Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:24

Nog even geen muizen voor mij, maar ik vindt het schitterende beestjes!

Hoe lang leeft een muisje ongeveer?

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:27

Ik heb hier een dierenwinkel in de buurt (verkopen ook online) met wat kleinere zakken, van 1-3 kilo. Ze eten hier goed door dus op die manier verloopt het niet te snel.

Dat is heel weinig ja, lastig hoor!

KittyDylan, gemiddeld ongeveer 1,5 jaar. Je hebt natuurlijk uitschieters omlaag en omhoog.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:16

Ik heb vlas en beukensnippers in het hok zitten. Zitten ze lekker in te graven *\o/*

Gelijk de daad bij het woord gevoegd:

Afbeelding
Er zit hier nu in:
Pasta (expres groot gelaten)
Kippenvoer
Konijnenvoer
Paardenmuesli
Trosgierst
Hondenvoer

Ik wil nog bestellen of erin doen:
Kattenvoer
Gedroogde fruit en groente
Brood
En cruesli.

Maar ik wil het ook afwisselen :)

Houd je ons op de hoogte Melody? Nu ben ik wel nieuwsgierig!

love_mandy

Berichten: 2960
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:20

Leuk! Ik heb net ook weer voer gemixt. Heb alleen extreem veel gemaakt deze keer :') dus denk maar wat invriezen ofzo dan blijft het goed.

Kitty, ik zou uitgaan van 1 jaar.
Dat is wel hoe oud ze gemiddeld worden. Ik heb er een aantal (eigenlijk de meeste helaas) die al na ongeveer 10 maanden dood gingen.(ook wel jonger helaas) Maar ik heb er ook nog 4 zitten die tegen de 1.5 aanzitten (waarvan eentje nu met een tumor en slecht vachtje) echt gewoon oud dus.

Helaas bleek mijn rode vrouw toch niet drachtig, dus volgende exo krijg ik weer een nieuwe muis, een Texel dit keer. Dus helemaal leuk

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 21:44

Hier ben ik eens degene met pech. Heb weer iets van parasiet, eentje met tumor, die MOO dan. Pfff.

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:27

Welke rassen muizen zijn er zoal? :)

Zijn ze overdag ook actief? En hoe goed zijn ze handtam te maken?

Ooit komen er wel muisjes. Helaas hebben mijn ouders het er niet zo op denk ik.. :P
Maar als ik nu al meer weet is altijd mooi meegenomen.. :)

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:33

Ik zou er nog wat meer zaadjes (parkietenzaad oid.) bij doen Eclair, dat vinden ze ook heel lekker!

Balen dat ze toch niet drachtig was Mandy! Maar Texeltjes zien er ook super leuk uit..

Wat balen Amanda, succes met behandelen :(:)

KittyDylan, je hebt langharige muizen, texels (krulletjes), gewoon gladhaar, fuzz, naakt.. En vast nog wel meer :P
Overdag zijn ze hier niet heel actief, 's avonds en 's ochtends wel. Handtam zijn die van mij totaal niet, ze komen wel kijken maar oppakken vinden ze maar niks.

love_mandy

Berichten: 2960
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:39

Rassen muizen zijn er niet, wel vacht types en kleuren.

Mijne zijn overdag best actief, komt omdat ik ze eigenlijk altijd 's ochtends voer en ze dan dus altijd al wakker zijn en druk bezig. In de vakantie voer ik meestal rond 10 uur, dan zijn ze vaak nog 'wakker' tot een uur of 11/12 soms gedurende de dag zie ik er ook nog wel eens eentje rennen in het wiel

Ik heb er een aantal die heel tam zijn en zo op je hand klimmen maar ook een aantal die je echt niet zomaar kan pakken dus dat verschild heel erg. Momenteel zit ik met mijn zieke oude dame (die onwijs tam is).ik dacht net dat ze dood was, dus ging even kijken maar ze leeft toch nog
Afbeelding

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:42

Wat leuk zo super tam! <3

love_mandy

Berichten: 2960
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:45

melody7 schreef:
Wat leuk zo super tam! <3

Ja ze is zo onwijs lief, je kan haar ook echt aaien <3

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:52

Die heb ik wel een! Oppakken vindt ze niet zo leuk maar ze komt wel bijna altijd vooraan zitten en dan vindt ze aaien soms wel leuk :))

Dat is 'De Siamees', de kleur heet niet eens zo maar ik noem haar altijd zo :')

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:09

Ik heb de muizen om naar te kijken en de ratten om te knuffelen zeg ik altijd :P Toch kan ik ze goed hanteren en aaien :)

Ik ga er meer zaden in doen :D

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:53

Toen net Pluisje gevonden :( Waarschijnlijk ouderdom :( Verder geen bulten oid, en niet mager of andere bijzonderheden :(

Hoe is het met jullie muizen?

love_mandy

Berichten: 2960
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:41

Nooit fijn om een oudje te vinden :(

Helaas heb ik de ochtend nadat ik die foto hier poste Luna dood gevonden. Gelukkig lag ze er heel vredig ben en was ze toen ik haar vond nog maar net dood.

Nu heb ik nog een oudje zitten met een best wel grote (vind ik) tumor. Ik kijk het nog heel even aan, maar als hij nog groter word vrees ikd at ik haar moet tikken want ik wil niet dat ze lijdt

Met de rest is alles goed :) 3 van mijn muisjes gaan binnenkort naar een vriendin, omdat bij haar plosteling alles doodging en ze er nu nog maar 3 heeft.

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:29

Hier inmiddels weer 4 muizendames... De 2 lakenvelder meiden zijn echt super tam en lopen vanzelf via je arm omhoog op het moment dat je je hand in de kooi laat zakken. De 2 andere meiden zijn nog wat schichtig maar voor druiven (volgens mij niet schadelijk) doen ze vrij veel. Wel komen ze bij iemand vandaan bij wie de kinderen constant in de kooi zaten te hannessen dus volgens mij zijn ze gewoon getraumatiseerd XD

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:34

Ik ben wel even weer klaar met de muizen. Afgelopen maanden overleed er steeds eentje van mijn groep van 7, en vorige week zijn de laatste 3 binnen 1 week doodgegaan. Het was ook een parasiet waarvoor ik druppels had, maar dat mocht niet baten. Zo jammer dat ze zo kwetsbaar zijn... -O-

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:42

Jeetje wat erg, je hele groep ;( Sterkte! :(:)

Mijn muizen zijn rebels geworden := Nadat ze overal op gingen plassen heb ik de kooi veranderd met een plastic bak onderin. Ze hebben zich er zo doorheen geknaagd dat ze nu ook onder die bak kunnen. Daar zijn ze begonnen aan hun nieuwe missie. Nog even knagen en ze hebben heel de schuur tot hun beschikking :+ Ik heb er nu een extra latje tegen aan geschroefd in de hoop dat dat ze even tegenhoud, maar die kooi gaat niet lang meer mee. Doodzonde, ze zitten er pas 7 maanden in en hij is zo leuk.. Maar ik had kunnen bedenken dat hout niet werkt :')

Hierna wil ik de Detolf vitrinekast van de Ikea kopen, op zijn achterkant is dat een gaaf terrarium.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:41

Ik had hout voor de ratten. Ook niet erg handig := Heb nu een roestvrij stale bak met een ruit voorin voor de muizen. Ben er zrlf erg
tevreden mee.

Sterkte Luniek!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:08

Kom hier zo maar even binnen vallen...

Een vraagje, wat vinden muizen nu echt lekker kwa voer?

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:12

Ik gaf eerst dit voer, dat aten ze heel goed: http://shop.beestenplein.nl/knaagdieren ... /1725.html
Nu meng ik het zelf, dat gaat ook prima.

Dat is inderdaad beter Eclair! In het begin ging het wel heel goed, maar nu hebben ze het door :+
De kast die ik dan wil is 1.60, eigenlijk wil ik dan in de ene helft een hamster en in de andere de muizen. Ik heb nog nooit een hamster gehad en ik vind ze erg leuk, maar mijn ouders vinden het niet goed als ik weer een ander dier bijkoop O:)

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:23

Dank je wel Melody

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:04

Hoe leuk ik muozen ook vind, na dit groepje wat ik nog heb, wil ik geen niruwe muizen meer. Vanochtend weer eentje begraven en ik blijf het super moeilijk vinden. Elke keer doet het toch weer pijn -O- Het is de blauw bonte:

Afbeelding

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:12

Ach wat sneu, sterkte :(:)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 11:50

Eclair wat een pech heb jij! Echt sneu.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:06

Ik weet ook niet wat ik fout doe. Ze hebben altijd water en voer, en alle ruimte om te bewegen en elkaar uit de weg te gaan als er ruzie is. De bak staat niet in de tocht of in de zon.