[FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:12

Sam was gister alweer een maandje bij ons!
hij groeit zo snel!!! :o
Vrijdag ook weer naar puppytraining geweest voor de 2e keer. Ging een stuk beter als de eerste keer :j
Alleen Sam vindt dat je alles moet proberen te eten wat op de grond ligt, dat drijft me af en toe wel een beetje tot waanzin :=

Ik had ook nog even een vraagje: Hij gaat heel vaak achter zijn staart aan en hapt er dan in. Wij willen dit er graag uit hebben. mensen die hier ervaring mee hebben?

Hier eventjes wat foto's <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:48

Daar stoppen ze vanzelf mee. Hoort bij de ontdekkingsreis wat "leven" heet ;)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 23:27

Hij is echt zoooo cute! <3 Ja ze groeien echt supersnel!! We zien op tien dagen al een groot verschil! Ja, dat probleem ken ik hier ook... Echt ALLES moet geproefd worden! Sommige zeggen dat je ze moet laten doen omdat ze dan weten dat het niet lekker is en ze ervan af blijven, maar sommige dingen zijn gewoon gevaarlijk. Wij hebben nu een stukje tuin afgezet en daar alles eetbaar weggehaald (zowat alles behalve zand :D ;) ) en als we wandelen stap ik goed door zodat ze de kans niet krijgt iets op te eten. En staart pakken doet ze hier ook hoor ;) . Stoppen ze vanzelf mee als ze ouder worden zoals denise04 zegt.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 14:59

En hoe gaat het met de pupjes? :D Ik had nog even een vraagje voor de goldenliefhebbers ;) . Filou vindt het helemaal niet leuk om als ze wakker is in de bench te zitten. Maar ik weet niet goed hoe we het fatsoenlijk moeten opbouwen. Nu geven we haar eten in de bench, als ze moe wordt steken we haar in de bench met het deurtje dicht en dan blijven we er naast zitten (zonder aandacht te geven) tot ze slaapt zodat ze zich niet alleen voelt (en dan gaat het wel goed) en we geven haar dikwijls wat lekkers in de bench. 's Nachts gaat het ook goed. Sommigen zeggen dat je ze gewoon moet laten piepen maar dan vinden ze de bench toch ook niet meer leuk lijkt mij? Hoe hebben jullie dat gedaan?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:05

Keet is nu 10 maanden en is nog nooit uit zichzelf in de bench gaan liggen. Ondanks alle moeite met koekjes en belonen etc. Maar ze doet ook niet moeilijk als we haar er in sturen. In het begin heeft ze wel een paar nachten gepiept maar volgens mij doen puppy's dat ook als ze niet in de bench liggen. Tussen 8 en 10 maanden heeft ze geen bench nodig gehad trouwens, maar ze is opeens gaan slopen. Dus nu ligt ze s nachts en als we er niet zijn weer in de bench helaas.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 15:11

Maar hoe hebben jullie haar geleerd als ze wakker is rustig in de bench te blijven?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:36

.
Laatst bijgewerkt door MTinker op 19-05-18 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:10

Leuke hond! Fijn dat ie al zo lang bij jullie is.

Ja de bench, eigenlijk steeds koekjes erin leggen. Maar ook gewoon weg gaan als ze erin zat en wakker was. Kon ook niet anders.

Denk dat het wel vanzelf gaat opeens hoor. En wat ik zeg, sommige honden gaan uit zichzelf erin omdat het een veilige plek is ofzo, maar die van ons is nog nooit uit zichzelf erin gegaan.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:56

Onze golden pup is nu 16 weken inmiddels. Heb nog beloofd om een foto te plaatsen maar dit is me een beetje ontschoten. Onze Bommel ziet de bench echt als zijn eigen plekje, hij gaat er ook de hele tijd zelf in liggen. In het begin hebben wij eigenlijk alles wat 'leuk' was meteen in de bench gelegd en overdreven beloond als hij er in ging liggen. Hij krijgt alleen nooit echt eten in zijn bench, dit wil ik liever gescheiden houden zodat hij het niet als voedingsplaats gaat zien. Ik zou zeggen veel blijven oefenen en belonen, dan komt dat vanzelf denk ik wel goed!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:57

En ook als ze in de bench gaan liggen, niet iedere keer het deurtje dicht doen. Anders gaan ze denken dat iedere keer als ze in de bench gaan, ze 'opgesloten' worden.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:06

Marjolijntje: Mooie hond!! <3

Madeliefw: We blijven oefenen!

Unbeatable: Ik probeer elke keer als ze in de bench gaat te belonen met een brokje en ik doe het deurtje alleen dicht als ze ontspannen is, en sowieso niet altijd. Maar soms kan het gewoon even niet anders en dan zijn dat weer twee stappen terug... :=

Ik zag daarnet dat ze wat moe werd dus heb ik haar in de bench gelegd en wat geaaid maar ze wou echt niet slapen dus heb ik haar genegeerd wanneer ze piepte en aandacht gegeven wanneer ze mooi zat. Ook dat lukte niet dus heb ik ze wanneer ze mooi wachtte eruit gelaten omdat ik dacht dat ze naar toilet moest, nog wou drinken, niet moe was... Dan ging mevrouw rustig op de grond liggen slapen! -:(- Ik heb haar weer terug in de bench gestoken en na 10 minuutjes ging ze liggen, ik heb haar meteen beloond met een aai en met mijn stem, het deurtje dichtgedaan en erbij blijven zitten (zonder aandacht te geven) tot ze sliep. Nu heb ik er ook een brokje bij gelegd zonder dat ze het doorhad dan heeft ze meteen een beloning straks en vindt ze het misschien toch leuker om in de bench te slapen dan op de grond of in haar mand. Zou ik het zo goed doen of best anders?

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:36

Vrijdag was Sam echt super braaf bij de puppycursus!!!
Hij werd zelfs even als voorbeeld gebruikt door de instructeur ( trotse eigenaresse :D :o )
Alleen af en toe als ie dan even geen zin meer heeft gaat ie dus achter zijn staart aan. De instructeur zag dat en zei meteen: Dat moet je nu al gaan afleren!!! anders draait ie later helemaal door.
Dus we zijn nu continu bezig met het te corrigeren O:)
Met z'n nieuwe speeltje <3
Afbeelding
allerliefste :*
Afbeelding
lekker slapen, waarom zou je helemaal op je kleed liggen als het ook zo kan? >;)
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:01

Wat een schatje!! <3 Hij lijkt heel erg op Filou!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:20

We hebben hier DE oplossing gevonden! Eerst hadden we een plastieke doos in haar bench staan om die te verkleinen maar aangezien ze er nooit iets in doet hebben we die vervangen door een heleboel oude kussens! Nu ging ze er zelf naartoe om te slapen :D . Het is nog niet perfect inorde maar het is een goed begin! :)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:36

Achter de staart aan gaan corrigeren? Dat doet Mare regelmatig als ze speelt. Dan ligt ze even als een wokkel en daarna gaat ze weer wat anders doen. Hebben wij nooit gecorrigeerd...

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:46

Wat vooral ook wijs is met de bench is, als ze eenmaal slapen, het deurtje juist open zetten. Als ze dan wakker worden, kunnen ze eruit als ze willen. Heeft bij ons altijd geholpen.
Moet wel zeggen dat tot nu toe Happy de allermakkelijkste is in de bench van alle honden. Ze gaat er niet vaak uit zichzelf in liggen (soms om te spelen, er liggen mega veel speeltjes in), maar maakt er ook geen probleem van als we haar erin doen.

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:19

Lente schreef:
Achter de staart aan gaan corrigeren? Dat doet Mare regelmatig als ze speelt. Dan ligt ze even als een wokkel en daarna gaat ze weer wat anders doen. Hebben wij nooit gecorrigeerd...


Jaaa, omdat sommige honden er later helemaal door doordraaien die blijven dan maar achter hun staart aanblijven gaan de hele dag.. en uiteindelijk niet eens meer rechtdoor kunnen lopen. ( dit is natuurlijk wel het ergste geval)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 00:00

Bedankt voor de tip Denise04!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:22

Hoe gaat het met de zindelijkheidstraining bij de pups? Onze Bommel doet het goed maar heeft zeker nog wel een ongelukje, komt altijd omdat ik te laat ben. Hoe hebben jullie dit ervaren?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 08:25

Wij hebben ze nu twee en een halve week en ze doet nog regelmatig iets binnen maar bijna altijd onze schuld :) .

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is onze Golden van bijna 10.
We hebben hem nu een kleine 1,5 jaar, hij is een gepensioneerd blindengeleidehond.
Omdat hij heeft geleerd andere honden te negeren zijn vreemde honden wel erg spannend maar sinds een goed half jaar speelt hij met de honden uit zijn uitlaatgroep, en dat is heerlijk om te zien.
Het is een schat van een hond met zo zijn eigenwijze trekjes en met je kop in een muizenhol tja dan hoor je de baas niet roepen dus kom je niet.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 09:48

Nog zo'n mooie Golden! <3 Leuk dat jullie hem nog een leuk leventje geven!

DeniseMacho

Berichten: 157
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:07

Ook Sam heeft af en toe nog een ongelukje in huis, maar gaat aardig goed! Sowieso doet ie poepen nooit in huis , gaat echt alleen om t plassen

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [FOTO] Golden Retrievers in the Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:36

Wat leuk om een gepensioneerde hond nog een fijne oude dag te kunnen geven!

Wat plasjes binnen betreft, bij die van ons heeft dat nog best een tijdje geduurd maar geleidelijk aan gaat dat vanzelf over. Steeds op tijd naar buiten doen en steeds belonen buiten. Onze hond doet het helaas af en toe nog van schrik (toen ik laatst thuiskwam en ze een plint had opgegeten werd ik zo boos) en van enorm enthousiasme (als ons buurmeisje waar ze dol op is haar komt uitlaten).

Als iemand nog een tip heeft tegen het opeten van plinten en meubels? Ze is nu 10 maand en is opeens hieraan begonnen zodat we haar helaas weer in de bench moeten doen.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:49

Tja de pubertijd valt niet mee :D

Mijn vorige hond heeft op die leeftijd heel wat opgegeten en gesloopt.

Die puppen heerlijk spul