[Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 11:40

Oh :')

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 12:44

Afbeelding

Iniedergeval hoeven we niet bang te zijn dat pinky geen drinken krijgt :')

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:44

Die bak is echt heel gaaf Marlinde rooz! Zou ik ook wel willen zo.maar het muurtje waar ik het hok wil hebben is maar 1.30 dus zal het iets kleiner gaan worden.

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 15:14

Ach, 1,30 voldoet ook hoor! :j :j

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:30

Hoe ga je controleren of iemand een bak heeft die groot genoeg is? Je zult ze toch moeten geloven op hun mooie blauwe ogen, denk ik?

Onze familiehamster Rocky heeft een traliekooi van 50x30, maar Rockmans gaat er iedere dag minstens 3 uur uit om in zijn hamsterbal te rollen of op de bank te spelen. Hij is dol op zijn bal en rent er uit zichzelf in.
Rocky is nu 1.5 jaar en doet het top.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33876
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:33

Ik heb destijds met mijn 10 konijnen die weg moesten dat wel gedaan. (foutje :') )
Ik heb er 5 zelf weggebracht en bij de rest kreeg ik foto's van de verblijven of liepen ze in de hele tuin los. Dat mag je prima eisen als fokker vind ik.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:36

MR, ik snap dat ergens wel, maar je kan toch als toekomstige eigenaar toch een foto laten zien die niet van jou is, maar van de buurman, als het ware?
Natuurlijk mag je dat vragen aan een toekomstige eigenaar, maar ik betwijfel of ze allemaal eerlijk zijn.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:40

Ik vraag me af of mensen die zo veel moeite gaan doen om een fokker te laten zien dat ze een goed verblijf hebben terwijl dit niet zo is niet veel makkelijker naar een andere fokker lopen waar geen eisen gesteld worden.

En natuurlijk kan je er niet van uit gaan dat het dan levenslang goed zal gaan met een fokproduct, maar je hebt wel geprobeerd nieuwe eigenaren bewust te maken en dat is denk ik een hele stap.

Veel mensen weten niet eens wat 'normale' afmetingen zijn en kopen een flashy, overpriced klein hok in een dierenwinkel zonder verdere info :)

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 16:56

Het doel van dit topic gaat een beetje weg op deze manier, maar ik zal jullie berichten wel beantwoorden.

Já er zijn voor de volle 100% mensen die zóveel moeite doen om een hamstertje bij mij aan te schaffen in plaats van in de plaatselijke dierenwinkel óf bij een andere fokker. Waarom? Geen idee?
Omdat ik vlot reageer op emails? Ik mensen op de hoogte houd? Ze merken met hoeveel liefde ik dit doe? En ze uiteindelijk het resultaat zien van mijn dieren?

Ze mogen van mij inderdaad naar een andere fokker gaan als ze het bij mij te veel moeite vinden. Dat zegt meer over de eigenaar dan over mij als fokker zijnde. Dan verkoop ik minder ukken of moet ik het fokken neerleggen: jammer dan. Mijn doel is niet om te vermenigvuldigen. Mijn doel is mijn steentje bijdragen in het fokkerswereldje en daar hoort ook bij het juist adviseren van de nieuwe eigenaren.

Mijn dieren zitten letterlijk over de hele wereld. Er woont een uk in Tsjechie, er woont een dame in Duitsland, er wonen meerdere hamsters in België en in Nederland zijn ze ook niet meer op één hand te tellen in welke verschillende plaatsen mijn hamsters wonen. Daar ben ik trots op. Mensen willen 1,5 uur heen en 1,5 uur terug rijden voor een Pure Colour hamstertje. En niet één keer, nee; ze komen terug zodra het hamstertje is overleden.
Gelukkig overlijden ze niet snel en worden de meeste ruim 1,5 tot 2,5 jaar oud. Maar helaas heeft ook een fokker pechdiertjes er tussen zitten.
Maar mijn dieren zijn wel tam en vriendelijk en vooral dát komt door de juiste huisvesting.

Imker, hoe ik dat controleer? Gelukkig zijn er wel mensen die eerlijk zijn op deze wereld. Die sturen mij inderdaad een foto waar heel duidelijk op te zien is dat het geen nepfoto is of van internet geplukt. Ik krijg regelmatig foto's toegestuurd van hoe het met de hamsters gaat.
Over de hamsterbal ga ik mij niet uitlaten .......


Het zijn mijn dieren en ik ben verantwoordelijk voor ze. Ik heb er immers voor gezorgd dat ze op de wereld terecht kwamen. Dus ik vind ook dat ik mag verwachten van de nieuwe eigenaren dat ze moeite doen voor een '' simpele '' hamster. En willen ze dat niet? Dan gaan ze inderdaad maar naar de 'fokker next door' die geen bal om zijn dieren geeft.
Mijn dieren komen iedere dag meerdere keren in de hand en worden vanaf het begin af aan al gewend gemaakt aan mensen. Er is er geen één die bijt en zo hoort het ook.


Mochten er nog vragen zijn ... stel ze gerust: maar graag via PB. :)

Edit: En vergeet vooral niet dan in o.a Engeland & Nederland de dieren er momenteel het 'slechtste' bij zitten. In Frankrijk, Tsjechie, Duitsland, Zweden enzovoort zitten de dieren er sowieso al groter en ruimer bij en kijken ze neer op veel Nederlandse fokkers.

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 10:51

Annwyl heeft nu eindelijk besloten haar nest onder een wilgenbrug te maken en schijnbaar bevalt dit. Sinds gisterochtend ligt ze er in en deze ochtend lag ze er nog steeds in. Eindelijk wat rust in dr reet.

Gisteravond lag ze met een open nest op haar zij en de beebies hingen er aan. Ik dacht: Kan nu wel weer
een zoete foto maken .. maar filmen is veel leuker! & Annwyl had er geen last van (ze schrikt een keer omdat mijn jongste hond blaft) Dus dat was heel positief.

Dus zie hier ... en smelt mee ... :* :+: <3


Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:57

Wauw zo schattig!!! Wat groeien ze hard en wat een goeie plek voor een nestje. Ik vind mama ook prachtig! <3

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:22

Gaat hard!

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:47

Afbeelding

Ze worden ontzettend gaaf!!!
Roze ukje is echt een achterblijver... qua gewicht niet; d e rest wel. Hij had al wel wat eten in zn wangzakken dus dat is zeeeer positief!
We gaan het zien. Kan hem niet vergelijken met de rest want die zijn echt een stuk verder dan hem.

Afwachten.... nu acht dagen oud.. nog vier dagen en dan gaan de oogjes open!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:49

Wait whut hij is nog steeds roze :oo , als ik hem door het beeldscherm heen stelen kon :P

Geen nieuwe onbekende kleurslag gefokt? :')

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:51

Rebecca schreef:
Wait whut hij is nog steeds roze :oo , als ik hem door het beeldscherm heen stelen kon :P

Geen nieuwe onbekende kleurslag gefokt? :')


Haha nee, hij loopt heel erg achter. Ik hoop maar dat het goed komt..
Hij wordt al wel donkerder.

Edit; eerste keer in 3 jaar tijd dat ik dit mee maak.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33876
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:55

Ze zijn zo mooi! <3

Hoop dat er een van deze knappe mannen bij mij mag komen wonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:58

xDenies schreef:
[naam] schreef:
Wait whut hij is nog steeds roze :oo , als ik hem door het beeldscherm heen stelen kon :P

Geen nieuwe onbekende kleurslag gefokt? :')


Haha nee, hij loopt heel erg achter. Ik hoop maar dat het goed komt..
Hij wordt al wel donkerder.

Edit; eerste keer in 3 jaar tijd dat ik dit mee maak.

Ik duim voor de kleine spruit :(:)


Marlinde oeh ga je hamster mama worden ? *D

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 00:09

Ik duim ook want begin me een beetje zorgen te maken. Al kan zowel ik als een dierenarts niets want hij eet dus nu zelf al en drinkt ook flink aan de melkbar... dus daar ligt het niet aan.

We gaan het ervaren!
Één man heeft mijn hart stiekem al verovert.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:28

Leuke foto :) zou er bijna nog 1 willen :')

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 07:24

Ik geniet van je foto elke keer. Valt me op dat ze er zo glanzend en gezond uitzien!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 07:30

De roze uk is dus toch een achterblijvertje. Ik dacht het al. Kan het ook niet een genetisch dingetje zijn? Net zoals dat het bij bijvoorbeeld katten of cavia's wel eens voor kwam dat er een naakte variant tussen zat en er op die manier een compleet nieuw ras of mutatie is ontstaan?

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat hij nog haar gaat krijgen. Of zie je verandering?

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 09:35

Cayenne schreef:
De roze uk is dus toch een achterblijvertje. Ik dacht het al. Kan het ook niet een genetisch dingetje zijn? Net zoals dat het bij bijvoorbeeld katten of cavia's wel eens voor kwam dat er een naakte variant tussen zat en er op die manier een compleet nieuw ras of mutatie is ontstaan?

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat hij nog haar gaat krijgen. Of zie je verandering?


Hij word zeker wel steeds donkerder en er begint meer dons op zijn vacht te komen. Het is om eerlijk te zijn echt even afwachten hoe dit afloopt omdat zowel ik als een collega fokker even hun vraagtekens hebben. Dat het ukje zelf al is gaan eten (als één van de eerste) is gewoon heel positief. Hij wurmt zich ook boven de andere ukken uit en is dus totaal niet 'zwak'.

Maar een naakte dwerghamster hebben we nog nooit gezien. Zeker niet uit een zuivere combinatie.
Het vorige nest is overigens alle zes gewoon goed opgegroeid zonder complicaties.

Het is nog altijd even tasten in de duisternis. Maar hij verandert wel.

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 09:35

namiro schreef:
Leuke foto :) zou er bijna nog 1 willen :')


Haha, je weet me te vinden! Enkel is dit nest toch wel zo goed als helemaal gereserveerd ;)

xDenies

Berichten: 13507
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 10:46

Afbeelding
Afbeelding
Ukje begint echt donkerder te worden en zijn wangzakjes zitten vol. Kan het nu erg goed zien omdat hij zo licht is.

Op de foto ter vergelijking dat hij echt niet kleiner is. Dus het is gewoon vreemd. Wel gelijk met het mooiste ukje erbij <3

En wellicht heb ik wel leuk toekomstig nieuws! Een koppel die tegelijk gekoppeld is als de ouders van dit nest heb ik een dekking zien uitvoeren en daarna niet meer. Normaal zou dat iedere 4 dagen zijn maar het is al even gestopt. Nu had ik haar gewogen gister (ik zit thuis dus ben een beetje abuis met de dagen.. fijn rugklachten). En ik zie een gewichtstijging!
Dus dat word even duimen.

Afbeelding
Dit is I'Layzah. Zij is een 3e generatie Pure Colour. En ben heel erg verliefd op deze gave dame (net als haar half zusje maar die moet nog even wachten).

Afbeelding
En hier samen met haar knappe zweedse prins. Tom Ford heeft al eerdere ukken hier verwekt. Allemaal prachtig en mooi karakter.

Dit is dus echt een droomkoppel van mij.

Gaan we weer duimen? :D

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Russische dwerghamster nestje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:30

Jaaaa ik duim mee hoor!!!
Ben benieuwd of nudy wel gewoon mee gaat doen met oogjes open ed. Denk het wel aangezien de wangzakken ook vol zitten... toch wel beetje spannend