Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:13

Wat leuk zeg zo'n topic! Hier 2 aga's :)

Tazz
Afbeelding

En bugs
Afbeelding

Inmiddels beide al een stuk witter op de kop geworden overigens.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:44

Wat een leuk topic! Mooie vogels komen er voorbij :D

Wij hebben twee aga's, Tweety en Baby (we konden het maar niet eens worden over Baby's naam toen ze nog een baby was, dus hebben we het maar Baby gelaten :') )

Afbeelding
Baby, Tweety

Afbeelding

Afbeelding
Baby, Tweety

Kleine knuffelkontjes zijn het (als het Baby uitkomt :Y) )

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 18:01

Aah wat lief ! Heb toch wel een zwak voor aga's. Mn vorige vogeltje was een aga. Maar uiteindelijk heb ik die weg moeten doen..

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:04

xAnnouk schreef:
Aah wat lief ! Heb toch wel een zwak voor aga's. Mn vorige vogeltje was een aga. Maar uiteindelijk heb ik die weg moeten doen..


Super leuk maar zulke ontzettende kleuters haha
Maakt het ook wel heel leuk dat ze zo slim en eigenwijs zijn. Beide hun eigen karakter.

Die van ons kunnen ook heerlijk kroelen maar Tazz is duidelijk de baas van de twee. Nog even laten testen of het niet toevallig 2 popjes zijn..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:05

Aahhhhh, lovebirds :+:
Wij hebben ze vroeger ook gehad. Ze maken alleen zo'n schel geluid :=

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:09

Cayenne schreef:
Aahhhhh, lovebirds :+:
Wij hebben ze vroeger ook gehad. Ze maken alleen zo'n schel geluid :=


Bij ons dus maar heel af en toe. Ze doen voornamelijk de merels buiten na. Meestal is het rustig kwetteren samen of zijn ze gewoon stil. Scheelt denk ik ook dat wij aardig wat rust in huis hebben en ze meer buiten als in de kooi zitten. Daarnaast maak ik er een sport van de kooi iedere week helemaal anders in te delen, zijn ze meestal ook een paar dagen zoet mee haha

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 18:19

Wel mooi hoor ! Dat je ze bijna de hele dag er lekker uit kan laten :j

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:30

Ik vergeet soms nog wel eens dat ze uit de kooi zijn := Niet dat de de deur per ongeluk open laat staan of iets, maar soms zijn ze er zo een paar uur uit en zitten ze heel lief bovenop de kooi te slapen. :)
Maar als ze niet slapen dan kunnen ze toch een herrie maken. Het lijkt soms alsof ze een wedstrijd doen wie het hardst kan schreeuwen. Maar gelukkig ben ik er ondertussen wel aan gewend, dus vaak als bijv. iemand die op bezoek is zegt dat die vogels zoveel geluid maken, dan had ik het niet eens door :')

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:44

Ik kwam laatst thuis 's ochtends thuis uit de fysio en toen zat Sam met een trotse kop bovenop de kooi :') toen dacht ik echt "ehhm was de kooi open dan" nou ja dus, avond ervoor vergeten dicht te doen :+
Vinnie is af en toe nog een beetje een stuurloze piraat dus die zat tussen de gordijnen en het raam met een blije kop naar buiten te kijken _O-

Mijn oude parkietje die inmiddels al jaren dood is was echt een ontsnappingskunstenaar... haalde laatst z'n oude kooitje van zolder voor Kiwi, maar echt die hele kooi zat aan alle kanten dicht getaped en de dekseltjes van ongebruikte voerbakjes zaten dichtgemaakt met tiewraps :') die ontsnapte echt overal uit :=

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 19:23

Haha dan sta je toch wel even gek te kijken als je vogel uit de kooi is :')

kimberley23

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:40

xAnnouk schreef:
kimberley23 schreef:
Wat een leuk topic en wat komen er leuke vogeltjes voorbij :D :D :D Vooral die papegaaien vind ik altijd zo mooi! (Jaloers op de mensen die er 1 hebben :Y) )

Wij hebben 2 valkparkietjes, 1 oude van 26 en 1 van 9 dus daar zit een redelijk groot verschil in :') Zijn mannetjes en kunnen niet altijd even goed met elkaar overweg maar meestal gaat het prima :)


Welkom! :D
26!! Wauw wat een leeftijd. Leuk joh.
Heb je ze al vanaf jongs af aan?


Hahaha mijn moeder heeft hem inderdaad gekocht toen hij net uit t nest weg mocht dus echt al 26 jaar bij ons. Nouja bij mijn ouders ik ben er pas 18 jaar dus is heel apart dat de vogel er al langer is dan ik zelf :+ :+ :+

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:18

Hier zitten de vogels nooit in de kooi. Ze hebben een joekel van een klimboom en zitten altijd los. Heb wel een kooi staan, de grote heeft daar z'n voorbakken inzitten. Soms slaapt hij erin.

Iemand vroeg zich mbt dennenappels: je kunt ze prima zelf rapen, ik laatze een paar dagen in de zon liggen om schimmels te doden. Je kunt ze ook een poosje in de oven leggen, maar niet te heet...al ruikt je huis dan wel...bijzonder...

Wat een leuke foto's van die aga's <3

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 20:32

Kimberley ooh haha dan wordt t inderdaad lastig als je zelf 18 bent. Maar wat tof ! :)

Pallatin, wat mooi ! Hoe doen jullie dat met de uitwerpselen? Is dat nog makkelijk schoon te krijgen of kom je zo nu en dan een verdwaald poepje tegen om het maar zo te zeggen

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:43

Mijn man heeft sinds vorig jaar een Timneh.Hij is bijna 1 jaar.
Hij mag na het eten altijd los. Ik vind het leuk om naar hem te kijken en hem te horen brabbelen, maar stiekem ben ik er ook bang van.
Hij kan heerlijk bij mijn man zitten kroelen, maar onverwachts soms toch ineens ontzettend hard bijten!

Meet Krazz aka Krazz Kamikaze...
Afbeelding

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:51

Ik volg hier ook gezellig mee, ik heb hier 4 gras parkietjes (Hey, Jo, Captain, Jack) en vanochtend is mijn toekomstige vogeltje uit zijn/haar ei gekropen(een valkparkietje)
Ze zitten momenteel nog in een flinke binnen voliere, maar over zo'n 1,5 maand krijgen ze een mooie grote buiten voliere.

Captain en Hey
Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:55

Ennasil92 schreef:
Ik volg hier ook gezellig mee, ik heb hier 4 gras parkietjes (Hey, Jo, Captain, Jack) en vanochtend is mijn toekomstige vogeltje uit zijn/haar ei gekropen(een valkparkietje)
Ze zitten momenteel nog in een flinke binnen voliere, maar over zo'n 1,5 maand krijgen ze een mooie grote buiten voliere.

Captain en Hey
[ [url=m/dW2tdH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha die namen :')
Geweldig! _/-\o_

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 21:23

bontesok schreef:
Mijn man heeft sinds vorig jaar een Timneh.Hij is bijna 1 jaar.
Hij mag na het eten altijd los. Ik vind het leuk om naar hem te kijken en hem te horen brabbelen, maar stiekem ben ik er ook bang van.
Hij kan heerlijk bij mijn man zitten kroelen, maar onverwachts soms toch ineens ontzettend hard bijten!

Meet Krazz aka Krazz Kamikaze...
[img]m/JRQSwl.jpg[*/img]


Oei, ik denk inderdaad dat dat wel even pijn kan doen als hij bijt!
Maar wat een gaaf dier zeg :j


Ennasil92 schreef:
Ik volg hier ook gezellig mee, ik heb hier 4 gras parkietjes (Hey, Jo, Captain, Jack) en vanochtend is mijn toekomstige vogeltje uit zijn/haar ei gekropen(een valkparkietje)
Ze zitten momenteel nog in een flinke binnen voliere, maar over zo'n 1,5 maand krijgen ze een mooie grote buiten voliere.

Captain en Hey
[img]m/dW2tdH.jpg[/*img]


Wat een leuke namen zeg !

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:29

ilaan schreef:
Ennasil92 schreef:
Ik volg hier ook gezellig mee, ik heb hier 4 gras parkietjes (Hey, Jo, Captain, Jack) en vanochtend is mijn toekomstige vogeltje uit zijn/haar ei gekropen(een valkparkietje)
Ze zitten momenteel nog in een flinke binnen voliere, maar over zo'n 1,5 maand krijgen ze een mooie grote buiten voliere.

Captain en Hey
[ [url=m/dW2tdH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha die namen :')
Geweldig! _/-\o_


Tsja ik begon met enkel Jack en toen de andere 3 er waren kwamen we hier op uit :P

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:04

Wat een grappige en orginele namen komen er ook voorbij, ik zou daar echt niet aan gedacht hebben.

bontesok
Praat Krazz ook of blijft het bij brabbelen?
Hier zijn er heel wat uren voorbij gegaan in een poging onze kaketoe "kusje" te leren zeggen. Uiteindelijk kan ze enkel het smakgeluidje nadoen :P

xAnnouk
Hier komen alle poepjes op de grond naast de kooi terecht, en soms op de salontafel. Met een wc-papiertje is dat zo schoon. Op stof doet een natte vaatdoek wonderen. Opgedroogd schraap ik het weg met een krabbertje.

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 22:40

xReetch Ah oke ! Makkelijk te doen dus.
Ik heb dus twee catharina parkieten en die hebben meer en veel waterige ontlasting als andere vogels. Waardoor het echt eerst moet opdrogen voordat ik het schoon kan maken, anders trekt het in de stof.
Op de grond kan ik het natuurlijk zo schoonvegen :)

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:56

Als we weg zijn dan blijven de vogels altijd op de boom of op de kooi zitten. Daaronder liggen gewoon kranten, dus dat is zo vervangen. Als we thuis zijn dan zitten ze graag bij ons op de bank (leer) maar het zijn echt nette droge poepjes: ze rollen zo van je broek op de grond, dan raap ik dat op met een tissue. De bank neem ik gewoonaf met een natte doek met dreft of stubben zadelzeep... :o
Alleen van fruit wordt het wat wateriger of als ze net in bad of onder de douche zijn geweest. Dat is trouwens wel altijd heel gezellig, hij zingt lekker mee en het galmt leuk in de badkamer... :')

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:15

xAnnouk schreef:
Hoe doen jullie dat met de uitwerpselen? Is dat nog makkelijk schoon te krijgen of kom je zo nu en dan een verdwaald poepje tegen om het maar zo te zeggen


Krazz kan op commando poepen, dus dat moet hij eerst als hij uit zijn kooi komt. Maar hij wil tussendoor ook nog wel eens wat laten vallen. Het is gelukkig zo op te ruimen met een doekje.
Hij verraad zichzelf ook altijd..gaat echt in "pers"houding zitten. :=

xReetch schreef:
bontesok
Praat Krazz ook of blijft het bij brabbelen?
Hier zijn er heel wat uren voorbij gegaan in een poging onze kaketoe "kusje" te leren zeggen. Uiteindelijk kan ze enkel het smakgeluidje nadoen :P


Hij wordt volgende maand pas 1 jaar en meestal gaan ze met 4 jaar pas echt praten. Hij maakt veel klanken nu. (Hij krijgt dan een soort robotstemmetje). "Stap op" en "Hallo" zijn voor ons nu duidelijk te horen.
Timnehs staan er trouwens om bekend geen hele duidelijke sprekers te zijn, maar mijn vader heeft de ouders en die praten wel heel duidelijk. Afwachten dus!

De kakatoe van mijn schoonzus is nu 14 en zijn woordenschat wordt nu pas heel groot. Hij doet ook veel geluiden na zoals blaffen en de huilende baby!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 05:00

Oooh, die Timneh is ook gaaf! Sowieso vind ik roodstaarten en kaketoe's ontzettend mooi, maar ik heb heilig respect voor die snavels. Als zij bijten, dan voel je dat wel even :=

Ik heb een aantal valkparkiet mannen die ook woordjes spreken. Mijn eerste valkparkiet (helaas overleden) sprak hele zinnen en kon ook supergoed deuntjes fluiten.

De namen van die grasjes zijn echt briljant _O-

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:33

Mijn eerste grasparkiet deed altijd fieeet fjieeeeeuw fluiten als er iemand de kamer in kwam, of als die aandacht wilde <<) _O-

Te leuk die na-apertjes :D

Krazz is gaaf zeg! Maar idd die snavel :oo zou er ook bang voor zijn :P

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:03

Ik heb een superleuke valkparkiet, althans nou is ie niet zo leuk meer. :+ Eerst kwam ie altijd op mijn schouder of mijn hoofd zitten, nu met de zomerdagen komt ie minder zijn hok uit (bijna iedere avond nog wel). Beest is zo overs*kst als t maar kan.. en nu zodra hij uit de kooi is vliegt hij op mijn moeder af om aan te vallen. (Mij valt ie alleen aan als ik in de buurt kom) Iemand een idee wat het kan zijn? :+