Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

 
Profiel   

Mijn dames hebben weer een schoon verblijf! Heb ze ook even op de foto gezet.

[ img ]

Wat vinden jullie van mijn muizendames? En wie weet de kleur van de 'siameesjes' of heet het ook echt zo?

[ img ]

Namen zijn:
Grote witte : snip
Siamees rechte zwart in staart: pip
Andere siamees: puck
Fuzz: penny
Driekleur: polly
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 17:23 



 
Profiel   

Wat een leuk stel! Ik denk dat het Rusjes zijn, die zijn lichter dan Siamezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-18 17:56 



 
Profiel   

Leuke muisjes hoor! Ze zijn alleen geen Siam maar himilayan ;)
Rusjes is geen benaming die bij muizen word gebruikt. Althans onder de fokkers met wie ik altijd contact heb heb ik dat nog nooit gehoord.

En volgens mij is je witte ook geen witte haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 18:38 



 
Profiel   

Oh serieus? Dat heb ik afgelopen maand op school nog moeten leren := Er zaten wel meer fouten in die toets, dus ik geloof je meteen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 18:57 



 
Profiel   

Ohh hymalian dan! Super leuk. Wat is het verschil?
En dan de witte? Waarom is die niet wit? En hoe heet het wel? *totaaal niet nieuwschierig hier*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 19:31 



 
Profiel   

melody7 schreef
Oh serieus? Dat heb ik afgelopen maand op school nog moeten leren := Er zaten wel meer fouten in die toets, dus ik geloof je meteen hoor!

Ja, de kleur is ook hetzelfde alleen die benaming heb in nog nooit gehoord haha.

@kiona
Die witte is beige of color point beige (ze lijkt points te hebben)

Himalayan zijn vaak zo goed als wit met point. Siamees is meer beige met points. Himalayan heeft vaak iets lichtere ogen dan siamees maar het verschil is soms niet tot amper te zien
( Ze hebben dus verschillende genen, himi 1c en Siam 2c)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 20:10 



 
Profiel   

Oh wat interresant! En die points zijn dan donkerdere lichaamsuiteinden? Zal morgen eens kijken of ik duidelijke foto in t licht kan maken van de "witte"

Die "witte" en andere 2 hymalians zijn beide niet bewust gefokt met kleur etc. Wit was voermuis en die andere 2 een erg ongelukkige combinatie van nestjes.. Dus heb verder geen idee wat er in de lijnen etc. Zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 22:29 



 
Profiel   

Hier was de groep aardig uitgedund, van 4 muizen in één nacht naar 2. Ik heb geen idee hoe, we waren gewoon thuis en hebben niks gehoord. Toch lagen ze de volgende dag dood in het nest. De andere 2 lijken alleen maar steviger en beter te worden (waaronder toch 1 henry muis) dus daar ben ik wel blij mee. Vandaag een "hopeloos geval" zoals de dierenwinkel het zelf omschreef meegenomen. Ze is gruwelijk te pakken genomen in de groep waar ze zat en zit onder de kale plekken en de wondjes. Ze zit apart van de anderen, helaas nog even alleen totdat ze sterk genoeg is om te koppelen. Heb haar wondjes ontsmet en houd ze voor nu goed in de gaten. Ik hoop er het beste van maar allicht heeft ze het voor nu nog leuk. Ze eet en drinkt goed en toont ook interesse als ik mijn hand in de kooi steek dus ik ben er blij mee. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 19:54 



 
Profiel   

Sterkte nog Eclaire! Hier ook nog maar 5 muisjes na de uitbreiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:54 



 
Profiel   

Hoi Bokkers, zijn jullie hier nog een beetje actief? Heb net een aantal muizen en ben wel benieuwd naar jullie huisvesting :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 15:23 



 
Profiel   

Wij gingen net op pad voor roborovski hamsters, maar zijn thuis gekomen met 2 zilveragouti showmuizen. Wat een leukerds. Zal later even foto plaatsen
We hebben ze gekocht als zijnde 2 vrouwtjes, maar ik kan zo snel geen tegeltjes vinden. Hoop niet dat het toch mannetjes blijken te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 17:37 



 
Profiel   

Wat leuk Essie! :D Ik hoop voor je dat het inderdaad 2 vrouwtjes zijn.

Die van mij wonen in een Detolf kast:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 17:41 



 
Profiel   

Wauw melody, wat heb jij ze gaaf zitten!
Ik heb zo even geen foto's van mijn huisvesting. Wordt ook eigenlijk tijd om daar weer eens wat wijnranken en/of wilgenbruggen aan toe te voegen.

Sneeuwman en Essie, ik ben heel benieuwd naar jullie muizen :D

Hier helaas van de week weer een dame in laten slapen, was op wintersport geweest en toen ik terug kwam had ze een tumor in haar gezicht. 1 oog was al naar de knoppen... Dus dat was einde verhaal, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 19:24 



 
Profiel   

Volgens mij zijn het meisjes

[ img ]

En wat charmantere foto's. Ze zijn echt super tam.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 00:08 



 
Profiel   

Mijn laatste muisje is ook overleden :( Aangezien ze al erg slecht was wilde ik haar geen verhuizing of koppeling meer aandoen, het is beter zo :( Baal echt als een stekker, vond het zulke leuke diertjes!

Ik had mijn muizen in een aquarium van een meter bij 50 (?) Cm zitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 14:23 



 
Profiel   

Ah nee Eclair... Dat was wel erg snel :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 14:28 



 
Profiel   

Ik durf niks te zeggen over het geslacht :+

Ach wat sneu Eclair :(:)

De Detolf kast is 40x160. Heb hem voor €20 gekocht via Marktplaats :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 16:25 



 
Profiel   

He bah eclair... nu geen nieuwe muisjes meer voor jou?

Hier heb ik een terra van 80x35, uitgerekend kunnen daar 5,6 muisjes in (6 dus haha )
Helaas heb ik 1 terrorist in mijn groep waar ik een ander plekje voor aan het zoeken ben via FB, deze word in een grotere groep waarschijnlijk een stuk gelukkiger..

Dan heb ik er nog 4 en dus de mogelijkheid 2 bij te halen.. maar voorlopig laat ik het even zo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 16:44 



 
Profiel   

Eclair je hebt echt veel pech gehad zeg. Ik heb er van de 13 nog maar 4... Die van mij zitten in een terrarium van 100 bij 50 bij 60.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 17:56 



 
Profiel   

Volgends mij herken ik een aantal van Facebook. Zal vanavond wat fotos maken van de dames!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 16:02 



 
Profiel   

Ik wil even niet meer aan muisjes beginnen, wat een pech heb ik daar mee gehad :(

Tortilla: ze had een bult gekregen, dus het is misschien maar beter ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 22:37 



 
Profiel   

Ah wat naar :( Ze blijven er wel extreem gevoelig voor hoor, heb het hier nu ook al een aantal keer gehad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-18 12:28 



 
Profiel   

Ja, zo jammer van de muisjes! Waar je ze ook haalt (bijv. bij jou :P of op school), het maakt niet uit. Ze zijn er nou eenmaal gevoelig voor :(

Gaan er nog mensen naar de exoknaag 1e paasdag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 14:31 



 
Profiel   

Mag ik mij hier melden? Neem deze exo twee naakte dames mee naar huis. :)
Engelse showlijn zijn ze. Dus best wel aan de maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 17:32 



 
Profiel   

Wat leuk! naakte showmuizen, lijkt me geweldig. Hebben zo ook van die enorme oren? Vind dat met naakte altijd extra groot ogen.

Ik ga na het stel dat hier nu nog zit stoppen met de muizen. Hobby is wat erg snel uit de hand gelopen... Maar beestjes die hier nu nog zitten worden uiteraard tot hun dood goed verzorgd :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 17:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 25 [ 617 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen