Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:22

Heb gratis ov en doordeweeks veel tijd. afstand is dus altijd te overbruggen.. zou het wel super jammer vinden.. vind haar zooo leuk.. maar als ik er 2 hokken van maak dan gaat het welzijn er flink op achteruit ben ik bang..

Ga denk ik nog 1x proberen of ze als ik haar met de boosdoener opnieuw koppel ze wel geacepteerd word.. anders word het inderdaad een ander huisje helaas.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:04

Misschien zou je het muisje apart kunnen zetten en dan na bijv. een week de bodemdekking bij de andere erin kunnen doen? Dan kan de andere wennen aan de geur? Ik merkte dat dit bij mijn koppeling die niet geheel vlekkeloos verliep, goed hielp!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:21

@kiona, klopt het dat je er huisjes bij in hebt staan wanneer je koppelt? Mocht dit zo zijn, dan zou ik het nog een keer proberen in een kleine ruimte met niets anders dan bodembedekking. (Sorry als ik het verkeerd gelezen heb)

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:23

Nee, heb geen huisjes etc. erin gehad. gewoon met alleen bodembedekking.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:01

Dan heb ik het verkeerd gelezen. Bij het koppelen van mannen wordt er nog wel eens aangeraden om de geslachtsdelen (of die omgeving) met wat vanille-extract in te smeren omdat ze dan hetzelfde ruiken. Misschien is dit nog een optie?

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:14

Hmm dat kan inderdaad nog ja! dankjewel voor de tip

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:28

Hier doen alle dames het nog verschrikkelijk goed (klopt direct even af). Ze hebben een nieuwe, groter kooi gekregen omdat ik vond dat deze toch wel wat aan de kleine kant was voor 4 dames. Gelukkig heeft dat niks aan het gedrag onderling veranderd en het is nog steeds een knuffelende grote kleurige hoop als je ze ergens vind in een van de huisjes. De henry-meiden (zoals we ze hier inmiddels noemen) hebben gelukkig nergens last van gehad en het muisje wat alleen achter was gebleven is inmiddels ook weer mooi op gewicht.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 19:51

Hier gaat het een stuk minder. Een tijd terug had ik nog 5 muizen zitten, wel wat ouder en besloot die groep aan te vullen met 8 nieuwe jonge muizen. Dat was een slechte beslissing. Nu 5 weken later ben ik van 13 muizen naar 8 gegaan en er zit er weer een bij die er slecht aan toe is. Dat zouden dan 4 oudjes zijn en 2 jonge muizen die in die tijd dood zijn gegaan. Ik snap er niks van. Ik vermoed dat de nieuwe muizen een bepaalde bacterie bij zich dragen waar mijn oudjes niet tegen kunnen.... Ik baal als een stekker.

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:34

He bah! Wat naar van je muisjes.. Hoop dat de rest nu stabiel blijft zeg...
Ik was al kapot toen er 1 dood ging.. Laat staan zoveel in korte tijd...


Ik heb een beetje geïmproviseerd met het koppelen en tot nu toe gaat het erg goed!
Heb m'n fuzzje met haar vriendin waar ze mee hier is gekomen in een kleine aparte kooi gezet met mijn oudste muis erbij. Zonder huisjes. Wel loopradje voor beweging.

De dames hebben maar 1 dag gepiept en toen was het klaar.

Nu heb ik dus 2 groepjes. En deze heb ik net. In het verblijf van de fuzz erbij gezet. Zodat zij meer te zeggen heeft. Tot nu toe 1x een piepje gehoord... Nog geen huisjes. Wel een loopradje en onbeperkt eten zoals altijd.

Ik hoop echt dat dit zo goed blijft gaan! Dan kan ze hier lekker blijven wonen <3

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:51

Wat sneu Amanda :(:) Ik snap dat je baalt van de jonkies, hopelijk volgen er niet nog meer -O-

Fijn dat het zo goed gaat Kionasuppie!

Weten jullie nog leuke webshops? Ik kijk nu vooral bij Whoopie & Zooplus, maar misschien zijn er nog wel meer die ik niet ken.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 22:58

Ja is echt balen. Ik heb ook besloten geen nieuwe meer te kopen tot dat deze groep ooit overlijdt.

Meldo ik bestel heel veel bij drd knaagdierenwinkel.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:08

Ik ben de hele dag al in paniek. Toen ik terug kwam van mijn kamer kwam ik erachter dat mijn moede de deksel niet op de muizen kooi had gedaan en er een muis ontsnapt is. Kwam op sommige plekken knaagsporen tegen en poepjes. De deur heeft open gestaan dus ze kan ook de zolder op zijn gegaan. Ik heb de meest logische plekken, in mijn ogen, doorzocht en een muis vriendelijke val neergezet. Ook nog water neerzetten en hopen dat ze terug komt :(

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 08:10

Zorg vooral dat jd voer neerzet dat goed ruikt. Ik had voorheen een muis die tot 3 keer toe ontsnapte. Die heeft twee dagen los geleefd in de woonkamer. Op gegeven moment wandelde ze door de keuken. Ik heb haar uit eindelijk gevangen op de bank. Ik was crackers aan het eten en daar kwam ze op af.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:37

Ik heb whiskas voer genomen, stinkt lekker. Vandaag tijdens het stofzuigen goed mijn ogen open gehouden, op handen en voeten rond te kropen met die stok. Ook met een zaklamp voor de donkere plekjes. Helaas niks gezien.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 19:47

Die van ons was nergens te bekennen. Bleek zich in de bank te verstoppen.

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:24

Hoihoi iedereen. Ik heb vanochtend mijn naaktmuisje uit mijn rattenkooi moeten halen.. Helaas kan ze dus overal tussen door... Er waren enkele mensen die haar een goed plekje wouden bieden.. Willen jullie mij een pbtje doen met waar ik dan heen moet reizen? Vind t zoo jammer maar dit is gevaarlijk voor dr..

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:56

Dames, ik heb jullie advies nodig. Mijn vriend en ik komen er niet meer uit. Een van mijn nieuwe dames lijkt "bloemkool" oortjes te hebben. Dus uit voorzorg de hele bups en de kooi behandeld voor mijt, luizen en nog een andere parasiet... maar het lijkt alleen maar erger te worden. We ontsmetten ze iedere dag en gelukkig eet en drinkt ze nog wel goed. De overige 3 dames hebben nergens last van... Enig idee?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 19:28

Kiona, wat rot zeg! Ik heb helaas geen plaats voor haar.

Rose, wellicht moet er wat AB. Als het bacterieel is kun je het niet zonder AB behandelen.

Nou ik had toch een groepje van 13? 5 oudere en daarbij acht nieuwe? Ik denk dat die nieuwe een bacterie bij zich droegen want na 5 weken hebben al mijn oudjes plus 3 nieuwe het loodje gelegd. Ik heb er nu nog maar 5 over.

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:33

Rose, geen verstand van.. kan je dus niet helpen sorry...
Amanda, He bah!

Ik heb een super lieve Pb gehad van iemand die haar een goed huisje wou bieden maar nu nog beter nieuws!

Ik heb hele lieve meedenkende buren en die hebben nog een gerbilbak staan. deze heb ik net overgenomen 80 breed, 35 diep en 45 hoog! Dus ze krijgen een heerlijke nieuwe bak waar niemand uit ontsnappen kan <3
Vind dat altijd zoo naar als ik een van mn beestjes weg moet doen...
en in deze afmetingen... hoe groot mag mijn muizengroepje dan eigenlijk worden? O:)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:30

EEN DING! Denk aan een deksel, ik heb die van mij eruit zien springen vanaf de bodem :')

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:01

Zit erop! Met Super kleine gaatjes dus daar maak ik me geen zorgen over. Thanks voor de tip :D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:09

En de max. aantal muizen, tja, ik heb nooit een duidelijk antwoord kunnen vinden :') De een vind dit, de ander vind dat. Ook maakt het weer uit of je mannetjes of vrouwtjes hebt O:)

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:42

Lengte x breedte : 500 wordt meestal aangehouden, in jouw bak zouden er dus 5-6 kunnen.

Wat erg Amanda! Sterkte :(:)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:22

Nou de ontsnapte muis is gevonden, dood, en een van mijn andere muizen is ook slecht opeens. Ik heb haar apart gezet met voer, water en een warme fles water in een doek. Kan ik nog meer voor haar doen? :(

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:34

Wow. De muis rent weer vrolijk rond :op Dit ben ik niet gewend, zo'n herstel :oo Maar ben helemaal blij!