Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 52 [ 1277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers met een Friese Stabij!

 
Profiel   

@maj0 Ik volg de cursus bij een hondenschool die werkt volgens Turid Rugaas en positieve beloning. Ze letten heel erg op de signalen van de hond (kalmerende signalen zijn mij een klein beetje bekend, tijdens de lessen wordt er aandacht aan besteed en ik heb er al wat over gelezen). De groepjes zijn klein (vier honden) en ze nemen echt de tijd voor je. Er wordt niks geforceerd. Wil of doet je hond iets niet, een stapje terug. Het zijn wel meerdere groepen op velden naast elkaar naast sportvelden waar wordt gehockeyd en gevoetbald. Dus dat is spannend voor Loek. De puppycursus heb ik bij een andere school gedaan die werkte volgens dezelfde methoden alleen vond ik daar de groepen te groot (min 8 honden) en was er steeds instroom waardoor het geduld van mijn hond enorm op de proef werd gesteld als er steeds weer hetzelfde uitgelegd moest worden. Bovendien wil ik, als het lukt, uiteindelijk een funcursus of agility gaan doen en die hadden ze daar niet.

Vandaag ging het wandelen met halsband goed, een vrolijke hond die netjes met me mee liep, ik heb hem veel laten snuffelen. Kwam er spanning op de lijn, dan riep ik hem terug en dat ging aardig. Welliswaar met weinig afleiding en overdag. Alleen kijkt hij mij niet aan tijdens het lopen en krijgt ik moeilijk zijn aandacht....hij loopt met zijn neus heel laag). Daar moet ik echt nog heel goed aan werken.
Volgens mij moet mijn hond ook wennen aan het donker.

Vanavond naar les 3 van de cursus geweest, hysterische hond in het begin maar na een tijdje ging het echt stukken beter. Ik had hem weer zijn tuigje om gedaan ivm eventueel heftig trekken op de cursus door de grote afleiding en dan vind ik een halsband echt zielig. We waren bewust een kwartiertje vroeger zodat hij lekker kon snuffelen naast het veld, afgewisseld met korte aandachtoefeningen. Wandelen met slappe lijn en met aandacht hoefden we nu niet te doen. Veel spelletjes en aandachtoefeningen. We hebben tijdens de training zelfs een klein parcourtje kunnen doen tijdens de les, dus dat geeft hoop!
De trainer vond Loek bij het begin van een nieuwe oefening midden op het veld enorm afgeleid, maar met andere brokjes had ik ineens wel zijn aandacht. Ik ga zeker door, ik leer er heel veel van. Het vraagt heeeeeeel veel geduld bij Loek...echt die Stabij eigenwijzigheid volgens mij en ik moet mijn weg daar even in vinden. Niet te snel willen, terug naar de basis en een stapje terug als het niet lukt.


Laatst bijgewerkt door monica73 op 25-10-21 22:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:08 



 
Profiel   

@ AlwaysH en @Maj0
Jullie honden lijken echt heel veel op elkaar! Mooie honden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 52 [ 1277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen