[HK] Valkerij topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

[HK] Valkerij topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:50

:wave:

Ik kan vast niet de enige zijn met een liefde voor roofvogels :D

Inmiddels loop ik al best een tijdje wekelijks bij een valkenier mee en leer heel veel over deze indrukwekkende vogels :+:

Ik ben dan ook heel blij met zo'n kans, al vanaf klein meisje was ik g ek van deze vogels :j

En dit jaar is het zo ver, oriënteren op een eigen vogel :D een Harris Hawk Tarsel gereserveerd en nu nog meer leren en voorbereiden :D

Mensen met een eigen roofvogel en uil, of ook weg van deze dieren die zin.hebben om mee te kletsen? :)

Met Bailey de lapland uil

Afbeelding

Aemen de Lannervalk en daar achter Atilla de koningsbuizerd

Afbeelding

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:58

Onwijs gave dieren, vind ze altijd zo fascinerend. Als ik ze op evenementen of in dierenparken zie heb ik alleen wel altijd een dubbel gevoel, zie ze eigenlijk liever in het wild. :o Ik was in Duitsland in een tierpark en al die vogels zaten de hele middag op zo'n paaltje vastgebonden. M'n hart brak echt bij de jonkies in een hok. -O- Maar ik weet dan ook niks van het houden van roofvogels. Kan je me daar wat meer over vertellen?

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:06

_Denise_ schreef:
Onwijs gave dieren, vind ze altijd zo fascinerend. Als ik ze op evenementen of in dierenparken zie heb ik alleen wel altijd een dubbel gevoel, zie ze eigenlijk liever in het wild. :o Ik was in Duitsland in een tierpark en al die vogels zaten de hele middag op zo'n paaltje vastgebonden. M'n hart brak echt bij de jonkies in een hok. -O- Maar ik weet dan ook niks van het houden van roofvogels. Kan je me daar wat meer over vertellen?


Vorig jaar heb ik nog met o.a. gieren en arenden mogen vliegen in een dierentuin in België, vogels hebben ruime volières en worden geprikkeld om aan eten te komen dmv vliegen, een lure pakken of eten uit de lucht vangen. En dat was dan ook gelijk de demo... vliegen gewoon los op het terrein tijdens de demo's en zitten daarna weer in de volière.

Vogels worden dagelijks meerdere keren gewogen voor het vlieggewicht. Ook nog een vak apart :))

Valkenier waar ik mee loop heeft de vogels op een ruim hok en worden dagelijks gevlogen en afgedragen (wandelen)

In mijn ogen hebben ze het Veel beter dan de gemiddelde grasparkiet in een huiskamer :))

Natuurlijk zijn er heel veel dingen die niet door de beugel kunnen... te kleine hokken, lang aangebonden op te drukke plaatsen, lomp omgaan met de dieren... De valkerij is al zo oud als rijden op paarden :)

In Mongolië en het midden oosten jagen ze zelfs nog met vogels :j

De vogel die ik deze zomer aanschaf gaat in een ruime volière, dagelijks vliegen. Daarnaast wil ik met mijn buurman samen nog een kweekkoppel uilen aanschaffen,die krijgen een machtig grote volière in het bos :)

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:45

Hoe mooi ook, ik vind het ook erg jammer om zo'n bijzonder dier in een hok te stoppen. Geen volière is in mijn ogen groot genoeg als het dier vanachter tralies naar soortgenoten mag kijken.

Ik heb in Canada overigens wel een infomiddag bijgewoond dat was opgezet voor educatie en er werden alleen dieren gebruikt die door een verwonding niet meer terug konden in het wild aangezien ze het dan niet zouden overleven. Wat een machtig gezicht zo'n roofvogel.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: [HK] Valkerij topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:52

Oh ik ben altijd weg geweest van roofvogels :D Als kind al dol op ze, voornamelijk uilen. Als de tuin ooit groot genoeg is komt er een volière of tiphut met een uil of woestijnbuizerd.

Wat een kans dat je wekelijks mag meelopen bij een valkenier! Hoe ben je daar binnen gerold :o

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:32

Ik meld me ook! Geen eigen vogels maar wij doen met het showteam wel valkenieren te paard i.s.m Valkerij Zadelhoff. :) Ik vind woestijnbuizerds leuk (hoe gaaf dat je je eigen vogel straks hebt, Nikki!) maar de grote favoriet hier zijn valken en dan vooral de slechtvalk. <3

Een eigen roofvogel zou ik tof vinden, maar het is wel veel werk en ik ben al zoveel tijd kwijt aan paarden, haha. Mocht ik de tijd/ruimte hebben dan zou ik nog wel graag een raaf aanschaffen. Ook omdat je daar toch meer een sociale band mee kan kweken. :)

Plaatje van tijdens show, let niet op mijn domme uitdrukking. :')


Afbeelding