Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:08

Mooie voliere Newt! Zo te zien zijn het allemaal vluchtjes?
Kun je er geen voorzetramen op zetten? Die heb ik ook en daarmee kan ik hem helemaal wind- en regenvrij maken als het moet.

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:33

@ Cayenne: Wat bedoel je met "vluchtjes" ?
En wanneer je voorzetramen plaatst, laat je dan nog delen van de ren open ivm ventilatie/verluchting ?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:48

Ik zou dénk ik een deel afschermen. Zodat ze zeker uit de wind kunnen zitten. Of een soort open blok, met wat extra beschutting voor de echt koude nachten. Prachtige vlucht inderdaad! Mooie vogels!!!

Wij wilden ook zo graag lori's.
Máár omdat ze pap moeten eten schijten ze ook alles onder begrepen wij := .. (en pap bevriest in de winter dus dat betekent heel vaak voeren en dat is lastig als je lange dagen weg bent)

Zijn ze goed winterhard? Ik dacht nl gelezen te hebben dat verwarmde nachthokken aangeraden werden..

Maken ze veel lawaai?

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:19

Volgens de man waar wij ze van hebben kunnen ze tegen de winter. Ze zaten bij de voliere erbij. In de middag en avond slapen ze in hun nachthok. Helaas hebben we er 5 en daardoor 2 koppels en een buiten beentje. Zij mag helaas niet altijd van de andere in het nachthok slapen. We zijn voor haar ook opzoek naar een ander huisje. Ik zou heel graag platen ervoor hebben alleen is mijn vader daar op tegen ...
Hier krijgen ze in de ochtend pap en in de middag rond half 5 wat fruit en ja ze schijten ontzettend veel, 2x per week wordt het hok schoon gemaakt. Lawaai vind ik wel mee vallen. 1 kan er zelfs praten dus dat is echt wel leuk om te horen. Ik zal zo eens meer foto's plaatsen.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:33

Hier een paar foto's nog! Tijdens het fruit hapje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:19

Tov de grasjes zijn deze wel reusachtig!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:59

Ik vind ze prachtig nwktje!!

In het broedblok zitten ze best heel beschut denk ik hoor :j
Hopelijk vinden jullie een fijn huisje!

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:54

De parkieten zitten eigenlijk nooit in het broekhok tenzij ze op eieren zitten. De lori's kruipen wel echt terug in hun hok. In het broedhok zit ook een soort wol achtig spul waarmee ze een nestje maken. Ik vind ze helemaal leuk! Ze zijn ook best tam wat het extra leuk maakt!

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:38

Tja sorry ik kan het ècht niet laten :roll: . Sinds ik weet hoe foto's te plaatsen, is de drang té groot.

Ik heb Jef en Juul ein-de-lijk aan de broccoli :9 . Ze wilden geen broccoli wanneer het in stukjes in hun fruit/groentenbakje lag maar zo dus wèl

Afbeelding

Afbeelding

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:17

<3 <3 <3 <3 ze zijn zo leuk :D geeft niks hoor, die foto’s! :')

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:27

Ik lees al langere tijd mee en ik heb de knoop doorgehakt. Ik wil 2 valkparkieten. Mijn liefde is hier al vroeg voor ontstaan en altijd gebleven. Ik heb verder geen haast dus ik neem alle tijd om me in te lezen :) Ik kruip weer in de meeleesmodus :D

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:03

eclair98 schreef:
Ik lees al langere tijd mee en ik heb de knoop doorgehakt. Ik wil 2 valkparkieten. Mijn liefde is hier al vroeg voor ontstaan en altijd gebleven. Ik heb verder geen haast dus ik neem alle tijd om me in te lezen :) Ik kruip weer in de meeleesmodus :D


Oh leuk!! Maar dan vind ik jouw meeleesmodus wel niet zo'n tof idee hoor :) .

Trouwens Cayenne hier op bokt is valkparkietenkenner en -kweekster, maar dat wist je mss al?

Veel plezier bij het inlezen en je zoektocht (waarvan we toch wel erg graag op de hoogte gehouden worden :D ).

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:45

Jaa dat weet ik inderdaad, ik volg die topics met zo veel plezier <3

Ik hoop snel te kunnen posten maar niet te snel :P

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:44

Yentaah schreef:
We hebben vanmiddag een leuke pop opgehaald! Helaas kan ik nu geen foto maken, ik ben bij mijn andere ouder. Ze moeten nog even aan elkaar wennen, maar zijn een leuk stel.

Ein-de-lijk de kans om foto’s te maken. Ze zijn zo leuk samen <3
Meet Cor&Co.
Spoiler:
Ik wilde CorenDon maar Don is voor een meisje niet zo leuk :(


Afbeelding

Cor

Afbeelding

Co, de nieuwe
Spoiler:
mijn camera vond de tak leuker om op te focussen


Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:52

Wat zijn ze leuk! Ik kan ook helemaal verterend zijn wanneer ik mijn catharina's samen bezig zie.
En het klikt samen? Want, indien ik me niet vergis, zijn ze beide reeds volwassen. Ik zou denken dat het dan moeilijker verloopt om ze samen te zetten?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:19

Cor is 4/5/6 jaar, nooit bijgehouden, en Co komt uit de lente van dit jaar. Is dat bij Co al volwassen? Daarin ben ik niet helemaal thuis.
Ze zitten nog niet samen op 1 stok oid, maar vliegen samen hun rondjes, zitten nu ook vrij dicht bij elkaar zonder enige problemen. Dag 1 ging dramatisch, maar ik ben nu echt heel tevreden over hoe relaxt ze (kunnen) zijn.

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:36

Yentaah schreef:
Cor is 4/5/6 jaar, nooit bijgehouden, en Co komt uit de lente van dit jaar. Is dat bij Co al volwassen? Daarin ben ik niet helemaal thuis.
Ze zitten nog niet samen op 1 stok oid, maar vliegen samen hun rondjes, zitten nu ook vrij dicht bij elkaar zonder enige problemen. Dag 1 ging dramatisch, maar ik ben nu echt heel tevreden over hoe relaxt ze (kunnen) zijn.


Aan haar neusdop te zien is Co inmiddels een volwassen vrouwtje :j .
Ik heb de mijne samen gekocht, kwamen uit hetzelfde nest, ik denk dat dat het meest makkelijke is.
Wel fijn dat de jouwe zo snel relaxt bij elkaar kunnen. Hopelijk zitten ze binnenkort bij elkaar te kroelen want dat is zoooo schattig <3

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:42

Ja ik kan niet wachten <3

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:37

Ik was gister in avifauna en wat mij toch wel opviel is dat daar de grasparkieten en valkparkieten bij elkaar in een voliere zitten. Ook viel mij op dat de valkparkieten echt in de minderheid waren.

En onder de vogelfans hier, ik vond het park en de vogelschows echt geweldig! Aanrader!

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:15

Leuk park hè! Ik woon er heel vlakbij (denk iets van 10 minuten met de auto) en soms vliegt er wel eens wat weg uit het park. Mijn vriend werkte bij de Karwei, die zitten ernaast. En soms zaten daar echt de meest vreemde vogels :)) (en dan had ik het niet over de klanten)

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:58

Wij hebben een keer een van de ara's in ons dorp gehad. Die had even een extra rondje gevlogen, wij wonen er 40 km vandaan dus dat was een aardig ommetje.
Ik vind het een erg leuk park!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:15

Wij hadden een keer een gier in een dorp verderop, dier kwam uit zuid nederland :')

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 16:11

Hi allemaal. Ik heb even een tijd niks meer gepost omdat ik zo overstuur was van het ongeluk en de dood van Rocco. Wel heb ik meegelezen.
Nu ik er toch wat overheen ben wil ik jullie vertellen dat Tippy een nieuw maatje gekregen heeft vrij recent op de dood van Rocco. Ik vond dit zelf erg lastig.
Ze gaan eigenlijk best goed samen, hier en daar maken ze wat ruzie. Maar dat hoort er bij.
Gister heb ik de geslachtstesten binnen gekregen en Tippy is een vrouwtje, Bruce is een mannetje.
Hartstikke blij aangezien 2 vrouwtjes vaak niet goed samen gaan wat ik zo las.
Bruce is iets jonger als tippy. Tippy heeft een verkeerde voetring van 2016 maar ze is ook van 2017.


Hierbij een paar fototjes.

Afbeelding
Afbeelding
Tippy is de gele, bruce de blauwe.

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:27

Ja dat begrijp ik wel dat je erg aangedaan was. Vreselijk erg ook!
Wel fijn dat je toch vrij snel voor een nieuw vriendje voor Tippy gezorgd hebt. Hij is mooi hoor!

Die geslachtstesten, hoe werkt dat eigenlijk?

Even off topic, prachtig fornuis op de achtergrond. Wauwie!!

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 08:10

De geslachtstesten heb ik laten doen in spanje. Dit kostte 4,50 per vogel. Je krijgt nadat je betaald hebt direct een pdf/word bestand die je moet uitprinten.
Je moet wat veertjes rond de cloaca eruit trekken. Dit leek mij eerst pijnlijk voor de vogeltjes. Maar ze gaven helemaal geen kick gelukkig.
Dit moet je wel echt met wegwerphandschoentjes doen zodat er geen ander dna/micro organismen op de veertje komen. Deze plak je met de veer op het papier zodat de pen ervan vrij is. De pen mag ook niet aangeraakt worden ookal heb je handschoentjes aan ivm het dna erop.
Je moest er geloof ik 3 of 4 per vogel hebben zodat ze de beste kunnen kiezen, en voor controle.

Als je dit opgeplakt hebt met een plakbandje dan vouw je hem dubbel en stop je het papier in een envelop. En dan opsturen naar Spanje.
Heeft wel een tijd geduurd (1,5 maand) normaal gaat dit sneller maar ze hadden een probleem met de post in Spanje hebben ze mij verteld.
Heb ook nog een beetje rondgekeken op internet wat de ervaringen zijn en die waren eigenlijk wel goed.

Je kunt het ook in NL doen maar dan was het 10/15,- per vogel (als ik het goed heb) en nu was ik voor een 10tje klaar.

Bedankt voor het compliment van de keuken, leuk! :)