[VOLG] Uilskuiken Charlie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:23

Oei... zijn dat echt normale verblijven voor vogels?

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:35

Mijn cavia's hebben nog meer ruimte....

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:48

Sorry maar dit vind ik echt dierenmishandeling. Ik had echt volières met een nachthok verwacht. Geen konijnenhokken.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:44

Nu snap ik waarom je het niet wou posten.. je snapt dus zelf ook dat dit niet kan... :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:58

Jammer dat TS niet meer reageert. Mijn post was niet aanvallend bedoeld, maar ik zou graag wel wat meer over de bewegingsruimte willen weten.
Worden ze niet ontzettend stijf wanneer ze het grootste gedeelte van de dag daarin zitten en geen slag kunnen maken?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:42

Lijkt me ook een beetje krap.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:18

Hoe is het ondertussen met Charlie?

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 09:52

Zo al even niet meer gereageerd, er is een hoop gebeurt in de tussentijd.

Inmiddels kom ik nooit meer bij de persoon uit de filmpjes en heb ik een hele berg geleerd.

Met Charlie gaat t dan ook super, inmiddels vele vrije vluchten verder :D

Met dank aan een aantal geweldige mensen om me heen enorm veel geleerd, met heel wat verschillende vogels mogen werken en ervaring op mogen doen.

Vooral ingezien dat de 1e persoon die mij alles "leerde" niet is wat ik wil voor mijn vogels.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:57

Ik zat laatst nog aan het uilskuiken te denken. Hij is echt prachtig geworden.

In de loop van het topic heb je vrij veel commentaar gehad over zo'n jong kuiken. Is je eigen gedachte daarover nu veranderd? Omdat je aangeeft dat je afscheid hebt genomen van een aantal personen om je heen.

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 11:29

Rocamor schreef:
Ik zat laatst nog aan het uilskuiken te denken. Hij is echt prachtig geworden.

In de loop van het topic heb je vrij veel commentaar gehad over zo'n jong kuiken. Is je eigen gedachte daarover nu veranderd? Omdat je aangeeft dat je afscheid hebt genomen van een aantal personen om je heen.


Nee daarin niet, een uil kan het beste gewoon met de hand (tegenwoordig geef ik meer om crèche reared, dus met broertjes en zusjes of jongen van andere soorten) worden groot gebracht. Heb verschillende "parent reared" (door de ouders grootgebracht) uilen gezien en daar kun je amper mee iets mee beginnen. Het kán wel, maar levert zo enorm veel stress op voor de uil.

Met roofvogels is het een ander verhaal, die kunnen het beste 90 dagen bij de ouders hebben gezeten en PR zijn, dan zien ze de mens als mens en niet als soortgenoot.

De intelligentie van een uil of roofvogel is een enorm verschil, een PR (door de ouders opgevoed) roofvogel kan makkelijk omschakelen en met mensen leren werken, terwijl het met een PR uil bijna onmogelijk is. Als je bijvoorbeeld tijdens het vliegen een hond tegenkomt met een uil en ze kennen het niet/zijn er niet mee opgegroeid, dan geeft dat enorme problemen.

Charlie vind het na 2 jaar dagelijks los vliegen bijvoorbeeld nog steeds heel erg als er een hond is, maar ze kunnen nu met 100m in zicht zijn en ze vliegt. Dichterbij is een no-go. Was ze er als kuiken mee opgegroeid, dan was er totaal geen probleem geweest.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:55

Die Charlie is zo knap geworden. <3

Ik heb in de tuin 2 uilen. Volledig wild en doen dus vooral hun eigen ding.
Ik geniet ervan als ik ze s nachts langs zie vliegen over de paardenwei of toevallig overdag ineens zie.

Kerkuil Father John

Afbeelding

Ransuil Sniper


Afbeelding

Je weet hoe ik woon.... Midden in de Randstad. Zp speciaal dat deze mooie dieren in onze tuin willen wonen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:05

Leuk dat je het topic omhoog hebt geschopt ! Je bent nu echt enorm goed bezig! :j

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 06:13

mag ik vragen in wat voor opzichten je dan anders werkt?
dit uit echte interesse hoor!

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 10:54

@Janouk
TeLeuk! Father John zou alleen wel eens heel goed een Mother Maria kunnen zijn hahaha :P
Nouja, de omgeving is perfect voor uilen bij jullie! Beschutting en veld... Perfect voor muisjes :j

@_Dracarys
Tevens ook met dank naar jouw kritiek, je bent toch wel 1 van die personen die mn ogen heeft geopend en me daarna ook nog hebt bijgestaan in alle veranderingen :+:

@Pinkie87
Ik ben tegen vogels op markten en braderieën geworden, hamer op dagelijks vrije vluchten, heb een hoop geld geinvesteerd in telemetrie (zenders en ontvangen), heb enorm veel geleerd over training, welzijn, verzorging zoals bijvoorbeeld de snavels bijhouden, heel anders met schoentjes etc omgaan, los in de voliere met minimaal 3 verschillende zitvlakken en de kans om hoog te zitten, en enorm gevarieerd voeren. Vogels mogen absoluut geen honger-honger hebben, enkel lekkere trek en het doel is om ze zo hoog mogelijk in gewicht fijn rond te kunnen vliegen :j


Mijn huidige vriend (er is een hoop gebeurd sinds de laatste post) heeft ook een eigen vogel tegenwoordig, een woestijnbuizerd/Harris Hawk dame van 3, Rajah.

Een heerlijk dier maar heeft absoluut de pik op mij :') Als ik haar uit de voliere wil pakken heb ik regelmatig een klauw in mijn hand of is ze heerlijk boos tegen me aan het schreeuwen. Echt een 'papas kindje' als je het zou vergelijken. Maar als de zender er eenmaal op zit en ze vliegt is er niks meer aan de hand. We moeten haar dagelijks dan ook flink vliegen, anders breekt ze haar voliere af :=

Maar haar vliegen is absoluut geen straf, regen, wind, wat dan ook, altijd even genieten! We laten haar al los bij de voordeur en lopen naar "ons park", waar ze vrij door de bomen volgt <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:32

Wauw! Wat fijn dat je zoveel hebt bij geleerd en dit ook hebt willen leren en doen! <3