[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:52

Even een schopje omhoog bij deze :D

Mijn kleine pluizenbol Gimli is ondertussen een week thuis en hij voelt zich helemaal op zijn plek,
hij volgt ons steeds rond, en natuurlijk, het zou geen kat zijn als hij naast al dat speelgoed, het liefste met een propje papier omwikkeld met touw speelt :')
Als echte crazy cat lady heb ik hem dan ook vorige week een mini kittenshower gegeven met een paar vrienden thuis, resultaat: nog meer katspeeltjes en snoepjes :')

Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:58

Ohhhh wat een schatje <3

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:32

Iemand enige tips nog over het afleren om op het aanrecht en de tafel te springen?
De kleine schavuit springt er steeds op, ookal zetten we hem er steeds terug af...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:15

Volhouden.
En niets te eten op het aanrecht of tafel laten liggen. Het moeit nooit de moeite lonen om op het aanrecht of op de tafel te springen.

Overigens heb ik het op de tafel springen maar opgegeven :')

Maar als we aan het eten zijn springen ze er bij ons nooit op.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:10

Alright, dan houden we het nog even vol tot hij het leert. Hij kijkt heel graag wat je aan het doen bent vrees ik :p , maar qua eten laten we nooit iets op het aanrecht achter, ook zijn brokjes vul ik in de berging ipv op tafel of het aanrecht, voor dat toch niet te associeeren met zijn eten dat hij krijgt.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:16

Aanrecht hebben we een dingetje dat lucht blaast. 2 keer aangehad en ze springen niet meer op de aanrecht. Ze mogen veel, hebben veel ruimte maar dat wil ik niet.

Nishi spam:
Ik heb de foto’s van gisteren:

Nishi met haar eigenwijze “ik wil en ik wil het nu kop”
Afbeelding

Nieuw speelgoed:

Afbeelding

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:01

Toen ik een huis vol kittens had zaten ze op enig moment ook ineens naast mijn bord op de tafel naar mijn maaltijd te loeren. Ik ben soms best kattig O:) Dus ik heb even flink geblazen en gegromd ~~}> Poesjes wisten niet hoe snel ze zich uit de voeten moesten maken, dit mens was duidelijk niet van plan dat lekkers te delen :+ Dus mocht je in de gelegenheid zijn, kijk eens wat er gebeurt als je op zijn kattigst boos wordt :))

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:35

Hahaha, geniaal Amable!!! :D
Die zal ik ook eens proberen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:43

Wat een prachtige kat Xoranlover.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:09

Dank je wel Natasja.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:18

Vandaag zijn we weer naar show geweest. Voorlopig even de laatste. We moesten naar Gouda. Vanuit mij is dat zo’n 1,5 tot 2 uur rijden. Toen we daar kwamen was Nishi am snel door de keuring en mochten we naar ons vak. Nadat we alles ingericht hadden moesten we wachten. Nishi heeft het vandaag wederom super gedaan. Ze heeft lekker in haar kooitje liggen slapen en wat rond liggen kijken. Toen ze mocht komen voor de keuring heeft dat weer keurig gedaan.
Er was ook een keurmeester examen. Toen we daar stonden werd er omgeroepen dat de krabpaal van de loterij niet verloot was. Alle namen werden in een bak gedaan en dan werd er een naam getrokken. Nou die heb ik dus gewonnen. (Klein oh oeps hoe gaat dit allemaal in de auto momentje) Super leuk dus!
Ze mocht nog een keer komen voor de best in show. Dit won ze ook vandaag!

Dus een lange maar gezellige dag.
Afbeelding
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:21

Nou van harte gefeliciteerd. Leuk hoor.

Mijn kittens worden deze week geboren. De do-date is donderdag.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:29

Dank je wel! Oh spannend! Verwacht je er veel? Voor zover je dat in kunt schatten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:27

De poes is niet van mij maar van mijn over buurvrouw. ( geen oeps nestje, serieuze cattery)Ze is heel vaak gedekt en behoorlijk dik.

Maar geen idee hoeveel.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:26

Gefeliciteerd Xoranlover!!! T is echt een pracht van een kitten <3
Hoe verloopt zoiets eigenlijk? Ik ben vroeger soms wel eens naar zo dierenbeurzen geweest maar zo een kattenshow lijkt me wel eens leuk om te ontdekken hoe Gimli erop zou reageren en hoe ze hem beoordelen, maar ik zou niet weten hoe of waar en vooral wat je allemaal moet doen om zo een keertje je kat in te schrijven.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:56

Als je onafhankelijke vereniging kiest zoals bijvoorbeeld NVvK of Limbra kat in limburg kun je inschrijven als je een stamboom hebt. Je schrijft je in op ras, geslacht en leeftijd. Dan zorg je op de dag zelf dat de nagels geknipt zijn, oren schoon en dat de kat geen vlooien, mijten of schimmels heeft.
Vaak is het ‘s morgens op tijd naar de hal toe. Dan moet je de kat laten keuren. Hiervoor neem je het paspoort met de entingen mee. Die mogen niet verlopen zijn! De dierenarts checkt de entingen en of de kat in goede gezondheid is.

Dan ga je naar het kooitje dat je toegewezen wordt. Daar ga je alles klaar maken voor de kat. Dus dekentje, mandje erin. Gordijntjes ophangen zodat ze niet aan de buren kunnen. En dan kun je de kooi nog versieren met foto’s enz.
Wij hebben ook een plastic zeiltje voor de kooi zodat niet iedereen zijn vingers naar binnen steekt.

En dan begint het wachten. Je krijgt op een gegeven moment een nummer. Daar staat op naar welke keurmeester je moet. Die keurt je kat vaak gaan ze in gesprek. Soma delen ze je mede wat ze ervan vinden.
En dan ia het weer wachten. Van elke leeftijd en categorie worden de katjes die Uitmuntend 1 hebben gehaald bij elkaar geroepen. Dan wordt er gekeken welke er het beste is van die katjes. Als je nummer wordt geroepen is je kat best in show. Dan moet je tegen katten in de zelfde categorie maar van andere leeftijden. Meestal zeggen ze niet wie ze dan kiezen.
Dan wordt je opgeroepen ok naar het podium te komen. Daar krijg je de prijzen. Vervolgens wordt van alle best in show best of best bekend gemaakt.
En dan worden van alle best of best nog best of al gekozen.

De show is dan over en je kunt gaan opruimen en in het vak worden dan de keurrapporten uitgedeeld.

Misschien eerst een keer komen kijken? Of vraag een fokker of ervaren shower of je mee mag?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:26

Nadat [naam] in november een stuk mat had opgegeten en geopereerd moest worden, was het nu de beurt aan [naam]. Hij had een stuk tut opgegeten 8)7 -:(-
Dit was dag na operatie, nu is hem helemaal hersteld.
Maar houdt een kitten van bijna 7 maanden maar is rustig. Vrijsag geopereerd en zaterdag wou hij al gaan worstelen met [naam]. Daar heb ik een stokje voor gestoken.

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:02

Och jee! Dat is ook geen geluk hebben! Zie hem zitten! Onze jongste was ook dol op speentjes!

Gefeliciteerd Xoran!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:45

xoranlover schreef:
Als je onafhankelijke vereniging kiest zoals bijvoorbeeld NVvK of Limbra kat in limburg kun je inschrijven als je een stamboom hebt. Je schrijft je in op ras, geslacht en leeftijd. Dan zorg je op de dag zelf dat de nagels geknipt zijn, oren schoon en dat de kat geen vlooien, mijten of schimmels heeft.
Vaak is het ‘s morgens op tijd naar de hal toe. Dan moet je de kat laten keuren. Hiervoor neem je het paspoort met de entingen mee. Die mogen niet verlopen zijn! De dierenarts checkt de entingen en of de kat in goede gezondheid is.

Dan ga je naar het kooitje dat je toegewezen wordt. Daar ga je alles klaar maken voor de kat. Dus dekentje, mandje erin. Gordijntjes ophangen zodat ze niet aan de buren kunnen. En dan kun je de kooi nog versieren met foto’s enz.
Wij hebben ook een plastic zeiltje voor de kooi zodat niet iedereen zijn vingers naar binnen steekt.

En dan begint het wachten. Je krijgt op een gegeven moment een nummer. Daar staat op naar welke keurmeester je moet. Die keurt je kat vaak gaan ze in gesprek. Soma delen ze je mede wat ze ervan vinden.
En dan ia het weer wachten. Van elke leeftijd en categorie worden de katjes die Uitmuntend 1 hebben gehaald bij elkaar geroepen. Dan wordt er gekeken welke er het beste is van die katjes. Als je nummer wordt geroepen is je kat best in show. Dan moet je tegen katten in de zelfde categorie maar van andere leeftijden. Meestal zeggen ze niet wie ze dan kiezen.
Dan wordt je opgeroepen ok naar het podium te komen. Daar krijg je de prijzen. Vervolgens wordt van alle best in show best of best bekend gemaakt.
En dan worden van alle best of best nog best of al gekozen.

De show is dan over en je kunt gaan opruimen en in het vak worden dan de keurrapporten uitgedeeld.

Misschien eerst een keer komen kijken? Of vraag een fokker of ervaren shower of je mee mag?



Oh dat is wel interessant, ik weet dat er deze zomer bij ons in Sint-Niklaas een kattenshow is dus misschien dat ik dan wel eens ga kijken, bedankt voor de informatie alvast Xoranlover! :)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:04

Graag gedaan. Mocht je meer vragen hebben dan mag je ze altijd stellen.

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:14

Ik geef hier maar weer eens een schopje!

De Noorse Boskat werkt hier verslavend, vandaag een 2e boskat kitten opgehaald <3

Nina is ondertussen een half jaartje oud en groeit enorm hard :j
Afbeelding

Nu heb ik vandaag haar half zusje opgehaald (zelfde papa). Ik ben verliefd <3
Ze heeft nog geen naam, suggesties zijn meer dan welkom!
We hebben het liefst een 4 of 5 letter naam en moet een beetje passen bij Cody, Jack, Noah en Nina.
Namen zoals pluisje/witje/dropje hou ik echt totaal niet van :+
Ik dacht zelf aan Jessy, en mijn moeder had Puck of Zoëy.
Ik ben nog niet overtuigd, HELP! :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:56

Ohhhh wat een schatje. Houdt deze de blauwe oogjes?

Mijn kittens zijn inmiddels geboren

Afbeelding

Ik krijg 2 van deze liefjes. In ieder geval het kitten rechts. Das een kater. Die 2 links zijn poesjes daar neem ik er ook 1 van.

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:07

Oh wat lief <3

Haar mama heeft zelf mega blauwe ogen en normaal verkeuren de ogen tussen de 4 en de 6 weken.
Ze zijn bij haar nogsteeds strak blauw en ik zie wel of het zo blijft (hoop ik stiekem natuurlijk wel een beetje :P )

We zijn er trouwens uit, het is Jazzy geworden <3

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:11

Oh wat leuk die kleintjes! Heb je al een idee welke voor jou zou zijn?

En @padadaan, Jazzy staat haar wel <3 , ook zo een lief snoetje zeg!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:24

pradadaan schreef:
Oh wat lief <3

Haar mama heeft zelf mega blauwe ogen en normaal verkeuren de ogen tussen de 4 en de 6 weken.
Ze zijn bij haar nogsteeds strak blauw en ik zie wel of het zo blijft (hoop ik stiekem natuurlijk wel een beetje :P )

We zijn er trouwens uit, het is Jazzy geworden <3

Wat voor kleur heeft de moeder? (point toevallig?)
Ik verwacht dat ze niet blauw blijven hoor!
Maar wat zijn ze lief!

De onderste ook btw!