[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:12

Wat.... Hoe dan :?
Wat moeten zulke lui uberhaupt met een dier? Neem een stenen beeldje ofzo, als je er zo graag naar wil kijken. Echt onbegrijpelijk :n

k zag vd week ook nog een berichtje voorbij komen op facebook van een gevonden "tamme" vogel zonder chip, cites of schoenen.
Zo zonde :(

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 00:24

Als je de termen al niet eens weet moet je er echt niet aan beginnen inderdaad. |o

Nieuwe vogel heeft vandaag de eerste sprong naar de handschoen gemaakt. :j

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:38

Yeey goedzo! *\o/*
Heb je al een naam gekozen voor dr?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 11:04

Nee nog steeds niet. Eerst het gedrag even afwachten.
Officieel krijgen jachtvogels pas een naam als ze hun eerste prooi geslagen hebben O:)

zijn er gister toevallig nog mensen naar Dutch Comic Con geweest?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 18:53

Ik heb een nieuw topic erbij :+
Zie onderschrift :o

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:02

_Dracarys schreef:
Nee nog steeds niet. Eerst het gedrag even afwachten.
Officieel krijgen jachtvogels pas een naam als ze hun eerste prooi geslagen hebben O:)

zijn er gister toevallig nog mensen naar Dutch Comic Con geweest?


Schuldig voor DCC :+

Wat gaaf dat de eerste sprong met je nieuwe vogel algemaakt is! begint ze je al een klein beetje te vertrouwen of nog niet?

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:00

Superleuk TS, ik vind je valkparkietjes ook zo schattig. En ik ben niet geweest! Hoorde er wel over maar moest helaas werken.
Hoe is het met je nieuwe aanwinst idd? Meer op haar gemak ondertussen? Of gaat daar altijd heel veel tijd in zitten voordat ze echt ontspannen in je buurt?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 22:42

Was je verkleed savieralover?

Met de nieuwe gaat het wel goed, zolang ik zit ben ik helemaal niet eng.
Maar de rest is wel spannend.
Vandaaf 3 meter naar de hand gevlogen. Maar als ze dan geland is vraagt ze zich af waarom ze dat eigenlijk gedaan heeft :+

Afbeelding

Je ziet hier aan de staart dat ze nog wat gespannen is

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 19-11-17 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:43

haha geweldig. zie der al zitten met een verbaasd hoofd _O-

en was inderdaad verkleed! Was als Seven van Mystic Messenger en een vriendin van mij als Yoosung van dezelfde game :)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 22:44

savieralover schreef:
haha geweldig. zie der al zitten met een verbaasd hoofd _O-

en was inderdaad verkleed! Was als Seven van Mystic Messenger en een vriendin van mij als Yoosung van dezelfde game :)


Nice! Wij waren als Piramidhead en Nurse uit Silent Hill :D

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:57

_Dracarys schreef:
savieralover schreef:
haha geweldig. zie der al zitten met een verbaasd hoofd _O-

en was inderdaad verkleed! Was als Seven van Mystic Messenger en een vriendin van mij als Yoosung van dezelfde game :)


Nice! Wij waren als Piramidhead en Nurse uit Silent Hill :D

Gaaf! heb jullie niet zien lopen je zou toch denken dat je dat niet moet kunnen missen -O-

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 23:57

Dat Klopt :')

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:52

Aaach die snoet hihi

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:16

Hihi die eerste foto
"WAIT WHY DID I DO THIS!" _O-
Ik had voor dit topic echt niet door hoeveel gezichtsuitdrukking zo'n vogel daadwerkelijk heeft, echt geweldig!

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:14

Laurora schreef:
Hihi die eerste foto
"WAIT WHY DID I DO THIS!" _O-
Ik had voor dit topic echt niet door hoeveel gezichtsuitdrukking zo'n vogel daadwerkelijk heeft, echt geweldig!


ja echt he. In eerste instantie denk je een vogel kijkt gewoon standaard hetzelfde. maar nu, geniaal. Al die verschillende uitdrukkingen

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 02:14

Lieve Dracarys,

Wat heb ik een bewondering voor jou. Voor je toewijding aan je dieren, de passie voor het werk, het tomeloze geduld waarmee je vragen beantwoord, je enthousiasme als je schrijft en aan alles wat je met ons deelt. Je kan de liefde en emoties die je hebt voor de dieren en die je met hun deelt gewoon voelen.
Je bent niet alleen aan het voorlichten, je bent aan het verlichten. Jij mooi persoon, jij mens. Je voelt voor mij aan als warmte in de kou, als zacht kwetsbaar persoon in een wereld vol met ongevoelige kilte.
Na het doorlezen van het hele topic vielen meerdere uitspraken van jou mij op, hoe alles mis lijkt te lopen voor je soms, hoe het voelt alsof slechte dingen jou overkomen. Helaas gebeuren vervelende, slechte dingen bij goede mensen, ongeacht hoe goed en lief ze ook zijn. Het zijn echter die goede mensen zoals jij, die in de duisternis het licht werpen en die ster zijn in de donkere nacht die de wereld het mooist maken.
Heel veel sterkte met het verlies van je geweldige vogel Sansa en je nog steeds zieke Oehoe (hoe is het ondertussen met hem?). Bedankt voor het delen van je ervaring en mooie verhalen. Maar bovenal, bedankt voor het delen van de mooie persoon die je bent en hou het vast -hoe hard de orkaan ook raast, de storm zal uiteindelijk altijd gaan liggen.

Ik wens je al het beste

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 03:39

LuffB schreef:
Lieve Dracarys,

Wat heb ik een bewondering voor jou. Voor je toewijding aan je dieren, de passie voor het werk, het tomeloze geduld waarmee je vragen beantwoord, je enthousiasme als je schrijft en aan alles wat je met ons deelt. Je kan de liefde en emoties die je hebt voor de dieren en die je met hun deelt gewoon voelen.
Je bent niet alleen aan het voorlichten, je bent aan het verlichten. Jij mooi persoon, jij mens. Je voelt voor mij aan als warmte in de kou, als zacht kwetsbaar persoon in een wereld vol met ongevoelige kilte.
Na het doorlezen van het hele topic vielen meerdere uitspraken van jou mij op, hoe alles mis lijkt te lopen voor je soms, hoe het voelt alsof slechte dingen jou overkomen. Helaas gebeuren vervelende, slechte dingen bij goede mensen, ongeacht hoe goed en lief ze ook zijn. Het zijn echter die goede mensen zoals jij, die in de duisternis het licht werpen en die ster zijn in de donkere nacht die de wereld het mooist maken.
Heel veel sterkte met het verlies van je geweldige vogel Sansa en je nog steeds zieke Oehoe (hoe is het ondertussen met hem?). Bedankt voor het delen van je ervaring en mooie verhalen. Maar bovenal, bedankt voor het delen van de mooie persoon die je bent en hou het vast -hoe hard de orkaan ook raast, de storm zal uiteindelijk altijd gaan liggen.

Ik wens je al het beste


Wow, kippenvel hier. Wat heb je dat prachtig omschreven! _/-\o_

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:38

Wauw echt ja,mooi geschreven!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 10:55

LuffB schreef:
Lieve Dracarys,

Wat heb ik een bewondering voor jou. Voor je toewijding aan je dieren, de passie voor het werk, het tomeloze geduld waarmee je vragen beantwoord, je enthousiasme als je schrijft en aan alles wat je met ons deelt. Je kan de liefde en emoties die je hebt voor de dieren en die je met hun deelt gewoon voelen.
Je bent niet alleen aan het voorlichten, je bent aan het verlichten. Jij mooi persoon, jij mens. Je voelt voor mij aan als warmte in de kou, als zacht kwetsbaar persoon in een wereld vol met ongevoelige kilte.
Na het doorlezen van het hele topic vielen meerdere uitspraken van jou mij op, hoe alles mis lijkt te lopen voor je soms, hoe het voelt alsof slechte dingen jou overkomen. Helaas gebeuren vervelende, slechte dingen bij goede mensen, ongeacht hoe goed en lief ze ook zijn. Het zijn echter die goede mensen zoals jij, die in de duisternis het licht werpen en die ster zijn in de donkere nacht die de wereld het mooist maken.
Heel veel sterkte met het verlies van je geweldige vogel Sansa en je nog steeds zieke Oehoe (hoe is het ondertussen met hem?). Bedankt voor het delen van je ervaring en mooie verhalen. Maar bovenal, bedankt voor het delen van de mooie persoon die je bent en hou het vast -hoe hard de orkaan ook raast, de storm zal uiteindelijk altijd gaan liggen.

Ik wens je al het beste


Wauw bedankt!
Wat ontzettend lief en hartverwarmend <3
Ik wist echt niet dat dit topic zoveel los maakt bij mensen :o
Ontzettend mooi geschreven, kippenvel!!

Edit: ik vergeet helemaal antwoord te geven op de vraag over mn oehoe.
Hij heeft nu bijna 14 dagen preventief medicatie gekregen tegen de aspergillose. Ookal zag ie tijdens de endoscopie schoon van binnen. Je zag veel littekenweefsel en ingekapselde aspergillose.
Helaas heeft hij blijvende longschade overgehouden waardoor hij niet meer geschikt is om mee te vliegen. Ben er nog over aan het nadenken wat ik zal doen. Hij toont gewoon tevreden en gelukkig, oehoet savonds en snachts en als ie mij hoort. Is actief in z'n voliere.. maar vliegen kost hem toch teveel inspanning voor de weinige longinhoud wat hij nog heeft. Vind het dan niet eerlijk tegenover hem om dan zoveel te vragen wbt het vliegen. Is een beetje te vergelijken denk ik om iemand met bronchitis te vragen om een rondje hard te lopen

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:20

Stille volger hier, ik geniet iedere keer weer van je uitgebreide uitleg (en de zoekplaatjes :+ ) en leer er ook weer heel wat door bij!

Wat zijn de opties mbt je Oehoe? Wil je hem dan wel houden? Of eventueel een ander huisje voor hem zoeken waar hij niet "aan het werk" hoeft?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 11:41

Roadracer schreef:
Stille volger hier, ik geniet iedere keer weer van je uitgebreide uitleg (en de zoekplaatjes :+ ) en leer er ook weer heel wat door bij!

Wat zijn de opties mbt je Oehoe? Wil je hem dan wel houden? Of eventueel een ander huisje voor hem zoeken waar hij niet "aan het werk" hoeft?


Ik ben niet zo van het wegdoen van dieren..
Daarnaast heb ik m vanaf dag 2 met de hand grootgebracht dus ben wel aardig aan hem gehecht, al vind ik wel dat menselijke emoties niet in de weg moeten komen te staan voor het welzijn van een dier. Dus mocht ie ergens anders beter tot z'n recht komen gun ik hem die kans. Al blijft ie wel in mijn bezit, dus de papieren blijven hier en ik blijf verantwoordelijk. Enkel de vogel verhuist dan. :) (ivm doorverkoop gezien hij gratis weggaat dan)

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:06

Nieuwsgierige meelezer heeft een vraag :D
Wat betreft je Oehoe, wat zou dan voor hem het perfecte adres zijn? Qua huisvesting en eventuele beweging e.d.?

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:08

Kinke schreef:
Nieuwsgierige meelezer heeft een vraag :D
Wat betreft je Oehoe, wat zou dan voor hem het perfecte adres zijn? Qua huisvesting en eventuele beweging e.d.?

Zelfde vraag hier. Zou bijvoorbeeld een dierentuin een optie kunnen zijn wat jou betreft? Of een educatieve instelling?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:32

Aangezien de oehoe drager is van een zeer vervelende longziekte, vermoed ik dat een dierentuin hem zeker niet wil hebben en de vraag is of hij ergens naar toe zou moeten waar andere roofvogels zijn. Kan best dat alleen en dus in isolatie betere optie is, komt bovenop dat dit soort dingen bij stress (verhuizing) mogelijk weer de kop op steken. Lastige situatie dus.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 13:48

Hij is helemaal gezond, enkel nu een verminderde longfunctie. Hij heeft al die tijd toen hij ziek was gewoon tussen mn andere vogels gezeten. En die zijn allemaal gewoon gezond gebleven. Je kon ze enkel niet bijvoorbeeld beide in 1 dichte kamer zetten.
Het komt ook gewoon door verminderde weerstand, "Natuurlijke selectie" (sterkste blijven leven). Het is gewoon een zwakke vogel door ik denk zelf inteelt.
Een ruime natuurlijke voliere met vliegopties zou een mogelijkheid zijn. Hij word hier nog gebruikt voor educatie maar dan gewoon vanaf de hand. Hij hoeft nu enkel mooi te zijn.
Hij is niet geschikt voor de kweek, gezien zijn gezondheid. Dan worden de kuikens wellicht ook weer zwak.