Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 137 [ 3407 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 137  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

 
Profiel   

Jammer dat een volgtopic over de vogels van TS zo ontaardt in een discussie over het houden van roofvogels. Kunnen jullie die discussie niet elders voeren?

TS heeft enorm veel kennis in huis en ook ervaring. Die deelt ze met mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in de valkerij van tegenwoordig. Zij heeft bijvoorbeeld ook al opgemerkt dat de vogels elkaars prooi kunnen zijn. Dan lijkt me het niet handig om de hokken open te laten staan?

Hoe dan ook, dat er mensen op tegen zijn dat kan. Je gedachten daarover ventileren is prima maar eenmaal gedaan, hou er dan over op en laat het topic weer waar het over gaat, daarover gaan. De vogels van TS en ze volgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 17:17 



 
Profiel   

@troi
Dat zo'n vogel het geen punt vind betekent nog niet dat de eigenaar geen verantwoordelijkheid heeft voor z'n dier. Ik laat de paardenwei ook niet open staan, ook niet als ik wel weet dat mijn paard wel weer terug zou komen.
Hetzelfde met die vogels. Zo'n beest zou op een onbewaakt moment maar het keffertje van de buren uit de tuin grissen, of tijdens een demonstratie even lekker in iemands ogen gaan lopen pikken terwijl baasje bezig is met de andere vogels. daar word het niet beter van lijkt me. Als het dier het gewend is, en verder niet beperkt word in het aantal uur dat ze in de natuur zouden vliegen zie ik echt geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 17:18 



 
Profiel   

Wat een hysterisch hypocriet gedoe...

Iedereen die het zo "sielug" vindt, wat doen jullie hier eigenlijk? Voegt nou niet echt iets toe aan een leuk, leerzaam topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 17:19 



 
Profiel   

Ohg wat vliegen ze graag.. Zit al 20 minuten te wachten en ze is lekker aan het rond koekeloeren :') Ze had al niet zoveel interesse in mij thuis, maargoed, toch even de vleugels strekken.. dacht ik :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 17:43 



 
Profiel   

Haha. Succes met wachten.

Ik zie je al helemaal staan, kom nou vogel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 17:49 



 
Profiel   

Pff, dat is nog erger dan eigenwijze Shetlanders :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 17:51 



 
Profiel   

Is er dan geen enkele manier om ze terug te krijgen behalve wachten? :P

Heel interessant en leerzaam topic dit, ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:00 



 
Profiel   

En je kunt er niet zo gemakkelijk bij... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:01 



 
Profiel   

Tessa_93 schreef
Ohg wat vliegen ze graag.. Zit al 20 minuten te wachten en ze is lekker aan het rond koekeloeren :') Ze had al niet zoveel interesse in mij thuis, maargoed, toch even de vleugels strekken.. dacht ik :+

[ [url=m/4OwSIT.jpg]Afbeelding[/url] ]



Kijk maar uit, straks word er geroepen dat ze zichzelf verwaarloosd omdat ze niet wil vliegen :')

Edit: sorry, het is dus een zij :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:01 



 
Profiel   

_O- _O- _O- _O-

Werd net gevraagd of ik mn kat kwijt was. Want ze hoorde een belletje :') Ja klopt mevrouw maar ze komt wel weer terug voor het donker is. Hoop ik _O-
Altijd humor dit soort momenten :+

Idd het enige wat je kan doen is wachten, paar maanden terug was ik naar huis gegaan en kwam terug toen het schemerig werd. Zat nog exact op hetzelfde dak met hetzelfde pootje omhoog, 5 uur lang :+

Wie heeft er zin om te klimmen? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:21 



 
Profiel   

Gebeurd het ook wel eens dat ze verder vliegen? Daar heb je soort gps voor toch ?

Gebeuren zulke situaties nou vaak, dat ze er de geen zin in hebben :')?

Lokken met eten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:24 



 
Profiel   

:D Succes met wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 18:26 



 
Profiel   

Leuke vogel! :D Veel succes met haar terug te krijgen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 19:06 



 
Profiel   

Ik wilde vroeger ook een uil :') Maar kauwtjes zijn mijn favoriete vogels.
Omdat het wilde dieren zijn heb ik nu maar andere aparte dieren (slangen) :P
Super gaaf joh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 19:16 



 
Profiel   

Geweldig dit! Wat een ontzettend interessant topic TS! Leuk om te volgen en meteen leuk om te zien hoe de vogel zelf de discussie over hoe lang ze zou 'moeten' vliegen de grond in boort... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 19:22 



 
Profiel   

Hou oud worden de verschillende soorten eigenlijk in gevangenschap? En in het wild?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 19:23 



 
Profiel   

Heb je dr al?
Is dit de nieuwe dame?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 19:40 



 
Profiel   

Daar sta je dan onder een boom op je vogel te wachten. :P Ik zou zeven kleuren stront schijten uit angst dat hij/zij niet weer terugkomt, maar als je elkaar kent zal dat natuurlijk minder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 20:30 



 
Profiel   

Verder vliegen zullen ze niet doen. Tenzij ze geschrokken zijn van iets. Waarom extra moeite doen als je er niks voor terug krijgt zegmaar :')

Nee dit is mn eerste harris, ze is 4 en kan 15/20 worden. Ze heeft wel eens zo'n bui. Had laatst ook dat ze aan het begin van de wandeling al op 1 pootje ging zitten in de boom. Soms hebben ze gewoon geen zin en dat accepteer ik dan maar. Ben toen maar zelf het rondje gaan lopen met de hond en toen ik het rondje gedaan had ging ze toch maar weer mee naar huis :D

Jazeker heb dr al. Ze was er wel klaar mee denk ik. Ik liep weg en toen kwam ze toch maar achter me aan :+

[ img ]


Zal morgen even de andere vragen beantwoorden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 21:01 



 
Profiel   

Ben je niet bang dat ze op andere mensen afkomt als ze haar zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 21:14 



 
Profiel   

De mensen hebben zeker verbaasd toe gekeken dat er geen kat eruit vloog maar een Harris? :')

Dit ben ik met Dany, de vogel van Tessa (Tessa_93) tijdje geleden. :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 21:15 



 
Profiel   

Ik wil het topic zeker niet verpesten en ben echt blij dat sommigen juist heel open antwoord geven. Ik ben het niet met alles eens maar, zoals ik al gezegd heb, ik zie een hoop openheid, kennis en toewijding en dat vind ik wel echt top. Ben ook overtuigd dat TS heel goed voor deze dieren zorgt. Juist doordat zij rustig blijft antwoorden, krijg ik er een beter beeld bij. Dat is niks sielugh of 'vegetariër :') ' maar gewoon leuk durven discussiëren. En verder respect hebben voor elkaars visie. Dat vind ik erg belangrijk.

Laatste over die fazanten: kan ik dat dan bvb ergens melden? Het zijn 100% tamme uitgezette dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 21:22 



 
Profiel   

Bij de NVWA :j
Je zou 144 ook kunnen vragen.
Misschien ook bij SJN.(stichting jachtopleiding Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 21:53 



 
Profiel   

Desty schreef
Ben je niet bang dat ze op andere mensen afkomt als ze haar zien?



Zelfde vraag! En hoe weet zij dat ze bij jou terug moet komen? Vanwege het vlees of krijgt ze commando's of hoe?

Wát een mooie dieren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 21:55 



 
Profiel   

Tessa_93 schreef
Bij de NVWA :j
Je zou 144 ook kunnen vragen.
Misschien ook bij SJN.(stichting jachtopleiding Nederland.

Is er in België iets gelijkaardig?

Dank je voor je antwoord!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 22:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 137 [ 3407 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 137  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen