Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 52 [ 1277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers met een Friese Stabij!

 
Profiel   

Dank jullie wel!! Maar ze moet nog zeker 10 jaar mee hoor!! ;) Wij kunnen allemaal niet zonder haar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 23:04 



 
Profiel   

Hebben wij hier ook hoor. Dieks wordt in januari 13 en mag ook nog jaren mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 23:09 



 
Profiel   

maj0 schreef
Hebben wij hier ook hoor. Dieks wordt in januari 13 en mag ook nog jaren mee


Je moet er toch niet aan denken.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 23:12 



 
Profiel   

Gefeliciteerd. Mooi ouwetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 00:42 



 
Profiel   

Nee inderdaad blingbling maar merk nu wel dat hij wat ouder wordt helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:06 



 
Profiel   

Ja klopt. Tess is wat dover geworden. Loopt niet zo lang meer en nog tal van andere ouderdoms kwaaltjes. Maar ze geniet nog iedere dag, en wij enorm van haar. Tis gewoon een oude sok geworden. En dan nog steeds puppy tegen dr zeggen af en toe. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 12:13 



 
Profiel   

Prachtige oude dame!

Vanochtend lekker met Wiebe een stuk gewandeld, komen we de hondenjachtclub tegen met de puppygroep. <3 Zo schattig. Ze waren aan het oefenen met het schieten erbij, dus even de kans genomen om Wiebe het schot te laten ervaren. Hij was niet erg onder de indruk. De club sprak me goed aan, wellicht kunnen we in de nabije toekomst gaan meetrainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 13:05 



 
Profiel   

Wat een mooie leeftijden al!

[ img ]
[ img ]
Boyke is graag buiten, maar toch erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 15:46 



 
Profiel   

_BlingBling_ schreef
Ja klopt. Tess is wat dover geworden. Loopt niet zo lang meer en nog tal van andere ouderdoms kwaaltjes. Maar ze geniet nog iedere dag, en wij enorm van haar. Tis gewoon een oude sok geworden. En dan nog steeds puppy tegen dr zeggen af en toe. Haha



Haha inderdaad! Gisteren deed hij zn oortjes nog naar voren koppie scheef en van doe grote puppy oogjes op _O-

Dieks gaat wat minder zien en wordt iets minder stabiel af en toe.
Door is hij alleen oostindisch haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 15:48 



 
Profiel   

Boyke haart vreselijk uit, maar lijkt het oude haar toch niet compleet kwijt te raken. Borstelen helpt ook niet echt, al haal je er wel veel uit. Hij heeft ook wat jeuk, wss dppr het vele haar. Wat doen jullie hieraan? Wij hebben het al over trimmen gehad, maar helpt dat echt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:52 



 
Profiel   

Ja trimsalon! Wel 1 die doet aan blazen heeft bij die van ons zoveel geholpen kwa haren. Direct al minder haar en naa 2 weken aanzienlijk minder haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:34 



 
Profiel   

maj0 schreef
Ja trimsalon! Wel 1 die doet aan blazen heeft bij die van ons zoveel geholpen kwa haren. Direct al minder haar en naa 2 weken aanzienlijk minder haar.

Wat is blazen? Ik zou er zelf bijna een scheerapparaat opzetten, maar daar wordt ie niet mooi van ben ik bang. Als jullie een goede trimsalon in zuidwest groningen/zuidoost friesland en evt de kop van drenthe weten, kom maar door

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:45 



 
Profiel   

en helpt gewoon een goede wasbeurt door je zelf niet dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:20 



 
Profiel   

Knakker schreef
en helpt gewoon een goede wasbeurt door je zelf niet dan?

Naar wat ik heb begrepen, is wassen niet ideaal. Onze buren hebben ook een hond met veel haar, en daardoor heeft ze jeuk. Door het wassen, duurt het heel erg lang voor ze droog worden en krijgen ze juist meer jeuk. En daarbij zijn we die vele haaruitval gewoon beu, en wassen helpt wellicht wel iets, maar niet genoeg, dat hebben we al eerder gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:15 



 
Profiel   

Heel zwart wit gezegd wordt er een grote föhn achtig iets gebruikt om alle losse haren die er na het wassen nog in zitten er uit te blazen. Een stabij vooral niet scheren, wordt de vacht niet beter van! Weet niet precies maar weet dat hondentrimsalon Kwispeltijd ergens bovenin het land zit. Neem daar eens contact mee op. Zij heeft zelf ook een stabij en weet dus hoe ze er mee moet omgaan en weet vaak ook wel trimsalons die dat ook weten mocht dit te ver zijn.


Edit: typ fout

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:14 



 
Profiel   

maj0 schreef
Heel zwart wit gezegd wordt er een grote föhn achtig iets gebruikt om alle losse haren die er na het wassen nog in zitten er uit te blazen. Een stabij vooral niet scheren, wordt de vacht niet beter van! Weet niet precies maar weet dat hondentrimsalon Kwispeltijd ergens bovenin het land zit. Neem daar eens contact mee op. Zij heeft zelf ook een stabij en weet dus hoe ze er mee moet omgaan en weet vaak ook wel trimsalons die dat ook weten mocht dit te ver zijn.


Edit: typ fout

Goede tip! Dankjewel! Zal eens info zoeken op internet. En indd contact opnemen

Dit ligt in hillegom, dat is wel echt veel te ver. Toch bedankt voor je tip!


Laatst bijgewerkt door Wiskey1 op 12-11-17 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:29 



 
Profiel   

Hmmm ik heb niet zo'n last van het verharen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:29 



 
Profiel   

Whiskey je kunt ook eens vragen op Facebook in de stabij pagina of er een goeie bij jou in de buurt zit. Ik ga in Almelo maar denk dat dat ook te ver weg is

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:40 



 
Profiel   

maj0 schreef
Whiskey je kunt ook eens vragen op Facebook in de stabij pagina of er een goeie bij jou in de buurt zit. Ik ga in Almelo maar denk dat dat ook te ver weg is

Ja dat is inderdaad ook meer dan een uur. Dus dat is ook eigenlijk niet te doen. Ga ik zeker eens doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:43 



 
Profiel   

nou succes er mee!

De vorige eigenaar van onze hond waste de hond altijd met baby-shampoo, iedere week omdat ze zo'n jeuk had.
Echt slecht!
We hebben het niet gedaan maar onze hond Ecostyle Huid en Vacht gaan voeren, na ca. een half jaar had ze geen jeuk meer en een prachtige vacht.
maar verharen ontkom je natuurlijk niet aan.

We wassen de hond alleen als ze in iets smerigs gerold heeft en echt stinkt.
Komt misschien 1x in het half jaar voor of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 13:59 



 
Profiel   

Jaa doen wij ook, wel iets vaker dan 2x per jaar, boyke is een viespeuk. Hij heeft normaal ook een prachtig glimmende vacht. En wassen is ook alleen met hondenshampoo

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:13 



 
Profiel   

Nou gisteravond ben ik flink geschrokken. Had funtraining, in een andere groep dan waar ik normaal ik train, aan het begin ging ze flink te keer. Trekken naar andere hond,blaffen als een gek. OP een gegeven moment toen we 1x begonnen had ze goed haar koppie erbij en hebben we heerlijk gelope. Na de les hebben we altijd koffie en op dat moment wilde ze steeds weer fel naar 1 van de andere honden, dit liet ik niet toe. Op dat moment ging ze braaf zitten en uit het niets is de halsband los gegaan en ging ze fel in de aanval. Gelukkig had k haar heel snel in het nekvel vast en kon ik ze uit elkaar halen, ook geen schade bij de andere hond maar ik was er wel af. Ook die andere vrouw is erg geschrokken en gelijk weg gegaan.
Mijn hond is erg onzeker en daardoor doet ze dit soort dingen, een monster is het soms en ik hoop dat dit er toch nog uit gaat ook al is ze 6

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 08:34 



 
Profiel   

Dat is schrikken. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 09:11 



 
Profiel   

zo zie je maar, zelfs de meest lieve hond kan soms uit haar rol vallen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 18:02 



 
Profiel   

Hallo,

Ik wil ons ook graag melden. Ik heb een bordercollie x friese stabij geboren op 15-2-2015. Hij is mijn aller beste vriendje en kan met hem lezen en schrijven bewijs van spreken :+ . Ik herken veel van jullie verhalen. Milo is ook echt een stabij boefje met de border werkdrang als ik dat van hem vraag. Anders slaapt hij op zijn rug met zijn pootjes wijd :z
[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 23:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 52 [ 1277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen