Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:55

Ik heb een tam valkje gezien op marktplaats. Ik heb wat vragen gesteld met het geslacht, hoe oud die is en of hij ooit samen heeft gezeten.
Het is er namelijk wel maar 1.
Nog even afwachten of hij er nog is en of ik mag komen kijken natuurlijk. Maar zit wel te verzinnen hoe ik dat dan moet gaan doen mocht ik hem/haar overnemen. Een jong valk parkietje erbij misschien. Maar ik zit er niet op te wachten als het niet goed gaat om 2 kooien te hebben staan := en dan moet ik er voor 2 nog een vriendje zoeken en als dat ook niet klikt heb je een oneindige cirkel en een huis vol haha. (Tijdelijk 2 kooien voor te wennen kan natuurlijk wel).

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:26

Het een mannetje van vorig jaar juni en heeft altijd alleen gezeten. Maakt het uit wat makkelijker te koppelen is qua geslacht? Ik mag woensdag langskomen.

Castilja

Berichten: 2510
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:31

Ik heb wel eens gelezen dat 2 mannen samen een minder goed idee is. Mannetje vrouwtje kan, maar wel risico op baby's en de vraag is of je dat wil. Ik heb twee vrouwelijke kakariki's bij elkaar en heb ook een valkje opgevangen; gaat prima! Hoop dat het een goede match is voor je :) :)

Na de brand hebben de vogels tijdelijk ergens anders gelogeerd en ik heb ze sinds vanmorgen eindelijk weer terug. Na 1,5 maand mocht ik mijn huis weer in. Het gaat goed met ze; wel is 1 echt heeeeelemaal kaal rondom de kop en nek. Ik neem haar even mee naar een vogelarts volgende week, ze oogt verder helemaal fit maar ze ziet er echt niet uit. Denk toch stress door de verhuizing? Oppas vertelde ook dat ze maar eitjes bleef leggen, misschien heeft ze gewoon enorm veel energie verbruikt. Hopen dat die veertjes weer snel terug komen hahaha dat kale kippenkoppie gaat nergens over :')

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:07

Valken zijn echt hele sociale vogels. Ik heb hier twee mannen en een pop in de kooi en dat gaat gewoon goed.
Een van de mannen is een opvangertje die ook vier jaar alleen zat voor hij bij mij kwam. Die heb ik buiten de kooi aan de rest laten wennen en binnen een dag was het eigenlijk al goed en normaal.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:27

Oke, dan ben ik daar niet zo bang voor :)

Had jullie graag woensdag mijn nieuwe vogel willen showen. Alleen de advertentie was ineens verwijderd dus ik stuur een bericht en hij is ineens al verkocht. Ik vind het een beetje aso, woensdag was ook de optie die ze zelf gaf zelf had ik ook eerder gekund. Had me er helemaal al op verheugd :(

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:01

Oh wat jammer nou !

Castilja

Berichten: 2510
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:05

Nah dat is slordig zeg, kan me helemaal voorstellen hoe teleurstellend het moet voelen als je je verheugt op een beestje en het dan niet door gaat :( Mag je die vrouw best laten weten!

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:12

Wat een kakstreek zeg. Het is dat het tever is. Anders had ik er 2 voor je gehad

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:23

Nou wat een rotstreek zeg -O-

Ik had op marktplaats een vogelbad met kraantje gescoord **\O/**


Afbeelding

Afbeelding


Gaat het kraantje vanmiddag kapot :(
Gelijk maar een nieuwe bij bol besteld, komt morgen al binnen *\o/*

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:03

Ja echt jammer
Lief Benfan!

Oh wat grappig ik wist niet dat dat bestond zo’n bad/douche :))

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:03

Afbeelding
Tja.. een vriendin van mij zou cavia's overnemen van 'bikers for animals' in Groningen. Nu bleken ze ook een Amazone te hebben die thuis zat bij en van hun. Vrouwlief is alleen ziek en moet rust hebben, en daar voldeed deze lieve schat helaas niet aan. Gezien hij graag het lied van zijn soort zingt.. hij gilde de boel soms bij elkaar.

DUS! niet alleen 5 cavia's voor een vriendin. Maar ook een amazone papegaai voor mij erbij. Naam is Jackson Pollock! naar de bekende schilder. J.P is niet helemaal tam, nog wat angstig. Maar neemt nu wel dingentjes aan die ik aanrijk. Stukjes stokjes, walnoot.. en de net opgezette klimtuin op zijn eigen kooi! Super leuk dier! heb nog geen gegil meegemaakt.. maar dat komt VAST nog wel.

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 16:05

Nou, valkje vindt de kraan reuzeleuk zo te zien !

Mooie vogel Benfan. Hoe groot is de groep nu? Heb je ergens een limiet van max aantal ook?

Ik zou zo graag straks nestblokken hangen bij mijn parkieten maar ik word al nerveus wat ik moet met de beebs. Ik zou ze dan graag naar een goed huisje zien gaan. Maar wat als dat niet lukt? Ik kan toch maar moeilijk de kids bij de ouders laten?

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:30

Ik heb er nog steeds 16. zo af en toe gaat er eentje naar een ander adres. Al staat het wel aardig stil op het moment. Teveel vogels die ik zie als 'die van mij' :P

heb nu wel de pyrrhura's in een kooi! dat scheelt weer. Had er vorig jaar 2 gekregen van iemand met een gigant van een strong kooi (niet de allergrootste, maar voor 2 pyrrhura's.. damn!) en dat was een beetje 'zonde' dat daar maar 2 van die ukkies in woonde. Nu eindelijk is het gelukt ze bij elkaar te plaatsen! Kooi even mooi herindelen (want ik heb een goed excuus)!

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:54

Oh, ik dacht dat het er meer waren, al is 16 voor binnen in huis uiteraard ook al wel aardig wat!

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:05

Lukasje schreef:
Oh, ik dacht dat het er meer waren, al is 16 voor binnen in huis uiteraard ook al wel aardig wat!


heb 'veel' kleinere soorten.. dat scheelt wel. heb... (ff tellen) 8 kooien op het moment. Jammer genoeg heb ik een halsbandparkiet en een bonteboer die niet bij andere vogels willen. Hopelijk lukt het om Gerrit en J.P te kopellen als vrienden. Dat zou fantastich zijn, maar geen probleem als het niet lukt. Altijd 'beter' als ze een andere vogel hebben om mee samen te zijn.

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:47

Dat laatste sowieso maar soms lukt het echt niet. In elk geval hebben ze wel andere vogels rondom.

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:35

J.P, over de 3 jaar voordat hij hier kwam is alleen van de afgelopen 3 maanden wat bekend. Gevonden in December op straat. Bang, mager, en erg onzeker. De vorige verzorger durfde dan ook niet zijn hand in de kooi te stoppen om hem eruit te halen. Dus met wat kunst en vliegwerk hem erin gekregen. Wou de eerste dag niks van mij weten. Dat mag, is ook maar de eerste dag! En hij was net verhuist. Maar vandaag? Mijn hemel wat is hij zijn best aan het doen! Hij klom steeds naar mij toe, zachtjes roepen, bedelen met de vleugels. We hebben samen een appeltje gegeten! Ik dacht dat dat al een paar grote stappen waren. Maar net? bedelen met zijn pootje, mijn zachtjes aanraken met de snavel en aantikken met zijn voet. Toch maar weer weg, dan weer terug, weer pootje en snavel. Soms even boos! Dan even wat feller met de snavel, maar nog steeds zacht en voorzichtig. En net! stond hij even op mijn hand.. om daarna snel de speelboom weer in te klimmen.

Er is een wil! We hebben een weg! Dit gaat echt helemaal goed komen. Waarom niemand dit dier mist is mij een RAADSEL!

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:59

Oh dat klinkt al goed! Dat gaat de goede richting uit!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:05

Een vakje van 8-9 weken uit de volière zou die goed tam worden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:08

Ja hoor, dat kan heel goed.
Jonger moeten ze ook niet zijn wanneer ze bij hun ouders vandaan gaan.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:14

Oké bedankt! Maakt het ook niet uit dat ze uit en volière komen voor tam maken? (Bij volière denk ik aan heel veel vogels bij elkaar haha). Je ziet ze ook wel eens waarbij de kweker ze al wel handtam heeft gemaakt voor ze weg mogen of dat de ouders tam zijn en daardoor de kleintjes ook al tammer, maar dat is bij deze dus niet zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:07

Nee hoor, uiteindelijk moet je er sowieso altijd liefde, tijd en geduld in steken.
Bij vogels die met de hand zijn groot gebracht (door medische redenen) gaat het vaak wel iets makkelijker, maar dan is de kans weer groter op gedragsproblemen.
Maar uiteindelijk moet je er zelf ook altijd wat moeite in steken. Veel tegen ze praten en er voor zorgen dat ze met je vertrouwd raken. Dan komt het goed :j

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:11

Bedankt, ik ga ervoor *\o/* en tzt een leuk vriendje voor deze, als ik er weer een tegenkom!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:22

Dat komt vast wel goed! :j
En het kweekseizoen gaat ook snel beginnen, dus dan zijn er nog meer jonge valken te koop!
Tip: Ga dan wel voor een soortgenootje! Dat is het fijnste voor ze :D

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:30

<3 m’n nieuwe vriendinnetje.
De kweker zegt dat het een vrouwtje is, ivm de kleur.
Nu het lastigste… een naam haha.
Ik kan al wel met mijn hand in de kooi bij haar in de buurt. Of dat is omdat ze dat gewoon goed vind, of omdat ze moe is van de reis/stress weet ik niet, morgen maar eens proberen. Kan ze nu lekker tot rust komen.


Afbeelding