Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Plaats een nieuw onderwerp

Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

 
Profiel   

Jenny21 schreef
[ [url=m/hemyYo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo.. komt nog mos in en iets van (gedroogd) plantje.
Nu wachten op muizen- bewoners.


Welke bodembedekking raden jullie aan? Had nog zaagsel en hennep-vezel liggen dus dat nu gemengd maar vind zaagsel zo stoffen! Zoek mooi alternatief.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 17:23 



 
Profiel   

Tips om muizen tam te maken?
Gisteren gehaald, 5 jonge meisjesmuizen.

Als ik rustig voor het hok zit dan komen ze. Maar zodra er iemand beweegt dan schieten ze allen kanten op.
(Ik weet van 24 uur kun je niets zeggen!)

Hoe aan te pakken? Vaak voor hok zitten? Praten? Hand erin met wat lekkers erop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-20 21:42 



 
Profiel   

Als bodembedekking gebruik ik back2nature. Ziet er niet zo gezellig uit, maar het is heerlijk zacht en absoluut stofvrij! Vooral dat laatste vind ik een hele belangrijke bij muizen.

@Jenny21 inderdaad gewoon veel bij ze zijn en aan je handen laten wennen door je handen veel in de buurt te houden zonder ze te willen pakken. Laat ze maar snuffelen en misschien durven ze zelfs wel over je handen heen te klimmen. En dat dan vooral lekker laten gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 18:14 



 
Profiel   

Ik gebruik Allspan zaagsel/houtsnippers (stofvrij, wat groffer dan standaard zaagel) met een pluk hooi en wat toilet- of keukenpapier.
Ze graven er complete gangenstelsels in dus ook fijn voor scapingbakken lijkt mij. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 18:19 



 
Profiel   

Dit zijn mijn meiden trouwens, ze zaten op het filmpje net een uurtje ofzo in de kooi.
De gekleurde zijn vandaag precies 8 weken oud, de witte weet ik niet van hoe oud ze is, das een aanlopertje en ik schat haar op ongeveer 8 maanden op zijn jongst aangezien ze al op volwassen formaat was eind augustus.
Zij is de moeder van de andere muizen. :)


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 20:02 



 
Profiel   

Hallo, ik zag dat dit topic al een poosje niet gebruikt wordt maar omdat ik geen ander toppic over muizen kan vinden toch m'n vraag maar ff hier. Ik heb een terrarium van 80 bij 50 bij 40. Hier wil ik muizen in gaan houden. De keuze was op Europese dwergmuizen gevallen omdat je die minder ruikt dan kleurmuizen. De rest van het gezin hebben een hekel aan de geur van muizen. Het terrarium is ingericht als een bos idee. Dus zand op Bodem takken enz d'r in. Alleen nu kan ik geen dwergmuisjes vinden. Maar worden er wel allemaal heel leuke kleurmuizen aangeboden. Nu is de verleiding heel groot om dan toch kleurmuizennte nemen. Maar ik zit d'r dus mee dat je die meer ruikt. Is dat zo ruim je kleurmuizen snel en erg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 10:24 



 
Profiel   

Ik vind de geur erg meevallen moet ik eerlijk zeggen.
De man die ik had stonk een stuk erger binnen 3 dagen dan mijn 5 dames in een maand tijd. :+
Ik zou dus wel dames nemen en een klein groepje (3-4 muisjes), dat scheelt ook al behoorlijk in luchtjes.
En als je de boel verschoond een doekje met water (evt een scheutje schoonmaakazijn erdoor) overal overheen halen, geen allesreiniger oid gebruiken want daar gaan ze meer van markeren. :)
Houten dingen zou ik wel aflakken omdat de geuren er anders intrekken, de lak moet op waterbasis zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 11:30 



 
Profiel   

idd, dames ruik je nauwelijks, ik heb hier zowel kleurmuizen als Europese dwergmuizen. bij de vrouwen is er qua geur eigenlijk geen verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 15:20 



 
Profiel   

GreaseMonkey schreef
idd, dames ruik je nauwelijks, ik heb hier zowel kleurmuizen als Europese dwergmuizen. bij de vrouwen is er qua geur eigenlijk geen verschil


Oké dus 't overwegen waard. Als ik echt geen europese dwergmuizen kan vinden. Waar heb jij ze gehaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 17:48 



 
Profiel   

Mijn kleurmuizen? Bij verschillende fokkers. Mijn eerste muizen had ik uitgezocht op een beurs maar dat zit er nu even niet in. Woon je in de buurt? dan kan ik je wel inseinen als ik een nestje heb liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 13:12 



 
Profiel   

Ons laatste muisje is twee weken terug overleden. Nu zijn we dus op zoek naar nieuwe muisjes in de omgeving Limburg en een stuk Noord-Brabant. Maar dat is nog niet gemakkelijk. Ik mis de exoknaag nu wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 08:13 



 
Profiel   

Ik zag je oproep geloof ik al op Facebook. :)
Had je deze daar al gespot?
https://www.facebook.com/groups/4736825 ... 326068479/
Geen idee of er nog beschikbaar zijn maar gezien het in jouw zoekregio is wilde ik je toch ff tippen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 14:33 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Ik zag je oproep geloof ik al op Facebook. :)
Had je deze daar al gespot?
https://www.facebook.com/groups/4736825 ... 326068479/
Geen idee of er nog beschikbaar zijn maar gezien het in jouw zoekregio is wilde ik je toch ff tippen. ;)


Moet ik straks even op mijn pc kijken, op mijn telefoon doet hij het niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 14:50 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Ik zag je oproep geloof ik al op Facebook. :)
Had je deze daar al gespot?
https://www.facebook.com/groups/4736825 ... 326068479/
Geen idee of er nog beschikbaar zijn maar gezien het in jouw zoekregio is wilde ik je toch ff tippen. ;)


Is inderdaad onze regio maar niet wat we zoeken. Wij willen wel echte kleurmuisjes en geen gewone witten. Klinkt echt heel egocentrisch besef ik mij :') maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 10:20 



 
Profiel   

Nee, das een kwestie van smaak toch. :)
Ik had liever ook meer afwisseling gehad dan een witte, twee black&tan en een zwarte. :+
Maargoed, had niet zoveel keuze aangezien er allemaal zwarte en twee bruine in het nest zaten en de rest allemaal mannen waren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 10:25 



 
Profiel   

Het valt inderdaad niet mee om aan leuke muizen te komen.
Toen ik nog muizen had zocht ik ze ook meestal uit op de exoknaag. Super leuk, dan heb je echt de wereld aan keus :D
Wel opletten bij wie je het haalt natuurlijk, maar dat hou je toch.

En ik snap best dat je niet gewoon een stel witte wil hebben.
Ik heb geen muizen meer en begin er voorlopig ook niet meer aan, maar als ik ze wel weer zou willen dan zou ik denk ik wachten tot de exo weer is, en in de tussentijd marktplaats in de gaten houden of er niet toch een keer wat leuks op komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 10:28 



 
Profiel   

Wat leuk! Een muizentopic op Bokt.
Ik kweek sinds een tijdje kleurmuizen en dan vnml tricolor muisjes. Na een aantal generaties kwamen er ook ineens satijn tricolor muizen, blauwe tricolor muizen en tricolor muizen met een witte kop voorbij.

Ik heb net (was aan het uitmesten) even een paar foto's gemaakt van wat jonge mannen. Dit zijn mijn toekomstige kweekmannen waar ik erg blij mee ben. De foto's zijn wel wat vaag en de muisjes zijn in het echt veel mooier. Helaas heb ik het op de foto zetten van muizen nog lang niet onder de knie :')
Ach ja, het gaat om het idee :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 13:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen