Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:16

Jaa het hooi staat bij ons buiten en heb het alleen gepakt toen het flink gevroren had. Laatste keer niet. Ben huiverig met hooi maar het is goed gegaan.

Ik heb het gevoel dat het een twijfelgeval is. Geen gewonden maar toch...

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 12:19

Slim van je! Mijt is zo'n rot probleem als je het eenmaal hebt.

Ruzien ze vaak? Zijn het steeds dezelfde? Hoelang zitten ze nu samen? Waardoor twijfel je?

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:19

Ik had mijn drie mannen van de exoknaag, eentje van Henry, eentje van die vrouw die altijd met hem mee is (Ophèlie?), en eentje bij iemand anders vandaan (ik ben zijn naam kwijt). Helaas is er dus nog maar eentje over. Waar de nieuwe man(nen) vandaan gaan komen weet ik nog niet, nog even kijken welke fokkers er wat leuke mannen hebben zitten.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 12:42

Tortilla schreef:
Ik had mijn drie mannen van de exoknaag, eentje van Henry, eentje van die vrouw die altijd met hem mee is (Ophèlie?), en eentje bij iemand anders vandaan (ik ben zijn naam kwijt). Helaas is er dus nog maar eentje over. Waar de nieuwe man(nen) vandaan gaan komen weet ik nog niet, nog even kijken welke fokkers er wat leuke mannen hebben zitten.


Ik raad je echt aan om ze dan niet bij Henry te kopen. Ik weet niet of je bekend bent met het hele verhaal maar de kans is groot dat zijn muizen bij je blijven omkiepen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:40

Amandavd schreef:
Slim van je! Mijt is zo'n rot probleem als je het eenmaal hebt.

Ruzien ze vaak? Zijn het steeds dezelfde? Hoelang zitten ze nu samen? Waardoor twijfel je?


Jaa daarom. Ooit bloedmijt en dat wil ik nooit meer!

Echt ruzie wil ik het niet noemen. Ze jagen soms wel flink achter elkaar aan. Flink gepiep... maar geen wondjes.

Ik twijfel omdat ik het een beetje te druk vind. Er lijkt geen rust te zijn. Toch wel ruim voldoende uitdaging

Ik had hier ook een Henry-muis en die doet het nog steeds :)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:46

Fijn van je Henry muis! Ik hoor daar altijd alleen maar verhalen over dat ze omkiepen.

Het wegdoen van een paar dames geeft ook geen garantie op rust denk ik, tenzij je echt weet te achterhalen wie de herrieschoppers zijn etc. Maar ook weghalen kan weer nadelig effect hebben want dan verandert de rangorde ook. Hier had ik in het begin een paar nieuwe, kleintjes, heel onderdanig. Die zijn nu wel echt hoger in de groep dan eerst. Ik kan je hier precies zeggen wie de etters zijn. Toch gaat het verder wel erg goed op ruzietjes na.

Ik denk dat je goed moet kijken naar de ruzie's. Zijn het er veel, altijd dezelfde, doen ze het constant? Zolang er geen gewonden vallen zal het wel meevallen denk ik zo. Maar alleen jij kan dat bepalen. Ik heb er nu 13 in een terrarium van 100 x 50 x 60 zitten. Technisch gezien zijn dat er 3 teveel volgens de regel. Maar toen ik er nog 9 had maakte ze ook al herrie haha.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:49

Is het verstandig 2 jonge dames te koppelen aan 2 oudere dames? Ik heb wel wat dingetjes via internet gevonden maar heb liever ervaringen :P

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:50

Het zijn er 16 in 120x50, kwa geur zal t ook niet uitmaken hoeveel je er hebt denk ik?
Ik weet niet welke t zijn want ze zijn rete vlug. Toch slaapt alles samen, eten ze goed en groeien ze ook.

Lastig soms.

shunasammy

Berichten: 91
Geregistreerd: 29-05-16
Woonplaats: Tussen de buren ;)

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:55

Ik heb 2 hele lieve gerbils! Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:57

Dat kan prima hoor Eclair. Alleen ligt het wel aan je oudere dames. Als dat twee bitches zijn kun je beter wachten tot de jonkies iets ouder, dan kunnen ze zich wat beter verdedigen.

Is ook last Denies, geur merk ik nu wel meer dan eerst. Maar zit zijn ook wel smeerkezen. Is ook lastig. Als je niet goed weet welke het zijn zou ik nog even wachten. Als je de groepsdynamiek wat beter kent kun je je beslissing beter maken denk ik.

Cute die gerbils!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:16

De twee oudere dames heb ik nog nooit vervelend zien zijn. Altijd samen alles doen :P

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:19

Dan zal het wel meevallen denk ik! Zorg wel dat je ze op neutraal terrein koppelt!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:23

Ik las ook over parfum en de geurtjes markeren. Ik ga het koppelen denk ik in de badkuip doen. :')

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:26

Hahaha dat kan maar je kan ze ook koppelen in een transportbak, en dan niet zo'n kleintje maar gewoon redelijk formaat. Je kan ze ook koppelen in hun eigen kooi maar die moet volledig uitgewassen zijn en dan alleen voedsel, drinken en bodembedekking erin. Geen speeltjes etc. Daar moeten ze dan een aantal dagen in blijven voordat je er langzaam speeltjes bij doet.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:32

Transsport gisteren bij de kringloop gekocht! Maar daar hebben de jonge dan ingezeten, niet helemaal neutraal meer...

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:33

Als je ze ophaalt en thuis de twee oudere erbij doet kan het geen kwaad denk ik zo.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:50

Nee, muizen van Henry komen er hier voorlopig even niet meer in, alhoewel er nog maar eentje omgekiept is. Vind het toch maar vaag dat je er dan via anderen achter moet komen dat hij steriel fokt en dat die muizen eigenlijk helemaal nog niet bij de rest kunnen...

Heel vervelend Denise, ik hoop dat het opgelost is als er straks een paar weg zijn. Ik hoor juist altijd dat er minder ruzie of territoriumdrift zou zijn als er juist meer in zaten, maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee..

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:53

Heeft iemand tips om de geur van muizen tegen te gaan? Heb vandaag het hele hok weer gereinigd en alles schoon gemaakt, maar over geen 2 dagen stinken ze waarschijnlijk weer ontzettend, ik heb er op dit moment nog maar 2, dus ook niet veel.. Zijn wel al heel erg oud

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 20:42

Dani, waar maak je mee schoon? Heb je genoeg ventilatie er in?

Tsja dat vind ik ook Tortilla.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:16

Amandavd schreef:
Dani, waar maak je mee schoon? Heb je genoeg ventilatie er in?

Tsja dat vind ik ook Tortilla.



Maak schoon met alleen warm water, afspuiten, dan poetsen en weer afspuiten en afdrogen, dan ruikt die ook weer fris, maar niet voor lang helaas :')
Ventilatie is voldoende het is een soort terrarium, maar dan in de voorkant groot stuk tralies en bovenin zit ook nog een ventilatierooster.
Heb t gevoel dat het aan de huisjes ligt, die zijn van hout en krijg ik niet goed schoon..

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:03

Ik heb hier regelmatig een waxmelt opstaan, dan ruik ik de muizen niet meer :') Maar hier is de geur/stank gelukkig ook niet zo erg.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:08

Tortilla schreef:
Ik heb hier regelmatig een waxmelt opstaan, dan ruik ik de muizen niet meer :') Maar hier is de geur/stank gelukkig ook niet zo erg.


Ze staan bij mij ook op mijn kamer, die is niet zo groot dus dat helpt ook niet echt mee waarschijnlijk.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:26

Ik heb ook muizen.Alleen wonen ze op zolder -O- :+

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:59

Hoe zijn jullie ervaringen met koppelen?

Bij mij op school zit nu een heel leuk muisje dus ik twijfel of ik vraag of ik die + een vriendinnetje mag kopen, maar kan ik er dan later wel makkelijk meer aan koppelen? Ik wil namelijk uiteindelijk graag 5-6 muisjes.

Mijn vorige groepje was moeder + dochters dus dat was lekker makkelijk :P

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 19:16

Hoe het koppelen gaat is afhankelijk van hoe je het doet en de karakters van je dames. Het kan super makkelijk gaan maar als je er een paar trutten bij hebt zitten kan het ook moeilijk gaan. Verder vooral ook kijken naar de leeftijd. Bij mij is er met regelmaat wat geruzie, geen bloed niks etc. maar wel gepiep en geruzie. Ik heb er een paar hele lieve tussen zitten maar ook een paar trutten.

Maar over het algemeen zijn muizen heel sociaal en makkelijk te koppelen.