddels al een week oke gelukkig

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 20:23

Jeetje dierenfan, dat heeft ook lang geduurd dus! In elk geval fijn dat jouw nu gewoon weer ok is!

Yorek heeft zojuist voor het eerst weer een klein beetje gegeten *\o/*
Ik kon er even niet onderuit om hem toch heel even alleen thuis te laten om mijn paard weer uit de wei te halen. En om voor die paar minuten weer iemand aan oppas te regelen... Hij was stabiel dus durfde het wel eventjes aan. Toen ik weer thuis kwam was hij erg blij dat ik er weer was dus gelijk een paar brokjes van het speciale dieetvoer voor zijn neus gestopt nu hij wat enthousiaster was en zo waar! Hij had ze op! Heb hem een klein handje gegeven en toen gestopt zodat er ook niet direct teveel in het lijf komt.

Daarna ook weer gedronken!

Nu even kijken of hij het allemaal ook binnen houdt, maar aangezien hij nu rustig is gaan liggen heb ik goede hoop. En dan morgen kijken of met weer wat voer in zijn hij nu dan ook gaat doorschieten naar diarree :+

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:39

En hoe is het nu? Nog wat meer gegeten/gedronken? Hoop van wel.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:45

Hij gaat echt super vooruit! Dit had ik gisteren niet durven hopen. Hij heeft vanochtend twee keer gegeten (kwam echt zelf ook vragen om eten). Hij drinkt de hele ochtend al super en urine is ook weer een normale kleur! Hij heeft wat diaree gehad, maar viel nu nog mee. Houden we natuurlijk goed in de gaten.

Hij is wel nog heel erg moe, maar dat is logisch. De momenten dat hij wakker is, is hij wel echt veel alerter dan eerst en hij heeft zelfs weer wat energie om de kat te pesten!

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:36

Super nieuws!!!

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:08

Kijk dat zijn fijne berichten!! +:)+

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 07:31

Het varieert een beetje gedurende de dag hoe hij zich voelt en we merken wel wanneer de medicijnen aan het uitwerken zijn (hij krijgt 3x per dag medicijnen tegen misselijkheid en voor een goede maagwerking).

Maar hij blijft stabiel drinken gelukkig en op de goede momenten eet hij ook redelijk tot goed! Hij begint er echt weer wat beter uit te zien en op de goede momenten is hij ook mooi alert en doet hij soms weer even stout. Hij heeft wel wat diarree, maar ook dat blijft tot dusver redelijk onder controle.

Hij gaat wel mee naar stal, maar verder krijgt hij zoveel mogelijk rust en hopelijk zet het herstel gewoon mooi door over de komende tijd!


Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:29

gelukkig gaat het wat beter! fijn dat hij ook goed blijft drinken dat is wel het belangrijkste.

Voor diaree werkt wortelpuree het beste voor karma, als het mag van de dierenarts kun je het proberen? Als hij het eet natuurlijk :Y)

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:30

Wat een lekker zoenhoofd <3
Beterschap!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 17:07

Vandaag gedurende de dag heeft het ook mooi doorgezet! Hij is eigenlijk niet meer misselijk geweest, drinkt nog steeds goed en ontlasting is al minder waterig.

Hij begint ook weer lekker stout te worden :+ Er wordt weer gejat en gesloopt! Nog nooit zo blij mee geweest :+

Pretletterhoofd nadat hij zijn stuk hertengewei door de hele kamer had gesmeten
Afbeelding

En de kussentjes moeten het ook weer ontzien
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:51

Hoe is het nu met hem :)?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 18:44

Het gaat gelukkig echt heel goed met Yorek! Hij is eigenlijk gewoon wel weer helemaal zichzelf! Wilde vanmiddag even een foto van hem maken voor het topic, maar even stilstaan of wachten was er niet bij :+

Dit was het beste wat ik kon krijgen :D
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:39

Gelukkig maar dan is het weer goed afgelopen.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 18:17

Vandaag ben ik met Yorek naar Duitsland gereden! Zijn fokkers waren daar namelijk op bezoek bij de fokkers van Yorek's vader Nanuq. Geweldige gelegenheid om elkaar weer even allemaal gezien! En natuurlijk leuk om Yorek en Nanuq even naast elkaar te zien.

Yorek is vrijwel net zo groot als Nanuq al! De kans dat hij die dus straks voorbij gaat als hij helemaal uitgegroeid is, is wel groot. Het gaat allemaal natuurlijk niet meer zo hard nu, maar we merken nog steeds dat hij wel groeit en veranderd.

Hier een foto van Nanuq en Yorek naast elkaar

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:28

Ik zie duidelijk overeenkomsten hij lijkt echt veel op paps, alleen het kleurtje is anders.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:22

Wat een knappe hond is het toch! Altijd leuk om je topic te doorbladeren! Jammer dat hij zo ziek is geweest maar het belangrijkste is dat hij zich weer goed voelt! Prachthond! <3 Hij lijkt inderdaad op papa :-)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 13:26

Dankje Riel!

Ze hebben inderdaad echt veel overeenkomsten! Zijn broertje lijkt in veel dingen weer wat meer op zijn moeder. Onderling zijn die twee sowieso wel echt heel anders! Wel allebei een heel erg fijn karakter.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:29

Het is wel dat ik weet welke yorek is anders had ik gegokt dat zijn pa de jonge hond is haha. Yorek zijn kop is echt een stuk grover/zwaarder lijkt het. Kan ook de lichte kleur zijn misschien

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:37

Wat een joekels <3

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 21:23

Ja, groot is hij zeker! :D

(Op uitnodiging zijn poten op mijn schouders leggen voor een snoepje)
Afbeelding

En nog een foto van de fotoshoot van een tijdje terug!
(Foto door Balance Photography)
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:10

Hij is echt huge geworden zeg! Maar wel mooi!
Hoe is het nu met zijn gedrag?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 11:25

Ja, Duitse dog maat :D

Qua gedrag verschilt het met fasen een beetje. Aan de ene kant wordt hij langzaam wat volwassener en rustiger. Aan de andere kant gieren de hormonen af en toe schijnbaar flink door zijn lijf haha. Hij begint anders te reageren op andere honden (met name reuen). Dat is niet altijd handig.

Af en toe heeft hij ook nog steeds momenten dat vreemden opeens heel erg eng zijn (haar overeind, soms al grommend weg proberen te kruipen). Zolang die mensen echter gewoon rustiger blijven is hij daar doorgaans binnen minuten doorheen en dan is hij weer zijn eigen vriendelijke en vrolijke zelf en begroet hij diezelfde mensen alsnog alsof ze lang verloren vrienden zijn :') .

En ook niet altijd praktisch is het feit dat hij begint te ontdekken hoe sterk hij eigenlijk wel niet is :+ . Ik kijk met vreze uit naar de winter als er weer ijzel overal ligt }:0 . Negen van de tien gedraagt hij zich overigens prima hoor. Maar soms heeft hij het op de heupen dan trekt hij alsof het zijn levensmissie is zijn baasje van de sokken te krijgen :+ .


Afbeelding

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:43

Hij is zo leuk <3