Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:45

Kimley schreef:
Eerste zebravinkje uitgevlogen :D

[ [url=m/deeBO2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh wat schattig!!!
Be even niet meer zo aktief geweest
Mijn 2e nestje is ook al uitgevlogen

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 15:07

En ook de bourke pop is overleden :(

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:59

He oliebol wat zuur Kimley :( En nog steeds geen idee van de oorzaak?

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:05

Aw, wat zonde Kimley!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:20

Wat zonde zeg! Zo 2 vogels snel achter elkaar kan bijna geen toeval zijn :n
Mochten er nog meer overlijden zou ik echt sectie overwegen!

Bourkes schijnen volgens mij ook geen heel sterke vogels te zijn qua gezondheid.

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:38

Nee klopt. alle neophemas (nu horen bourkes daar tegenwoordig niet meer onder) zijn heel zwak. Maargoed meerdere artsen hebben niks kunnen vinden. Het is heel jammer maar de pop was natuurlijk al maanden ziek. Andere vogels zijn allemaal oke, dus daar maak ik me geen zorgen om :)

Zo jammer, mijn verjaardags kadootje..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:40

Kun je geen contact opnemen met de kweker? Misschien heeft hij of zij nog een oplossing?
Ja, een vriendin van mij heeft ook Bourkes en zij loopt ook geregeld bij de vogelarts met ze vanwege hun gezondheid. En dat had ze ook al met haar vorige Bourkes helaas.
Het kweken gaat bij haar ook heel lastig geloof ik. Veel onbevruchte eitjes of ze broeden niet goed.

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:33

Zou niet weten wat de kweker eraan zou moeten doen. Het is gewoon pech hebben vrees ik. Ze komen hier ook niet weer :) zonde! Prachtige vogels..
Turqoisines hetzelfde verhaal..

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:34

:(:) Kan me voorstellen dat je er wel even klaar mee bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:06

Princess of Wales schijnen ook kapot gekweekt te zijn. Heel zonde!

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:38

Wel goed nieuws..
Het koppel zwart wangen hebben 2 jongen :D

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:47

Jonge rose collis uit het blok gedaan..
Ouders besloten weer te wipwappen en eieren te leggen :=

Dus even fotootjes gemaakt :D
Zijn alle 3 dezelfde kleur, 1 is iets jonger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:26

Hier gaat alles nog steeds goed, en heb niet eens een nieuwe vogel!

naja

Heb een logee! een grijs-roodstaart man die zou bijten en niet van vrouwen houd. Hij is van een vriendin van stal, ze mag hem zelf niet echt aanraken, maar vind het wel gezellig bij haar. Dat arme dier is super verliefd op me. Als ik hem aanraak smelt hij gewoon weg, super emm... gewillig. Heb het nog niet zo erg meegemaakt met mij eigen vogels.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:58

Oke geen nieuwe vogel maar toch wel een nieuwe huisgenoot? Eentje met een slangevelletje.

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:25

@Benfan, Vogels kiezen wat dat betreft toch echt wel hun mens uit.
@Kimley, Wat een schatjes!

Hier gaat het ook nog steeds goed met de vogeltjesfamilie. Ik heb afgelopen periode nog proberen te kweken met mijn grasparkieten, maar die hebben er volgens mij helemaal geen zin in
Waarschijnlijk toch onvoldoende match?

Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:44

Kimley; wat een knapperds! Zijn de ouders nog fit genoeg voor een 2e ronde?
Benfan; gezellig! Ik dacht alleen dat dat super hormonale gedrag richting mens niet echt iets was wat je wil aanmoedigen door te aaien etc?
Stitchlover; Wat een leuke groep vogels! Ik heb nu ook een koppel apart zitten om te broeden en dat duurde echt wel een goede 3 weken voordat ze begonnen. Je hebt wel een geschikt broedblok en voeding?

Mijn parkieten vinden het iets te gezellig in het broedblok, die zitten vrijwel constant binnen behalve om te eten. Ze hadden 4 jongen en ik kwam er gisteren achter dat het kleinste jong niet meer leefde, geplet door de ouders denk ik, want verder zag het er normaal uit en had het een gevuld kropje -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:50

Kimley <3 Was dit ronde 2? Ze zijn heel knap zeg!

Benfan: Oeh, dat gaat moeilijk worden om daar straks weer afscheid van te nemen!
Stitch: Is het ook echt een koppel en weet je zeker dat het man/vrouw is? Misschien niet broeds genoeg of nog niet oud genoeg?

Vanillia: Wat rot zeg! :\ Dat heb ik ook weleens meegemaakt! Meestal bij onervaren ouders, maar ik heb ook weleens ouders gehad die continu plat op de jongen gingen liggen en die werden ook steeds verdrukt. Zo frustrerend, want met de jongen was verder niets mis!

Hier is één van mijn volwassen valken afgelopen week overleden ;( Op de camerabeelden is te zien dat hij een soort beroerte/hersenbloeding/hartaanval kreeg waardoor hij van zijn schommeltje af viel en binnen een paar minuten was overleden.
Een uurtje tevoren had ik iedereen nog gecontroleerd en was er niets aan de hand :\ Zo snel kan het dus afgelopen zijn pffff.
Ik had hem al bijna 8 jaar, dus daar ben ik nog steeds goed ziek van. Het was zo'n leuk ventje..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-08-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:50

Vanillia schreef:
Kimley; wat een knapperds! Zijn de ouders nog fit genoeg voor een 2e ronde?
Benfan; gezellig! Ik dacht alleen dat dat super hormonale gedrag richting mens niet echt iets was wat je wil aanmoedigen door te aaien etc?
Stitchlover; Wat een leuke groep vogels! Ik heb nu ook een koppel apart zitten om te broeden en dat duurde echt wel een goede 3 weken voordat ze begonnen. Je hebt wel een geschikt broedblok en voeding?

Mijn parkieten vinden het iets te gezellig in het broedblok, die zitten vrijwel constant binnen behalve om te eten. Ze hadden 4 jongen en ik kwam er gisteren achter dat het kleinste jong niet meer leefde, geplet door de ouders denk ik, want verder zag het er normaal uit en had het een gevuld kropje -O-


Wat sneu van het kleintje wat het niet gehaald heeft :knuffel:
Ik had ze apart in een kooi met water, voer, trosgierst, grit en inderdaad een geschikt blok. Voor een dikke week, maar er gebeurde niks. Misschien dan toch langer moeten wachten? Mijn vriend vond het niet zo leuk dat ze zo lang in de kooi moesten. Onze vogels zitten altijd los in een kamer, daarom vond hij het zielig :')
Eivoer heb ik ook trouwens, maar daar kijken ze totaal niet naar om, maakt niet uit wanneer ik het geef...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:52

Oh, maar een dikke week is echt niets hoor! Bij mijn valken duurt het vaak wel een week of 2 tot het eerste eitje komt!
Kun je de kooi niet gewoon overdag open laten zodat ze naar binnen en buiten kunnen en ook het broedblok kunnen bereiken?

Qua eivoer zou ik echt BravoMix van Geldof proberen. Dat is tot nu toe bij bijna iedereen een hit wanneer zij vogels hebben die geen eivoer willen eten.
En nee, ik heb er geen aandelen in :+ Maar iedereen die ik ken en problemen hadden met vogels die geen eivoer aten, vinden het een uitkomst!

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:57

Cayenne schreef:
Oh, maar een dikke week is echt niets hoor! Bij mijn valken duurt het vaak wel een week of 2 tot het eerste eitje komt!
Kun je de kooi niet gewoon overdag open laten zodat ze naar binnen en buiten kunnen en ook het broedblok kunnen bereiken?

Qua eivoer zou ik echt BravoMix van Geldof proberen. Dat is tot nu toe bij bijna iedereen een hit wanneer zij vogels hebben die geen eivoer willen eten.
En nee, ik heb er geen aandelen in :+ Maar iedereen die ik ken en problemen hadden met vogels die geen eivoer aten, vinden het een uitkomst!


Bedankt voor de tips Cayenne! Ik heb de kooi nu inderdaad gewoon laten staan met het blok er in. Ik zal eens naar dat eivoer gaan kijken dan, wellicht dat dat nog iets uithaalt :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:07

Sowieso is het altijd fijn wanneer ze eivoer kunnen eten, mochten ze jongen krijgen!
Dat is ook het belangrijkste wat ze de babies voeren, dus ik moedig het altijd aan!

En geen grapje: Bij een vriendin van mij hielp het om youtube filmpjes van parende grasparkieten voor ze af te spelen _O-
Door de geluidjes raakten haar vogels ook in de stemming en na 3 jaar kregen ze toen eindelijk kleintjes :D

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:16

Cayenne schreef:
Sowieso is het altijd fijn wanneer ze eivoer kunnen eten, mochten ze jongen krijgen!
Dat is ook het belangrijkste wat ze de babies voeren, dus ik moedig het altijd aan!

En geen grapje: Bij een vriendin van mij hielp het om youtube filmpjes van parende grasparkieten voor ze af te spelen _O-
Door de geluidjes raakten haar vogels ook in de stemming en na 3 jaar kregen ze toen eindelijk kleintjes :D


Ik ga stuk :')
Maar als het voor panda's werkt, waarom dan niet voor vogels
Ik ga misschien morgen eens langs naar die winkel in Waalwijk dan, dat is vanuit hier redelijk goed te doen. Volgens mij is dat sowieso een leuke zaak om eens rond te snuffelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:23

Ja idd! Als het werkt, waarom niet? _O-
De winkel in Waalwijk is idd leuk! Ze hebben weinig vogelspeelgoed, maar wel veel supplementen, voeding etc! En ze hebben ook een afdeling voor overige huisdieren.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:25

Bravomix van Geldof heb ik ook na een tip van Cayenne, eten ze graag! De zebravinken gaan daar ook heel goed op :=
Ik heb het koppel overigens wel in een aparte kooi zitten voor het broeden, niet bij de rest. Ben veel te bang dat ze gaan knokken en kan me voorstellen dat apart zetten ook wat meer rust geeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:26

Zijn zebravinken naar soortgenoten agressief? Ze zien er altijd zo klein en onschuldig uit :')