Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 317 van de 386 [ 9640 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 386  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hèt vogeltopic !

 
Profiel   

Wat een heerlijk weer is het <3
Mango is gisteren en vandaag even mee naar buiten geweest in zijn Pak-O-Bird.
En morgen mag hij met kooi en al een paar uurtjes buiten spelen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 16:01 



 
Profiel   

En meneer zegt ook Parkour _O-
Vandaag begonnen met de voorbereidingen van het kweekseizoen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:40 



 
Profiel   

Cayenne schreef
En meneer zegt ook Parkour _O-
Vandaag begonnen met de voorbereidingen van het kweekseizoen :):)


Ohhh spannend !! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 20:32 



 

Cayenne schreef
En meneer zegt ook Parkour _O-
Vandaag begonnen met de voorbereidingen van het kweekseizoen :):)
Ga je weer een topic bijhouden? :D Ik lees altijd heel trouw mee (zij het op de achtergrond).

Ik kom (weer) even binnenvallen, ditmaal met een vraag. Er staat nu op MP een koppeltje catharina parkietjes te koop waar ik op zich wel interesse in heb. Alleen ze hebben ze gekortwiekt om ze tammer te krijgen ( 8)7 ). Stel ik zou ze overnemen, gaat het feit dat ze nu een tijd niet hebben kunnen vliegen later voor problemen zorgen? Ze zijn nog vrij jong, volgens mij uit half 2020, en het is hier iig de bedoeling dat ze gewoon los mogen klimmen/wandelen/vliegen als ik thuis ben (wat momenteel vrijwel de hele dag is, want thuiswerken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 20:37 



 
Profiel   

Ja, als vogels in de begin-fase van hun leven worden gewiekt zullen ze hier later problemen mee krijgen. Ze zijn als ze jong zijn heerlijk dom dapper, 10x uit de lucht kletteren is niet erg! we proberen het gewoon weer. Dit hebben de meeste vogels niet als ze ouder zijn. Dan sluipt de voorzichtigheid erin (net als bij mensen) en vinden ze het eng om te moeten beginnen met vliegen. Net als met ons als we leren lopen. Hoe jonger je bent, hoe minder erg het falen is.

Daarbij hebben ze niet de juiste vlieg-spieren. Als je jong bent dan zitten die spieren er zo aan, doet het ook geen zeer om ze te ontwikkellen en ben je gewoon heerlijk dom-dapper! Kan het allemaal schelen, we doen het gewoon weer! Des te ouder ze worden, des te pijnlijker het word om die spieren te ontwikkellen. Dit doordat ze spier-atrofie hebben.

Het lijkt erom dat kleine vogels hier 'minder' last van hebben. Waarom weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:06 



 
Profiel   

Cayenne schreef
En meneer zegt ook Parkour _O-
Vandaag begonnen met de voorbereidingen van het kweekseizoen :):)


Spannend!!! Kan niet wachten!
Wil wel graag een filmpje zien van hupsende mango die parkour zegt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:15 



 
Profiel   

Ja, er komt zeker een topic! Ik ben nog bezig met het berekenen van de mutaties die eruit komen rollen, en dat is nogal een opgave bij 2 koppels :')
Maar zodra het klaar is zal ik een topic openen! *\o/*

Ja, het kan idd voor problemen zorgen, niet alleen qua handigheid voor het vliegen zelf, maar ook qua bespiering. Ze hebben hun vleugelspieren niet kunnen opbouwen, dus die kracht zullen ze in het begin echt missen.
Ze kunnen natuurlijk uiteindelijk wel prima leren vliegen, maar dat moet je echt goed en voorzichtig opbouwen.
Het kan ook zijn dat ze niet heel kort gewiekt zijn en nog wel een beetje hoogte kunnen maken. Dat is dan de gunstigste uitkomst :j Ik heb helaas ook weleens gezien dat vogels zo enorm kort gewiekt waren dat het eigenlijk niet meer goed gekomen is omdat de veren niet meer goed ontwikkelden.

Danique, ik ga werken aan een filmpje haha :D
Ik heb wel een filmpje van zijn Happy Dance, mag dat ook? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:19 



 

Leuk! :D
En bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! Ik denk dat ik het dan over laat gaan... het zouden mijn eerste vogels zijn, dus ik denk niet dat ik op dit moment de juiste persoon ben om ze erin te begeleiden om wellicht toch weer te gaan vliegen, hoe graag ik het ook zou willen. :(:)

Dat dansje van Mango ook! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 21:31 



 
Profiel   

[BB] Knaagkanaries 2021: Daar zijn we weer!

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 09:44 



 
Profiel   

*\%/* *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 12:39 



 
Profiel   

Yiha *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 22:10 



 
Profiel   

Yes ik volg weer!! Ben ook benieuwd naar die van jou Dido :):) weet je al welk ouderpaar het wordt?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 22:11 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Yes ik volg weer!! Ben ook benieuwd naar die van jou Dido :):) weet je al welk ouderpaar het wordt?!


Daar hebben we geen voorkeur voor uitgesproken. Belangrijk is vooral een rustig niet te dominant karaktertje, Remi is een enorme sufkip namelijk dus een dominante tante erbij gaat denk ik niet zo goed. Cayenne zei dat de kans groot was dat het er dan eentje van Megan en Daiquiri zou worden :j maar goed, dan moet dat geen herennest worden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 07:36 



 
Profiel   

Dat wordt vast een prachtig vogeltje! Mégan is zo knap <3 (Daiquiri ook!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 07:40 



 
Profiel   

Jaaa nieuwe ronde *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 07:52 



 
Profiel   

Leuk Cayenne! Ben benieuwd naar al het jonge spul dit jaar.

Ik ga volgend jaar weer kweken denk ik. Eerst even de rust weer in de groep er is vorig jaar nogal wat veranderd in samenstelling dus dat gaf de nodige onrust. Ik moet nog 1 man om weer een gelijk aantal poppen en mannen te hebben. Of 1 pop verkopen maar dat wil ik ook niet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:00 



 
Profiel   

Dido2316 schreef
Danique_G schreef
Yes ik volg weer!! Ben ook benieuwd naar die van jou Dido :):) weet je al welk ouderpaar het wordt?!


Daar hebben we geen voorkeur voor uitgesproken. Belangrijk is vooral een rustig niet te dominant karaktertje, Remi is een enorme sufkip namelijk dus een dominante tante erbij gaat denk ik niet zo goed. Cayenne zei dat de kans groot was dat het er dan eentje van Megan en Daiquiri zou worden :j maar goed, dan moet dat geen herennest worden :')


Of wanneer er echt een heel lieve vogel in een eerder nest zit, kan het ook zomaar zijn dat het van een ander nest is hoor!
Ik zal echt op het karakter letten dat het een rustige vogel is die niet te dominant is en lief naar andere vogels toe :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:28 



 
Profiel   

Kijk, en daarom komt Remi z’n toekomstige vriendinnetje bij jou vandaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:46 



 
Profiel   

Vraagje aan de kenners; de valk van mijn moeder heeft nesteldrang.
Ze maakt een nest in een bloempot.
Mocht ze eieren gaan leggen, we laten de eieren liggen totdat ze interesse erin verliest.

Verder nog tips en trucs om er mee om te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 13:17 



 
Profiel   

Ik zou in ieder geval geen eivoer geven, geen nestmogelijkheid en extra calcium en mineralen aanbieden.
En de inrichting van de kooi veranderen zodat het weer even nieuw terrein is en ze afgeleid is :j

Look who's being all shiny again 8-)
Mijn volieres zijn weer helemaal schoon! Eindelijk die vieze groene aanslag weer van de buitenkant af *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 14:09 



 
Profiel   

Dank je wel.
Eivoer krijgen ze hier nooit.
Grit staat in de kooi en twee keer per week gaat het door hun voerbakje.
Overdag zijn ze los in huis.
In haar kooi kan ze geen nest maken. Ze slaapt altijd op stok.
Mineralen zal ik erbij halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 16:07 



 
Profiel   

Oeh wat spannend Cayenne. Ik voel enige voor spanning. Misschien nog zelfs wel nog meer dan vorig jaar :')

Kyto is een beetje een stuntelige vlieger. Vandaag wilde hij bij me komen zitten maar landde hij in mijn gezicht. Pas op, bloederige content :Y)
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 19:18 



 
Profiel   

Ouch! Dan komt zo'n vogel nog best hard aan he? Hier heb ik laatst ook Mango per ongeluk gekopt := Hij kwam overvliegen en ik zag hem niet aankomen :=
Toen zag ik ook even sterretjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 19:38 



 
Profiel   

Ben er wel achter gekomen dat hij niet zo vaak op zijn stenen zitstok zit :+ vlijmscherp die klauwtjes van hem.
Kan ik me voorstellen, even een halve kilo vogel in je gezicht lijkt me niet fijn. Maakt hij niet veel lawaai als hij vliegt met die grote vleugels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:33 



 
Profiel   

Jawel, maar hij gaat soms ook zo snel als een raket wanneer hij zijn dagelijkse gekke 5 minuten heeft :')
Dan hoor ik hem en voor ik kan reageren is hij er al _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 317 van de 386 [ 9640 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 386  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen