Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:36

Ja, wil haar nu ooooook :')

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:37

Haha snap ik heel goed.

Wel vroeg weg trouwens uit het nest met 7 weken.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:50

Nee ze is 8.5 week. Maar pas over 7 weken mag ze naar zweden.

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:12

mirjamalvaro schreef:
Nee ze is 8.5 week. Maar pas over 7 weken mag ze naar zweden.


Ooooh ik dacht ook al haha. Dat wordt aftellen dus!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:42

Hier gaat het ook goed met Freek, al begint hij wel praatjes te krijgen hihi. Een vraagje. Freek die is nu best een beetje bijterig aan het doen. Ik weet dat het bij puppy’s hoort maar hoe ga je daar mee om? Moet je juist wel boos worden of wat je ook veel leest, hem iets anders aanbieden? Hij heeft het nu namelijk op onze sokken gemunt :') . Kijk bij mijn paard zou ik het niet pikken, maar bij een puppy die alles aan het ontdekken is is dat natuurlijk anders.

Volgende week begint de eerste puppy cursus dag :)
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:50

Ik geef ze dan een speeltje, dit mag je hebben en dat niet. :')

Fenna had een keurige 1e nacht. Netjes doorgeslapen en 's-ochtends buiten plassen en poepen. Toppertje.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:01

Ja dat lees je wel het meest. Tot nu toe doen wij dat ook. Het is wel een hele slimmerd. Simpel zitten kent hij al speelsgewijs. En vannacht heeft hij keurig tot 4 uur door geslapen en zelf aangegeven dat hij toen een plasje moest doen. En daarna na even gekroeld te hebben heerlijk in de banch verder slapen.

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:04

Ik zou ook een speeltje aanbieden.

Wel leuk hoor die puppy's!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:55

Wat een schatje!!!


Hier weer bezig geweest met Toontje van het bed af.
Ze was door vuurwerk weer zo bang dat ze op het bed sliep. Maar ivm met mijn allergieën werkt dat niet zo goed voor mij. Dus mijn man al 2 dagen beneden geslapen daarna hij weer na boven maar mocht mevrouw niet meer op bed. Ze mocht nog wel mee naar boven maar gewoon op de grond.

Dus wat deed mevrouw die ging op zoek naar een ander plekje waar ze dan kon slapen.
Wij lagen al in bed. Heel raar geluid meestal als dat gebeurd sloopt ze wat dus ik er uit, en wat tref ik aan:

Afbeelding

Probeerde mevrouw dus gewoon in de wasmand te gaan liggen _O- _O-

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:25

Aaah heeft ze geen mand dan :=

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:16

Nee wel kussen maar die ligt beneden haha en mevrouw wou nog niet beneden slapen. Nu gaat het weer goed en slaapt ze weer netjes beneden

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:39

Ten eerste de beste wensen voor iedereen.

Hoe gaat het hier met alle stabijtjes?
Allemaal de jaarwisseling goed door gekomen?

Wij hebben Toontje naar het pension gebracht omdat die echt vuurwerk angst heeft. Maar zagen foto's dat ze het echt wel naar d'r zin heeft.

Afbeelding

Toon bekijkt het allemaal even van af de hoogte
Afbeelding

Dieks daar in tegen is wel wat van slag. Wij zijn de afgelopen jaren altijd thuis geweest en dan was er hier eigenlijk niet heel veel vuurwerk wel om de buurt heen maar daar had hij geen last van. In de straat en om de hoek eigenlijk nagenoeg niets. Dus wij dachten dat we dit jaar wel naar vrienden konden. Helaas was het hier 1 grote oorlogsbende. Ondertussen heeft hij al 1,5 niet gegeten en blijft echt bij ons in de buurt. Het arme ding.

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:48

Afbeelding


Ach. :(:)

Hier is geen vuurwerk.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:00

Ahhh Toontje.. Zo sneu als ze zo bang zijn :n
Frits deed het op zich goed, er was natuurlijk lange tijd niet zoveel te horen, tegen twaalven heeft hij wat onrustig door het huis gebanjerd. Ik had meer de indruk dat dat kwam omdat de Jack Russel waarmee hij was nog banger was en Frits zich niet zo goed een houding wist te geven. Maar hij heeft om 23u nog buiten gepoept en geplast, iets wat hij vorig jaar echt niet durfde. Dus al met al best goed hier!

Nu ligt ie lekker voor de kachel te pitten, want hij is vanmorgen al mee wezen hardlopen met het baasje :brr:
Afbeelding

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:33

Heerlijk toch.

Geweldige foto Mirjam!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een maandje dan nr 3 erbij :):)

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:45

Jeej! Wachten duurt lang!! Haha

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:46

Jaaaa. En dan maar hopen dat we haar echt kunnen halen. :=

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:48

Ja inderdaad dat is nu ook niet zeker meer met al die maatregelen.
Wij mogen Toontje morgen weer ophalen van het pension. Pff wat duurt een week dan lang zeg

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:52

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik jullie topic kom crashen.

Mijn zus verhuist met mijn zwager en nichtje van 1 in juli van een klein appartement in binnenstad Den Haag waar huisdieren niet zijn toegestaan, naar een mooi eigen huis op loopafstand van het bos en daarmee is dan nu ook de mogelijkheid gekomen om na te gaan denken over een hond!

Hoewel de zoektocht aanvankelijk vooral gericht was op de labradoodle (hebben mijn ouders en is ze dol op), is ze nu toch ook breder aan het oriënteren en in de zoektocht kwamen we ook de Friese stabij tegen. En het klinkt of dit ras perfect past bij wat ze zoeken.

De allergrootste eis is kind vriendelijk. Mijn nichtje is pas 1, en de kans is groot dat er meer kinderen gaan komen. Ze zoeken een hond die enerzijds dus niet over de fles raakt van jonge kinderen en ook niet te eenkennig of nerveus is en anderzijds niet een hond die volledig over zo’n kleintje heen walst. (Uiteraard nooit kind alleen laten met hond etc etc.)

Mijn zus en zwager zijn beide actieve mensen die nu ook zonder hond al graag en veel wandelen. Zomaar een wandelroute van 10-15 kilometer in het weekend is ze niet ongewoon. Dagelijks flink wandelen is dus geen enkel probleem, graag zelfs. Kortom ze zoeken een leuke kind vriendelijke actieve huis hond die “buiten aan en binnen uit” is. (Figuurlijk dan)

Als we de omschrijvingen lezen past het gewoon. Maar bij elk ras is er wel iets dat de omschrijving je niet verteld. Dus als liefhebbers van het ras, weten jullie het vast als er iets is waar we rekening mee moeten houden.

Overigens is er geen grote haast. Eerder dan augustus is niet handig, maar als ze langer moeten wachten is dat niet echt een probleem. Sowieso zitten ze nog vooral in oriënterende fase.

Tips? Advies? Verhalen? Een goede fokker? Alle advies is welkom!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:46

De wachtlijst is nu langer dan een haar als je het via de vereniging doet, dus met stamboom.

De stabij is echt een vrolijke, knuffelhond.
Als je zonder stamboom gaat, goed opletten hoe de ouderdieren zijn. Sommige worden wat angstig gefokt en dat wil je weer niet net de kinderen. Dus hoe reageren paps en mams op jullie en kindje?
En controleer of ze op HD en ED getest zijn.
Verder zou ik niet weten waarom stabij niet in een gezin zou passen. :D

Sepke heeft ondertussen alweer de 3e teef gedekt. Hij krijgt zo lekker veel zoons en dochters joh. :')

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 14:16

Onze Stabij is vreselijk lief met alles dat los en vast zit. Behalve dominante reuen maar dat staat er gelukkig los van.
Kinderen zijn absoluut geen probleem.

Vind het echt familiehonden, kunnen altijd mee met het gezin en zijn naar mijn ervaring niet neurotisch maar we erg slim.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:21

Er is geen haast. Het kan niet eerder dan augustus, maar als de juiste hond nog langer dan een jaar wachten is, is dat geen probleem.

Zijn het honden die je mentaal ook echt moet uitdagen met spelletjes en zo? Of als je ze dagelijks lekker flink mee op pad neemt en lekker mee kan stoeien en zo ook goed?

Ze is niet van het allerlei zoek spelletjes verzinnen en kunstjes en trucjes aanleren en zo. Natuurlijk wel gewoon normale opvoeding en basis commando’s en apporteren bijvoorbeeld. Ze wil vooral een maatje voor het gezin en daar met name buiten lekker veel actief mee zijn. Zo vinden we een Australian bijvoorbeeld totaal ongeschikt, omdat die heeeel erg dat mentale ook nodig hebben.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 14:35

Je kan ze uitdagen, maar het is niet te vergelijken met een BC bijvoorbeeld. Onze reu is super slim en doet graag werk. Hij kan speuren, hoopers, beginsels van agility, super veel trucjes (rollen enzo), heeft alle basiscursussen gehaald en ik heb wel wat denkspellen die hij direct door had.
Maar een goede wandeling is ook zeker geschikt hoor, daar hoef je noet per sé mentale oefeningen voor te doen (onze reu iig). Een grote tuin amuseren ze zich ook in. De onze is een echte speurneus. Die is niet doof, maar wel als het om ruiken gaat. Daarom ook speurlessen mee geprobeerd en dat kon hij super snel al.

Wij nemen Siebe sinds kort mee met rolschaatsen buiten en dan rent hij makkelijk 8/15 km mee.
Dan is ‘ie natuurlijk wel moe daarna.

Zwemmen vindt hij geweldig. Echt een Nederlandse hond, haha. Liefst een strandje, maar als je een bal gooit (zijn grootste liefde) dan springt hij ook van wal.. lol

Maar een dagje geen lange wandeling of activiteit kan voor Siebe ook zeker geen kwaad.

Het enige waar hij echt neurotisch van wordt zijn ruzies in het gezin. Hij gaat dan mee blaffen en wordt onrustig. Ik was deatijds 15 toen we hem kochten en had dus als puber regelmatig een woordenwisseling met mijn moeder. :+ :Y)
Verder niet vervelend, maar wel typisch Siebe.

Kan super goed alleen blijven maar is de meeste blije hond van de wereld als hij mee mag enzo. Hij voelt het ook echt aan als we op vakantie gaan bijvoorbeeld. Dan wilt hij de kofferbak al in springen en gaat onrustig bij de tussendeur wachten. *D
Als hij koffers ziet of voorbereidingen dan weet hij echt precies wat er gaat gebeuren!

Ik wil hierna absoluut nog een Stabij, maar ik ben zelf wel van de actieve honden en zou ook nog graag een aussie willen!
Een doorsnee Stabij is voor mij echt de perfecte (te grote schoot)hond. <3

Afbeelding