Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:01

Het doggydancing ziet er echt leuk uit :). Fijn dat Toontje het ook leuk vind!

mirjamalvaro spannend zo'n test, wel fijn dat die geoefend kan worden! Verwacht je "problemen" met bepaalde dingetjes?

Lui_ nog fijn gepuppy knuffeld?

Beer is weer teek en vlo vrij - heel fijn is dat :). Al heeft hij nog wel uitgebreide lik sessies, maar dat komt niet zozeer uit vlooien jeuk volgens mij, dus dat scheelt. Hij is gisteren voor het eerst 2,5 uur alleen geweest (we zijn aan het opbouwen, dus niet in 1x zo lang). Wij vonden het erg spannend, maar volgens mij is het prima gegaan. Zijn botje was op toen we terug kwamen. Hij was wel heel erg uitgelaten, maar daarna gewoon zoals anders. In principe laten wij hem buiten in de tuin als we weg zijn. We hebben het idee dat hij dat prettiger vind, al is het wel spannend. De omheining is goed, maar je gaat toch van alles bedenken ;). Over 2 weken zijn we op familieweekend en we hebben besloten hem niet mee te nemen. Er komt een gezin 2 nachtjes in huis logeren om op Beer te passen. Heel spannend! We vragen ons ook af wat prettiger voor hem is - in een vreemde omgeving met ons, of in een bekende omgeving met vreemden. In het Puppy 2020 topic hebben ze wel aangeraden hem thuis gelaten, dus dat heeft mee gewogen in de beslissing. Alleen nu slaat de twijfel toe ;). We gaan het zien.

Heb sinds gisteren ook een nieuwe mountainbike, dus als ik daar een beetje aangewend ben en we zo'n honden-ding hebben gaat hij mee naast de fiets. Ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Hij heeft zich gisteren zeer goed vermaakt met het proberen uit te graven van mollen. Het is echt zo'n blije hond :)



En ook nog lekker even gerend


mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:40

Altijd fijn vlooi en teek vrij zijn :))

Ze zullen vast dingen eng vinden, maar als goed is herstellen ze zich.
Sep gaan ze niet kunnen beoordelen op spelen en voer, dat intereseert hem namelijk niets :')

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:25

Ja wij hebben weer heerlijk geknuffeld! Zijn aan het aftellen, nog een kleine 3 weken dan mogen we hem halen!

Afbeelding

Afbeelding
Knap <3

Oshaa Altijd fijn zonder vlooien en teken, rot beestjes!
Had het gelezen in dat topic ja van jullie weekend. Altijd lastig, wat het beste zou zijn! Je gevoel volgen is denk toch het beste wat je kan doen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:40

Aaaahhhh <3

Beike had ontmoeting met haar zusjes en broertjes, moeder en oma.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:01

Ach super leuk! Leuk gezicht die stabijtjes bij elkaar!

mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:43

Afgelopen vrijdag zijn wij heit en mem geworden van onze dochter silke

Afbeelding

Fanny vind het allemaal heel erg apart, vooral als silke heel erg moet huilen, dan raakt ze wat overstuur en weet ze niet zo goed wat ze moet. Maar dat zal wel goedkomen heeft even tijd nodig.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:57

Gefeliciteerd!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:12

Wat leuk, gefeliciteerd!

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:10

Zo, ik moet nodig even bijlezen zie ik, wat gaan jullie ineens hard :=

Maj0 - die doggydance ziet er echt super leuk uit! Wat grappig! :j

Oshaa wat balen dat je hond dit gedrag vertoont.. Je hebt hondenscholen en hondenscholen, waarmee ik wil zeggen dat de een meer in huis heeft en beter is dan de ander. Hopelijk kunnen ze je inderdaad met gedragstherapie verder helpen.

Wat indrukwekkend dat speurwerk Bo! :oo Daar hoef ik mijn hond niet voor te porren, die vindt alles eng op zo'n terrein :')

Welkom terug mammaloetje! Wat een heerlijke honden heb je, leuk :D Oh en ik zie dat je dochter al geboren is! Van harte gefeliciteerd!! Of nou ja, al, 41 weken is ook niet niks.. Geniet van jullie gezinnetje <3

Oooooooh super lief die pup, Lui <3 Wat blijft dat toch altijd leuk.

mirjam, die onderste foto is echt hilarisch :') Leuk is dat he? Wij zijn een tijdje terug met Frits langs de fokker geweest waar hij vandaan komt, z'n oudere zusje en z'n moeder waren er nog. Echt heel leuk.

Hier weer terug van vakantie, echt genoten!
De eerste week was de week van de hittegolf, dus toen lekker met Frits naar Ellertshaar geweest, een zwemplas waar honden ook welkom zijn.

Afbeelding

Dat modderige vennetje was niet zo'n succes... Kijk die schuldbewuste blik :=

Afbeelding

Lekker iedere dag uitgelaten worden in het bos, Frits weet niet wat ie meemaakt. Koeien vindt hij nog wel eng :')

Afbeelding

's Morgens mocht Frits steeds even bij ons op het luchtbed. Zo lief..

Afbeelding

En ergens nog een foto met m'n spiegelreflex gemaakt.. Die had ik toen al in m'n handen en hij zat zo braaf te wachten.

Afbeelding

Zo, ik ben weer bij :+

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:33

Dankje Renee! Ben nu al gek op hem! Nog 2,5 week geduld. Nu alle spulletjes aan het shoppen!

Wat een geweldige foto’s! Ziet er uit als een geslaagde foto. Ik moest wel lachen om de modder foto en de koeien haha!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:36

Heerlijk Renee!

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:01

mammaloetje Gefeliciteerd! Hopelijk went Fanny snel aan het nieuwe gezinslid.

mirjamalvaro Zoveel stabijtjes los in het veld! Zijn ze niet met zijn alle ergens achteraan gaan rennen ;) ?

Renee1991 Wat een mooie foto's, ziet er super leuk uit.
Moest even teruglezen over wel gedrag je het precies had - maar het was het grommen natuurlijk. Hij heeft het niet meer gedaan sinds dien. Terwijl hij wel even een fase had van op bed springen (wat ook niet mag), maar daar gaat hij zonder te morren af. Maar we houden het goed in de gaten!

---------------

Hier is iemand heel erg druk. Niet in huis, dan slaapt hij vooral, maar buiten zowel in de tuin als tijdens het wandelen. In de tuin maakt hij zowat salto's als hij het idee heeft dat we gaan wandelen. Tijdens het wandelen is het vooral veel snuffelen en zigzaggen over het pad. Vanochtend liep hij een stukje los en was hij ineens weg. Twee velden door achter konijnen aan. Het veld maakte een bocht dus hij was uit het zicht, maar hij kwam eigenlijk heel snel weer terug - positief toch? ;). Hij geniet zo ontzettend van het rennen, het is ergens heel mooi om te zien, maar ook natuurlijk niet de bedoeling dat hij zomaar hem smeert. We blijven de recall oefenen :).

Ik ben natuurlijk net verhuisd naar België en ik had nog geen baan - sinds gisteren wel en ik begin maandag al. Ik weet mijn rooster nog niet (onderwijs) maar het wordt wel even passen en meten met Beertje, want mijn vriend begint dinsdag met zijn nieuwe baan. Hij mag na de inwerk periode veel thuiswerken (tenminste dat is wel de afspraak), maar we hadden niet helemaal gerekend op dat ik in die periode ook al zou werken. Het wordt even zoeken hoe we dat gaan doen. Hij is al wel drie uur alleen thuis geweest en volgens mij gaat het redelijk. Het is wel wisselend in hoeverre bijvoorbeeld zijn kauwbotje op is als we terug komen. Soms wel, en soms niet. Gisteren waren we mountainbiken en een dik uur weg. Zijn botje lag nog naast hem bij de poort - dus ik denk dat hij vooral voor de poort heeft gezeten. Als we terugkomen is hij eventjes heel blij en gaat daarna rustig kauwen of wat anders doen, dus ik denk niet dat hij er extreem veel stress van ervaart (daar houden we ons maar aan vast).
Het is nog even zoeken of we iets kunnen verzinnen om het prettiger voor hem te maken (geen idee hoe).

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:06

Gefeliciteerd Mammaloetje! Wat een prachtige meid! Nu lekker genieten samen en dan komt het met Fanny ook wel goed denk ik.

Wat een schatje lui! Soms vind ik het wel jammer dat die van ons al ouder waren toen ze kwamen haha.

Oshaa. Lastig dat weekend weg. Wat is de reden dat ze in het puppytopic zeiden laat hem thuis?
Ik weet niet hoeveel je gaat doen in dat weekend maar als ik kijk naar onze honden. Toontje vind het niet erg om ergens anders te zijn als ze maar met ons mee mag. Dieks daar in tegen die is wel liever thuis. Het verschilt dus echt per hond.


Mirjam wat gaaf! Zie je nou ook nog veel overeenkomsten tussen de broertjes en zussen? Of zijn ze toch allemaal wel weer anders?

Renee het ziet er uit als een heerlijke week!

Hier zijn we afgelopen week even de heide op geweest voor een paar mooie foto's. Voor de verandering had Toontje een keer geen zin en Dieks ging er netjes voor zitten. (meestal is dat andersom := ) Ik zei al tegen mijn man. Dieks ziet de camera gewoon niet meer haha en was al lang blij dat hij kon zitten. We beginnen nu wel te merken dat langere wandelingen te zwaar voor hem worden.

Maar zeg nou zelf op zo'n koppie wordt je toch ook gewoon verliefd
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:34

denk dat je wel wat overeenkomsten zag. Maar best lastig te beoordelen als ze zo allemaal door elkaar heen knallen. :')

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:22

maj0 schreef:
Oshaa. Lastig dat weekend weg. Wat is de reden dat ze in het puppytopic zeiden laat hem thuis?
Ik weet niet hoeveel je gaat doen in dat weekend maar als ik kijk naar onze honden. Toontje vind het niet erg om ergens anders te zijn als ze maar met ons mee mag. Dieks daar in tegen die is wel liever thuis. Het verschilt dus echt per hond.


Wat een superschattige foto!

Het werd vooral aangeraden nadat hij die tweede keer had gegromd in combinatie met mijn beschrijving dat hij vrij reactief is. Nu is dit laatste op zich maar deels het geval - zeker honden achter het hek negeert hij vrij goed (behalve de honden uit de straat). Hij reageert wel op honden die we tegenkomen aan de lijn, maar dan vooral met het ernaar toe willen. Ik denk dat dit komt omdat hij altijd met een andere hond is geweest en nu alleen met weinig contact met anderen... Het advies was om over het algemeen hem minder mee te nemen, totdat hij beter om kan gaan met prikkels en bijvoorbeeld ook niet meer met de bal te spelen en vaste rondjes te wandelen. Mee gaan op een weekend past daar natuurlijk niet bij.

Het weekend is een bezoek aan de Avifauna (waar hij natuurlijk niet mee mag, maar ik ben daar al vaak geweest dus vind het wel best) en het Archeon (honden toegelaten). En dus een nachtje in een hotel slapen. En het is natuurlijk zo'n 2.5 uur met de auto... Een intens weekend dus.
Maar toch vraag ik het me af hoe happy hij gaat zijn met andere thuis tov bij ons te zijn. Ik weet het echt niet zo goed... Misschien is het ook wel goed om hem nu met de oppas te doen zodat we weten hoe het gaat, zeker nu hij al een nachtje met ons mee is geweest - dan hebben we vergelijking materiaal :)

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:27

mirjamalvaro schreef:
denk dat je wel wat overeenkomsten zag. Maar best lastig te beoordelen als ze zo allemaal door elkaar heen knallen. :')


Haha snap ik. Wel leuk! Ben toen wel op zoek geweest naar broertjes en zusjes van Toontje maar echt vinden kon ik ze helaas niet.

Oshaa, Ja lastig iets inderdaad. Maar vertrouw je je hond wel bij iemand anders dan als hij zo gromt?
Als jij hem bij de oppas vertrouwd zou ik dat denk ik wel doen. Dan heb jij ook je handen vrij en kun je genieten van het weekend.

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:38

maj0 schreef:
Oshaa, Ja lastig iets inderdaad. Maar vertrouw je je hond wel bij iemand anders dan als hij zo gromt?
Als jij hem bij de oppas vertrouwd zou ik dat denk ik wel doen. Dan heb jij ook je handen vrij en kun je genieten van het weekend.


Ja we vertrouwen hem bij de oppas. Hij heeft nu ook al 2 weken niet gegromd - ondanks dat hij even een periode had waarin hij steeds op bed sprong (wat niet mag) en hij er dus weer af moest. De 2x dat hij gegromd heeft was toen hij van het bed/ de bank af moest, maar dat gaat nu dus prima.

Gisteren kwamen een beetje slecht uit met onze wandelingen en hebben we er één vervangen door een zoek-de-andere-baas-in-de-tuin spelletje! Dat was echt zo leuk. Hij moest steeds bij één van ons wachten (goede oefeningen) terwijl de andere zich ging verstoppen. Op het 'ga maar' commando mocht hij dan gaan zoeken. We hebben een bosachtige terrein van 1000m2 dus genoeg verstop plekjes. Hij deed het echt super goed :). En volgens mij vond hij het ook nog eens leuk.

Vanochtend een snuffel wandeling gedaan en uiteindelijk nog een stuk in het veld gerend. Hij spurtje weg om vogels (op 200m weg ofzo) op te jagen (het veld is gelukkig héél groot) en heb hem laten gaan. Toen hij begon te snuffelen ipv de focus op de vogels heb ik hem geroepen en kwam hij netjes terug. Vanmiddag zijn we een tijdje weg, vooral ook om te oefenen aangezien we volgende week weer beginnen te werken. Vind het toch altijd spannend...

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:21

Dan zou ik hem gewoon bij de oppas laten. Dan heb je je handen ook vrij in het weekend. En als je samen keer weekend weggaat dan kan hij altijd nog mee.

Als hij dat zo goed doet moet je eens kijken naar speurles of detectie. Dat is ook wel heel leuk om te doen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:17

Afbeelding
Afbeelding
Let vooral op linkervoor pootje, had ze net verstuikt en doet nog auwieeeeee. :=
Afbeelding

Klinkt allemaal heel leuk Oshaa.
Hier begonnen met schatzoeken. :D

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:52

Aah arm ding. Wel hele leuke foto's. Ben jaloers die van ons kunnen niet mee na stal.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:16

Afbeelding
Afbeelding

Ff creatief :P

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:33

Haha leuk gedaan!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:39

Leuke plaatjes! Knappe honden hoor!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 11:08

Dit was Siebe van de week :o?

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:27

Heerlijk :')