Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 19:30

Ik had er laatst ook drie in een korte tijd dood. Soms heb je dat. Maar jij hebt wel mega pech. Het zijn geen Henry muizen toch.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:15

Nee speciaal op gelet!

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:24

Hier helaas ook een van de vlekkenmeiden dood, s'ochtends niks aan de hand. In de avond een aangevreten lijkje in het hok. Dagelijks schoon water en voer dus kan eigenlijk niet van de honger zijn...

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:50

Ja je kunt maar pech hebben, helaas zijn ze gewoon niet zo sterk :(:)
Dat is niet fijn om te vinden Rose :(:)

Ik had bijna wat extra muizen :+ Mijn vader is in de tuin een berg zand weg aan het halen en daar zaten 5 jongen en een moeder in.. Gelukkig hebben we de moeder toch ook nog kunnen vangen dus we laten ze nu even opgesloten zitten totdat die berg zand weg is.

Afbeelding

Afbeelding

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:45

melody7 schreef:
Ja je kunt maar pech hebben, helaas zijn ze gewoon niet zo sterk :(:)
Dat is niet fijn om te vinden Rose :(:)

Ik had bijna wat extra muizen :+ Mijn vader is in de tuin een berg zand weg aan het halen en daar zaten 5 jongen en een moeder in.. Gelukkig hebben we de moeder toch ook nog kunnen vangen dus we laten ze nu even opgesloten zitten totdat die berg zand weg is.

[ [url=m/0IGAK0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zq1KWw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah wat leuk!

Hier doen alle muisjes het verder nog goed, ik had er eentje met een abces, die was open gesprongen en heb ik verder uitgeknepen en schoongemaakt en aangezien het toch wel een aardig gat was haar even apart gezet voor een aantal dagen (wel een vriendje erbij) op b2n zodat het kon helen zonder dat er zaagsel etc inkwam en inmiddels is het weer netjes geheeld en zit ze weer lekker bij de rest.
Paar van mijn muisjes zijn ook inmiddels verhuisd naar een vriendin :) dus ik heb er nu nog 10

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:54

Ik heb er nog altijd 17 :+ Beetje een uit de hand gelopen hobby zeg maar. Maar alles doet het goed en heeft het naar zijn/haar zin!

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:47

Vandaag weer naar Houten geweest. Ik heb voor de muizen twee nieuwe voerbakjes gehaald en stukken kurk om het hok weer mooi te kunnen inrichten. Ook heb ik gedroogde meelwormen en stukjes banaan gehaald, maar dat moeten ze delen met de ratten :+

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:49

Leuk, de exoknaag was natuurlijk gisteren!
Waren er veel kraampjes en aanbod van knagers? Ik heb wel eens gehoord dat de september editie niet zo groot is.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:10

Mwah ik vond het groot zat :P Maar knager afdeling viel wel wat tegen!

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:49

We hebben hier weer een nieuwe bewoner :D
Afbeelding

Mijn zus zit nu op dezelfde school en had het van begin af aan al over een bepaalde muis. Het beestje zat er na het indelen van het fokproject nog steeds dus ze moest mee naar huis :+

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:37

He wat leuk dat ik dit topic vind!
Ik was in bezit van 2 kleurmuisjes.. Heb 2 kooien aan elkaar met die ferplast buizen en vind het zo leuk als ik ze daar in zie rondrennen <3

Gisteravond toen ik de muisjes een snoepje wou geven lag er een erg raar in het hok. Kop scheef, kon niet meer lopen wel kruipen.. en gewoon helemaal gedesoriënteerd.. heel sneu. Het was een hersenbloeding en we hebben besloten haar uit dr lijden te verlossen.. Ik dacht niet dat ik zo kapot kon zijn om de dood van een muisje maar helaas is dit wel zo..
Nu zit ik ermee dat ik op moment dus maar 1 over heb. Dus ik sta voor de keuze, haar een goed huisje zoeken (zodat ik het niet nog eens mee hoef te maken dat we er een moeten 'helpen')
OF vriendinnetjes zoeken. maar dan wil ik graag 2 vriendinnetjes. Hoe zit dat met muizen koppelen? is dat goed te doen? En moet ik er 2 jonge muisjes bij nemen of juist oudere?
en waar kan ik die eventueel weg halen?

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:44

Heb je een vrouwelijke muis? Dat koppelen gaat heel makkelijk. Het maakt niet uit hoe oud de muizen zijn waar je mee koppelt.
Je kunt ze het best in een wat kleinere kooi met enkel wat bodembedekking en hooi koppelen. Wanneer ze uit verschillende nestjes kunnen kiezen gaat het wat minder makkelijk.

Ik heb de nieuwe muis gisteren bij de rest gezet. Na 5 minuten lagen ze op een hoop te slapen :D

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:52

Ja t is een vrouwtje!
ah dat is fijn dat dat makkelijk gaat.. Ik ken ratten introducties en dat is soms toch een hoop gedoe hahah
Nu nog kijken waar ik een vriendje kan vinden voor dr

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:41

Bij mij ging het koppelen ook altijd goed! Laatste keer iets lastiger maar veel makkelijker dan ratten!

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:39

Nou ik heb ze! Een rex wit muisje en een rex licht bonte. Heel schattig maar die bonte is toch wel eerg klein... Dat maakt niet uit voor het koppelen?

Verder hebben de dames nog een naam nodig dus als jullie wat weten :D

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:09

Hoe gaat het met jullie muisjes?

Ik heb hier twee mannen die ik waarschijnlijk binnenkort in laat slapen.. Ik wil het nog even aankijken met antibioticum, havermoutpap en een warm plekje maar ze zijn snipverkouden. Omdat ze zo veel moeite moeten doen om adem te halen gaat er meer energie uit dan erin gaat en zijn ze compleet ingevallen.. Wil ook niet dat ze straks van honger sterven, dus als er niet snel verbetering in zit dan is het gewoon einde verhaal.

Verder net wat papier wat ingescheurd en in de vrouwenkooi gelegd, zo leuk om te zien hoe ze daar dan met zijn allen mee bezig gaan <3

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:28

he wat naar... hopen dat ze nog wat opknappen!

Hier gaat het super goed, de dames had ik even apart zitten in een kooi met nog kleinere traliebreedte.
echter had een van de dames (de kleinste) bedacht dat ze zelf wel bij mijn grote muisje kon gaan zitten... dus toen toch maar samen in een kooi gedaan en niks aan de hand... die kooi zitten ze nogsteeds in en de nieuwe dames zijn nu groot genoeg om naar de grotere kooi te gaan, dus hier gaan ze binnenkort heen, hebben ze ongeveer 2x zoveel ruimte...

Wel hoor ik savonds vaak veel gepiep (eerst klonk het alsof ze elkaar vermoordde maar dat valt mee :+)
jammere is dat ze ondertussen alle 3 wit zijn.. de rexjes kan je nog onderscheiden van de normaalhaar maar de 2 rexjes hou ik helaas niet meer uit elkaar.. Namen zijn Snip, Pip en Puck geworden :D

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:28

Tortilla; wat vervelend :(

Ik hoor ook nog vaak wat gepiep in de groep, maar daarna eten ze weer met meerdere van een meelwormpje :')

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:46

Tortilla, wat sneu! :(:)

Hier is er helaas ook weer eentje overleden, Stitch ;(
Ze was al graatmager, maar bleef wel gewoon eten en zag er verder niet slecht uit dus ik heb haar fijn bij de rest gelaten. De laatste dag zag ik wel dat ze extra rustig was, maar ik heb dat liever dan de stress van een spuitje.

Het was de rechtse:
Afbeelding

Mijn zus heeft laatst wel nog een nieuwe meegenomen, dus we hebben er nu nog 6.
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8901
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:49

Vandaag was er een kleindieren show bij ons in het dorp. Er zaten ook wat muisjes, zo schattig <3

Wat jammer Melody :(:)

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:28

Hier donderdag ook een muisje laten inslapen. Drie tumoren die steeds groter werden, dus beter om ermee te stoppen dan wachten tot hij niet meer kon functioneren.

Ik wil hierna geen nieuwe muizen meer, heb er nu nog twee van bijna twee jaar. Iemand interesse in de laatste, als ik er straks ooit nog maar één over heb? Of kan ik die, ook ivm ouderdom, beter alleen laten?

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:33

Mijn muizen groepje wordt ook al ouder! Een ouder muisje meer of minder maakt dan niet zo veel uit :P

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:13

Ik heb er momenteel nog acht, laatst heb ik er eentje laten gaan. Achterlijfje werkte niet meer helaas.

Sting, bij mij is die evt welkom :)

In november heb ik hopelijk mijn eerste nestje <3

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 07:53

prutsmuts helaas in een jaar tijd ook veel gestorven. Ben van 14 naar 6 gegaan en er zit nog een zieke bij. Wij gaan naar de Exoknaag om te kijken of we wat mee willen nemen.

Mijn oudste muis van 2 is still going sgrong!

SofieHavan

Berichten: 1887
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:25

Hoi, ik meld me ook even.
Wij gaan over 14 dagen normaal ook muisjes halen.
Ons oog is gevallen op 2 mannelijke Engelse muizen (dus de grote muizen).
We zijn momenteel aan het "bouwen" aan een passend hok, dus als dat af is, halen we ze op.
Ze zijn al hand tam en heel lief blijkbaar, dus ik ben benieuwd!

Iemand ervaring hier met Engelse muizen?