Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:55

Haha blije stabij is een vieze stabij zeggen ze toch altijd

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 14:06

Absoluut, maar dit stonk zo erg. :') Zijn naar een strandje gereden in Volendam waar hij nog lekker heeft kunnen zwemmen.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:56

Oeps :') Ja dat meurt enorm :=

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 15:19

Ja, in moederliefs autootje :+

Met Siebe gaat het verder goed. Hij is wel wat dominanter geworden naarmate hij ouder werd, maar hij gaat overall goed samen met honden. Vooral niet dominante honden.

Ik ben hem nu achteruit aan het leren lopen, want hij komt heul graag dicht tegen me aan met trainen. Dus nu net als een paard met grondwerk, moet hij enkele pasjes naar achteren :P

Zijn jullie Stabijtjes ook soms een beetje té enthousiast in sport? Siebe en ik werken nog steeds aan geduld. Zo gaat hij graag alvast kunstjes doen voordat ik wat vraag :')

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:19

AlwaysH schreef:
Zijn jullie Stabijtjes ook soms een beetje té enthousiast in sport? Siebe en ik werken nog steeds aan geduld. Zo gaat hij graag alvast kunstjes doen voordat ik wat vraag :')


We zitten (nog) niet in de sport, maar hij is wel al super enthousiast (soms echt té). We hebben vandaag in het bos gewandeld en het liefst wilde hij op heuvels en hellingtjes rennen om er dan met een mega sprong of nood vaart eraf te komen. Of als we zijn speurspelletje doen wordt hij ook super enthousiast - al werkt zijn 'wacht' dan wel goed.

Vanochtend smeerde hij hem en is hij meerdere velden doorgestoken om dan heel blij weer terug te komen rennen. Het grote veld ligt op een helling, ik stond boven en hij was helemaal naar beneden gerend, was erg blij dat hij weer heel makkelijk terugkwam!

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:54

Valt mee. Toontje doet wel alles voor snoepjes maar als ze het echt niet leuk vind dan kan zelfs snoepjes haar niet motiveren maar vind ze het leuk doet ze ook echt haar best.
Dieks daar in tegen die vond er niets aan. Die gaat liever mee een pakje weg brengen naar de primera dan dat hij wat wil doen

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:00

Wij doen geen sport.
Wel paar dagen geleden begonnen met schatzoeken, word Sep redelijk enthousiast van. Verder is Sep voor weinig enthousiast te krijgen, behalve wandelen en met de auto weg gaan. :')
Beike is rustiger daarmee, die is wel enthousiast maar beheersd. :P

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 23:29

Nouja, in dit geval bedoel ik met sport gewoon trainen voor de fun, na basiscursussen.
Met Siebe doe ik vooral zelf werk nu.

Siebe is echt niet te houden. Die doet álles voor een koekje (of speeltje). :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:06

Sepke heeft dus zeer weinig interesse in koekjes en speeltjes. Daarom ben ik zo blij dat hij schatzoeken wel super leuk vind :))

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 10:39

Dat vindt Siebe ook leuk. Alles waar hij bij moet nadenken. Speuren vindt hij geweldig. Hoopers ook. Gewoon samenwerken ook. Maar hij heeft wel echt momenten voor zichzelf nodig omdat hij gewoon super druk in zijn koppie is en anders geen concentratie heeft. :P

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:17

Beer stond vanochtend vrij letterlijk op een fazant...
Hij was in een veldje aan het scharrelen / speuren en opeens vloog die fazant op. Hij stond eerst heel 'verbaasd' te kijken en spurtte er toen achteraan het bos in.
10 minuten later kwam die het bos weer uit.... Vreemd genoeg niet enorm veel stress bij mij omdat het bos aan huis grenst en er geen weg is, maar toch gaan we een gps tracker bestellen. Hij is best wel brutaal aan het worden met zulke dingen, maar is ook echt dol op heel hard rennen en dat gaat toch het beste los. Zowiezo is zijn recall eigenlijk heel goed aan de lijn en zonder als hij niet in jachtmodus gaat.
Je merkt totaal niet aan hem dat we 14km hebben gewandeld gisteren. Hij wisselt deze ochtend slaapjes af met rondjes rennen door de tuin...

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:23

Oeps haha

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:15

Haha geluk voor de fazant dat Beer even stil stond dan.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:20

Tijd niks gepost, hoe gaat het met iedereen en alle stabijtjes? Wij hebben onze Blaze nu een week en wat doet hij het goed! Snachts na 2 nachten sliep hij keurig door in de bench. Ook het zindelijk worden gaat al de goede kant op, soms nog een plas ongelukje maar vaak ben ik dan zelf gewoon te laat. Af en toe met spelen word hij wel beetje te enthousiast haha! Hij kan al keurig zitten, en lig doet die ook al aardig. Al met al zijn we dus super blij met hem! Buiten vind hij het soms nog wel erg spannend, ook andere honden vaak. Gaat vast wel goed komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:00

Wat een schatje! Ze zijn toch wel echt heel lief als ze zo klein zijn. En een enorme draak als ze ouder zijn ;)

Hier gaat het goed. Woensdag was hij niet helemaal fit, al was dat over toen ik zonder hem naar de hondenschool was vertrokken.... Het oefenen gaat goed, tenminste thuis. Op de hondenschool zelf is het lastig. Ook als we honden tegenkomen is hij heftig; trekken aan de lijn, rennen en soms blaffen. Dit wordt helaas nog niet veel beter. Sinds gisteren hebben ze een gps tracker, zodat we hem met een geruster hart los kunnen laten. Al komt hij wel vrij makkelijk terug op het moment. Tenminste, op sommige dagen. Ergens vragen we ons soms wel af of we hem toch niet meer los moeten laten, maar hij wordt er zo blij van en het gaat vaak heel prima. Scheelt ook wel dat we verschillende hele veilige gebieden hebben.

Hij maakt het mijn vriend wel lastig met thuiswerken. Hij blijft om aandacht vragen en kan geen minuut alleen buiten zijn (of rustig binnen zijn). Bij mij doet hij dit totaal niet, dus weet ook niet zo goed wat er aan te doen...

Het blijft een schat hoor ;)


Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:34

Ahh zo lief.

Hier doen ze het goed hoor.

Afbeelding

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:21

Oshaa schreef:
Wat een schatje! Ze zijn toch wel echt heel lief als ze zo klein zijn. En een enorme draak als ze ouder zijn ;)

Hier gaat het goed. Woensdag was hij niet helemaal fit, al was dat over toen ik zonder hem naar de hondenschool was vertrokken.... Het oefenen gaat goed, tenminste thuis. Op de hondenschool zelf is het lastig. Ook als we honden tegenkomen is hij heftig; trekken aan de lijn, rennen en soms blaffen. Dit wordt helaas nog niet veel beter. Sinds gisteren hebben ze een gps tracker, zodat we hem met een geruster hart los kunnen laten. Al komt hij wel vrij makkelijk terug op het moment. Tenminste, op sommige dagen. Ergens vragen we ons soms wel af of we hem toch niet meer los moeten laten, maar hij wordt er zo blij van en het gaat vaak heel prima. Scheelt ook wel dat we verschillende hele veilige gebieden hebben.

Hij maakt het mijn vriend wel lastig met thuiswerken. Hij blijft om aandacht vragen en kan geen minuut alleen buiten zijn (of rustig binnen zijn). Bij mij doet hij dit totaal niet, dus weet ook niet zo goed wat er aan te doen...

Het blijft een schat hoor ;)


[ [url=m/WpavdV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zegt de trainster er van?
Wat we hier doen is de afstand vergroten. Maar dat moet al voordat hij uitvalt. Het is even zoeken en goed kijken naar je hond wanneer hij de signalen gaat geven. Op dat punt moet jij ruimte maken zoveel als nodig. Dit hou je een tijd vol tot je merkt dat hij iet meer blaft en ook die signalen niet meer geeft. Dan ga je een stukje dichterbij en begint het opnieuw. Let op het kan wel verschillen per hond hoe hij reageert.

Wij zijn met Toon nooit zo ver gekomen dat ze dicht langs een anderehond kan. Maar de afstand is wel iets minder groot geworden.


Hier gaat ook alles zijn gangetje. De lessen zijn weer begonnen en nu doen we om en om een les met Toon. Ik de balans mijn man het speuren.

Met dieks gaat het ook gelukkig nog wel goed. Waren wel even bang want hij kauwde aan zijn plasser. En er zat een heel klein beetje bloeding zijn urine maar met hulp van de homeopaat en onstekingsremners is dat een stuk minder geworden gelukkig

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:43

Op de hondenschool zitten we nu op een kleed op het veld. Hij krijgt de volle lijn aan ruimte en de rest moet ook afstand houden. Als hij bij ons komt zitten mogen we ons hand op hem leggen, om zo een gevoel van veiligheid te geven. De oefeningen zelf doen we alleen op het veld, alleen de aanwezigheid van de honden an sich geeft al veel prikkels.

Tijdens het wandelen is het wel lastig. De paden zijn soms smal en dan is het lastig afstand te bewaren. Probeer wel altijd te anticiperen en er voor een weiland in te gaan maar het lukt niet altijd. Ik probeer hem dan te laten zitten en op mij focussen maar dat lukt totaal nog niet (het is een oefening die we ook zonder andere honden doen).

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:39

Hier gaat t ook goed. Balder is vandaag 4 jaar geworden.

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:44

Oshaa schreef:
Op de hondenschool zitten we nu op een kleed op het veld. Hij krijgt de volle lijn aan ruimte en de rest moet ook afstand houden. Als hij bij ons komt zitten mogen we ons hand op hem leggen, om zo een gevoel van veiligheid te geven. De oefeningen zelf doen we alleen op het veld, alleen de aanwezigheid van de honden an sich geeft al veel prikkels.

Tijdens het wandelen is het wel lastig. De paden zijn soms smal en dan is het lastig afstand te bewaren. Probeer wel altijd te anticiperen en er voor een weiland in te gaan maar het lukt niet altijd. Ik probeer hem dan te laten zitten en op mij focussen maar dat lukt totaal nog niet (het is een oefening die we ook zonder andere honden doen).


Wij lopen anders gewoon terug en slaan eerste beste pad in wat we tegen komen. Moet je eerlijk zeggen je wordt het handig in. Ook hier gaat het wel eens mis.


Avelien beetje laat maar nog gefeliciteerd met Balder!

Hier gaat alles nog goed. Toontje heeft zich afgelopen zaterdag vermaakt in de les. Ze was alleen dat betekend een hoop lol want dan mag ze los. Gelukkig is de juf ook heel makkelijk dus heeft ze echt van alles gedaan tot zoeken tot klein beetje detectie tot balans.

mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:12

Hoi iedereen ik heb een vraagje, mijn dochtertje kan baby van de maand worden, alleen komen we nog wat stemmen te kort, zouden jullie misschien op haar willen stemmen door de link hieronder te openen en op vind ik leuk te drukken?

https://heitenmem.nl/poppe/silke-roelien-zijlstra/

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:55

Ik kom dit topic toch even binnenvallen. Jaren geleden de stabijtjes van mijn ouders voorgesteld, daarna wel meegelezen maar niet meer gereageerd

Helaas is de oudste van de 2 een aantal weken geleden ingeslapen wegens medische redenen. Hij was voor mij echt de meest fantastische stabij ooit en echt m'n vriendje. De 2e is helaas alleen achter gebleven en je merkt zo erg aan hem dat hij het niet fijn vindt.
Begin volgend jaar willen we kijken naar een nieuw pupje. Het liefst weer een Friese stabij of een kruising. Alleen door corona zijn de prijzen nogal de pan uit gestegen. En ook veel pups zijn snel gereserveerd.
Mochten jullie goede fokkers weten of toevallig zelf een nestje fokken tegen die tijd met gezonde ouderdieren hoor ik het graag. Kan niet wachten om Cas (de hond die is overgebleven) zijn plezier weer terug te zien. Het is zo'n enorme lieverd en goedzak <3

Afbeelding

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:53

Welkom Anne!

Heel veel sterkte met het verlies van jullie andere hond.
Ik weet helaas zo geen fokkers en zelf kunnen we niet fokken (beide honden zijn geholpen haha)

Hier een paar weken geleden Toontje onder het mes gehad.

Ze had een plekje naast haar oog wat groeide.
Afbeelding

Dus met haar naar de dierenarts. Die heeft het proberen aan te prikken maar dat ging niet. Omdat het groeide en bij het oog zat en ze niet precies wisten wat het was moest het toch weggehaald worden.

Een week later was het dan zo ver.
Daar ligt je kleine hondje dan.
Afbeelding

Gelukkig heeft ze niet zoveel last gehad van haar operatie (alleen die hechtingen jeuken nogal) Dus moest mevrouw wel een kap op
Afbeelding

Ze hebben het plekje opgestuurd en het bleek een goedaardige tumor te zijn. Gelukkig hoeft ze niet nog een keer en komt deze als het goed is niet terug.

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:36

Welkom Anne! En ook sterkte met het verlies van de andere hond.
Ik hoop dat je snel een maatje voor hem vind.

maj0 fijn wat het een goedaardige tumor bleek te zijn en dat hij niet terug hoeft. Is hij weer helemaal herstelt?

Hier zitten we in een hele positieve flow. Beer is super lief en eigenlijk ook heel braaf met wandelingen, zelfs los. Vanwege het dichtzijn van de hondenschool ben ik begonnen met enkele online cursussen en die gaan super. Verder is het een enorme knuffel. Hij heeft echt zijn draai gevonden nu. Zoekt ook zelf de rust op als hij het nodig heeft.

Sinds 2,5 week zijn we begonnen met kvv, vanwege de wat slechtere ontlasting en het vele likken en smakken. De ontlasting is een stuk beter, het likken en smakken blijft. Hij vindt het wel echt super lekker, dus dat is heel fijn.

Enkele weken geleden ook een heerlijke tijd in de Ardennen gehad. Van het water en de vlakte in Friesland, heeft hij zich ontpopt tot een echte berg en bos hond. Prachtig vond hij het. We gaan nu met de feestdagen weer enkele dagen terug :).

Nog steeds zijn we elke dag zo ontzettend blij met hem!

Hoe is het met de rest?

Afbeelding


Afbeelding

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:43

Wat een goede update Oshaa!! Super dat het beter gaat!
Wel jammer dat de hondenscholen dichtzitten bij jullie.

Ja ze is gelukkig weer helemaal opgeknapt en weer net zo'n tuta als voor de operatie haha.
Hier gaat verder alles goed.

Alles in diepe rust

Afbeelding
Afbeelding