Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:14

Balen eclair, dat je haar dood terug hebt gevonden :(

Hier is alles gelukkig stabiel op het moment. Gaat allemaal zijn gangetje.

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:46

Ik heb een vraagje,

Deze week ga ik mijn nieuwe bak in gebruik nemen! Ik heb houtvezel? Gekocht voor erin. Dus zaagsel maar dan minder stoffig. Nou wil ik onderin een buis leggen als lekker schuilplekje en voor de rest veel om te graven. Maar nu vraag ik me af hoe kan ik het leukste inrichten? Nestmateriaal/hout/takken (watvoor) etc... Wat raden jullie aan? (fotos van wat jullie hebben mag ook)

Alvast bedankt!:D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:09

Op bokt en op Facebook moet je intypen 'hamsterscapen', dan kom je hele gave dingen tegen!

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:17

Hou er wel rekening mee dat muizen in tegenstelling tot hamsters ook graag veel klimmogelijkheden hebben.

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:33

Maar ook graven toch? Ik zie heel vaak takken enzo watvoor takken zijn dit het beste voor ze? Heb looprad en dan +- 10 cm graafruimte naar beneden. Rest mag omhoog gebouw worden..

Thanks voor de hamsterscaping tip!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:38

Druivenranken zijn meestal heel fijn! Die blijven mooi liggen en gaan lang mee. Als ze gaan stinken in een badje van kokend water, en ze zijn weer goed om verder te gaan. Ik heb een tijd geleden helaas de fout gemaakt om die van mij weg te gooien.

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:53

Oh wat een goede! Dankjewel! Waar haal je die? Intratuin?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:37

Grumpf, ik baal als een stekker. Ik had nog vier muizen, die ook al ouder werden, maar ik heb er twee vrij snel achter elkaar dood gevonden en de andere heeft een bult :(

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:10

Ah nee :(
Welke heb je nu nog?

Hier is ook een man overleden. Was de dominante uit het koppel, dus heb de overgebleven man aan een ander koppel kunnen matchen en nu zitten ze gezellig met z'n 3en.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:45

Ahh wat sneu Eclair :(:) Jij hebt wel echt veel pech met je muizen..

Hier gaan ze nu al een tijdje allemaal goed gelukkig! Wel een paar gekke wratjes, maar dat kan verder geen kwaad. De uiterst linkse en de middelste zijn nieuw :D
Afbeelding

love_mandy

Berichten: 2929
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:13

Balen zeg Eclair :(

Ik vond er afgelopen week 4 dood :( Ofja, 3 dood en eentje heb ik helaas zelf moeten tikken.
Nu heb ik nog 7 muizen over dus even kijken of ik naar exo ga en er nog 3 bijneem.
Volgende maand ben ik van plan om al het speelgoed in de kooi te vernieuwen, dus heel de inrichting gaat dan in de prullenbak en er komen lekker allemaal nieuwe (schone :') ) spulletjes

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:50

Ik weet ook niet wat ik fout doe! Ik geef ze elke dag vers water, (goed!) voer en af en toe wat extra's (denk aan fruit of groente). Ze zijn allemaal perfect op gewicht en zien er gezond uit! Maar dan liggen ze opeens dood :( Het verblijf is een glazen bak van een meter lang en 80 breed en dan ongeveer 70 cm hoog. Ze kunnen klimmen en graven, dus ik weet het ook niet meer(!) :(

Tortilla: momenteel heb ik nog die lichte van jou (ik vergeet de kleurnamen steeds O:) ) en de bruin bonte van de exoknaag.

Love_mandy: kan jij dat zelf? Ik doe het op mijn werk soms met vissen, maar mijn eigen dieren kan ik niet :o

Melody: ik zag de foto op Facebook voorbijkomen in een van de muizen groepen, hij is zo leuk <3 Je hebt ook een leuke groep <3

Tortilla: fijn dat je ze hebt kunnen koppelen. Is toch wel zo fijn :)

Ik ga 1 april met een oud klasgenoot en vriendin naar de exoknaag, maar denk niet dat ik weer aan muizen begin. Dit herhaal ik minimaal 10 keer per dag, anders kom ik toch weer met een groep thuis :')

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:53

Oh jeetje, 4 in een week.. Dat is wel heel naar :(:)

Je hebt gewoon pech Eclair :( Helaas zijn ze niet super sterk. En succes! Ik zou sowieso met een bakje muizen thuis komen :+

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:04

Nou, mijn teamleider fokt met muizen en ratten voor zijn vogels en hij kijkt naar de kleutjes (vind ie leuk :+ ) en ook naar de gezondheid (ER KOMT ALLEEN MAAR GOED VOER IN MIJN VOGELS!) en stuurde foto's door van hele leuke bonte diertjes. ''Ik vind het zo zonde om ze op te voeren -O- ''

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:05

Ophalen :))

Bij mij op school fokken ze veel. Mijn zus gaat daar nu ook naartoe, dus we nemen er allebei wel eens wat mee. Volgend jaar heeft ze fokproject dus dan mogen moeder + dochters mee :D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:06

Haha, nou ik weet het niet meer hoor. Ik vind muizen super leuk maar elke keer als er eentje dood gaat kan ik echt de ogen uit mijn kop janken :+

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:32

Hier hetzelfde.. als er een dood is ben k er echt kapot van.. zelf dood tikken zou ik dus ook echt niet kunnnen. mijn vorige muisje had waarschijnlijk iets van een hersenbloeding oid en die heeft mijn vader een tik gegeven met de schep.. snel gebeurd en pijnloos...
ik kan het niet..

Toch @eclair.. het is K(* als ze dood zijn maar denk aan de nieuwe muisjes die dan zo lekker door de bak rennen en springen.. ik vind dat heeerlijk om 's avonds naar te kijken.. kan ook niet meer zonder denk ik

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:40

Ik heb er hier ook nog 'maar' 9 zitten.. Van mijn nest zijn pa, 2 broers en 2 zusjes over. Verder van mijn 'oude garde' (oftwel de groep waar ik mee thuis kwam na mijn eerste keer exoknaag) zijn er nog maar drie over...
Zo balen dat ze niet oud worden.

Eclair, die zou blauw burmees moeten zijn :P Blij dat ze bij jou een goed leven hebben, je doet echt je best voor je dieren!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:43

Ja die! Mevrouw Norks! Ze heeft alleen wel een bult :( Maar ze blijft stront eigenwijs, zo is ze altijd al geweest :') Wat een karakter heeft dat dier! Bedankt voor je compliment, ik twijfel er steeds aan :(

Kionasuppie: stiekem lijken gerbrils me ook erg leuk, ze zijn ook erg bewegelijk en druk maar ze worden ouder dan muizen :P Maar als ik die koppies zie smelt ik gewoon voor de muisjes <3

love_mandy

Berichten: 2929
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:44

@ja eclair ik kan dat zelf, niet van harte hoor maar dit muisje kon echt niets meer, was eigenlijk echt gewoon meer dood dan levend dus dat maakt het makkelijk voor mezelf. Een muis met een tumor heb ik gelukkig nog nooit hoeven tikken, dat zou ik moeilijker vinden. Tot nu toe alleen maar muizen getikt die meer dood dan levend waren

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:48

Ik had er laatst eentje die ook meer dood was dan levend. Dacht, geef haar nog een kans. Met een fles warm water (in een doek), voer en water heb ik haar apart gezet en warempel, ze springt nu nog vrolijk rond!

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:26

melody7 schreef:
Ahh wat sneu Eclair :(:) Jij hebt wel echt veel pech met je muizen..

Hier gaan ze nu al een tijdje allemaal goed gelukkig! Wel een paar gekke wratjes, maar dat kan verder geen kwaad. De uiterst linkse en de middelste zijn nieuw :D
[ [url=m/bEpDwc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh my <3
Ik ook willeee!!!
Ik heb 5 muisjes, 1 witte, 2 'siamees?' met rex vachtje, 1 fuzz en 3kleur bonte... Maar een bak vol gekleurde muisjes... wauw!

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:34

Ik wilde er juist graag wat effen bij voor de afwisseling :+

Siamezen vind ik ook super mooi <3 Maar die heb ik op school nog niet gezien..

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:09

Siamezen zijn leuk idd, echt een muizen kleur haha

kionasuppie

Berichten: 1747
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:21

Ja het is een soort van.. Kan het niet echt benoemen.. Wil graag nog proberen om foto te maken maar ze zijn zooo druk hahah