Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 28 [ 690 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Uilskuiken Charlie!

 
Profiel   

:wave:

Vandaag was het zo ver, bij de kweker kijken voor een Europese oehoe! Alleen dan word je verliefd op een Turkmeense Oehoe... net een slag lichter en wat minder voorkomend als een Europese...


Daar waren al kuikens van uitgekomen dus mee wezen kijken bij de babies :D

Hart verloren aan het kuiken van 4 dagen... (zaten er 5 in de warmte kast)

Dus nu is het dagen tellen tot ophalen! Oehoes staan er om bekend om erg puppie achtig gedrag te hebben als jong, dus knuffeltje apporteren, verstoppertje spelen etc hoort er allemaal bij :D

En omdat ze zo hard groeien en veranderen, leek het me leuk om een dagboekje bij te houden op bokt :)


[ img ]

Overigens is Charlie niet mijn eerste uil, ik heb ook al een poosje een 3 jarige kerkuil, James :)


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 16:35 



 
Profiel   

Oh wat super leuk!! :D

Ben ik wel benieuwd hoe je ze houdt...hoe ziet je hok eruit? En wat voer je ze? Woonde je nou nog thuis of had je al je eigen huisje met je vriend? Wat vind hij ervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 16:42 



 
Profiel   

Uilen <3
Ik ben ook benieuwd hoe je ze huisvest? Ik heb een vriendin die ook uilen heeft en zij heeft ze gelukkig in een grote voliere en vliegt ook dagelijks met ze. Maar meestal zitten ze vastgebonden op die zielige stokjes en dat vind ik zo sneu :o Eigenlijk moet je ze gewoon helemaal niet als huisdier willen houden (tenzij je over megaveel ruimte in de tuin beschikt).


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-04-17 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 16:47 



 
Profiel   

ik vind een uil niet geschikt als huisdier als ik heel eerlijk ben..beetje hetzelfde als mensen die perse een wolf ipv een hond in huis willen.
Ze zijn heel mooi maar liever gewoon in het wild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 16:56 



 
Profiel   

Terwijl die dieren toch een prima leven hebben als je ze vergelijkt met wolven die vaak echt wel 'onhandelbaar' blijven.

Ik ben erg benieuwd hoe hij/zij uitgroeit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 17:09 



 
Profiel   

Wat gaaf! Ik volg met mee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 17:15 



 
Profiel   

Oooohh Nik wat gaaf!!! Lijkt me fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 19:32 



 
Profiel   

Oooeeeh wat leuk! <3 Ik volg zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 19:48 



 
Profiel   

Ik blijf ook even volgen :D. Ben normaal eerder voor dieren met vacht maar ik vind het toch wel iets hebben ;) . En superschattig dat kuikentje :) <3 !

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 20:00 



 
Profiel   

Poeh, roofvogels in gevangenschap.
Daar heb ik veel moeite mee.
Nog niemand die mij heeft kunnen uitleggen dat dit een verantwoorde, dierwaardige keuze is.
(geldt wat mij betreft ook voor veel andere 'wilde dieren')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 20:11 



 
Profiel   

Ze zijn geboren in gevangenschap, net zoals een konijn of hond.. Zie het probleem niet :)

Heel gaaf! Ik ga je volgen :D
hoop snel te kunnen verhuizen en mijn Amerikaanse woestijnbuizerddroom waar te kunnen maken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 20:25 



 
Profiel   

''Oehoes staan er om bekend om erg puppie achtig gedrag te hebben als jong, dus knuffeltje apporteren, verstoppertje spelen etc hoort er allemaal bij''

Met mijn oehoe niks van gemerkt... :') het blijft een wild dier. ;)

Heb je een foto van de verblijven? En hoe vliegt je kerkuil? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 20:29 



 
Profiel   

Wat gaaf zeg :) inderdaad, hoe huisvest jij uilen? Ik blijf zeker volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-17 07:53 



 
Profiel   

Zo, gisteren de reacties al wel gelezen, maar leek me even handiger om er voor te gaan zitten achter de PC :')

De liefde voor dit soort vogels had ik al als een klein meisje, anderhalf jaar geleden leerde ik een valkenier kennen en sindsdien loop ik heel vaak met haar mee, veel geleerd, veel al mogen doen met haar vogels en ik krijg dus volledige begeleiding met mijn vogels. Hier ben ik enorm blij mee, want zonder kennis/hulp/backup zou ik er zeker nooit aan begonnen zijn :Y)

Roofvogels in gevangenschap.... De valkerij (houden van roofvogels) is sowieso al even oud als het houden van paarden, honden en katten. Wellicht zelfs ouder :) Omdat het Europese (CITES) vogels betreft worden die dus absoluut niet wild gevangen (staan tevens hoge boetes op) maar al jaren en jaren gewoon in gevangenschap gekweekt, net als jouw paard, hond, kat, konijn of goudvis :) Dus het 'wild' is zo wild helemaal niet :)
Verder is dit een dingetje waar ik verder niet meer op in zou gaan, maar raad juist aan om eens een dagje bij een ervaren valkenier te gaan kijken, die kan het veel duidelijker uitleggen dan ik nu nog kan :j

James was een beetje een 'oeps' vogel... Ik was bij een lesklant en die hadden nog een kerkuil zitten in een voilere. Werd alleen nog maar wat gevoerd, was wel gevlogen en imprint, maar zat al een behoorlijke tijd stil. Omdat ze mij op facebook vaak voorbij zagen komen met foto's als ik weer bij de valkenier was wezen trainen, boden ze hem mij aan :) Momenteel zit hij dus nog binnen in huis, want de voileres zijn nog in de maak :) Dit vind hij trouwens érg gezellig aangezien hij heel vaak los mag, en komt inmiddels ook gewoon naast me op de bank een dutje doen :=

Wat betreft voeren... Ik heb eigenlijk een tweede vriezer nodig := omdat ik zo gevarieerd mogelijk probeer te voeren. Op dit moment in de vriezer: rat, kwartel, kuiken, lever. En daar komt nog muis en duif bij :) Elke dag op de weegschaal om te bepalen of hij het goede gewicht heeft. Zeker omdat we nu ook oefenen met vliegen.

@Bellatrix ik woon inmiddels samen en heb hier bergen met ruimte :D Kan in de tuin een 200 meter vlucht trainen als ik zou willen := Vriendlief vind het ook érg leuk en gaat dus ook mee in de leer bij de valkenier :Y)

@Cayenne, James word dagelijks gevlogen en krijgt hopelijk binnen heel snel en nu zijn eigen buiten voilere. Charlie (als ie straks naar huis komt) moet eerst nog even binnen blijven, omdat het nog een baby is en die wat warmer moet zitten. Zodra hij groot genoeg is verhuist die ook naar buiten :j

@Koia, dat mag natuurlijk jouw mening zijn, maar een wolf (uit het wild geplukt en totaal niet gedomesticeerd) is niet te vergelijken met een dier dat al de nodige jaren vanuit gevangenschap word gekweekt, en het waarvan het houden ervan al ouder is dan het rijden op een paard :)

@Senna21, lees bovenstaande verhaaltje :)

@Eoweyn_x ja Harrisen zijn zulke leuke vogels! Rond augustus komt de mijne :):) En dan heeft zowel de valkenier als nog een bevriende valkenier er ook 1, van dezelfde kweker, dus we gaan kijken of we met 3 vogels tegelijk kunnen werken aangezien de Harris 1 van de weinige sociale roofvogels is :D

@Tessa_93, ik vertel alleen wat meerdere mensen mij hebben verteld haha, die hadden stuk voor stuk énorm speelse vogels die daadwerkelijk knuffeltjes gingen apporteren, terug brengen en 'puppy' vergelijkbaar gedrag vertoonden :))

Leuk dat er mensen oprecht willen volgen!
Verder ga ik niet meer in op het wel/niet houden van deze vogels, mag wat mij betreft best in PB, maar wil dit een leuk volgtopic houden en heb mijn uitleg gegeven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-17 08:40 



 
Profiel   

Valkerij is het jagen met een afgerichte jachtvogel. In Nederland de havik en/of slechtvalk.
Een valkenier is iemand die in het bezit is van een valkeniersakte en jaagt met deze jachtvogel(s) in zijn/haar jachtveld :D

De valkerij heeft niks te maken met het houden van uilen of roofvogels in gevangenschap :j Valkerij is puur de jacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-17 10:25 



 

Omdat volgtopics op BB tegenwoordig op BB-HK thuis horen, verplaats ik je topic daarheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-17 11:09 



 
Profiel   

Wat mij betreft mag dit topic al op slot ;) als mensen op andere fora lekker gaan liggen roddelen achter mijn rug om denk ik niet dat ik daar veel zin in heb. Erg laag ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:00 



 
Profiel   

Zou wel heel jammer wezen!

En helaas.. overal zijn zulke mensen aanwezig -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:03 



 
Profiel   

Ooh -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:06 



 
Profiel   

Oh...die zag ik niet aankomen. :\
Wat ontzettend jammer dat er mensen het voor ons verpesten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:06 



 
Profiel   

Ik vrees alleen dat het sluiten van dit topic verder voor roddels niets uit maakt -O-
Zou het wel jammer vinden, was een beetje stilletjes aan het volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:07 



 
Profiel   

Ach,jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:08 



 
Profiel   

Azmay schreef
Ik vrees alleen dat het sluiten van dit topic verder voor roddels niets uit maakt -O-
Zou het wel jammer vinden, was een beetje stilletjes aan het volgen.



Hypocriete mensen die thuis beestjes in hokjes stoppen en dan vervolgens met het vingertje wijzen kan ik op FB gewoon blokken. Op bokt word dat wat lastig. En heb gewoon echt geen zin in dat soort negativiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:09 



 
Profiel   

Dat zou jammer zijn -O- Maar ik begrijp het wel. Mensen zijn tegenwoordig niet meer zo goed in het 'leef en laat leven'..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:17 



 
Profiel   

Wil t topic eventueel wel openhouden, maar vingertjes wijzen en zelf ook dieren in hokjes stoppen... sorry nee ;) benader me dan privé als je er moeite mee hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-17 12:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 28 [ 690 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen