Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 137 [ 3407 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 137  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

 
Profiel   

Wauw best heftig. Snap ook niet dat ze die hond er weer zo dichtbij laten in het 2e filmpje.

Zal een wilde vogel ook huisdieren pakken als hij ander wild tot zijn beschikking heb ? Of zie je dit alleen bij imprint vogels?

En zou je nog antwoord willen geven als de prooi niet dood is ?

Sorry ik vind het rete interessant en we vragen je de hemd van het lijf :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 20:26 



 
Profiel   

Met toestemming van TS plaats ik deze foto's. Ben er eerlijk in vind het doodzonde dat zo'n mooie vogel op een balkon zit te verpieteren. Maar weet ook niet of ie er voor de sier zit of er wat mee gedaan word. En de vogels van TS zitten nog lang zo slecht niet ;) (Plek waar het beest zit is bekend bij TS en ga ik niet plaatsen)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 21:18 



 
Profiel   

Dood zielig! Die vliegt zeker nooit ? Kan een of andere instantie hier niks aan doen ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 21:21 



 
Profiel   

Triest zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 21:31 



 
Profiel   

briitje schreef
Dood zielig! Die vliegt zeker nooit ? Kan een of andere instantie hier niks aan doen ???


Dat vroeg ik mij dus ook af. Want ik vind dit in en in triest

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 21:34 



 
Profiel   

Typisch weer de mens he... uit eigenbelang zo een pracht van een vogel zo houden. Vind het van de kweker ook een kwalijke zaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 21:43 



 

Tessa_93 schreef
Klopt dat zijn lange dagen voor mn buizerds, ze MOETEN geen 12 uur vliegen in de zomer. Het ligt eraan hoelang ik nodig ben op welke dagen.

Gelukkog doe ik de vogels niet alleen in de drukke periodes en is er iemand anders die mn andere vogels beweging geeft ;)

Daarnaast hoeven de andere vogels geen uur te vliegen... het ligt eraan hoelang ze wille.. Uilen steken na 10 minuten vaak al hun middelvinger op..

Lezen is zó lastig :')


Schrijven blijkbaar soms ook. ;)
Tessa_93 schreef
Mijn woestijnbuizerds werken op een werkdag gemiddeld 12 uur in de zomer, of 8 uur in de winter. Of tot hun krop vol is.


Ik las deze zin, en net zoals Sofy leek het voor mij alsof de buizerds inderdaad 12 uur lang zouden werken en vliegen. Ik ging er trouwens niet van uit dat ze gedwongen werden om te vliegen, want ik zou ook niet weten hoe je dat in vredesnaam zou moeten doen. Het zijn geen papieren vliegers waarbij je ze aan een touwtje mee kunt trekken. :D
Wel apart dat die buizerds dus echt een uitzondering zijn op de tegeltjeswijsheid dat roofvogels in het wild 22uur per dag op een tak zitten en ze dus helemaal niet zo vaak hoeven te vliegen en prima geschikt zijn voor het leven in een kooi. Geldt die uitzondering voor alle buizerds of alleen voor de soort die jij hebt?

Je mag toch hopen dat die uil op dat balkon elke dag vrij mag vliegen... :=
Jammer van dat gaas als afscheiding, maar als hij werkelijk elke dag mag vliegen dan heeft hij wel echt een topleven, zo hoog boven de grond en met zoveel uitzicht, beter dan verplicht leven op de grond. Natuurlijker kan haast niet voor een roofvogel. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 21:50 



 
Profiel   

Ach.. Wat zielig..

Ik vind uilen prachtige beesten, wij mogen al 3 jaar de jonkies van een ransuil verwelkomen! (Gewoon in het wild, proberen ze niet te pakken oid). Wel jammer dat dit soort dingen nog gebeuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 22:38 



 
Profiel   

Als je met de vogels gaat vliegen, hoe gaat dat dan in zijn werk? Ik stel me nu voor dat je eerst checkt dat ze niet te vol zitten (door te wegen?). Dan neem je de vogel mee naar de plek waar je wilt vliegen (maakt het nog uit of ze de omgeving kennen?), neemt ze op de hand, voert ze eventueel een klein beetje als herinnering dat jij eten hebt en laat ze dan los. Vogel vliegt naar de dichtstbijzijnde boom en gaat lekker zitten suffen, terwijl jij een stuk loopt. Dan roep je de vogel en komt hij hopelijk een hapje halen. En dat dan in herhaling, tot je je ronde hebt afgemaakt/de vogel besluit dat het wel genoeg is. Klopt dat een beetje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 06:47 



 
Profiel   

briitje: ik dacht dat ik dat al vermeld had,sorry, zoveel vragen :o
Als de prooi nog niet dood is zijn we verplicht het dier zsm uit z'n lijden te verlossen.

Sofy: helemaal correct! :j


Die uil op het balkon is inderdaad in en in triest. Helaas mag dit gewoon in Nederland. Er zijn zelfs mensen die houden en kerkuil permanent in huis als knuffel uil en soms zelfs oehoes op de bank als tamme hondjes.
Hoop dat daar snel iets aan gedaan word.
Ik word daar ook op aangekeken. Net als de "blokvalkeniers/knuffelvalkeniers" die hun vogel aangebonden hebben zitten als aai object wat nooit vliegt. Helaas worden dat soort mensen het meeste gevraagd want " dat is leuk"

Wilde uilen of roofvogels zullen geen hondjes pakken. Het gebeurd veel bij verkeerd imgeprinte roofvogels omdat ze nergens bang voor zijn en zichzelf niet als roofvogel zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 09:44 



 
Profiel   

Geeft niet. Daarom zeg ik ook we vragen je de gene van het lijf :+

Maargoed jullie hopen dan vast en zeker dat de prooi in 1 klap dood is :').

Echt te absurd voor woorden dat daar geen wet of instantie voor is om dit af te keuren. Arme arme dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 09:58 



 
Profiel   

Het is ook echt om te janken :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 10:32 



 
Profiel   

Zal het ook niet een groot deel onwetendheid zijn ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 10:51 



 
Profiel   

briitje schreef
Zal het ook niet een groot deel onwetendheid zijn ?


vaak wel.. maar als je logisch nadenkt kom je al een heel end..

Ik ben ook voor een verplichte opleiding voor je een dier aangeschaft + een wetgeving om dit soort ellende te voorkomen. Mede om deze redenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 11:30 



 
Profiel   

Erg leerzaam en bijzonder topic. Ook nooit geweten dat er echt gejaagd mag worden met vogels. Ik heb zogenaamde lange honden (windhondachtige) en daar worden volgens mij geen jacht ontheffingen voor gegeven. Niet dat ik het zou willen, baal al genoeg van de muizen die ze op de wei vangen en die eigenlijk voor ons wild koppeltje kerkuilen zijn die in de schuur nestelen.. Met zes jongen op dit moment :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 12:06 



 
Profiel   

Lange honden mogen niet inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 12:53 



 
Profiel   

Een stille volgen die dit topic geweldig vind komt ook even wat schrijven haha.
Maar die op dat balkon, als die gewoon zn verzorging en vliegtijd krijgt is er toch niet veel verschil met een volière of een balkon.
Die volière van tessa die ik net hier ergens zag is toch niet veel groter?
Dit is niet om iemand af te vallen ofzo hoor, gewoon een serieuze vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 12:57 



 
Profiel   

Tegenover mijn man zijn oma woont/woonde iemand met een kleine uil in zijn schuur/kelder (van een flat). Die zagen we vaak voor het raam zitten.
Nu al een tijdje niet gezien, dus misschien is de uil er niet meer of zijn de mensen verhuist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 13:06 



 
Profiel   

Stef_Alinde schreef
Een stille volgen die dit topic geweldig vind komt ook even wat schrijven haha.
Maar die op dat balkon, als die gewoon zn verzorging en vliegtijd krijgt is er toch niet veel verschil met een volière of een balkon.
Die volière van tessa die ik net hier ergens zag is toch niet veel groter?
Dit is niet om iemand af te vallen ofzo hoor, gewoon een serieuze vraag.

Dit was mijn idee idd ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 13:22 



 
Profiel   

Ik denk alleen niet dat dat zo is :(
Ik bedoel, ik heb een beetje dezelfde "droom" als Tessa en zou graag een Amerikaanse woestijnbuizerd aanschaffen zodra ik voldoende weet en geleerd heb, maar zolang wij 3 hoog wonen wordt dit hem echt niet.. Sommige dingen doe je gewoon niet en lijkt mij dat iemand die serieus is met de vogels, ze niet op het balkon neerzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 14:26 



 

Stef_Alinde schreef
Een stille volgen die dit topic geweldig vind komt ook even wat schrijven haha.
Maar die op dat balkon, als die gewoon zn verzorging en vliegtijd krijgt is er toch niet veel verschil met een volière of een balkon.
Die volière van tessa die ik net hier ergens zag is toch niet veel groter?
Dit is niet om iemand af te vallen ofzo hoor, gewoon een serieuze vraag.


Dat vroeg ik me ook af. Een uil die voldoende vliegtijd per dag krijgt en ook nog op een balkon mag wonen en dus een natuurlijk overzicht op de omgeving heeft is volgens mij stukken beter af dan een uil die in een hokje op de grond moet wonen met nauwelijks uitzicht?
Als ik de lengte van het raam op de balkonfoto inschat dan is het hok van deze balkonuil net zo groot als de volieres van de TS en groter dan de vaste hokken waar haar vogels in zitten, dus ik vraag me af waarom mensen die hokjes wel goed vinden en dit grotere hok met meer uitzicht zo dramatisch slecht?
Het enige 'slechte' wat ik zie is het gaas waarmee het is afgebakend; dat is slecht voor de vleugels.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-17 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 14:40 



 
Profiel   

briitje schreef
Zal het ook niet een groot deel onwetendheid zijn ?

Onwetendheid in combinatie met het niet zelf uit willen zoeken, denk ik. Ik zie dat met fretten ook veel. Zijn ook bijzondere diertjes (wel een stuk makkelijker te houden dan roofvogels :)) ) en ondanks dat er enooorm veel informatie over te vinden is, lijken veel mensen het ook wel makkelijk te vinden om de ogen te sluiten. Ik denk dat dat hierbij ook nog wel eens mee zou kunnen spelen.

Het is immers enorm 'cool' om een apart dier te hebben, maar als daar ook aparte levensbehoeften bij horen is dat al snel lastig. Van roofvogels heb ik geen verstand, maar bij fretten zie ik bijvoorbeeld dat mensen geen dode muizen/ratten/diamantduifjes willen voeren want dat is maar eng of vies. Maar dat is nu eenmaal hun dieet. Als je aan dit soort aparte levensbehoeften niet wil of kan voldoen, dan vind ik dat je zo'n dier niet in huis/tuin moet halen.

Ik ben echt superblij met dit topic TS. Je legt alles helder uit en gaat vragen niet uit de weg. Top +:)+ Enige puntje van commentaar is dat ik vind dat er erg weinig foto's van je vogels voorbij komen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 14:47 



 
Profiel   

Tessa_93 schreef
Lange honden mogen niet inderdaad :j

Ik heb ooit eens gelezen meen ik (ja, ik weet het, sterke referentie :+ ) dat jagen met uilen ook verboden is (was?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 14:58 



 
Profiel   

Uilen zijn ook wel vrij lui. Dus niet echt leuk om mee te jagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 15:09 



 
Profiel   

Maar is het nou zo raar gedacht om?er gewoon eens aan te bellen en te vragen hoe en wat. Wellicht heeft hij wel vrijheid, al vrees ik voor het etgste. Maargoed en wellicht kan jij je kennis delen. Misschien staan die mensen er juist voor open.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 16:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 137 [ 3407 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 137  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen