Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 52 [ 1277 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers met een Friese Stabij!

 
Profiel   

:wave:
Hoi Bokkers!

Ik kon me heugen dat er een topic voor deze geweldige honden was, maar na het met een mod te hebben besproken bleek deze niet aanwezig te zijn en ben ik dus gewoon een dom blondje! :D
Ik ben erg benieuwd naar jullie honden en de karaktereigenschappen. Ook of jullie nog sporten met ze uitoefenen of iets anders leuks!
Hierbij het kletstopic over de Friese Stabijs en al hun baasjes! *\o/*

Uiteraard hebben wij hier thuis een geweldige Friese Stabij zitten! Ondanks dat hij een beetje een mislukt pupje was, is hij -vind ik zelf- prachtig opgebloeid. Het is een óntzettend enthousiaste en leergierige hond die altijd wel in is voor wat kattenkwaad. Zijn iets minder goeie eigenschap is zijn neurotische (lijkt af en toe autistische trekjes te hebben...) gedrag bij plotselinge gebeurtenissen. Als er plots een kat verschiet, of ik ruzie met mijn ouders heb, rent hij de hele kamer door. Maar goed, dit maakt onze lieve hond niet minder!
We hebben verschillende basis cursussen met hem afgerond (en een ook niet dankzij zijn neus, haha) en een hooper cursus. Hij gaat overal mee naartoe en is het een echte gezinshond, het maakt niet uit of we naar familie of strand gaan, het is allemaal geweldig! Ook speur ik af en toe met hem! Oja, het is ook een echte waterrat! :j :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Friese Stabijs en kruisingen Stabij x (...) zijn welkom in dit kletstopic!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 09:38 



 
Profiel   

[ img ]


Ik heb ook een Sta(me)bij van nu 3 jaar oud. Het is echt een hele lieve hond, heb nog nooit zo'n grote knuffel gehad als deze. Zit het liefst hele dagen op schoot.

Heb ook een hoop cursussen gedaan met als doel behendigheidstrainingen te gaan doen, maar dat vond hij helaas niet leuk!

Jij hebt ook een leuke hond ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 10:10 



 
Profiel   

Dankjewel! Die van jou ziet er ook leuk uit! Jammer dat hij het niet leuk vindt.
Die van ons is ook zo dat hij altijd tegen je aan staat, voorpoten over je benen, of echt boven op je voeten gaan zitten of op schoot komen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 10:14 



 
Profiel   

Mijn ouders willen graag een Stabij, dus ik ga dit topic even volgen :) Nog tricks 'n tips mbt de aanschaf van de (hoogstwaarschijnlijk) pup? Hebben de honden gezondheidsproblemen die typerend zijn voor het ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 10:33 



 
Profiel   

Volgens mij was er wel degelijk een toppic over stabijtjes hoor...

Maar leuk!!
Dit is onze Stabij. 13 jaar. Heerlijke oude sok. 1 uit duizenden.
Tess!!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 10:37 



 
Profiel   

ik heb er wel 16
1 mams en 15 pups op dit moment ben ik even afgebrand maar ams is er een uit duizend voor haar eerste nestje een perfecte moeder
het lukt mij niet om foto's te plaatsen
maar haar kranten bericht staat op drachster courant woensdag koen ze opnamen maken voor omroep friesland

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 10:43 



 
Profiel   

Hier ook een stabij!
Een teef van 1 jaar oud.
Heb helaas geen recente foto maar hier was ze 6 maanden oud.
[ img ]

En hier als 7 weken oude pup:
[ img ]


Feike is een heel lieve hond die altijd wil knuffelen. En het leuk vind om onder iedereen door te kruipen :P
Ze is soms wel echt nog druk. Hebben alleen de basiscursus gevolgd en daar was ze gedeeld eerste van de 12. Dus ze luistert vrij goed!

Oh ja en ze is dol op schaduwen! Overal waar ze een onbekende schaduw ziet blijft ze volgen. Dit kan bijv al wanneer er een horloge schaduw op het plafond te zien is.

Vorige week zaterdag naar de keuring geweest en een beoordeling als zeer goed gekregen!
Maar ze is zo verschrikkelijk lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 10:44 



 
Profiel   

_BlingBling_ schreef
Volgens mij was er wel degelijk een toppic over stabijtjes hoor...

Maar leuk!!
Dit is onze Stabij. 13 jaar. Heerlijke oude sok. 1 uit duizenden.
Tess!!


[ [url=m/0M4HQV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar hij is niet meer te vinden door de mod dus mocht ik een nieuwe aanmaken. :)

Welkom allemaal! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:16 



 
Profiel   

Minimus schreef
Mijn ouders willen graag een Stabij, dus ik ga dit topic even volgen :) Nog tricks 'n tips mbt de aanschaf van de (hoogstwaarschijnlijk) pup? Hebben de honden gezondheidsproblemen die typerend zijn voor het ras?


Volgens mij zijn het redelijk gezonde honden. Hoor niet vaak over HD maar dat blijft bij honden met zo'n bouw altijd wat lastig.

Die van ons heeft snel jeuk maar hij heeft dan ook wel een hele aparte, dichte vacht.

Heb ook nog geen Stabijs met oorproblemen gezien.

Zijn volgens mij heel redelijk gezonde honden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:18 



 
Profiel   

Geweldig dit ras!
Helaas heel erg allergisch voor honden anders zou ik deze later ooit graag willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:21 



 
Profiel   

Oke! HD en ED wordt op gelet, check! Nog wat meer hands-on informatie over de karaktertypen?
Zijn het bijvoorbeeld slimme honden, zelfstandig of juist enorm graag bij je?
Zijn het honden die zich makkelijk laten corrigeren of is het juist een uitdaging?
Merk je dat ze veel beweging nodig hebben (naast de dagelijkse wandelingen natuurlijk ;) ) en een mentale uitdaging of kunnen ze ook wel redelijk bankhangen?

Sorry hoor.. Ik wil gewoon goed voorbereid zijn en wat eerstehands ervaringen :o Een hond neem je voor het leven en wil dus weten wat mijn ouders (die nogal impulsief kunnen zijn) in huis halen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:24 



 
Profiel   

Hangt een beetje af van de hond. Ken ontzettend rustige Stabijs maar de meeste zijn ongelofelijk energiek.

Zijn enorm eigenwijze honden, sterke neus dus daar ka je de hond ook nog wel eens aan kwijtraken. :=

Onze hond is wel erg leergierig en kan ontzettend veel commando's. Zou wel altijd iets van uitdaging aan je Stabij aanbieden. Fysiek of mentaal.
Het zijn geen Borders, maar die van ons haalt het er wel bijna bij; alleen wat opener. :)

Die van ons laat zich makkelijk corrigeren maar kan op gebied van aandacht soms totaal door je commando heen lopen. Terwijl hij alles goed kent.

Bankhangen en rennen doet die van ons allebei wel. En ik denk veel met ons.

Edit: het heet natuurlijk de Friese StaBIJ, maar die van ons kan ook een halve dag alleen als het moet. Sloopt wel karton en papier of draden. Verder heel braaf en ook redelijk waaks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:30 



 
Profiel   

Ik zou de stabij heel anders omschrijven. Een ontzettend slimme en leergierige hond die graag voor zn baas werkt. Een andermans vriend die rustig een paar uur alleen kan zijn en heel graag met je mee wil, overal, maakt niet uit, als ze maar mee mogen. Van oorsprong zijn het mollenvangers. Graven en water worden ze erg blij van.

Een hele fijne gezinshond. Zacht en leergierig. Luisteren goed.

Die van ons is nog nooit weggelopen (loopt altijd los ook in de puppy dagen), heeft nog nooit iets gesloopt en laat zelfs de worst op tafel staan als we weg zijn. Ik ben wel van mening dat opvoeding alles is. Maar dat is met alle beesten zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:41 



 
Profiel   

Oh, maar die van ons is prima opgevoed hoor. Ik snap niet dat je zegt dat je hem heel anders zou omschrijven terwijl je precies dezelfde dingen noemt! :P
Die van ons is natuurlijk ook nog nooit weggelopen, ik bedoelde dat ze graag met hun neus over de grond gaan en zich daar op focussen. :)

Ons hond pakt ook zeker geen eten zonder toestemming, laat zelfs zijn voerbak met rust.

Maar luisteren goed is geen karakter van het ras. Ik ken (helaas) genoeg Stabijs die door hun puberteit niet meer zijn door getraind en daardoor stronteigenwijs blijven. Ook boven de twee jaar.

Die van ons is nu wel ongeveer klaar met zijn gepuber en luistert nu ook beter dan vorig jaar. Hoe ouder hoe minder eigenwijs natuurlijk. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:46 



 
Profiel   

Ik heb een 1/4 Stabij (bordercollie x friesestabijxhollandseherder), destijds stond een volle Stabij ook op m'n lijstje, en nog steeds. Ik woon sinds drie jaar (hond is 4) op een boerderij en helaas kan m'n hondje nu niet los lopen op het erf, hij is zo foetsie.

Zouden jullie een Stabij als erfzonde geschikt vinden? Ik wandel trouwens verder wel veel met de hond, verschillende cursussen gedaan etc.


Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 14-04-17 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:51 



 
Profiel   

oh leuk dit topic!!

Hier een kruising Friese Stabij x Bordercollie van bijna 2 jaar oud.
Ongelofelijke lieve hond, overdag een echte stuiterbal maar 's avonds lekker lui op de bank.

Gaat ook op je voeten zitten (ik las dat ook in dit topic al eerder)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:52 



 
Profiel   

oeps wel een kleine foto, hoe krijg ik die groter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:53 



 
Profiel   

Hangt van de hond in kwestie af. :o

@Knakker, welkom! Heeft hij veel mentale uitdaging nodig?

Waar heb je die foto geupload?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:53 



 
Profiel   

Dank je, je moet onze hond echt wel vermaken.
Sowieso veel wandelen, 2x per dag een uur, balletje gooien, van die schuifpuzzels, fietsen, 1x per week naar de hondenschool. Wil tzt ook behendigheid gaan doen.

Ik heb de foto toegevoegd via de knop "voeg foto's toe"

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:56 



 
Profiel   

herkennen jullie dat, dat je de stabij moet vermaken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 12:57 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
_BlingBling_ schreef
Volgens mij was er wel degelijk een toppic over stabijtjes hoor...

Maar leuk!!
Dit is onze Stabij. 13 jaar. Heerlijke oude sok. 1 uit duizenden.
Tess!!


[ [url=m/0M4HQV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar hij is niet meer te vinden door de mod dus mocht ik een nieuwe aanmaken. :)

Welkom allemaal! :D


Niet goed genoeg gezocht :D :+
[HK] [HK] Het Friese Stabij topic!

Het oude Friese Stabij topic. En ja ik heb er ook 1. Rex is pak em beet een half jaar oud nu. Eigenwijs als een Fries :+ en kan zichzelf heel goed vermaken. Beter dan onze Duitser. Die staat altijd op je te wachten of je mss niet toch een commando voor dr hebt, of een bal gooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 13:01 



 
Profiel   

ik wil de onze niet als eigenwijs bestempelen.
Het is zo'n lekkere lompe en o zo lieve hond, geweldig, mijn man en ik zijn echt verliefd op dat beest.

Nadat we onze vorige hond (vuilnisbakkie) in lieten slapen hadden we niet gedacht dat we ooit weer zo gek zouden worden met een hond, maar niets is minder waar :) .

Die van ons hebben we als 1½ jarige bij soort van tokkies uit een kleine middenwoning opgehaald, ze konden hem niet baas. Verbaasd me niets, hij kon daar gewoon zijn energie niet kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 13:04 



 
Profiel   

Knakker schreef
herkennen jullie dat, dat je de stabij moet vermaken?


Ja, als hij niets te doen heeft geven we hem altijd iets te knauwen.
Tenzij hij heel veel heeft gedaan, dan is ie weg ook! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 13:06 



 
Profiel   

haha, ja klopt!

Ik voel een meeting aankomen :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 13:07 



 
Profiel   

Jaaa ook een Stabij hier, 1 jarige reutje Sepke. Vanaf dag 4 hem zien opgroeien en wekelijks even bij hem wezen kijken. :+:

[ img ]
[ img ]

en met zijn broertjes en zusjes, vader en moeder :))
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 13:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 52 [ 1277 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen