Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 358 van de 386 [ 9640 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 386  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hèt vogeltopic !

 
Profiel   

Wat sneu Sabine, sterkte! :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 08:45 



 
Profiel   

Hier zijn alle jonge zebravinken uitgevlogen van ronde 2 :D

3x bont
1x wit
En 1x zwartwang :o

En ook alle jonge collis zitten apart (ze wouden niet allemaal op 1 foto :') )

[ img ]
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:26 



 
Profiel   

Hier gaat alles nog steeds van een leien dakje. Heb sinds gisteren een valkparkiet jong erbij, die niet meer gevoerd werd en zelf nog te jong is (nog niet uit gevlogen) dus direct opgehaald. De kleine eet super, is heerlijk rustig in de omgang. Dus wie weet word het een leuke tamme vogel!

[ img ]

[ img ]

heb geen verstand van kleurslagen, dus eemm... deze is grijs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:02 



 
Profiel   

Vandaag eerder dan gepland terug gegaan met de pyrrhura.
Maandagochtend had ze haar kraagje af gedaan.
Pootje gebruikte ze wel, spalkje liet ze mooi zitten.
Gisteren viel me op dat ze haar teentjes minder gebruikte.
En vandaag zag ik dat teentjes en ‘pols’ wat dikker werden.
Ze gebruikte haar teentjes niet meer.

Dus foto’s gestuurd en gebeld.
We konden meteen terecht.
Waarschijnlijk is door dat ze in haar drinkwater is gaan badderen de vulling van de spalk nat geworden en is het pootje gaan zweten.

Dierenarts heeft spalk verwijderd, gelukkig heeft ze gevoel in haar pootje.
Over 16 dagen controle foto laten maken.
Ze moet nu in de kooi blijven.
Of in ieder geval niet vliegen en landen.
Klauteren mag ze zo veel mogelijk.
Fysio therapie voor haar gespalkte voetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:31 



 
Profiel   

Het is toch wat met dat pootje van haar !

@ Benfan: blijft deze dan? Hoeveel heb je er nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:51 



 
Profiel   

Hoi allemaal ik heb weer een vraag. Ik weet niet of jullie mij nog kennen (over de oma die misschien 2 parkietjes zou krijgen) nou dat is helaas niet gelukt. Maar het begin toch weer een beetje te kriebelen maar in huis is niet handig. Toen zei ik van kunnen we niet is gaan kijken voor een volière en dat vinden we toch wel heel leuk! Dus misschien gaan we een volière aanschaffen (nog niet zeker) alleen heeft mijn oma een gekke tuin dus het gaat moeilijk passen. Dus ik als het doorgaat ga ik zelf de volière bouwen! (Samen met mijn oma’s vriend) dus nu de vragen: wat voor parkieten zouden in een volière kunnen van deze maten, de volière wordt een Buiten volière+nachthok (en sluis). De buitenvoliere wordt 2 x 1,5 x 2 meter (lxbxh) en het nachthok wordt 60x75x200 cm. Even de dingen, we willen NIET broeden en ik las dat je beter even aantallen aan kan houden. Zelf vonden wij valkparkieten heel leuk maar ik las dat zei een grotere volière nodig hebben klopt dat? Zo ja zou 4 grasparkieten en 4 Catharina parkieten kunnen? Want valk, Catharina en grasparkieten vinden wij het leukst graag hoor ik van jullie :). Ps: weet iemand een goede winkel waar je volière onderdelen kan kopen? Ik heb er al een paar gezien maar misschien weten jullie de best of een goede. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:23 



 
Profiel   

Ik zou de keuze houden op of grasparkieten, of catharina’s. Beiden samen is geen goede match. De grasjes zijn meestal niet erg vriendelijk naar andere parkieten toe. Je aantal vind ik aan de ruime kant, zo erg groot is de voliere niet en dan 8 ….
Mss valt er ook wat over te zeggen om bv het nachthok niet helemaal tot op de grond te maken maar halverwege. Dan geeft je wat extra bewegingsruimte in de sluis en kan je daar ev nog wat heenzetten.

En goh, mss kan je ook wel 2ehands kijken? Er staat toch regelmatig wat te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:00 



 
Profiel   

Hou er wel rekening mee dat vogels die nu nog binnen wonen niet meer naar buiten kunnen ivm de kou.
En idd zou ik geen grasparkieten met andere soorten samen houden. Dat gaat toch vaak op een gegeven moment helemaal mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:09 



 
Profiel   

Oh oké bedankt!cayenne, ik heb nog geen vogels :) en zou in deze maat wel 4 gras of Catharina parkieten kunnen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:31 



 
Profiel   

Ja hoor, dat kan prima :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:35 



 
Profiel   

Top! En voor 6 is de volière toch te klein? Dan worden het wss 4 grasparkietjes als het door gaat! :) ik hou marktplaats de laatste tijd ook goed in de gaten voor volière’s maar we willen een aluminium volière met een houten nachthok is dat goed of kunnen we beter ander materiaal gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:41 



 
Profiel   

Voor 6 grasjes kan het wel hoor!
Hout zou ik niet doen met kromsnavels. Die knagen zich er een weg doorheen naar buiten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:55 



 
Profiel   

Of, mocht je toch wat leuks in hout tegen komen, kan je bv wel de wanden van het binnenhok bekleden met kunststof platen.
Ik heb eigenlijk zo een hok. Aluminium buitenhok en nachthok/sluis in hardhout waarbij ik enkel de helft van de hoogte als binnenhok benut (vandaar dat ik het meldde). En het nachthok is binnenin uit kunststof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 22:51 



 
Profiel   

Een beetje stilletjes hier.
Dus, stel ik mijn nieuwe huisgenootjes voor *\o/* . Vorige week kreeg ik van de fokker het bericht dat ze zelfstandig konden eten en dus van mams en paps weg mochten.

De lutino is een pop, de natuurkleurige een man

[ img ]

[ img ]

Pongo en Perdita noemen ze, naar de ouders van de 101 dalmatiërs.

EDIT: wat vreemd, mijn foto’s laden hier niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:55 



 
Profiel   

Leuk dat je huisgenootjes er zijn.

Ik zie geen foto’s.

Ik heb vanmiddag in overleg met de dierenarts de controle afspraak laten vervallen; ze doet alles weer net zo als voordat ze haar pootje brak.
Je voelt alleen een verdikking ter hoogte van de breuk.
We zien de meerwaarde van een controlefoto niet zo.
Ze moet dan weer een roesje.

Wel paar foto’s van hoe ze zich nu gedraagt gestuurd.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:34 



 
Profiel   

Oh zeg, dat klinkt goed!!

Ik begrijp niet waarom ze niet zichtbaar zijn. Ik doe alles toch net hetzelfde als voorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:55 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Nee, lukt niet :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:01 



 
Profiel   

Oeh dat popje ziet er wel een beetje ruig uit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:45 



 
Profiel   

Beetje geplukt door mams op het einde

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:04 



 
Profiel   

Wat een leukerd! En dat groeit wel weer aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:17 



 
Profiel   

Kriel de cockatiel is nu alweer 7 weekjes oud, en gilt nog steeds de oren van je hoofd als ze honger heeft. Wat een heerlijk portret is het ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:18 



 
Profiel   

Inmiddels zijn alle jonge zebravinken oud genoeg en hebben we alles geringd en mannen en poppen gescheiden in vluchten :o

Hier een paar foto's van de vrouwelijke vlucht :D
En ja ze zijn heul snel
Dit is maar een deel van de vlucht, vlucht is 2 m lang :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:49 



 
Profiel   

Ik vind ze prachtig <3 ! Het lutino vrouwtje heeft iets meer lef dan het mannetje. Ik moet zeggen dat het tam maken bij de catharina’s wat vlotter verliep.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:29 



 
Profiel   

Wat een prachtige vogels Lukasje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:49 



 
Profiel   

Hier is het kweek seizoen rustig aan weer begonnen.
Van de week het eerste koppel Grasparkieten, Olaf & Elsa in een kweek kooi gezet!
De andere koppels grasjes komen later aan de beurt.

Ook zit ons koppel Rose Collis nu zo'n 2 weken op 7 eitjes :D

De zebravinken mogen later volgend jaar broeden en ik denk dat we binnenkort ook de 2 koppels ficheries naar een kweekkooi gaan verhuizen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 13:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 358 van de 386 [ 9640 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 386  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen