Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:59

Tri-colours. :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 16:11

Ik heb er op dit moment nog maar die, gisteren weer eentje overleden.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:04

Mag ik dit topic even updaten? :D

Ik heb nog steeds muizen. Op dit moment 5 bejaarde dames, maar mijn zus heeft nu fokproject van school (zo ben ik ook met muizen begonnen) en daarvan blijven er ook 8 of 9 hier wonen. Haar eigen muis heeft twee jongen, maar ze heeft ook nog twee reserve muizen meegenomen en dat zijn in totaal zo'n 14 jongen. De keuze is reuze :+

Dit is het nestje wat we al een tijd kunnen zien, de andere twee moeders verstoppen hun kroost:
Afbeelding

Nu zit de vader van het kleinste nestje hier momenteel ook nog. Mijn zus heeft hem nog niet terug gebracht omdat hij eigenlijk heel leuk is, maar we hebben hier geen plek om ook nog een mannengroep te beginnen. Op school wordt hij slangenvoer, dat is natuurlijk ook nodig maar het zou toch zonde zijn van zo'n grappig karakter. Kunnen we hier misschien iemand blij maken met een leuke man? Eventueel kan hij dus ook baby's meenemen. De nestjes hebben veel verschillende kleurtjes met tan/bont/tricolor.

Afbeelding Afbeelding

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:00

Wat een mooi nestje! De man ziet er ook ontzettend leuk uit. Ik heb er helaas geen plaats voor, heb op het moment nog maar 1 vrouw zitten (eigen fokproduct) en als zij aan ouderdom is overleden is mijn muizenhobby (voorlopig) even klaar.

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:35

Oeh wat een knappe man! En kinders.
Ik heb alleen een groepje dames.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:53

Begrijpelijk Tortilla! Ik heb het ook zo gedaan met mijn eerste groepje. Als je er steeds een bijkoopt voor de overblijver blijf je eeuwig doorgaan..

Ja helaas hebben wij ook alleen maar vrouwtjes. Er zullen ook wel wat vrouwtjes overblijven (Ik denk veel tan, maar dat andere nest hebben we nog niet echt kunnen bekijken), mocht iemand die nog willen :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 15:56

Hier nog drie dametjes. Pas als zij er alledrie niet meer zijn koop ik nieuwe.

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:56

Ik heb nog plek voor 2 dames erbij maar het ligt eraan hoever het rijden is.

Nu zie ik pas dat je ook cavia's heb haha.
Ik heb er momenteel 17.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:00

We wonen in Moergestel, naast Tilburg. Als er wat voor je tussen zit wil mijn zus ze misschien ook wel een stuk weg brengen met de trein zodat het voor jou wat korter is. Onze school is in Breda, vanaf dat station sta je zo in Zeeland :)

Wat leuk! Ik heb er nu 7, geweldige beesten <3

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:08

Ik woon in Kruiningen, stations genoeg hier. Laat maar weten als ze oud genoeg zijn..

Ja, ze zijn verslavend!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:09

Dat zal ik doen! Ik stuur ook wel wat foto's als we weten welke vrouwtjes er nog meer zijn :)

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:00

Die van mij zijn net verhuisd. Hele lieve meid die ik via FB kende, enorm hart voor muisjes. Kwam ook even hamstertjes knuffelen, haha.

In de toekomst vast wel weer.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:27

Nest twee is inmiddels ook in beeld <3 Er zitten zelfs twee satijn baby's bij! Dat kan bij muizen geen kwaad toch? Er blijven twee zwart-tan vrouwtjes over, wil jij die hebben Kayleigh?
Afbeelding

Het oudste nestje wordt steeds leuker <3
Afbeelding

Het derde nestje heb ik nog niet op foto, die zijn super druk ondanks dat ze hun oogjes nog dicht hebben. Dat zijn een lichtbruin bont vrouwtje en een lichtgrijs mannetje met een wit snebje op zijn hoofd. Ook weer heel leuk!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:20

Ik heb bij muizen nog nooit over satijnziekte oid gehoord :)

Ze zijn echt ontzettend leuk! zou zo weer een groep nemen... ;) :D

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:48

Ik inderdaad ook niet, gelukkig maar! Ik kon alleen iets vinden over zwakke nesten bij twee satijnouders, maar we zijn toch niet van plan om te fokken dus dat maakt voor ons niets uit.

Ja he, nu de oogjes open gaan zijn ze nog leuker! Wel een beetje gevaarlijk om op te pakken, ze dragen niet voor niets de naam springer := Vanmiddag is er een met een boog de caviabak ingesprongen, bovenop een cavia. De cavia vond het niet zo'n goede grap :+

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:18

melody7 schreef:
Nest twee is inmiddels ook in beeld <3 Er zitten zelfs twee satijn baby's bij! Dat kan bij muizen geen kwaad toch? Er blijven twee zwart-tan vrouwtjes over, wil jij die hebben Kayleigh?
[ [url=m/YBYait.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het oudste nestje wordt steeds leuker <3
[ [url=m/wiXU6n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het derde nestje heb ik nog niet op foto, die zijn super druk ondanks dat ze hun oogjes nog dicht hebben. Dat zijn een lichtbruin bont vrouwtje en een lichtgrijs mannetje met een wit snebje op zijn hoofd. Ook weer heel leuk!



Ze zijn prachtig! Ik heb geen voorkeur, ik vind het allemaal prima.
Ik heb nu 2 fuzz dames en een brindle dame.


Afbeelding

Afbeelding

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:32

Melody7 zag ik de muisjes toevallig ook voorbij komen op het muizen forum op Facebook?

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:49

Wat leuk! Ik geloof dat de zwart-tan dames woensdag over een week weg mogen. Ik zal je nog een berichtje sturen met contactgegevens van mijn zus!

En dat klopt, daar heeft mijn zus ze in gezet :j

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:21

Jammer dat het hier al een tijdje stil is. Ik hoop dat het hk-topic weer een beetje tot leven gewekt gaat worden.

Ik ben momenteel nog geen muizenbokker, maar heb alle voorbereidingen afgerond, en wacht nu vol ongeduld. Over 2 weken zullen de eerste twee kleurmuizendames bij ons thuis hun intrede gaan doen, ze zijn nu nog te jong om bij moeders weg te mogen. Tot nu toe heb ik me altijd gericht op exotische dieren, en het is nu voor het eerst dat er 'gewone' knaagdieren hier hun intrede gaan doen :') Maar ik verheug me er heel erg op!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 14:56

GreaseMonkey schreef:
Jammer dat het hier al een tijdje stil is. Ik hoop dat het hk-topic weer een beetje tot leven gewekt gaat worden.

Ik ben momenteel nog geen muizenbokker, maar heb alle voorbereidingen afgerond, en wacht nu vol ongeduld. Over 2 weken zullen de eerste twee kleurmuizendames bij ons thuis hun intrede gaan doen, ze zijn nu nog te jong om bij moeders weg te mogen. Tot nu toe heb ik me altijd gericht op exotische dieren, en het is nu voor het eerst dat er 'gewone' knaagdieren hier hun intrede gaan doen :') Maar ik verheug me er heel erg op!


Wat ontzettend leuk, gefeliciteerd!

Ik heb helaas van mijn groepje nog 1 muisje over, de rest is allemaal gestorven. Ik heb getwijfeld om deze nog te koppelen, maar van de week zag ik dat ze een tumor had. Ze mag haar dagen dus slijten tot het niet meer gaat. Ik vermoed eind april naar Houten te gaan voor nieuwe aanwas.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:39

Ik kom me ook melden!
Sinds gister weer 2 muisjes en wat zijn ze leuk!
Maar ik heb geen idee welke kleur ze zijn en over het geslacht twijfel ik ook een beetje, normaal zie ik het super snel maar deze zijn echt wel een twijfelgevalletje :=

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:52

Thanks Amandavd! en wat leuk Cactusknuf!Gezien je naam zou je misschien cactusmuizen moeten nemen? :=

Ik heb nu twee oranjebonte dametjes gereserveerd, en ben in contact met een fokker voor nog wat andere kleurtjes, ik vind het wel leuk om wat verschillende muisjes bij elkaar te hebben. Ik ben in april sowieso ook in Houten idd, dus wie weet wat ik daar nog vind!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 12:07

Wij zijn alweer onderweg naar huis met onze nieuwe aanwinsten. 10 stuks :D

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:41

Wat leuk, veel plezier van ze! Krijgen we straks nog een foto? :D :o

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:28

Yey Amanda! Hier ook 3 nieuwe aanwinsten, een siamees sealpoint, een tricolor en een black tan dametje. Thuis had ik al twee muijes rondklauteren: een oranjesatijn dametje en een bruin tan mannetje. Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een of twee andere leuke mannetjes zodat die elkaar gezelschap kunnen houden. Mocht iemand dus nog wat leuks over hebben houd ik me aanbevolen