Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 284 van de 386 [ 9640 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 386  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hèt vogeltopic !

 
Profiel   

Je kunt altijd even bij een vogelkliniek vragen of het nut heeft om te testen :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 10:19 



 
Profiel   

Op dit moment heeft testen geen nut omdat kennelijk een vogel die wel besmet is geweest en al genezende is een negatieve test kan hebben, maar nog wel virusdeeltjes kan uitscheiden.
Volgens de vorige eigenaar heeft ze erg lang in het broedhok gezeten dit jaar en heeft ze onder de jongen geen kruipers gehad, dus dat maakt de kans dat ze zelf een kruiper is klein.

Op zich fijn nieuws, maar wel een goede reality check. Hoe doen jullie dat met nieuwe vogels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 10:40 



 
Profiel   

Kruipersziekte komt bij valkparkieten bijna nooit voor.
Maar ik zet nieuwe vogels altijd wel apart en ze worden via ontlasting getest op bacteriën/parasieten en via bloed getest op de bekende ziekten.
Als dat allemaal negatief is mogen ze bij de rest.
Maar bij mij zitten ze in een grote kolonie dus dan is het wel belangrijk dat je zeker weet dat de nieuwe vogel gezond is. Anders zijn ze straks allemaal ziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 10:47 



 
Profiel   

Oh dan zal ze gewoon wat ongelukkig in de rui/veren zitten vanilla! Gelukkig maar :)
Bestaat er een test voor kruipersziekte dan? :wow:
Onze koppels zitten gescheiden dus dat scheelt, dan hoeft ook niet alles meteen weg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 11:31 



 
Profiel   

Ja blijkbaar :P Maar die test dus wel alleen of het virus op dat moment actief aanwezig is. Als je te laat test kan het dus zijn dat de vogel wel kruipersziekte heeft gehad en nog besmettelijk is, maar dat de test alsnog negatief is.

https://www.dierenartsrobvanzon.com/polyomavirus

Volgens mij hebben wij in het stuk van de tuin waar opa kippen had ook nog een stuk met wat kweekkooien. Zal vanmiddag eens kijken, dat zou wel een mooi quarantaine stukje zijn. Normaal gezien hou ik die poort zoveel mogelijk dicht, moet nogal wat onderhoud gebeuren aan dat stukje en we hebben nu even andere prioriteiten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 11:37 



 
Profiel   

Snoopy lijkt momenteel wel op een havik :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 11:21 



 
Profiel   

Een hippe disco havik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 12:28 



 
Profiel   

[ img ]

Kijk!!!!! Er zijn veren bij gekomen!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 23:40 



 
Profiel   

Wat goed!
Die kippenpootjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 01:43 



 
Profiel   

Op tijd voor de winter ;)
Ze voelt zich overduidelijk stukken beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 09:35 



 
Profiel   

Knappe dame is het zeg! Hoe doe je dat als je op vakantie gaat als ik vragen mag met al die vogels? Met de twee dakduifjes hier zijn we altijd aardig aan het puzzelen hoe we het die keer gaan oplossen dus ik vraag me af hoe anderen dit oplossen.

Kan bijna niet geloven dat ik het zeg maar wat dat betreft zijn paarden ook totaal niet bewerkelijk. Vraag een stal genoot of ze hem af en toe even willen knuffelen en wat voer in die bak willen mikken en klaar. Beest geniet lekker van z’n vakantie van ons :')

Spoiler:
niet dat we op vakantie gaan nu. Maar post pandemic willen we graag ergens rondtrekken nog een keer

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 10:02 



 
Profiel   

Wij gaan nooit op vakantie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 10:11 



 
Profiel   

Wij ook niet :') Ik vind het veel te moeilijk om ze achter te laten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 10:41 



 
Profiel   

Wij hebben het geluk dat m’n schoonouders al drie vogels hebben staan, dus 1 (en straks 2) extra maakt dan ook niet echt meer uit.
Sterker nog: volgens mij willen ze Remi gewoon houden :')

Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is als je niemand dichtbij hebt bij wie ze even kunnen logeren als je weggaat. Mede omdat het bij ons zo makkelijk gaat is het niet echt een belemmering om weg te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 10:56 



 
Profiel   

Oh, op vakantie ga ik wel hoor :') De vogels zijn meer van mijn vriend. Ik vind ze leuk en wil ze een goed leven geven maar heb ook momenten dat ik me enorm irriteer aan hun geluid en de rommel die ze maken :+
Gelukkig hebben we de vogels aangeschaft toen ik nog bij mijn ouders woonde en kan mijn moeder goed met ze overweg. Ze gaan dan ook naar mijn ouders als we op vakantie gaan :o Een hond is wat vakantie betreft een stuk makkelijker dan de vogels merk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:09 



 
Profiel   

Oh maar om de vogels maak ik me geen zorgen.. die kan iemand anders wel voeren :')
Alleen een eigen stal maakt het moeilijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:15 



 
Profiel   

Had jij nou een volière Kimley? Dat maakt het inderdaad een stukje makkelijker. Ze hebben wel een hele grote kooi waar ze in kunnen vliegen maar vind het wel een beetje zielig als ze er niet uitkomen.

Tommy zit trouwens echt in een spreek fase. Hij kan nu ook sinds twee dagen kiekeboe zeggen en hallo. Hij zegt dan ook niets anders meer dan kiekeboe op repeat. Verder wilt hij altijd savonds als we tv kijken op schoot zitten bij mijn vriend :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:33 



 
Profiel   

Hier zijn de vogels en andere dieren wel een dingetje met vakantie. Omdat de vogels snachts binnen moeten slapen moet er zowel sochtends als savonds iemand langs om ze naar binnen en buiten te doen. Mijn paard is ook iets wat ik moeilijk kan overdragen aan een ander denk ik, ik ben nogal kritisch mbt voeren etc. :o :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:55 



 
Profiel   

Met mijn valken is het ook makkelijker, maar met Mango echt heel moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:59 



 
Profiel   

Voeren kan je in principe (weekendje) nog wel overbruggen met een automatisch voersysteem. Zit eraan te denken zoiets aan te schaffen. Zit je alleen nog met versvoer .. ik vind het wel eng als anderen de kooi opendoen, ben bang dat ze niet goed opletten en ze eruit vliegen.

Spoiler:
Elina wat een leuke merrie heb je trouwens :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 16:17 



 
Profiel   

Dankje danique :o.

Toen mijn vogels nog binnen stonden ontsnapten ze ook wel eens via de grote deur. Ik heb toen ook hele instructies gegeven van hoe te voeren, dat is gelukkig altijd goed gegaan. Uit de volière ontsnappen ze eigenlijk slecht, ze zijn bang voor me _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 16:42 



 
Profiel   

Wij hebben een gedeelte binnen volière/hokken en een gedeelte buiten volieres.
Onze laatste 2 kruipers gaan we maandag helemaal naar Juliana dorp brengen.. Daar zit een opvang en dat is gegarandeerd een goed huis voor ze! Ik wil namelijk niet dat ze als voer oid eindigen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 17:12 



 
Profiel   

Sterkte morgen Kimley! Er hopelijk vinden ze dan een leuk huisje! Lief dat je ze helemaal daar naartoe brengt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 20:12 



 
Profiel   

Ze vangt er een heleboel op zei ze. Dus ze krijgen genoeg ruimte en vriendjes :D
Ja ach.. liever zo dan dat ze in de kliko of in een maag van een of ander dier belanden :wave:
We hebben besloten meteen maar even naar het strand te gaan, als we daar toch in de buurt zijn. Daar komen wij normaal gesproken nooit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 20:17 



 
Profiel   

Voor wie Facebook heeft; erg grappig filmpje:

https://www.facebook.com/10000395753417 ... 542757678/?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 284 van de 386 [ 9640 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 386  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen