[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:56

Afbeelding
Deze kreeg ik toe gestuurd van de dierenarts assistente dat ze bij aan het komen waren onder de lamp, zo schattig! <3

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:52


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:03

Och wat was ze zielig Monique!
Wát fijn dat jullie haar zo opgeknapt hebben!

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:22

Ze was zóóó heel verschikkelijk zielig inderdaad. En zo goed dat de da haar nog een kans gaf. Ze heeft daar een paar dagen aan een infuus gelegen om vocht binnen te krijgen en de derde dag geloof ik kwam ze bij ons, de dierenarts had al gezegd dat ik me niet aan haar mocht hechten. Maar ze heeft het toch gered. En het is echt een leuk katje. Wel heel bang hoor. Niet als ze gewoon lekker ligt en ik kom eraan om te kroelen of te spelen, dat is prima. Maar komt er iemand anders of zelfs mijn vriend, dan is ze weg en onvindbaar. En voor mij is ze ook bang, als ik niet 100% op mij lijk. Dus als ik iets draag, of een muts op heb, dan moet ik l*llen als brugman om haar bij me te krijgen, dan ben ik wel zo verschrikkelijk eng! Dat is dan toch misschien nog dat verwilderde wat in haar genen zit. En ze blijft klein. Wel schattig. Maar ze is haar groeiachterstand nooit te boven gekomen eigenlijk. Ze wordt helaas wel dik door de sterilisatie, maar goed, ze krijgen voer voor gesteriliseerde katten, meer kan ik er niet aan doen.

O edit ps op haar facebook pag staan nog meer filmpjes moet je ff facebook en dan go ginger girl go intikken

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:33

Alvast een gelukkig nieuwjaar iedereen :D Hoe houden de kittens zich met hun eerste jaarwisseling? Dusty heeft er weinig last van gelukkig en slaapt en speelt lekker door :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:23

Even een schopje voor het topic. Hier gaan aanstaande maandag de heren onder het mes. Was wel tijd met Elmo die lokroepen maakt, Simba die begint te rijden. En hebben ze ook onderling nog wel eens ruzie

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:37

Mira283 schreef:
Even een schopje voor het topic. Hier gaan aanstaande maandag de heren onder het mes. Was wel tijd met Elmo die lokroepen maakt, Simba die begint te rijden. En hebben ze ook onderling nog wel eens ruzie

Spannend! Hoe oud zijn ze nu? Die van mij zijn in november gecastreerd met ruim 6 maanden. Goed gegaan gelukkig en wel heel fijn als je ze met z'n tweeën kan brengen. Ze mochten gezellig samen in een hokje.

Succes maandag!

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:45

Die van mij worden in april een. Dus ze zijn nu 9 maanden, hopelijk gaat alles goed. De poes van mij had bij de dierenarts toen ze geholpen werd de vervoersmand gesloopt. Hopelijk heeft ze dat de heren niet ingefluisterd haha

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:49

Dat is wel laat, ben blij dat ik het met 6 mnd al heb laten doen ook geen last van gehad van zijn hormonen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:54

mogelijk hebben die van mira dat ook nog niet..

1 Van ons is in het best gecastreerd (3 maanden) en hij miauwt veel hoger dan zijn broer..
Vraag me wel eens af of het dor de vroegcastratie komt :')

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:13

Mokka is al een tijdje aan het brullen. Net zo erg als een krolse poes.
Nova is sindsgister krols, dus meneer is aan het oefenen geslagen. :D
Hij snapt er tot nu toe nog niet heel veel van. Hij benadert steeds van voren of wil paren als Nova ligt te slapen en dan mept ze hem weg. Er zijn tot nu 3 pogingen gespot aan de goede kant met bijbehorende bewegingen. Weinig gegrom bij Nova, dus ws nog geen penetratie. Komt vanzelf goed. +:)+
Hij is nu 7,5 mnd.

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:23

@Mossel nu beginnen de hormonen een beetje op te spelen, dus vandaar nu pas.
@ikkdus dus je hebt straks een nestje rondlopen?

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:44

Hier zijn de heren weer thuis. En Elmo is mieperig en simba voelt zich enorm zielig

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:11

@mira283 ja dat is wel de bedoeling. Daarom is hij er.
Hij doet erg zijn best, maar hij snapt er tot nu toe nog niet zo veel van. :D .
Hij doet extra lief, loopt haar de hele tijd achterna, doet na wat zij doet en belandt er soms netjes aan de goede kant op. Geloof niet dat het deze krolsheid al raak is.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:13

Mira283 schreef:
Hier zijn de heren weer thuis. En Elmo is mieperig en simba voelt zich enorm zielig

Beterschap!!!

Ikkedus, heeft ze eigenlijk al wel eens een nestje gehad?
Eerder lukte het niet meen ik me te herinneren toch?

En blijft hij of gaat ie terug naar de fokster?

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:03

Dank je IMJ Elmo loopt wijd poots heb hem even uit gelachen kreeg een dodelijke blik terug oeps

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:40

Nova heeft 3 jr terug een nestje gehad en daarna heb ik haar 2 laten dekken. Die 2 zijn toen niet gelukt en nu heb ik van die fokker een kitten kater.
Ik denk wel dat ik hem hou. Ik heb er geen Super klik mee. Met de andere 2 wel, maar hij is wel lief.
Ik vind het dan ook sneu als hij naar de fokker terug moet en daarna weer ergens anders naar toe.
Hij is nu gewend en Nova en Muppet hebben hem ook geaccepteerd. Alhoewel hij van Muppet denk ik een enkele reis retour mag krijgen. Hij wordt nogal moe van Mokka’s terrorakties.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:58

Zou dit nu serieus lekker liggen....... Zian vind vast van wel _O-

Afbeelding

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:42

8)7 _O-

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:22

Ahhhhh kat in het bakkie. Zo liggen ze er hier ook weleens bij.

Afbeelding
Die van ons laat even zien dat het best wel past als je maar genoeg propt :)

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:26

Afbeelding


Past makkelijk haha. Hij is nu 8 maanden.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:07


ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:11

Even een vraagje voor mensen met Heilige Birmanen ( of andere heel langharige katten):
Mokka heeft zo’n dikke vacht dat het hem in de weg lijkt te zitten. Zijn bef is bijvoorbeeld nu steeds nat en geklit, omdat er haar voor zijn mond komt en hij dit steeds weg probeert te wassen.
Verder blijft er steeds een deel poep in zijn konthaar hangen en vind ik dus overal drolletjes. Dit droogt zo en geeft niet echt een smeerboel, maar echt handig is het niet.
Dus...herkennen jullie dit en zo ja wat kan ik er aan doen evt?
Ik kan het uiteraard wegknippen, maar dat ziet er dan niet uit.
Heeft hij dan extreem veel haar of groeit hij nog in zijn vacht ofzo??
Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:41

Ik heb een ragdoll en die heeft ook regelmatig de haren van de bef in haar bek maar we ondervinden er beide geen last van, Tsja de uiteinde zijn nat so be it. Ook heeft ze heel soms wel eens een drolletje aan haar kont hangen. Maak me er niet druk om :)
Gewoon lekker laten zoals het is, die van mij is ondertussen 7 en heeft nooit aangegeven het hinderlijk of vervelend te vinden

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:07

Ik herken alles!
Mijn haarbal heb ik gisteren op zijn rug gelegd en geknipt..
Zijn voorpoten kan hij momenteel niet likken want dan zit zijn bef in zijn mond, hij stinkt naar poep want zijn broek hangt er gedeeltelijk in..
Zijn oksels bevatten vilten matten als ik niet dagelijks kam.. ik heb de fokster nog geappt en ze vertelde me dat ze momenteel niet anders hoort dan klachten bij deze kleurslag..

Ik heb overigens zijn kraag niet geknipt.. voorlopig alleen een deel van zijn buik (incl oksels) en bij zijn poeperd.
Afbeelding
edit: ze kunnen er wel last van krijgen, de knopen van vilt geven flinke irritatie nl, haren knopen zodanig aan elkaar dat het het bewegen (als je er niets aan doet) echt belemmerd. Dus dat het je (of je kat niet stoort) komt dan omdat het niet zo erg is blijkbaar.
Ik moet hier knippen of 2x per dag kammen anders gaat het echt mis momenteel.

De andere kater heb ik nog nooit hoeven kammen. Zelfde ras, andere kleurslag (sibeer en neva masquerade)totaal ander haar.