Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:25

Knappies! <3

Ik ben net 1 van mijn jonge grasparkieten verloren :( Ik heb geen idee hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, maar ze had zich opgehangen aan 1 vezel van het sisaltouw wat in de volière hangt. Echt een freak accident, heel zuur. Vooral nadat ik vorige week alles waarvan ik ook maar een beetje het idee had dat het misschien niet veilig was uit de volière heb gehaald. Je kunt niet alles voorkomen, maar ben er wel even goed ziek van -O-

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:00

Een nieuw kweekkoppel Kimley? Mooie kleuren!

Ai wat zuur Vanillia :( .

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:10

Ik heb geprobeerd mijn gouldamadines op foto te zetten. Puf puf, wat een klus ! Mijn catharina’s blijven mooi zitten maar dat kleine grut is totaal niet camera minded. Wel moet ik toegeven dat ik mijn kleine vriendjes super leuk vind <3 . Steeds parkieten gehad maar deze niet-kromsnavels vallen me 200% mee. Ze zijn schattig en mooi en maken een lief geluidje, totaal niet storend. Ze zijn schrikkeriger dan de parkieten maar komen toch ook eten uit hun bakje wanneer ik dat vasthoud.

Hier wat foto’s van hen:

eten met z’n 5’en
Afbeelding

Wobke en Romke, de 2 natuurkleurige paarsborsten
Afbeelding

Close up Wobke:
Afbeelding

en Romke (nog niet helemaal op kleur):
Afbeelding

de 3 gele witborsten, Gouwke, Eelke en Dutske
Afbeelding

Dutske :
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:12

Wat een leuke foto's! En Gouldamadines zijn hartstikke leuk!
Een kennis van mij heeft astrildes en die zijn ook al zo leuk! <3

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:25

Bedankt allemaal :D

Ja het is een koppeltje!
Heb ze geruild tegen mijn koppel kanaries :o
Super leuk, de man (blauwe) is tam :o

Binnenkort maar een blokje erin :D

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:26

Wilde ik ook vragen .. heeft iemand van jullie in de buitenvolière een soort van watervalletje/ waterpartij ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 03:24

Nog niet, maar staat wel voor ooit in de planning.
Het nadeel is dat ze vaak op stroom werken en dat is niet zo snel veilig met vogels.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 04:24

Ja, en je zal het water toch ook vaak moeten verversen. Lijkt me nogal een gedoe.
Prachtig is het wel !

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:30

Hopelijk kan iemand mij en Miep helpen :')
Miep denkt dat ze een legkip is :( heb in een paar weken al 11 eitjes uit de kooi gehaald. Ieder echt eitje voor een nepeitje geruild. Vind het snue en ongezond dat ze blujft leggen. S nachts zit ze gewoon op stok, overdag op haar ei/eitjes

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:14

Baby opaline blauw <3

Deze blijft zeker weten om hopelijk een koppeltje te vormen met 1 van onze witte :D

Afbeelding

En wat sloperij voor de gras parkieten :')


Afbeelding

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:48

Wat een knapperd Kimley!

Zijn er hier meer huisvogels/valkparkieten die zo reageren op het fluitje in de bol.com reclame?
Hier vaste prik, dat fluitje op de radio of TV beginnen de valken terug te fluiten :+

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:55

sabine1979 schreef:
Hopelijk kan iemand mij en Miep helpen :')
Miep denkt dat ze een legkip is :( heb in een paar weken al 11 eitjes uit de kooi gehaald. Ieder echt eitje voor een nepeitje geruild. Vind het snue en ongezond dat ze blujft leggen. S nachts zit ze gewoon op stok, overdag op haar ei/eitjes


Heb je holletjes in de kooi waar ze de eitjes in legt? Ik zou beginnen die eruit te halen. Wat voer je?

Super mooie baby Kimley! <3

1 van mijn Bourkes had het gisterenavond wel wat moeilijk met de hitte, zat echt te hijgen. Heb hem een douche gegeven met de plantenspuit en toen hield het wel op. Wat doen jullie als je vogel last heeft van de hitte? Ze kunnen in de schaduw zitten en het is binnen vrijwel net zo warm als buiten dus dat haalt ook niet uit. -O-

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:16

Ik zou de eieren juist niet voor nep eieren vervangen Sabine, dat stimuleert juist nog meer in mijn ervaring. Legt ze het op de grond of heb je nest materiaal? Als je nestjes ed hebt die ook weghalen.

Mooi vogeltje Kimley <3. En fijn dat de parkieten wat te slopen hebben gekregen. Dat is toch hun hobby. _O-

Toen mijn parkieten nog binnen zaten gingen ze altijd de themesong van dr Who mee krijsen. Maar nu buiten krijsen ze vnl naar andere vogels.

Ik doe vrij weinig met deze warmte behalve zorgen voor voldoende water... Ze redden het altijd prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:49

Sabine: Als ze blijft leggen zou ik toch voor een injectie tegen de hormonen gaan. Het werkt niet altijd, maar het is het proberen waard. Continu eitjes leggen kost ze zoveel energie en maakt de kans op legnood groter.
Zoals Elina zegt: Geef haar zo min mogelijk nestgelegenheid. Ik zou haar complete kooi opnieuw indelen met nieuwe speeltjes en takken/stokken anders ophangen zodat ze is afgeleid door de nieuwe inrichting.

Wat een mooie babies, Kimley! <3

Vanilla: Hoe gaat het nu met je Bourke? Hier hadden ze het ook warm, maar het was nog wel te doen.
Waar we eerst woonden stond de voliere in de middag echt recht in de zon te koken, maar waar we nu wonen staat de voliere een kwart slag gedraaid en hebben ze alleen in de ochtend volle zon. Dat scheelt enorm!
Ze hebben allemaal badjes en een douche gehad.

Hier gaat alles goed. Mijn 2 koppels hebben samen 10 kleintjes en die hebben het natuurlijk ook warm, maar de broedblokken staan helemaal open en ik heb er minder bodembedekking heen zodat ze niet over het randje kunnen klauteren.
De kleintjes maken dankbaar gebruik van de extra frisse lucht :+:

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:07

Oh wat aandoenlijk <3

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 00:08

Ze heeft niks van nestmateriaal in de kooi, ze legt ze gewoon op de grond.
Ze heeft haar hele leven al hetzelfde eten, is nu 5,5 jaar.
Ze woont sinds 3/4 jaar bij haar papa in de kooi, zullen wel niet weten dat ze familie zijn |o

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:29

Hihi wat schattig Cayenne, kiekeboe <3

Ze krijgen hier idd ook vers water en een badje. Gisteren hadden ze het gelukkig minder warm :) Wel had 1 van de Bourkes toch slaag gehad van de grasparkieten, hij had een klein wondje op zijn kop :(:) De opa van de vriendin waarvan ik de Bourkes heb was zo stellig dat het echt wel zou gaan omdat hij nog nooit problemen heeft gehad en dat ik ze gewoon bij de grasparkieten moest zetten, maar ik heb de vluchten nu dus toch maar weer gesplitst. Zodra ze herstelt zijn probeer ik het nog 1 keer en anders gaan ze toch echt terug, helaas.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 15:22

Verbaast me niks dat die kleine donders de brave bourkes op zijn donder gegeven hebben.

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 15:37

Ja, grasparkieten zijn lelijke rotzakken hoor tegen andere soorten maar soms ook onderling. Ik zou ze niet meer bij elkaar doen eigenlijk...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 15:50

Het is idd vaker uitzondering dan regel dat grasparkieten met andere soorten samen gaan.
Ik zou ze ook niet meer bij elkaar doen.
Je moet grasjes eigenlijk zien als de chihuahua's van de vogelwereld: Kleine vogels met het ego van een pitbull :+

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:26

Goed omschreven !

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:29

Jullie bevestigen m'n gevoel wel, helaas. Ik heb nu nog wel de mogelijkheid om ze uit elkaar te houden, maar na mijn verhuizing niet meer want mijn vriend wil echt maar 1 volière. Binnenkort maar even langs opa om te overleggen of hij ze terug wil of dat ik een nieuw huisje voor ze zoek. Als ik ze weer bij elkaar zet voelt het echt als wachten tot het fout gaat en dat vind ik niet fair richting de vogels.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:36

Ik weet niet waar je vandaan komt.. anders zijn ze hier ook wel welkom hoor :)

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:28

Da's lief, mocht de conclusie zijn dat hij wil dat ik er een nieuw huisje voor zoek laat ik het je weten Kimley, al ben ik niet bang dat het lastig is om een nieuw huisje te vinden voor ze :) De vogels wonen in Heesch (bij Oss).

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:46

Oh ja dat is wel een heel eind weg.. ik kom uit Friesland :') anders hadden wij nog wel een volière over waar ze bij zouden kunnen..