Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:45

Wat een lekker beest! Leuke foto! Klinkt allemaal heel goed! Precies wat ze zoeken eigenlijk.

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:50

Shiloh schreef:
Zijn het honden die je mentaal ook echt moet uitdagen met spelletjes en zo? Of als je ze dagelijks lekker flink mee op pad neemt en lekker mee kan stoeien en zo ook goed?

Ze is niet van het allerlei zoek spelletjes verzinnen en kunstjes en trucjes aanleren en zo. Natuurlijk wel gewoon normale opvoeding en basis commando’s en apporteren bijvoorbeeld. Ze wil vooral een maatje voor het gezin en daar met name buiten lekker veel actief mee zijn. Zo vinden we een Australian bijvoorbeeld totaal ongeschikt, omdat die heeeel erg dat mentale ook nodig hebben.


Hier een StabijxWetterhoun kruising van een stichting. Geweldige hond. Echt nog nooit zo'n lieve meegemaakt. Is heel open en vriendelijk naar iedereen - ook kinderen. Hij laat ze leiden zeg maar - zijn zij druk dan kan hij meedoen (als hij daar toestemming voor krijgt), zijn ze rustig dan gaat hij er bij liggen voor knuffels. Wij zijn heel actief met hem, veel lange wandelingen / fietstochten, aan het trainen voor een trekking door de Alpen - hij vindt het allemaal prachtig. We doen ook snuffel wandelingen (dat hij gewoon overal mag snuffelen en we zijn tempo aanhouden). Ook wel zoekspelletjes in de tuin (bakjes met eten neerzetten die hij moet zoeken), hij vindt het geweldig, maar kan ook goed zonder. Ook als we een dagje niet veel wandelen (of een paar dagen) kan hij prima uren lekker liggen te slapen of in de tuin bezig zijn. Hij kan dan soms wel tegen het eind van de dag vrij druk worden, al helpt een lange wandeling dan niet persé. Ik hoop agility met hem te kunnen doen later (hij is net 2, maar het is vooral omdat de hondenscholen al maanden dicht zijn hier - hij laat geweldig atletisch vermogen zien in het bos, dus wie weet :)
Ben echt verliefd op het ras / de kruising!


Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:57

Wij doen geen mentale uitdagingen. Ze kunnen goed actief meedoen maar ook heerlijk luieren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4555
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:01

Hier ook een stabij.
Helaas een angstige, dus niet geschikt voor een druk gezin. Saar maak je niet gelukkig met alleen wandelen. Die heeft echt uitdaging nodig. Dus ik speur om de week, ga 1 keer per week naar behendigheid, fiets 2 keer per week 15 km en wandel dagelijks 5 tot 15 km. Als ik een paar dagen minder doe, is het appekooi en sloopt ze alles wat ze thuis tegenkomt
Dit kan ook aangewend zijn, Saar en ik doen als sinds dat ze jong is veel. Haar zusjes en broers doen minder en dat gaat goed

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:03

Ik ben trouwens zelf chronisch ziek dus heb periodes dat ik bijna alleen maar in bed lig. Ze gaan er dan heerlijk rustig bij liggen. :D

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:20

Onze stabij Blaze is nu 7,5 maand, en wij hadden ons geen lievere hond kunnen wensen. Wat een geweldig beest! Wij maken eigenlijk elke dag een wat langere wandeling, hij vind het dan heerlijk om lekker los mee te lopen en te snuffelen en te struinen. Luistert ook heel goed als we hem roepen. Met de kinderen is die geweldig, kan ook heerlijk knuffelen met ze maar met een wandeling gaat hij met ze mee op avontuur. Als hij een keer een dag alleen zijn uitlaat rondes heeft, is het ook prima. Hij kan ook prima even alleen thuis zijn.
Nu is hij natuurlijk nog jong, maar wij zijn verkocht aan dit ras!
Afbeelding

maj0

Berichten: 6582
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:34

Wij hebben 2 stabij's en ze kunnen kwa gedrag niet verder uit elkaar liggen.
Onze reu is nu 16 jaar oud en kwam op zijn 6de bij ons. Hij kwam uit een goed nest en heeft een goede opvoeding gehad (voor ons doen miss iets te gedrild maar hij is nooit slecht behandeld)
Hij is echt een ontzettende lieverd, maar wel ontzettend lui. Hij wandelde wel graag met je maar spelletjes doen zoals behendigheid vond hij niets aan. Wij noemden hem wel eens een echte huishond.

Afbeelding

Onze teef is ondertussen bijna 8 heeft een heel ander verhaal mee gemaakt. Ze kwam bij ons toen ze 1,5 jaar oud was. Ze had een dominantie probleem was ons verteld. Nou ja dat is nog wel op te lossen dachten wij toen, helaas bleek dit geen dominantie te zijn maar angst agressie. Tot de dag van vandaag valt ze nog steeds uit en kunnen wij nog steeds geen bezoek ontvangen met haar er bij. Ze is wel gegroeid ( in het begin viel ze overal naar uit wat bewoog, nu alleen nog naar andere honden en mensen die te dicht bij komen of bij ons thuis komen). Ik ben gaan spitten in haar verleden en ben er achter gekomen dat zij dus bij broodfokker vandaan komt. Ze is waarschijnlijk vroeger ook mishandeld want ze dook in elkaar als we haar wouden aaien in het begin. Haar vorige eigenaren wisten ook niet goed wat ze met haar moesten en durfde daarom ook niet meer goed met haar te wandelen, daarom is ze herplaatst wat denk ik een hele goede oplossing was.

Ik zou dus echt wachten op een hond van een fokker om dit gedrag te voorkomen. Het is voor ons de allerliefste hond die er is maar er wel 1 met gebruiksaanwijzing.

Afbeelding

Verder kwa wandelen doen wij eigenlijk te weinig, maar ze vinden het gelukkig niet erg. Ze lopen hier 2 keer per dag een half uur en mogen verder gewoon de tuin in. Helaas ben ik chronisch ziek en kan daarom voor al niet met onze teef lopen omdat die nogal trekt (vooral als ze uitvalt) dus mijn man laat ze uit.

Ik denk dus dat ze heel geschikt zijn voor een gezin mits je ze wel bij een goede fokker weghaalt.
Afbeelding

maj0

Berichten: 6582
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:18

Ken je dat gevoel dat je zo trots bent op je hond!

Meeste van jullie weten wel dat Toontje angstagressie heeft.
Vandaag heeft ze zich echt zo super braaf gedragen!!
Ik wou graag een paar foto's hebben van haar bij de bloemen, alleen liggen de bloemen midden in het dorp aan een vrij drukke weg.
Ze is heel netjes gaan liggen zodat ik haar op de foto kan zetten.

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:26

Lieverd!!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:46

Wat super zeg, dat is toch weer een mooi en goed momentje voor jullie erbij!

maj0

Berichten: 6582
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:00

Hey hoe gaat het hier. Het is hier zo stil.
Hoe gaat het met alle stabijtjes

Hier gaat alles zijn gangetje

Toontje doet haar ding
En Dieks doet het nog steeds goed met z'n 16,5. Hij is dit jaar zelfs mee geweest voor het eerst op de camping. Hij deed het super

Zal straks op de computer wel even paar foto's laten zien

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 20:18

Gaat hier super hoor!Afbeelding

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:29

Afbeelding
Hier ook alles goed en net terug van vakantie, was heerlijk! Onze Blaze ook heerlijk genoten en ondertussen alweer een jaar geweest.

16,5 wauw! En wat fijn zo op de camping.

maj0

Berichten: 6582
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:12

Hij begint er ook echt volwassen uit te zien.

zoals beloofd nog wat foto's van de vakantie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

monica73
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:30

Afbeelding

Afbeelding
Wat een leuk topic! Al een paar keer stilletjes meegelezen. Wij wilden al jaren een hond, maar steeds niet gedaan ivm werk, kleine kinderen en een oude kat in huis. Na het overlijden van onze kat de zoektocht gestart naar een Friese Stabij. Sinds een paar maanden is Loek bij ons, een Friese Stabij van nu 7 maanden. Wat zijn wij blij met hem. Ontzettend lief, tikje lomp, eigenwijs, vrolijk, energiek... kortom een Friese Stabij volgens de boekjes. Puppycursus met vlag en wimpel gehaald, over een paar weken starten we met de vervolgcursus. Meneer lijkt overigens alles inmiddels vergeten te zijn. Hij neemt regelmatig de benen als hij los loopt en trekt nog net geen lange neus bij woord HIER. Maar wat hebben we veel plezier met hem! Echt een vrolijke aanvullig in ons gezin. Aankomemde week moet ik met hem naar de dierenarts voor een “puppy” check....hij is inmiddels flink gegroeid en ik denk eigenlijk een eerder uit de kluiten gewassen Stabij...21 kilo...schofthoogte 51 cm. Ik kwam vanmorgen een andere stabij reu tegen van 1 jaar...Loek leek enorm bij hem. Ik ben benieuwd wat de dierenarts ervan vindt. Hij krijgt echt weinig voer, veel minder dan aanbevolen op de zak. Hoe zwaar waren jullie reutjes met 7 maanden? Ook bananen in de oren rond deze leeftijd?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:38

Wat leuk!! Prachtige Stabij en ja, hij klinkt in je omschrijving echt als een Stabij :')
Ik kan je zo niet meer vertellen hoeveel mijn Stabij woog toen ie 7 maanden oud was, want dat is inmiddels al weer 7 jaar geleden. Maar nu, met zijn 7,5 jaar, weegt hij altijd rond de 20 kilo. Moet ik wel aan toevoegen dat mijn hond klein uit is gevallen voor een reu.

Afbeelding

Veel plezier met Loek! <3

monica73
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:44

Ik vind het ook zo grappig om de foto’s van andere stabijtjes te zien in dit topic...allemaal zo verschillend maar toch ook weer niet! En alle verhalen...zooo herkenbaar. Ik sprak vanmorgen nog even met de eigenaar van de 1 jarige reu, een schimmeltje. Hele andere kop als Loek, kleiner (ielig nog in mijn ogen) maar met stamboom. Loek heeft geen stamboom, zijn vader wel. Zijn moeder had heel veel krullen...daar zit denk ik ook iets wetterhoun doorheen leek het.

De kop van je hond lijkt erg op die van Loek!

Mijn man durft hem bijna niet meer los te laten lopen omdat hij achter van alles aan rent...katten en fazanten vooral. Ik heb iets meer vertrouwen dat hij wel terugkomt omdat ik de cursussen met hem doe.

maj0

Berichten: 6582
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:01

Onze reu hebben wij gekregen toen hij 6 was dus geen idee hoe zwaar hij was toen hij 7 maand was. Maar hij was op zijn zwaarste 18 kilo _O- Hij is heel rank gebouwd en ook niet zo groot.
Afbeelding

Dieks (onze reu) heeft ook altijd bananen in de oren gehad hoor. Wij zeiden altijd hij is oost Indisch doof haha.

Onze teef Toontje luistert wat dat betreft veel beter alleen als er afleiding is ja dan komt toch haar angst weer boven en valt ze uit en dan is er niets meer mee te beginnen (al gaat dat ook steeds beter)

Laatst heeft een vriendin wat foto's van Toontje gemaakt. Echt super blij mee


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

monica73
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:47

Loek is nu bijna 8 maanden...pfff wat een draak af en toe. Thuis luistert hij heel erg goed. Volgt de commando’s netjes op en we hebben veel plezier met spelletjes. Maar zodra we naar buiten gaan voor een wandeling heeft hij totaal geen aandacht meer voor ons. Hij trekt als een malle aan de riem, vliegt op alles af wat huppelt, vliegt, springt of loopt. Los lopen is een probleem, hij komt niet meer als ik hem roep. Hij trekt nog net geen lange neus naar ons. In het bos loopt hij zo 30/40 meter voor ons uit.

We zijn weer helemaal teruggegaan naar de basis. Aandacht is beloning en trekken aan de lijn..wij blijven als een paal staan. Maar jeetje...er zit geen verbetering in. Ons geduld wordt flink op de proef gesteld. Vanmiddag met het gezin en Loek gewandeld naar de uiterwaarden...we hebben er een half uur langer over gedaan om er te komen...hij trok weer ontzettend aan de riem. Om de vijf stappen stonden we weer stil met zn allen. Bij de uiterwaarden mocht hij los, hij ziet een andere hond en foetsie....Het is dat mijn zoontje een voetbal mee had waarmee we hem naar ons konden lokken, hij was anders echt tot timboektoe mee gelopen met die andere hond en wie weet wat voor problemen dat had kunnen geven. Voorlopig dus maar niet meer los, eerst maar weer flink oefenen met de lange lijn en hier.

We zijn een aantal weken weer gestart met cursus, de vervolgcursus. Nou...ik sta er echt voor l*l...Loek heeft totaal geen aandacht voor me. En zonder aandacht, geen oefening. We moeten wandelen met slappe lijn oefenen, maar het is geen doen momenteel. Laat staan op het trainingsveld. Hier in de buurt loopt hij soms wel met slappe lijn, dat belonen we uitbundig maar hij kijkt ons niet aan...hij blijft strak voor zich uit kijken terwijl hij naast me loopt. Ik zie zijn oortjes wel bewegen naar me terwijl ik tegen hem praat.

Ik kan zo jaloers kijken naar baasjes die een totaal ontspannen hond naast zich hebben lopen aan een slappe lijn. Mijn hond gaat helemaal hangen in zijn tuigje, de blaren staan in mijn handen. Mijn man wil hem een halsband om gaan doen met wandelen met het motto: hij heeft dan meer last van zijn eigen getrek dan wij.
Ik denk zelf dat we een paar maanden geleden de mist in zijn gegaan. Loek was buiten altijd vrij angstig...steeds zitten, met gebogen rug lopen, schrikken bij elk geluidje of beweging. We kwamen nog niet eens de steeg uit. We waren zo blij toen hij wel met ons mee liep en hij enthousiast reageerde bij het zien van de hondjes uit de buurt. Eigenlijk hadden we dat moeten afremmen, want nu bij 22 kilo is die enthousiaste reactie geen doen.

Hoe ging het met jullie stabij op cursus? Ik merk dat ik er steeds meer tegenop ga zien. Maar ide training en tips en trics hebben wij met Loek echt nodig. Die eigenwijzigheid zit ons in de weg momenteel terwijl hij ook erg graag voor ons werkt.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 19:14

Siebe was met trainen heel enthousiast en makkelijk. Wel om de paar minuten de aandacht kwijt. Maar vond het leuk dus ging dan weer opletten.

Toevallig deze foto vanochtend gemaakt <3
Afbeelding

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 19:18

Jeetje wat lastig! Wel heel goed dat jullie terug zijn gegaan naar de basis. Hopelijk gaat dat op een gegeven moment zijn vruchten af werpen.

Hier dan een Stabij kruising die een enorme lieverd is en het super doet, maar wel heftig kan zijn aan de lijn als er andere honden of katten zijn. Wel alleen als we in een voor hem bekende plek zijn. En hij komt wel terug als hij los is.

Op cursus is het een engel. Al zijn mindere gedrag (reactiviteit aan de lijn) is er totaal niet op de hondenschool. We vliegen de levels door. Maar, de eerste paar keren waren een drama. Geen land met hem te bezeilen. We hebben echt lessen lang gewoon met hem op het veld gezeten en gerustgesteld terwijl de rest de oefeningen deed. Hiermee hebben we hem geleerd dat het oké was. Dit heeft zo enorm goed geholpen en nu is hij zelfs als er 20 honden zijn (2 cursussen te gelijk) gefocust (zelfs los!). Ik ben zo zo blij dat we dat hebben gedaan in het begin :). Heeft echt de wereld van verschil gemaakt.

monica73
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:08

Mooie foto van je hond AlwayH. Loek heeft dezelfde sproeten/vlekjes op zijn poten en buik.

@Oshaa
Goed om te horen dat het uiteindelijk heel goed gaat met de cursussen. Er is ook zoveel afleiding bij een hondenschool. Ik ben niet van plan om de handdoek in de ring te gooien, maar leuk is anders. Ik twijfel ook of ik Loek er een plezier mee doe. Onze hond is enorm gevoelig en een tikje angstig, ik realiseer me nu na je bericht dat de indrukken tijdens de cursus te intens voor hem zijn. Het begint al bij het uit de auto springen, overal honden op de parkeerplaats. Felle lichten, geblaf, overal luchtjes en dan ook een baasje waar je iets voor moet doen. Hij neemt meestal ook geen beloningssnoepjes aan, pas aan het eind ontspant hij een beetje en gaat hij liggen. Het is niet dat hij bang is voor andere honden, hij wil alleen maar spelen. Ik zie aan hem dat hij overenthousiast is en zich geen raad weet met alles om hem heen. Dat uit zich in blaffen, hijgen, gapen en trekken.

Net een korte wandeling gedaan met halsband...hij trok 1 keer en schrok van de halsband. Daarna liep hij zonder te trekken met me mee...maar nog niet met aandacht. Er was direct al afleiding...hond van de buren kwam voorbij, wandelaar en verderop een auto die open en dicht geklikt werd. Hij liep heel onzeker. Ook sneu. Morgen overdag even kijken hoe het gaat met halsband, in het donker is hij altijd wat angstig.

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:36

Ik heb me (zeker in het begin) ook afgevraagd of ik Beer er een plezier mee deed. Is natuurlijk altijd lastig in te schatten, maar er zijn denk ik ook aspecten die hij wel "leuk" vind - bijvoorbeeld de agility oefeningen die er soms bij zitten.

Dat gevoelige + angstige is heel herkenbaar. Dat was / is bij ons ook. In het begin wilde hij bijvoorbeeld nooit spelen (standaard onderdeel van de les), snoepjes nam hij meestal wel aan (zo is hij), maar inderdaad enorm snel afgeleid en er steeds op af willen springen. Toen we op het veld in de hoek moesten zitten, ging hij alle kanten op, soms ook blaffen en piepen. Wij moesten dan niks doen / geen aandacht geven als hij van ons was. Op het moment dat hij bij ons kwam mochten we hem heel rustig aaien. Nadat dit steeds beter ging gingen we heel langzaam ook oefeningetjes doen, eerst met alle honden van het veld en later met de rustigere erbij en daarna met allemaal. Uiteindelijk heeft het maar een les of 6 geduurd voordat we redelijk normaal mee konden doen.

Nu merk ik het nog een beetje als we net iets moeilijks / spannends hebben gedaan (zoals gisteren toen we voor het eerst de tunnel gingen bekijken). Als vervolgens een andere hond dan iets 'wilds' doet (1tje die wil weleens heen en weer springen om de prikkels te verwerken), dan wil hij nog weleens erop af proberen te springen (hij kan er nooit bij). Op zo'n moment ga ik altijd even op mijn knieën naast hem zitten en komt hij tegen me aan zitten en aai ik hem weer rustig. Nu kalmeert hij super snel en kunnen we daarna gewoon weer prima mee doen. Gisteren viel me op dat het dus na iets is wat hij spannend vind (zoals die tunnel) en niet meer omdat er mega veel prikkels zijn. We hebben gisteren allemaal op afstand oefeningen gedaan (los), terwijl ik naast de afscheiding met andere veld waar je honden van de basiscursus waren stond (niet daar specifiek gaan staan, maar kwam net zo uit). Die honden waren mega druk (ook vlak bij de afscheiding), maar Beer bleef waar hij was. 1x moest ik hem 2x roepen voordat hij kwam (de eerste keer was hij aan het kijken, maar wel braaf liggend). Ik was enorm verbaasd (en trots) want niet zo heel lang geleden zo hij zeker hebben gereageerd.

Twee dingen hebben ons ook heel erg geholpen:
1) We hebben een mini-cursus body & balance gedaan. We waren met 4 honden (de andere 3 waren heel reactief, maar we hadden veel ruimte op het veld) en hadden allemaal steeds eigen oefeningen / equipment om mee aan de slag te gaan. Dit heeft ons echt enorm geholpen met focussen.
2) Een jaar geleden is ons een programma van Absolute Dogs aangeraden ( sexier than a squirrel). Is een manier van trainer gebaseerd op "spelletjes". We hebben het programma gevolgd en ook dat heeft heel veel voor ons gedaan. Meer focus en een betere recall. We doen ze nu nog eens af en toe, maar heb echt wel heel veel vooruitgang gezien toen ik er actief mee bezig was (die voortuitgang is gebleven).

Ik snap de keus voor aan halsband, maar vraag me af of het voor je toch al onzekere hond de beste keuze is. Zeker een goed idee om morgen in het licht te kijken of hij ook angstig is, anders misschien toch heroverwegen?

maj0

Berichten: 6582
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:54

@ Monica als ik jou verhaal zo lees, begin ik te twijfelen of jij wel bij op de goede plek zit met je hond bij de hondenschool. Ik zou op zoek naar een hondenschool die kleinere groepen heeft/minder plek waardoor er niet teveel honden te gelijk zijn. En iemand die je kan helpen bij de overprikkeling van je hond.

Ik weet niet waar je woont?

Nou is 8 maand ook wel weer beetje de leeftijd om te gaan puberen. Deed hij het daarvoor wel gewoon allemaal?
Zo ja dan zou ik gewoon doorzetten en dan komt het wel weer goed.

Zo nee dan zou ik op zoek gaan naar een andere hondenschool waar hij meer tot zijn recht komt (en ik zeg niet dat deze hondenschool slecht is he! Alleen niet alles past bij elke hond)

Plus ga eens kijken op internet naar de kalmerende signalen van een hond. Ga dan eens lopen met je hond en let eens op wat hij allemaal voor signalen geeft. Daar ga je ook heel veel van leren.

Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd een berichtje doen. Hier een uitvallende hond die nu naar 7 jaar eindelijk alleen nog maar uitvalt naar honden (was eerst naar alles) maar nu wel gewoon in de groep mee loopt bij balans en coördinatie. (wat inderdaad zoals hier boven gezegd werd ook goed is voor het vertrouwen van de hond) Plus super leuk!

Balans paar weken geleden. (En ja ze loopt hier los ondanks de andere hond en andere mensen die er bij zijn. Zover zijn wij nu gekomen :D )
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 12:13

Die van jou is echt de tweeling van de onze!

Die overigens klaar is voor een dressuurtraining:
Afbeelding
_O-