Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 21 [ 523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Slijmerige slakkenpraat!

 
Profiel   

Heb t arme beessie laten vallen... |( :(:)


[ img ]

Heb het nu dicht geplakt met watervaste pleisters, extra kalk in het hok en wat eextra kreeftjes... Iemand nog tips?

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 16:35 



 
Profiel   

Heel hard duimen maar dat het vliesje nog intact is, dan is de kans groot dat het weer hersteld met extra calcium.
Zal wel een lelijke plek blijven wsl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 17:41 



 
Profiel   

Hij doet het steeds slechter :( heeft heel de rand van zijn huis losgelaten.... Heb hem nu apart gezet met extra kalk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 17:43 



 
Profiel   

Oh, hoe erg voor je ! Hopelijk knapt hij nog op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 18:53 



 
Profiel   

Vanmiddag reageerde hij niet meer toen ik hem aanraakte... Wat water gesproeid en toen kwam hij moeizaam uit zijn huisje. Hij eet niet en zit alleen maar op 1 plek vastgeplakt... Heb hem nu terug bij de andere gezet, vind het zo zielig om hem in zijn eentje in een klein bakje te houden. En als hij waarschijnlijk dan toch dood gaat dan liever in gezelschap van zijn vriendjes... :(:)

En dan nog miss een beetje rare vraag, maar iemand ooit geprobeerd een dode slak te ontleden? Ben erg benieuwd hoe zo'n diertje er aan de binnenkant uit ziet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 20:53 



 
Profiel   

|(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 21:19 



 
Profiel   

Awh wat ontzettend sneu zeg! :\
Ik hoop dat hij het alsnog overleeft.
Maar als je hem gaat ontleden, ben ik wel benieuwd hoe dat eruit ziet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 00:17 



 
Profiel   

Ik zou hem in een bakje in de vriezer zetten voor minimaal een maand.
Daarna pas ontleden.

Binnenkant zal er ong zo uit zien:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 00:31 



 
Profiel   

Top! Dan leg ik hem eerst in de vriezer.

In het echt is vaak toch heel anders dan op zo'n plaatje. En zeker omdat een slak zo'n uitgebreid orgaanstelsel heeft ben ik echt he nieuwsgierig hoe dat er in het echt uitziet :j

Mocht ik dat gaan doen zal ik wel foto's plaatsen voor degenen die dat interrssant vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 10:01 



 
Profiel   

Ja ben ik wel benieuwd naar! Is ie al overleden?

Sneu, ben ook altijd bang dat er nog eens een valt. Kids lopen altijd met slak in bakje, minder valgevaar dan in de hand haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 14:19 



 
Profiel   

Ben nu bij mijn ouders dus kan nu zelf niet kijken of ie het nog doet... Heb wel iemand die paar keer per dag even checkt of hij nog leeft dus die zal t wel laten horen als ie dood is. Als ie na het weekend nog slechter gaat of over een week nog zo slecht is en leeft doe ik hem denk ik ook in de vriezer. Super sneu maar nog minder fijn om hem zo door te laten leven denk ik... Of ben ik dan een beul? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 16:05 



 
Profiel   

Volgens mij is dat gewoon je verantwoordelijkheid nemen en voor het dier besluiten dat je hem rust en geen pijn meer gunt, niks beuligs aan, gewoon gezond verstand en liefde :)

Heel veel sterkte trouwens, blijft toch naar :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 19:03 



 
Profiel   

Slak lijkt weer iets beter te gaan! Heeft aan 1 kant zijn huis weer vast (rand was helemaal losgelaten). Zat net op het deurtje van terrarium geplakt en hij reageerde vrijwel meteen toen ik hem open deed. Zat ook goed stevig vastgezogen wat afgelopen dagen dus echt niet het geval was, toen gaf ik een duwtje en was ie los zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:43 



 
Profiel   

Hey top ! Ik dacht dat hij het niet zou halen eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 20:51 



 
Profiel   

Schopje! :D

Laten jullie je slakken in winterslaap gaan? Ik heb gelezen dat het niet slecht voor ze is als ze geen winterslaap houden, maar maak me toch een beetje zorgen als ik ze 3 maanden niet gezien heb.

De mijne zijn vanzelf een paar maanden geleden gaan slapen, maar afgelopen week miste ik ze teveel dus ik probeer ze nu rustig weer wakker te maken door ze op een warmere plek te zetten en het terrarium goed vochtig te houden. Een van de twee is wakker, de ander slaapt nog. Maar degene die wakker is zit de hele dag (en volgens mij ook nacht :Y) ) alleen maar op de ander. Beetje sneu wel, dus ik hoop dat de tweede ook snel wakker wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 23:46 



 
Profiel   

Hier hebben er 2 geslapen, maar wilde weten of ze niet dood waren. Dus heb ze in lauwwarm water gelegd en het matje in het terrarium weer aangezet. Nu zijn het weer relslakken die door hun verblijf.heen rennen als een malle :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 10:45 



 
Profiel   

Heb je van dat rennen als een malle ook een filmpje :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 13:47 



 
Profiel   

Helaas, ze zijn nu even hangjongeren aan het spelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 13:49 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Helaas, ze zijn nu even hangjongeren aan het spelen


_O- +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 13:53 



 
Profiel   

Ik lees al erg lang mee. En mocht geen slakken hebben. Maar ik heb inmiddels al een jaartje white jades plus jongen gehad.

Hier is ongeveer de helft in winterslaap. En de andere helft blijft wel wakker.

En heb nog 5 van September over die weg kunnen. Die zitten dus apart en is ook gedeeltelijk wakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 14:16 



 
Profiel   

Even een schop! Ik wil graag slakken, heeft iemand hier kleintjes die mogen uitvliegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:55 



 
Profiel   

Helaas, zelf heb ik geen kleintjes beschikbaar, maar meestal staan er op marktplaats wel wat.
Let even goed op wat je koopt, reuzenslakken moeten uitgeselecteerd zijn. Dwz dat de misvormde en slechtgroeiende slakjes gedood worden. Van een groep van 150 eitjes blijven er meestal een stuk of 10-15 over. Ze moeten zeker 2,5 cm zijn voor ze naar hun nieuwe baas gaan.
Een van de verkopers die ik ken die netjes uitselecteert is Paty's Snails (ook op marktplaats)

Weet je al wat voor slak je zoekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:36 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Even een schop! Ik wil graag slakken, heeft iemand hier kleintjes die mogen uitvliegen?


Ik heb drie nesten jongen zitten. De oudste mogen bij mij al wel weg. Moet nog een advertentie maken. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:55 



 
Profiel   

In dat geval wil ik ook wel weten welke soort je hebt :D
Ik heb momenteel twee lieverds zitten die het niet zo lang meer maken vrees ik, ik overweeg om er binnenkort weer een bij te kopen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 13:04 



 
Profiel   

Laurora schreef
In dat geval wil ik ook wel weten welke soort je hebt :D
Ik heb momenteel twee lieverds zitten die het niet zo lang meer maken vrees ik, ik overweeg om er binnenkort weer een bij te kopen O:)



Ah altijd jammer als ze al oud zijn en dan er niet meer kunnen.

Ik heb Achatina Fulica white jade. Er moet nog wel opnieuw uitgezocht worden. Heb 2 nesten bij elkaar zitten omdat die een dag na elkaar uitkwamen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 21 [ 523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen