Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:58

Oh Cayenne , we zijn in blijde verwachting van jouw jonge grut. Leuk!
En tut tut, niet te bescheiden, je weet op elke vraag een antwoord. Sorry dat ik zo maar reclame heb gemaakt maar gezien je passie voor vogels hoop ik dat je het niet erg vindt.

Wel Ilse, ik twijfelde tussen catharina's en valkjes. Grasjes heb ik vroeger gehad, ook leuk, maar valkjes en catharina's zijn doorgaans zachter van karakter. Catharinaparkieten zijn dan weer kleiner dan valkparkieten en gezien ik maar beperkt plaats heb, vond ik dat ik catharina's dan toch iets meer ruimte kon bieden. Verder zijn catharina's niet luidruchtig en geen slopers en dat vond ik ook wel prettig. Mijn vriendin die ze kweekt, kon dat beamen en telkens wanneer ik bij haar was, vond ik ze gezellig maar dus nooit storend aanwezig. En ja, het kriebelde al veel langer maar toen ik in de lente bij haar was en Jef zag, mijn turkooise, was ik verkocht <3 . Ik heb nog behoorlijk moeten zagen bij mijn man maar blijkbaar kan ik dat goed _O- .
Jef had nog een nestbroertje dus dat was meteen perfect!
Ik ben wel blij met ze, vind ze zoals ze beschreven worden: zachtaardig, leuk, geen slopers en ze schreeuwen niet.

Ilse_Ven

Berichten: 156
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Nijmegen en Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:08

Okee super bedankt voor je antwoord! Misschien zijn catharina's ook nog wel een optie.... :) :=

Ik vind het in ieder geval erg leuk om ze zo te zien en over ze te lezen **\O/**

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:28

En ze zijn grappig
Afbeelding

Ilse_Ven

Berichten: 156
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Nijmegen en Tilburg

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:44

Hahaha Jef is erg lenig in ieder geval _O-

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:24

Die van mij houden maar niet op met eitjes leggen, heb al diverse dingen geprobeerd om de drang tot paren weg te halen. veel speeltjes, geen broedkast, temperatuur iets omlaag. Vind t zo sneu want t put dat vrouwtje best wel uit, maar ze houden maar niet op met wippen.. :')

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 18:44

Dani, wat als je nepeitjes neer legt ?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:03

xAnnouk schreef:
Dani, wat als je nepeitjes neer legt ?


Zou het voor de vogel niet frustrerend zijn als er hele tijd eitjes liggen? De laatste eitjes van haar zijn niet uit gekomen en heb die wel een hele poos laten liggen, maar pas toen ik ze er uit haalde begon ze weer een beetje te leven, fluiten en spelen enzo. Dat ging ik denk nu 2 maanden goed en nu ligt er al weer een nieuwe en is ze weer zo "down".

Dit is nu haar 3e keer eieren leggen in 6 a 7 maanden ongeveer, tot dusver nog nooit iets uit gekomen, wel aantal bevrucht laatste keer, maar dat is denk ik niet goed gegaan met broeden.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:27

Oh, wat is het stil hier :z

Ik ben blij **\O/** .
Na laaaaaang zeuren heeft mijn man ein-de-lijk voorzetplaatjes op de kooi van Jef en Juul geplaatst. Al weeeeeeeken -ik ben in september begonnen denk ik :list: - vroeg ik om een deel van hun hok af te schermen.
Deze week zijn we dan doorzichtige platen gaan kopen bij de doe-het-zelf en na wat afmeten, op maat zagen en passen is nu ongeveer de helft van hun hok beschermd (ze staan sowieso onder een pergola). Het idee dat er geen ijzige koude wind aan hen kan, geeft me gewoon een beter gevoel.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:09

Kan je toevallig ook niet bij mijn vader zeuren voor voorzetplaten ?
mij is het al die tijd nog niet gelukt..

Fijn dat ze er komen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:41

Nwktje, zitten jouw vogels ook buiten?

Hier alles rustig. Sterre en Sense zitten op 4 eitjes (gok 1 bevrucht) en Pyriet en Phoenix hebben 2 eitjes (ook 1 bevrucht, mogelijk 2). Normaal hebben P&P altijd een vol nest met 6 eitjes, maar het zou zomaar kunnen dat het hier bij blijft :P (is ook niet erg hoor :D )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:42

Afbeelding
En nog even een foto :+:

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:45

Nwktje schreef:
Kan je toevallig ook niet bij mijn vader zeuren voor voorzetplaten ?
mij is het al die tijd nog niet gelukt..

Fijn dat ze er komen!



Ik ben daar blijkbaar toch goed in :D . Mijn man wilde ook niet dat Jef en Juul kwamen, maar kijk !

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:46

Cayenne schreef:
Nwktje, zitten jouw vogels ook buiten?

Hier alles rustig. Sterre en Sense zitten op 4 eitjes (gok 1 bevrucht) en Pyriet en Phoenix hebben 2 eitjes (ook 1 bevrucht, mogelijk 2). Normaal hebben P&P altijd een vol nest met 6 eitjes, maar het zou zomaar kunnen dat het hier bij blijft :P (is ook niet erg hoor :D )


Jaja, ik volg in hun topic! Erg leuk :j :j !!

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:56

Die foto is zo schattig <3

Yay voor de voorzetplaten! :D

Afbeelding
:Y)

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:45

Cayenne schreef:
Nwktje, zitten jouw vogels ook buiten?

Hier alles rustig. Sterre en Sense zitten op 4 eitjes (gok 1 bevrucht) en Pyriet en Phoenix hebben 2 eitjes (ook 1 bevrucht, mogelijk 2). Normaal hebben P&P altijd een vol nest met 6 eitjes, maar het zou zomaar kunnen dat het hier bij blijft :P (is ook niet erg hoor :D )


Ja die van ons zitten buiten en ook de Lori's. Ik ben echt voor platen ervoor maar mijn vader vind het onzin...

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:14

Warboel schreef:
Die foto is zo schattig <3

Yay voor de voorzetplaten! :D

[ [url=m/YZw3Xe.jpg]Afbeelding[/url] ]
:Y)


Die achterste is echt heel erg mooi <3

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:16

Ja knap is die hè <3 Vinnie is dat! Wel een brutaaltje haha :Y)

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:16

Nwktje schreef:
Cayenne schreef:
Nwktje, zitten jouw vogels ook buiten?

Hier alles rustig. Sterre en Sense zitten op 4 eitjes (gok 1 bevrucht) en Pyriet en Phoenix hebben 2 eitjes (ook 1 bevrucht, mogelijk 2). Normaal hebben P&P altijd een vol nest met 6 eitjes, maar het zou zomaar kunnen dat het hier bij blijft :P (is ook niet erg hoor :D )


Ja die van ons zitten buiten en ook de Lori's. Ik ben echt voor platen ervoor maar mijn vader vind het onzin...

[ [url=m/p3vsec.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die mannen toch he :roll:
Ik denk dat dat toch iets typisch vrouwelijk is hoor, zo die nood/behoefte om alles te pamperen en in de watjes te leggen.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:54

:wave:

Ik zit er aan te denken om 2 grasparkieten te nemen. Alleen ik heb 0 ervaring. Mijn ouders hebben wel ervaring met vogels, maar niet zo met grasparkieten.

Kan je er beter 1 nemen, tam maken en dan een 2e nemen? Of gelijk 2 nemen? Maakt het geslacht nog uit?

Nog andere tips? :=
Ik moet er nog over inlezen, maar het idee is er wel. De dierenwinkels vertrouw ik ook niet zo snel met hun informatie.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:15

:wave:

Leuk dat je plant vogels te houden! Ik heb sinds eind juli 2 catharinaparkietjes. Je vindt hun foto's eerder in dit topic. Ik vind ze gewéldig <3 .

Euh, ik mag geen reclame maken maar 2 dames hier op bokt, nl Dracarys en Cayenne, hebben op dit moment baby valkparkietjes. Elk hebben ze een topic lopen daarover.
Is dat mss ook een idee? Valkparkieten zijn doorgaans wat milder dan grasparkieten, je kent de fokker van je vogels die jou ook graag advies geeft, je hebt jonge vogels (minder makkelijk dit seizoen), .... Het is maar een ideetje en hihi, nee, ik heb geen aandelen in de verkoop hoor.

Ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke keuze *-:) . Alvast veel voorpret.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:55

Meliaforever schreef:
Kan je er beter 1 nemen, tam maken en dan een 2e nemen? Of gelijk 2 nemen? Maakt het geslacht nog uit?
Eerste tip; koop je grasparkietjes bij een kweker i.p.v. bij een dierenspeciaalzaak. Daar krijg je alle informatie mee én kun je (vaak via WhatsApp of Facebook chat) ten alle tijde nog informatie vragen over je vogel(s).

Een mannetje wordt doorgaans makkelijker tam dan een pop.

Ik heb sinds september ook twee grasparkietjes. Het zijn mijn eerste grasparkietjes. Hiervoor heb ik catharina parkietjes gehad.

De kweker waar ik één van mijn parkietjes vandaan heb (en de andere heb ik uit de dierenwinkel....vandaar mijn eerste tip; puur uit eigen ervaring :o ) zegt dat je ze beter samen tegelijk kunt nemen. Ze wennen dan samen aan jou. Tam maken van twee parkietjes kost iets meer tijd, maar met veel geduld bereik je doorgaans hetzelfde resultaat.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:41

Ik ga 2 grasparkieten nemen. Ik ben al een beetje wezen kijken bij dierenwinkels, bij de meesten zijn ze ouder dan 4 maanden of ze geven verkeerde informatie. Vertrouw het niet zo uit een dierenwinkel :') Vandaag ook bij een dierenwinkel gekeken en die zei dat ze nu 5 weken waren, is dat niet een beetje jong? := Volgens hem aten ze zelfstandig.

Ik sta op de reserveringslijst van een kweker, maar dat is ook niet zeker.

Ga in januari pas echt op zoek. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:44

Koop aub niet uit een dierenwinkel. Negen van de tien keer geven ze verkeerd advies of zijn de vogels van een ander geslacht of veel ouders als dat werd gezegd. Ook qua voeding zitten ze er bij dierenwinkels vaak naast (bijvoorbeeld die snoepstaven zijn echt heel slecht. Zitten bordevol met suikers..)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:45

Mwktje! Wat is jullie hok mooi geworden zeg!

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:09

Cayenne schreef:
Koop aub niet uit een dierenwinkel. Negen van de tien keer geven ze verkeerd advies of zijn de vogels van een ander geslacht of veel ouders als dat werd gezegd. Ook qua voeding zitten ze er bij dierenwinkels vaak naast (bijvoorbeeld die snoepstaven zijn echt heel slecht. Zitten bordevol met suikers..)


Het liefst haal ik ze bij een betrouwbare kweker inderdaad. De dierenwinkels kwamen ook niet heel betrouwbaar over helaas.. :) Kan echt niet wachten hihi :D

Qua voer moet ik ook zoeken wat goed is. Er zijn zoveel merken, iemand tips?