[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3802
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:02

Even een update hier. Het dipje hield nog even aan en aangezien mijn dochter Fender wel bij haar ( en haar 2 katten) wilde laten logeren is hij daarheen gegaan

De gewichten bleven op wat grammetjes schommelen maar ik zag gelukkig wel 2 steeds aktiever wordende doerakken
Ik heb een kittenren staan met heerlijke mand, maar moeders wil dat ze op mijn vloerkleed wonen, dus ik laat het maar zo
Favoriete tepels krijg ik ze niet afgeleerd dus ook dat geloof ik wel
Gisteravond weer een stijging in gewicht en nog aktievere kittens dus ik ben blij

Degene die het minste weegt ( Jackson 427 gram) heeft vanmorgen voor het eerst mousse gegeten dus ik nog meer blij
Hopelijk gaan ze steeds meer zelf eten zodat ze minder afhankelijk zijn van de moeder


Afbeelding


Afbeelding

Marcella

Berichten: 36804
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:18

Nu hopen dat die gewoon helemaal verzot op de mousse word en hiervan ook gaat bunkeren. Alexia was/is ook een lastige eter zo lastig dit.

iiSunshine

Berichten: 1267
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:59

ik kom het kitten topic even wat leven in blazen :D wij halen zaterdag 2 kittens op, 2 vrouwtjes. een cyperse en een zwart witte.

vandaag hebben we wat aankopen gedaan zoals een veel te dure maar wel super schattige drink fontein (oeps, haha!), een stokje-speeltje en een los speeltje. voor de rest wil ik niet te veel halen, het moet niet te overweldigend worden. voor de rest kan ik van familie een mooie ronde krab ton met 3 verdiepingen overnemen en een mandje dus dat is heel fijn. ook hebben we een pee wee kattenbak besteld, dat lijkt me een erg fijn systeem.

ik zal het topic eens doorlezen, en ben voor de rest vooral benieuwd wat jullie de kittens voeren, hoeveel en hoe vaak. wat dat betreft zie ik bijna door de bomen het bos niet meer zoveel keus. ik zoek in ieder geval iets wat gaat richting power of nature oid.

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 23:00

Ik geef vlees.

2 keer per dag carnibest met schesir
En 2 keer per dag carnis brokjes oer kat afgemeten in een surefeed. Dit is ook wat de kittens hier mee krijgen te eten en wat kittens mee krijgen naar het nieuwe huis.

iiSunshine

Berichten: 1267
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:40

tzt zou ik mij ook wel willen verdiepen in vlees/kvv. maar voor nu nog even niet. wel ben ik nog op zoek naar goed kitten natvoer, weet jij misschien iets? iets wat ik een paar keer per week (of elke avond als dat beter is) vooral voor het vocht maar ook met goede voedingswaarde. ik had gelezen over carnilove kitten maar ik zie bij zooplus heel veel slechte recensies daarvan dus ik twijfel daar over. ik vind nog animonda vom feinsten kitten maar daar zitten ook dierlijke bijproducten in en ik vraag me af hoe goed dat is.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:43

Toen mijn katten nog kittens waren kregen ze hier oa Animonda Carny, Wild Freedom, Edgar & Cooper, Mac's en Feringa. De kitten variant uiteraard. Op E&C na allemaal verkrijgbaar op zooplus :D

iiSunshine

Berichten: 1267
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:53

bedankt voor de tips, heb ze even opgeslagen. zooplus vind ik inderdaad een handige site. hoevaak gaf jij je kittens natvoer? en ook nog brok ernaast?

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:58

In het begin kregen ze 3x per dag een portie natvoer. Toen was ik ook nog veel thuis dus dan ging dat ook wel makkelijk :P Nu krijgen ze nog 2x per dag. En heb verder onbeperkt brok staan :)

Marcella

Berichten: 36804
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:07

Carny en animoda waren hier favoriet.

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:40

Ik geef eigenlijk al jaren schesir of almo nature.

Heel veel vlees genoeg vocht. De kittens vinden dat echt lekker.
Wat ik belangrijk vind is graanvrij brok hoog in vleesgehalte.
Ze krijgen 2 keer per dag vlees en brok krijgen ook 2 keer per dag. Maar dat laat ik staan. Ik vul het alleen niet aan als het op is maar pas als het voertijd is.
Doe ik nu ook maar dan per kat afgemeten in surefeed bakken.

Bedenk je wel dat katten later op kvv of carnibest of wat dan ook zetten vaak lastig is. Veel katten willen het dan echt niet meer eten. Daarmee zeg ik niet dat je daar nu meteen mee moet beginnen maar hou er rekening mee.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:00

Daarom heb ik mijn katten van jongs af aan veel verschillende structuren en smaken laten eten! Nu zijn het echt super makkelijke eters. Ook wel eendagskuikens, konijnenoren, kippenpoten etc. Kvv hebben ze ook wel eens gehad maar daar heb ik de ruimte niet voor om ze volledig te geven.

Misschien heb ik ze daarmee ook weer wat teveel verwend want ik hoef het echt niet te wagen om 2 dagen achter elkaar hetzelfde natvoer te geven _O-

Yom
Berichten: 3802
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 15:26

Hier eten ze uiteindelijk almo nature het beste, carny kitten wat minder. En RC kittenbrokjes weer beter dan purizon

Inmiddels zijn ze 7 weken en gaat het supergoed. Even afkloppen natuurlijk maar nu eten ze brokjes en natvoer en is de kleinste goed bijgetrokken. Zijn gewicht is nog altijd een stuk lager dan dievan de ander maar die zal de genen van papa hebben en die kleine die van moeder ( of zoiets :D)

Foto’s van gisteren. Jammer genoeg komt Jackson ( de donkere) nooit zo goed over op foto’s. In het echt is ie veel knapper


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:06

Oooh die donkere vind ik juist helemaal te gek! <3 En wat grappig, de rode heeft het witte vlekje naar rechts en de andere naar links :D Knap stel hoor!

iiSunshine

Berichten: 1267
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:03

xoranlover schreef:
Ik geef eigenlijk al jaren schesir of almo nature.

Heel veel vlees genoeg vocht. De kittens vinden dat echt lekker.
Wat ik belangrijk vind is graanvrij brok hoog in vleesgehalte.
Ze krijgen 2 keer per dag vlees en brok krijgen ook 2 keer per dag. Maar dat laat ik staan. Ik vul het alleen niet aan als het op is maar pas als het voertijd is.
Doe ik nu ook maar dan per kat afgemeten in surefeed bakken.

Bedenk je wel dat katten later op kvv of carnibest of wat dan ook zetten vaak lastig is. Veel katten willen het dan echt niet meer eten. Daarmee zeg ik niet dat je daar nu meteen mee moet beginnen maar hou er rekening mee.


Waar koop jij je schesir natvoer? Ik kan wel schesir voor adult katten vinden, maar niet echt voor kittens... is de adult variant ook geschikt voor kittens?

Dat laatste wist ik niet, dus goed om te weten, bedankt.

Marcella

Berichten: 36804
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:12

Schesir zooplus, bitiba, pets place en de betere dieren speciaal zaak.

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:37

iiSunshine schreef:
xoranlover schreef:
Ik geef eigenlijk al jaren schesir of almo nature.

Heel veel vlees genoeg vocht. De kittens vinden dat echt lekker.
Wat ik belangrijk vind is graanvrij brok hoog in vleesgehalte.
Ze krijgen 2 keer per dag vlees en brok krijgen ook 2 keer per dag. Maar dat laat ik staan. Ik vul het alleen niet aan als het op is maar pas als het voertijd is.
Doe ik nu ook maar dan per kat afgemeten in surefeed bakken.

Bedenk je wel dat katten later op kvv of carnibest of wat dan ook zetten vaak lastig is. Veel katten willen het dan echt niet meer eten. Daarmee zeg ik niet dat je daar nu meteen mee moet beginnen maar hou er rekening mee.


Waar koop jij je schesir natvoer? Ik kan wel schesir voor adult katten vinden, maar niet echt voor kittens... is de adult variant ook geschikt voor kittens?

Dat laatste wist ik niet, dus goed om te weten, bedankt.



Schesir inderdaad wat Marcella zegt. Jumper verkoopt ze ook. En ik geef nooit kittenvariant aan kittens. Die is er wel maar ik wissel de smaken af.

Ik las in je andere topic dat je een mengschema vroeg. Dat is inmiddels best achterhaald gewoon overstappen op ander voer in 1 keer. Anders moet het lichaam 2 dingen verwerken. Ik heb het altijd zo gedaan en nog nooit problemen gehad. Ja dat ze wat meer of minder naar de bak gaan maar verder niks aan de hand.

Marcella

Berichten: 36804
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:40

Kitten variant vonden ze hier niet te eten

iiSunshine

Berichten: 1267
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:22

oké bedankt nogmaals voor de tips. genoeg winkels om schesir te halen dus. en fijn om te weten dat je ook gewoon de adult variant kan geven. we hebben ze vanmiddag net opgehaald dus ik laat ze nog even wennen aan alle omgevingsfactoren, en dan ga ik deze week mijn eigen brok en natvoer regelen

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:35

iiSunshine schreef:
oké bedankt nogmaals voor de tips. genoeg winkels om schesir te halen dus. en fijn om te weten dat je ook gewoon de adult variant kan geven. we hebben ze vanmiddag net opgehaald dus ik laat ze nog even wennen aan alle omgevingsfactoren, en dan ga ik deze week mijn eigen brok en natvoer regelen



Ja slim. Geef ze lekker de tijd. Die paar dagen extra maakt niet uit.

Heb je foto?

iiSunshine

Berichten: 1267
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:49

precies, dat dacht ik ook! zeker heb ik een foto :D. voor de rest vooral filmpjes, nog geen mogelijkheid tot een mooie poseer foto. vanmiddag opgehaald, na 5 minuten het drink bakje gevonden en binnen het uur ook de brokjes gegeten en de kattenbak gebruikt. na 1.5 uur in de auto en 2 uur spelen gingen ze eindelijk slapen!
de bruine heet pippi en de zwart witte heidi

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:04

Och wat een dotjes <3

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 08:30

<3 Kittens!!! Wat een schatjes zeg!

Oh, vergeet ik bijna het harige stel nog meer naar boven, óók heel erg leuk. En de cyperse vind ik ook heel cute en mooi op de foto hoor :)

Yom
Berichten: 3802
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:35

Nou Jackson heeft zijn huisje al gevonden, nu Dean nog. Loopt absoluut niet storm met reacties :(

Marcella

Berichten: 36804
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:13

Wordt op het moment meer katten aangeboden dan gevraagd.

xoranlover

Berichten: 6626
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:13

Ik hoor het veel meer zeker nu in vakantie tijd. Mensen kunnen weer weg en willen nu ook weer weg. Dus geen tijd voor een kitten.