Hond wil niet luisteren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:18

Heb niet alles gelezen en wellicht is er al wat over gezegd... een hond leert niet door straf en zeker geen zware straffen. Gelukkig ben je weg bij die cursus als dat jou daar geleerd werd.
Ga je verdiepen in hoe een hond wèl leert. En stel haalbare doelen. Veel succes!

Nb: labradoodles zijn vrij drukke honden, maar als ze duidelijkheid hebben en voldaan zijn worden ze ook echt wel rustig. Door al het straffen weet ze waarschijnlijk niet waar ze aan toe is en dat kan zorgen voor hypergedrag.
Ook het zoveel mogelijk wandelen kan averechts werken. Ik ben absoluut een voorstander van wandelen en veel beweging, maar het moet wel passen bij (de leeftijd van) je hond. Een oververmoeide jonge hond kan ook hypergedrag gaan vertonen.

dierenfan
Berichten: 9662
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:35

DatBenIkNou schreef:
Machie schreef:
Je hebt een labradoedel en bent verbaast dat ie lomp en wild is? hahahahaa :+

Dat gaat alleen voor eerste kruisingen op hé, niet voor Australian labradoodles. En ja dit is idd een eerste kruising..vaak adhd'ers.



Hahahahahahahahz sorry maar leuk geschreven!!

Oftewel 2 energieke rassen doe je kruisen. 1 van de 2 rassen is naadt energiek ook nog lekker lomp maar na de eerste generatie kruisingen zijn het opeens gemakkelijke rustige probleemloze honden. Ging het ook maar zo met al die pitbull achtige kruisingen

Zijn de vaak grote vacht problemen van de labradoodles dankzij de dubbele labrador vacht en de krullende trim vacht van de poedel na de eerste generatie ook opeens verdwenen?

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:42

Maar tussen commando's geven en leider zijn zit een heel heel groot verschil. Maar daar zal je echt zelf achter moeten komen.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:47

Ook de "echte" australian labradoodles zijn vaak probleemhonden want ze hebben veel meer nodig dan dat mensen erin zien. Het zijn pittige honden waar je je handen vol aan hebt vaak. Nog los van de vacht inderdaad, die vrijwel altijd dramatisch is.

Wat je kan doen als ze bij het raam blaft is haar wegroepen. Dan roep je haar bij je en zeg je haar te liggen. Ze mag pas weer vrij als ze netjes ligt. Als ze niet komt ga je haar halen, zonder boos te worden, alleen meenemen en naast je laten liggen. Dan leert ze dat blaffen betekent dat ze niet meer op de uitkijk mag staan, jij haar gehoord hebt en het/haar aangestuurd hebt. Komt ze na een blaf zelf bij je liggen, dan is ze braaf en geef je haar even positieve aandacht.

Een leider zijn is meer dan commando's geven en voeren. Het is letterlijk Leiding geven. Oftewel, uitleggen aan je hond welk gedrag van hem verwacht wordt. Zoals ontspannen gaan liggen, of bij je komen als er mensen langs komen, of op je kleed gaan liggen als de deurbel gaat. En dat niet door middel van correcties wat ze NIET mag doen, maar door uit te leggen wat ze WEL mag doen.

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:54

Je hebt het over een puppy en je bent zelf een puberleeftijd. Ik schrik van alle correcties , nekvel pakken enz. Heb eigenlijk wel een beetje met je hond te doen. Schrik ook dat dan allemaal op cursus je zo geleerd wordt. Dan heb ik toch echt grote twijfels bij deze puppycursus. Is er geen cursus voor je te vinden waar je plezier maakt met je pup en spelenderwijs ook al dingen leert samen? Je pup lijkt me heel enthousiast en dat moet een pup ook zijn. Die kan nog niet uren in de mand liggen omdat dat moet en die blaft wel eens een keertje. Zoek positieve dingen op die ze altijd goed kan doen en beloon haar heel veel daarvoor. Geef je pup de kans om je een plezier te doen zodat het ook wat zelfvertrouwen krijgt en niet alleen maar straf en laat haar merken dat ze gewoon de allerliefste hond is die er is !

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:58

Ik heb inmiddels wat meer bijgelezen en ik word er niet vrolijker van. De hond loopt niet los en dat is omdat ze het basis commando "hier" niet kent. Ik geloof dan ook niet dat deze hond GG1 gelopen heeft, ook vanwege de oefeningen die ts beschrijft, deze hond heeft alleen een 1e cursus gedaan en die niet afgemaakt.
De hond loopt met een slipketting. Het is niet te geloven dat die dingen nog bestaan.
Jammer dat deze hond deze ellende al heeft moeten doorstaan. Maar je kunt het nog wel ombuigen. Niet door hier even drie vragen te stellen waar je een pasklaar antwoord op wilt, maar door zelf te gaan leren. Zoek een professionele school die met positieve training werkt, bijvoorbeeld een MG school, waar alle instructeurs een beroepsopleiding hebben gevolgd. Daar krijg jij theorie les over honden waarna je zelf je hond iets kunt leren.
Ik hoop dat je er echt voor gaat, het is zo zonde van je hond. Het is zoveel leuker om positief met je hond te werken en je zal verrast zijn hoe goed je hond dan gaat luisteren.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 23:05

Mizora schreef:
Ook de "echte" australian labradoodles zijn vaak probleemhonden want ze hebben veel meer nodig dan dat mensen erin zien. Het zijn pittige honden waar je je handen vol aan hebt vaak. Nog los van de vacht inderdaad, die vrijwel altijd dramatisch is.

Wat je kan doen als ze bij het raam blaft is haar wegroepen. Dan roep je haar bij je en zeg je haar te liggen. Ze mag pas weer vrij als ze netjes ligt. Als ze niet komt ga je haar halen, zonder boos te worden, alleen meenemen en naast je laten liggen. Dan leert ze dat blaffen betekent dat ze niet meer op de uitkijk mag staan, jij haar gehoord hebt en het/haar aangestuurd hebt. Komt ze na een blaf zelf bij je liggen, dan is ze braaf en geef je haar even positieve aandacht.

Een leider zijn is meer dan commando's geven en voeren. Het is letterlijk Leiding geven. Oftewel, uitleggen aan je hond welk gedrag van hem verwacht wordt. Zoals ontspannen gaan liggen, of bij je komen als er mensen langs komen, of op je kleed gaan liggen als de deurbel gaat. En dat niet door middel van correcties wat ze NIET mag doen, maar door uit te leggen wat ze WEL mag doen.

Ja dat ben ik dus. Alleen ik heb het dus altijd fout gedaan. Ik ga het nu proberen beter te doen. Ik zal wel updaten hier of het beter gaat :)
Nikass schreef:
Ik heb inmiddels wat meer bijgelezen en ik word er niet vrolijker van. De hond loopt niet los en dat is omdat ze het basis commando "hier" niet kent. Ik geloof dan ook niet dat deze hond GG1 gelopen heeft, ook vanwege de oefeningen die ts beschrijft, deze hond heeft alleen een 1e cursus gedaan en die niet afgemaakt.
De hond loopt met een slipketting. Het is niet te geloven dat die dingen nog bestaan.
Jammer dat deze hond deze ellende al heeft moeten doorstaan. Maar je kunt het nog wel ombuigen. Niet door hier even drie vragen te stellen waar je een pasklaar antwoord op wilt, maar door zelf te gaan leren. Zoek een professionele school die met positieve training werkt, bijvoorbeeld een MG school, waar alle instructeurs een beroepsopleiding hebben gevolgd. Daar krijg jij theorie les over honden waarna je zelf je hond iets kunt leren.
Ik hoop dat je er echt voor gaat, het is zo zonde van je hond. Het is zoveel leuker om positief met je hond te werken en je zal verrast zijn hoe goed je hond dan gaat luisteren.

Mijn hond kent het commando 'hier' heel goed. Alleen op het moment dat ze te druk is, luistert ze niet meer. En ja oke, toen ze wegliep raakte ik in paniek en werd ik hysterisch, en daar luistert ze niet naar. Maar in het begin toen ze richting de weg rende, was ik nog niet zo in paniek en toen riep ik ook nog een paar keer zonder hysterisch te zijn dat ze moet komen. En toen luisterde ze ook niet. Maar ze kent de commando maar al te goed, want ik gebruik hem constant. Vandaag heb ik hem denk ik ook al 3 keer gebruikt ofzo. 1 keer omdat ik haar moest borstelen. Dat doe ik altijd op een rustige plek, zodat zij ook rustig is. 1 keer omdat ik met haar wilde spelen. En 1 keer om te oefenen. Dus die commando kent ze echt wel. En ze volgt die ook altijd netjes op. Ook onder het wandelen. Alleen niet als ze te druk is, en dat is nou net het probleem als ze buiten is. Dan wordt ze echt heel druk. Maar ik heb ook ergens gelezen dat dat een kenmerk is van een labradoodle. Binnen kunnen ze rustig zijn. Maar buiten gooien ze alle remmen los.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 23:15

Rizette schreef:
Je hebt het over een puppy en je bent zelf een puberleeftijd. Ik schrik van alle correcties , nekvel pakken enz. Heb eigenlijk wel een beetje met je hond te doen. Schrik ook dat dan allemaal op cursus je zo geleerd wordt. Dan heb ik toch echt grote twijfels bij deze puppycursus. Is er geen cursus voor je te vinden waar je plezier maakt met je pup en spelenderwijs ook al dingen leert samen? Je pup lijkt me heel enthousiast en dat moet een pup ook zijn. Die kan nog niet uren in de mand liggen omdat dat moet en die blaft wel eens een keertje. Zoek positieve dingen op die ze altijd goed kan doen en beloon haar heel veel daarvoor. Geef je pup de kans om je een plezier te doen zodat het ook wat zelfvertrouwen krijgt en niet alleen maar straf en laat haar merken dat ze gewoon de allerliefste hond is die er is !

Dat zeg ik net. Sommigen zien het hier meteen als dierenmishandeling. Terwijl het dat zeker niet is. Het is in elk geval niet mijn intentie. En je zegt wel dat ik een puber ben. Maar van mijn hele gezin thuis (mijn ouders en ik dus) weet ik wel alsnog het meeste van honden af. Dus ik kan het beste de leiding nemen. Hier valt te zien dat ik dus echt nog niet alles van honden af weet (en ik wil er later een stuk of 8 _O-), maar mijn ouders weten dus nog veel minder dan mij.


O en trouwens, iedereen raad me aan om een cursus etc te gaan doen. Helaas denk ik niet dat dat gaat. Ik ben dus nog maar een puber, DUS ik ben afhankelijk van mijn ouders. Ik ben gelukkig niet echt een erge puber. Ik doe nooit zomaar iets als het niet mag. In dit geval ook niet. Ik mag nu geen cursussen meer volgen. De redenen: Het kost zoveel geld (had je me maar geen hond moeten geven), je hebt al twee cursussen gedaan (correctie: 1 en 3 kwart. En daarbij, hoeveel cursussen je volgt maakt niet uit. Het maakt wel uit dat ik mijn hond op de goede manier opvoed. Als ik daar 10 cursussen voor nodig heb, is dat zo) en ik moet werken (werk is voor mij NOOIT een reden. Nogmaals, dan hadden we geen hond moeten kopen). Dat laatste is ook de reden waarom ik de laatste cursus niet heb afgemaakt. Ik had ineens op zondag werk. Ik zou alleen maar een uurtje ofzo later zijn op het werk, en dan werk ik maar een uur langer. Dat had ik allemaal prima kunnen regelen. Bij de sollicitatie heb ik dat ook gezegd. Maar nee hoor. Moeder heeft zonder overleg doodleuk de cursus gemaild dat ik niet meer meedoe. Ze heeft me er zomaar uitgegooid. Puur omdat ik me nu moet laten zien op het werk en bla bla bla. Ik had het werk ervan op de hoogte gehouden! Het waren nog maar een paar lessen! Waarschijnlijk, als ik nu de cursus had afgemaakt, had ik nu al mijn diploma gehad, of zondag. En de volgende twee weken heb ik ook nog vrij. Waarom gooi je me dan verdomme van die cursus af! Ik heb maar niet tegen zitten werken, maar dit heeft me echt teleurgesteld. Ik zit er nu zelfs met tranen in mijn ogen van te typen. Ik vond het zo leuk daar. Maar nee, moeder vond werk en geld weer belangrijker. Raad eens: Geld boeit me helemaal niet! Waarom?!

Sorry, dit waren eventjes frustraties

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:30

En dus ben je geen leider ik ga volledig mee met nikass en mizora. :)
Het is niet erg dat je nog "moet" leren. Maar kijk wel of je daar eens serieus mee aan de gang kan.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 23:39

kiwiwitje schreef:
En dus ben je geen leider ik ga volledig mee met nikass en mizora. :)
Het is niet erg dat je nog "moet" leren. Maar kijk wel of je daar eens serieus mee aan de gang kan.

Ja dat ga ik zeker ook doen :j

tamary

Berichten: 29222
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:52

LoveGlove schreef:
Mizora schreef:
Ook de "echte" australian labradoodles zijn vaak probleemhonden want ze hebben veel meer nodig dan dat mensen erin zien. Het zijn pittige honden waar je je handen vol aan hebt vaak. Nog los van de vacht inderdaad, die vrijwel altijd dramatisch is.

Wat je kan doen als ze bij het raam blaft is haar wegroepen. Dan roep je haar bij je en zeg je haar te liggen. Ze mag pas weer vrij als ze netjes ligt. Als ze niet komt ga je haar halen, zonder boos te worden, alleen meenemen en naast je laten liggen. Dan leert ze dat blaffen betekent dat ze niet meer op de uitkijk mag staan, jij haar gehoord hebt en het/haar aangestuurd hebt. Komt ze na een blaf zelf bij je liggen, dan is ze braaf en geef je haar even positieve aandacht.

Een leider zijn is meer dan commando's geven en voeren. Het is letterlijk Leiding geven. Oftewel, uitleggen aan je hond welk gedrag van hem verwacht wordt. Zoals ontspannen gaan liggen, of bij je komen als er mensen langs komen, of op je kleed gaan liggen als de deurbel gaat. En dat niet door middel van correcties wat ze NIET mag doen, maar door uit te leggen wat ze WEL mag doen.

Ja dat ben ik dus. Alleen ik heb het dus altijd fout gedaan. Ik ga het nu proberen beter te doen. Ik zal wel updaten hier of het beter gaat :)
Nikass schreef:
Ik heb inmiddels wat meer bijgelezen en ik word er niet vrolijker van. De hond loopt niet los en dat is omdat ze het basis commando "hier" niet kent. Ik geloof dan ook niet dat deze hond GG1 gelopen heeft, ook vanwege de oefeningen die ts beschrijft, deze hond heeft alleen een 1e cursus gedaan en die niet afgemaakt.
De hond loopt met een slipketting. Het is niet te geloven dat die dingen nog bestaan.
Jammer dat deze hond deze ellende al heeft moeten doorstaan. Maar je kunt het nog wel ombuigen. Niet door hier even drie vragen te stellen waar je een pasklaar antwoord op wilt, maar door zelf te gaan leren. Zoek een professionele school die met positieve training werkt, bijvoorbeeld een MG school, waar alle instructeurs een beroepsopleiding hebben gevolgd. Daar krijg jij theorie les over honden waarna je zelf je hond iets kunt leren.
Ik hoop dat je er echt voor gaat, het is zo zonde van je hond. Het is zoveel leuker om positief met je hond te werken en je zal verrast zijn hoe goed je hond dan gaat luisteren.

Mijn hond kent het commando 'hier' heel goed. Alleen op het moment dat ze te druk is, luistert ze niet meer. En ja oke, toen ze wegliep raakte ik in paniek en werd ik hysterisch, en daar luistert ze niet naar. Maar in het begin toen ze richting de weg rende, was ik nog niet zo in paniek en toen riep ik ook nog een paar keer zonder hysterisch te zijn dat ze moet komen. En toen luisterde ze ook niet. Maar ze kent de commando maar al te goed, want ik gebruik hem constant. Vandaag heb ik hem denk ik ook al 3 keer gebruikt ofzo. 1 keer omdat ik haar moest borstelen. Dat doe ik altijd op een rustige plek, zodat zij ook rustig is. 1 keer omdat ik met haar wilde spelen. En 1 keer om te oefenen. Dus die commando kent ze echt wel. En ze volgt die ook altijd netjes op. Ook onder het wandelen. Alleen niet als ze te druk is, en dat is nou net het probleem als ze buiten is. Dan wordt ze echt heel druk. Maar ik heb ook ergens gelezen dat dat een kenmerk is van een labradoodle. Binnen kunnen ze rustig zijn. Maar buiten gooien ze alle remmen los.

Herken de aanzet tot "bananen in de oren" en roep haar dan al bij je. Ellende komt omdat je te laat bent en hond dus besluit wat te gaan doen ipv jij. Volgens de hond ben jij met haar op stap en niet zij met jouw. Wees het meest interessante wezen/ding voor haar, daar let ze echt wel op ipv nu maar alles onderzoeken of het wel interessant is (adhd gestuiter is dat en vreselijk vermoeiend).

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:06

Heb enkel de berichten van TS gelezen.

De leeftijd van een echte puber, zeker geen gemakkelijk ras,...

Op die leeftijd moeten ze routine hebben, hun plaats kennen en voldoende rust hebben.

Waarom perse met andere honden telkens op wandeling van dichtbij kennis laten maken?
Zorgt voor onnodige opjutting, focus niet bij jou en zo correcties die toch niet door komen..

Speelgoed in overvloed in huis geeft geen rust, spelen enkel wanneer jij wil en op buitenterrein.

Geef de hond time out wanneer nodig, niet in de mand maar volledig afgezonderd.

Betreft het blaffen in de kennel kan je 2x met neutrale stem nee zeggen en 3e x afzonderen ofzo.


En vooral maak jezelf interessant!
Speeltje, snoepjes mee en onverwacht op wandel er wat mee werken.
Zodat de focus op jou gericht word, dat de hond ten alle tijden iets van jou kan verwachten.

Volgen, ineens andere richting uit gaan enz.

3honden van mij lopen altijd los.
Voor 2 altijd balletje bij.
Houden mij tussendoor in het oog want ze moesten het balletje maar eens krijgen.

Vreemde honden zijn ze geleerd te negeren. Niet snuffelen, niets.
Ze komen zelf naar mij omdat ze nadien beloond worden met balletje of het commando vrij terug krijgen.

De jongste is 15maanden, sterk karakter, energie om u tegen te zeggen.
Werklijn Duitse herder maar eerlijk en stabiel.

Succes TS!

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:19

Ik denk daf jullle als gezin hulp nodig hebben zodat de hond gelukkig gaat worden en jullie ook.

Denk eens aan bijv aan deze zeer kundige dame (zeker als je denkt dat er aussie in je hond zit).
http://www.happytails.nl/welkom-bij-happy-tails/

Trouwens, je kunt ook veel info op haar site vinden.

Jullie opvoeding is flink tekort geschoten, de hond wordt niet begrepen en niet gezien en niemand thuis is nu gelukkig met de situatie. Dit kan nog wel eens flink in de klauwen gaan lopen..

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 00:44

Ik ben even een lijstje aan het maken. Ik wil dit namelijk even goed met mijn ouders doorspreken.

Ik heb nu dit:
-mag ze wel of niet boven? Nu is het de ene keer wel en de andere keer niet. Mijn hond heb ik wel geleerd dat ze niet boven mag zijn als er niemand boven is. En dat begrijpt ze. Meestal als ze naar boven gaat, gaat ze met iemand mee naar boven.

-één kamer op z'n minst zonder speeltjes. Ik zou zeggen: de keuken. Overdag zijn we er minder. Alleen mam is er eigenlijk bezig overdag. En mijn hond heeft haar rustplekje daar waar de mand staat. En die staat in de keuken. Op die plek eet ze overigens ook haar brokken. Ik ga ook afspreken: ligt ze vrijwillig daar in de mand, dan mag NIEMAND naar haar toe gaan. Dan wil ze zelf rust. Dat heb ik op de cursus geleerd. Deze gaat voor mij vooral heel moeilijk worden, want ik wil haar letterlijk altijd knuffelen :')

-we moeten haar toch gaan leren om los te kunnen lopen. Voor deze ben ik het bangste want her is ten strengste verboden om met de honden los te lopen. Ik heb een groot probleem als ik dat doe. Vooral nu het een keer is misgegaan. Maar we moeten het gewoon leren, anders kan ze nooit haar energie kwijt

-Géén fysieke correcties meer. Mijn ouders passen ze door mij ook toe. Dus dat gaan we afspreken. Vooral die 3 punten waar het het hardste nodig is.


Kunnen jullie me helpen nog meer punten te bedenken? Want alleen al van dit topic leer ik enorm veel

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 01:11

Geen tips want die zijn er al veel gegeven maar ik wil je even zeggen dat ik het top vind dat je zo je best doet!

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 01:19

Hoe zien haar dagen er uit?
Tijdstippen, wat doet ze, waar, lengte wandeling, hoe vaak per week loopt ze los (met de auto heen?) , wanneer en hoeveel slaapt ze etc.

Waarom moet je een ruimte zonder speeltjes hebben?
En waarom zou ze niet boven mogen?

Geen fysieke correcties meer: super!

tamary

Berichten: 29222
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 01:28

Grote, jonge hond veel laten traplopen is inderdaad geen goed idee, nog afgezien van eventuele sloopacties daar.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 01:57

Hannanas schreef:
Hoe zien haar dagen er uit?
Tijdstippen, wat doet ze, waar, lengte wandeling, hoe vaak per week loopt ze los (met de auto heen?) , wanneer en hoeveel slaapt ze etc.

Waarom moet je een ruimte zonder speeltjes hebben?
En waarom zou ze niet boven mogen?

Geen fysieke correcties meer: super!

rond een uur of 6 staat pap meestal op. Als hij uitslaapt (dat is voor hem half 8) dan gaat Doodle (zo heet mijn hond) rond een uur of 7 piepen om te laten weten dat ze wakker is. Dan worden beide hondjes naar buiten gelaten en krijgen ze brokjes. Daarna mag Doodle bij mijn ouders op bed. Meestal gaat Doodle dan, en dat noemen wij het verzamel uur, een speeltje halen, 2 seconden spelen en dan haalt ze het volgende speeltje, totdat er een hoop speeltjes op bed liggen. Dan gaat ze even spelen met een van haar favoriete speeltjes, en daarna gaat ze slapen. Meestal staan mam en pap zelf beide tussen 7 en 8/9 uur ergens op. Doordeweeks staat mam meestal tussen 7 en half 8 op, omdat pap al zo vroeg opstaat. Daarna, weet ik niet wat er beneden allemaal gebeurt :')
Momenteel komt mam dan altijd rond half 10 naar boven, want dat is de tijd dat ik meestal opsta. Ik ben dan al een half uur wakker, dus dan sta ik op. Doodle komt dan altijd mee naar boven en dan komt ze me even likken en sokken zoeken :')
Ze is gek van sokken. Meestal pak ik dan zonder wat te zeggen die sokken af en houd ik ze bij me. En dan gaat ze óf naar beneden, óf ze komt bij me liggen en slapen. En als ik dan werkelijk opsta (als Doodle bij me komt slapen, sta ik meestal pas ook later op, zodat zij kan slapen als ze dat wil) wordt ze natuurlijk druk, omdat het drukker wordt in haar omgeving. Dan spelen we even samen. Daarna ga ik altijd naar beneden voor ontbijt en dan gaat ze vrolijk mee. Dan moet ze altijd 2034928 commando's doen en dan krijgt ze een koekje. Ja oke, zoveel commando's hoeft ze niet. Maar ik gebruik dat altijd om wat te oefenen zodat ze geen commando's gaat vergeten. En meestal brei ik er dan een paar achter elkaar zoals zit, af, rol. Of wat ik ook vaker doe: zit, blijf, kom hier (ik loop dan 2 meter weg en dan moet ze wachten tot ik kom hier zeg) en voet. Dus dat kan van alles zijn. Dan ga ik weer terug naar boven, en zij blijf onder. Meestal is er dan niet echt iets vast. We wandelen bijna elke dag met haar. Maar het is eigenlijk verschillend wanneer en hoe lang. Meestal ben ik meer van de korte kleine wandelingetjes, en mijn ouders de lange wandelingen. Hoewel ik laatst 3 kwartier met haar door het bos ben gelopen. Ik wil dat wel meer gaan doen, vooral nu ik meer tijd heb, maar ik heb precies deze week juist geen tijd :').
Ik denk dat we gemiddeld per dag toch wel zeker 1 uur aan wandelen komen. Dat zou nog best wel eens te weinig kunnen zijn. Maar ik moet zelf ook eens van mijn luie kont afkomen. Ik moet zelf regelmaat in mijn dag brengen, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt omdat er steeds iets tussenkomt. Of ik moet weer ergens heen, of mijn ouders willen niet dat ik iets doe. Dat soort dingen. Het is enorm irritant, want zo kan ik zelf geen dagritme krijgen, en laat staan mijn hond. Borstelen doe ik ook altijd verschillend. Meestal doe ik het na het avondeten.

Even terug. Rond de lunch kom ik weer naar beneden, en dan komt ze altijd bij ons want we hebben eten. Wij laten onze honden gewoon toe om te komen bedelen, dat mogen ze best. Maar het moet wel gepast blijven. Dus netjes ergens liggen of zitten en gewoon wachten tot je wat krijgt. Doodle wil nog wel eens met haar neus boven op het eten zitten. Dan stel ik haar beloning altijd uit totdat ze het goed doet. En dat werkt :)
Overdag ben ik meestal boven. Op een vrije dag dan. En als ik dan beneden kom dan zijn er 2 dingen die Doodle kan doen. Ze slaapt of ze speelt. Slapen doet ze meestal op de bank, waar mijn andere hond ook ligt. Als ze echt haar eigen tijd pakt, wat meestal voor de lunch is, dan ligt ze in haar mand in de keuken. Ik merk ook dat ze bijna altijd ergens ligt waar iemand is. Vooral bij mij. Als ik beneden ben volgt ze me bijna altijd overal heen. Als ik boven ben, dan ligt ze regelmatig onderaan de trap te slapen. Dat is ook een plekje waar ze haar rust kan vinden. Daar ligt ze ook regelmatig. Meestal als ik dan beneden kom en ik loop naar de woonkamer, dan loopt ze achter me aan en springt ze bij mij op de bank of de stoel. Net waar ik ga zitten. En dan komt ze bij me slapen of spelen. Dan rond kwart voor 5 krijgen ze weer brokjes. En daarna om 5 uur gaan wij meestal eten. Onder het eten zijn ze ook altijd toegelaten om te bedelen. In het begin was dat een beetje een gevecht, want de ene keer mocht ze het niet, de andere keer wel. Toen zei ik ook: Het moet wel of niet zijn. Niet van beide een beetje. Toen hebben we besloten dat het wel mag omdat mijn andere hond het ook mag. Ook 's avonds is altijd een beetje anders. En rond half 10 moeten ze nog eens naar buiten, dan gaat mijn hond de kennel in, en dan is het bedtijd. Als wij wandelen doen we dat meestal 's middags. In mijn ritueel dingetje wat ik met mezelf heb afgesproken, heb ik er in verwerkt dat ik aan het einde van de middag wandel met de hond. Dus dat wil ik ook gaan doen. Dat daar in elk geval regelmaat in komt.

dierenfan
Berichten: 9662
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 05:19

Uhm 1 uur is hier 1 van de 2 boswandelingen die wij dagelijks doen en dan met roedel van nu 5 honden die ook uur los lopen....

1x per dag wandelen ongeveer 1 uur of 1 uur totaal wandelen is veel te weinig!! Niet gek dat je hond zo is hoor. Zeker als ze daarbij niet los kan en je misschien ook nog eens vaak dezelfde route loopt?

De jongste hier is 8 maanden en puur rustig en relaxt in huis EN buiten luisterend vanwege de beweging.

Ih ja ik werk fulltime en ben alleen ;) dus zeker met 3 personen moet dit haalbaar zijn qua lopen.

Ik heb wel hulp bij lopen in de zin van dat ze door de week als ik werk elke dag opgehaald worden doir een vriendin die dan een lange wandeling doet.

Nu ga ik zo werken en de gevulde kongen liggen gereed en een knaagbot. Denk dat ze rond 10 a 11 uur opgehaald worden voor bos en uit mijn werk ga ik eerst thuis douchen dan naar vriendin daar wat drinken dan duiken we vaak samen weer bos in. Daarna voeren en gaan de honden knock out ;)

NoTwixLeft
Berichten: 606
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:35

Ts, goed dat je zelf dingen wil gaan veranderen.
Ik heb een beetje het gevoel dat je je hond te veel vraagt met al die oefeningen en opdrachtjes. Dat ze daarom ook veel achter jullie aanloopt, want "misschien moet ik nu wel iets doen van het baasje" Mijn herder werd ook hyper toen ik dacht haar een paar dagen wat extra te vragen zodat "ze lekker moe zou worden" Maar ik kreeg er een adhd hond van, die alleen maar mij wilde pleasen zodra en zolang ik wakker was.

Zorg eerst voor een regelmaat in haar dag zodat ze weet wat haar te wachten staat. Alles wat ze nu weet qua commando's verleert ze echt niet, dus vraag dat niet meer elke dag. Ga bedenken wat je haar wel nog wil leren (zoals bijv poot, tandjes controleren, etc) en plan daar max. 3x pd een traininggssessie (ook max 10 minuten) voor.

Daarnaast zou ik s ochtends met haar gaan wandelen. Jijzelf dus eerder uit bed (hoeven je ouders niets extra's te doen) en de hond een extra rondje wandelen. En dan als het lukt tussen de middag een klein rondje, het rondje bos door je ouders wat later in de middag. Dan s avonds misschien nog een klein rondje. Als je tussendoor dan nog die 3 trainingsessies plant en alleen na die trainingsessies eventjes speelt, denk ik dat je hond al meer rust in haar koppie krijgt en dus ook rustiger zal worden.

Ga je ook eens verdiepen in clickertrainingen. Je hebt zo te lezen een slimme hond en die zal deze manier van trainen helemaal leuk vinden.
Als je toch weer een cursus gaat volgen, ga wel op zoek naar een andere hondenschool. Slipkettingen zijn nagenoeg nooit nodig voor een hond, een hondenschool die deze adviseert is in mijn ogen geen goede hondenschool.
Mag ik weten waar je woont? Misschien dat ik (of andere bokkers) dan een hondenschool kunnen adviseren. Als je daar dan eens langs gaat om te kijken, zonder cursus te volgen, kan je in ieder geval even "proeven" hoe andere manieren van trainen er uit zien.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:15

Machie schreef:
Je hebt een labradoedel en bent verbaast dat ie lomp en wild is? hahahahaa :+

DatBenIkNou schreef:
Dat gaat alleen voor eerste kruisingen op hé, niet voor Australian labradoodles. En ja dit is idd een eerste kruising..vaak adhd'ers.



Machie schreef:
Hahahahahahahahz sorry maar leuk geschreven!!


Oftewel 2 energieke rassen doe je kruisen. 1 van de 2 rassen is naadt energiek ook nog lekker lomp maar na de eerste generatie kruisingen zijn het opeens gemakkelijke rustige probleemloze honden. Ging het ook maar zo met al die pitbull achtige kruisingen

Zijn de vaak grote vacht problemen van de labradoodles dankzij de dubbele labrador vacht en de krullende trim vacht van de poedel na de eerste generatie ook opeens verdwenen?
[/quote]

Mag ik ook even lachen? We hadden het hier over lomp en wild, niet over vachten? Voordat je iemand uitlacht misschien ook weten waar je over praat? Een Australian Labradoodle komt uit het hulphondentraject van de blindengeleidenbond in Australie. Daar is een foktraject opgestart om een hond te fokken voor mensen met allergieen die geschikt zou zijn als hulphond. Na 20 jaar is daar de AL uit voort gekomen. Dit is een mix van 6 rassen, dus geen kruising labradorxPoedel meer. Deze kruising 4 generaties lang, wordt verkocht als Australian Labradoodle.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:37

DatBenIkNou schreef:
[Mag ik ook even lachen? We hadden het hier over lomp en wild, niet over vachten? Voordat je iemand uitlacht misschien ook weten waar je over praat? Een Australian Labradoodle komt uit het hulphondentraject van de blindengeleidenbond in Australie. Daar is een foktraject opgestart om een hond te fokken voor mensen met allergieen die geschikt zou zijn als hulphond. Na 20 jaar is daar de AL uit voort gekomen. Dit is een mix van 6 rassen, dus geen kruising labradorxPoedel meer. Deze kruising 4 generaties lang, wordt verkocht als Australian Labradoodle.


Dat is nu net het punt. De labradoodle is op het moment een modehond, daar wordt vrolijk op in gesprongen door een eerste kruising van een een labrador en een poedel al zo te noemen terwijl er dan niet sprake is van het ras zoals het bedoeld is.
Veel mensen verdiepen zich er niet in, willen een hond, deze is in de mode, het is prettig dat ze niet verharen, dus ach ja waarom niet? Ze betalen er een beste prijs voor terwijl ze eigenlijk een gewone mix of te wel een vuilnisbakkenras in huis hebben.
Broodfokkers springen daar gretig op in en weten al aan de telefoon wat ze voor kijkers gaan krijgen.
Zolang het er maar op lijkt is het voldoende.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:47

meggiemeg schreef:
DatBenIkNou schreef:
[Mag ik ook even lachen? We hadden het hier over lomp en wild, niet over vachten? Voordat je iemand uitlacht misschien ook weten waar je over praat? Een Australian Labradoodle komt uit het hulphondentraject van de blindengeleidenbond in Australie. Daar is een foktraject opgestart om een hond te fokken voor mensen met allergieen die geschikt zou zijn als hulphond. Na 20 jaar is daar de AL uit voort gekomen. Dit is een mix van 6 rassen, dus geen kruising labradorxPoedel meer. Deze kruising 4 generaties lang, wordt verkocht als Australian Labradoodle.


Dat is nu net het punt. De labradoodle is op het moment een modehond, daar wordt vrolijk op in gesprongen door een eerste kruising van een een labrador en een poedel al zo te noemen terwijl er dan niet sprake is van het ras zoals het bedoeld is.
Veel mensen verdiepen zich er niet in, willen een hond, deze is in de mode, het is prettig dat ze niet verharen, dus ach ja waarom niet? Ze betalen er een beste prijs voor terwijl ze eigenlijk een gewone mix of te wel een vuilnisbakkenras in huis hebben.
Broodfokkers springen daar gretig op in en weten al aan de telefoon wat ze voor kijkers gaan krijgen.
Zolang het er maar op lijkt is het voldoende.


Daar heb je absoluut een punt. Bij de serieuze AL fokkers is nog steeds een wachtlijst van enkele maanden. Net als iedere hond moet je ze uiteraard opvoeden. Ik heb er 2, waarvan 1 opgeleid tot hulphond/therapiehond. Ze zijn enorm leergierig en slim, maar dat kan zich ook tegen je keren als je zelf niet voldoende kennis in huis hebt.

GabberGill

Berichten: 5869
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:53

Dit is zo'n moment waaro ik denk "man Man man had een goudvis genomen!"

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 09:14

dierenfan schreef:
Uhm 1 uur is hier 1 van de 2 boswandelingen die wij dagelijks doen en dan met roedel van nu 5 honden die ook uur los lopen....

1x per dag wandelen ongeveer 1 uur of 1 uur totaal wandelen is veel te weinig!! Niet gek dat je hond zo is hoor. Zeker als ze daarbij niet los kan en je misschien ook nog eens vaak dezelfde route loopt?

De jongste hier is 8 maanden en puur rustig en relaxt in huis EN buiten luisterend vanwege de beweging.

Ih ja ik werk fulltime en ben alleen ;) dus zeker met 3 personen moet dit haalbaar zijn qua lopen.

Ik heb wel hulp bij lopen in de zin van dat ze door de week als ik werk elke dag opgehaald worden doir een vriendin die dan een lange wandeling doet.

Nu ga ik zo werken en de gevulde kongen liggen gereed en een knaagbot. Denk dat ze rond 10 a 11 uur opgehaald worden voor bos en uit mijn werk ga ik eerst thuis douchen dan naar vriendin daar wat drinken dan duiken we vaak samen weer bos in. Daarna voeren en gaan de honden knock out ;)

Ja, dat wist ik dus. Daarom wil ik er zelf verandering ik brengen. Mijn hond is trouwens wel heel veel buiten. En als ik ook buiten ben zorg ik altijd dat ik met haar speel.
Dat gebeurt ook vanzelf :')
NoTwixLeft schreef:
Ts, goed dat je zelf dingen wil gaan veranderen.
Ik heb een beetje het gevoel dat je je hond te veel vraagt met al die oefeningen en opdrachtjes. Dat ze daarom ook veel achter jullie aanloopt, want "misschien moet ik nu wel iets doen van het baasje" Mijn herder werd ook hyper toen ik dacht haar een paar dagen wat extra te vragen zodat "ze lekker moe zou worden" Maar ik kreeg er een adhd hond van, die alleen maar mij wilde pleasen zodra en zolang ik wakker was.

Zorg eerst voor een regelmaat in haar dag zodat ze weet wat haar te wachten staat. Alles wat ze nu weet qua commando's verleert ze echt niet, dus vraag dat niet meer elke dag. Ga bedenken wat je haar wel nog wil leren (zoals bijv poot, tandjes controleren, etc) en plan daar max. 3x pd een traininggssessie (ook max 10 minuten) voor.

Daarnaast zou ik s ochtends met haar gaan wandelen. Jijzelf dus eerder uit bed (hoeven je ouders niets extra's te doen) en de hond een extra rondje wandelen. En dan als het lukt tussen de middag een klein rondje, het rondje bos door je ouders wat later in de middag. Dan s avonds misschien nog een klein rondje. Als je tussendoor dan nog die 3 trainingsessies plant en alleen na die trainingsessies eventjes speelt, denk ik dat je hond al meer rust in haar koppie krijgt en dus ook rustiger zal worden.

Ga je ook eens verdiepen in clickertrainingen. Je hebt zo te lezen een slimme hond en die zal deze manier van trainen helemaal leuk vinden.
Als je toch weer een cursus gaat volgen, ga wel op zoek naar een andere hondenschool. Slipkettingen zijn nagenoeg nooit nodig voor een hond, een hondenschool die deze adviseert is in mijn ogen geen goede hondenschool.
Mag ik weten waar je woont? Misschien dat ik (of andere bokkers) dan een hondenschool kunnen adviseren. Als je daar dan eens langs gaat om te kijken, zonder cursus te volgen, kan je in ieder geval even "proeven" hoe andere manieren van trainen er uit zien.

Ik doe alleen 's ochtends die oefeningen met het ontbijt. Verder gebruik ik nooit commando's tenzij het nodig is. Als ik haar bijvoorbeeld moet borstelen en ze moet met me mee komen ofzo. Maar dat gebeurt eigenlijk amper. Mijn andere hond rent ook altijd achter iedereen aan omdat die graag bij ons wil liggen. En die kent amper commando's omdat die nooit naar een cursus is gegaan. Ik heb hem alleen zelf aangeleerd om te zitten. Ik was ook maar 5 toen we die hond kregen.

En ik doe ook wel eens hersenwerk met mijn hond. Maar dat doe ik alleen als mijn ouders niet thuis zijn, want zij zijn er geen fan van :(
Dat is heel stom.

En, je kunt me wel cursussen aanbevelen, maar daar heb ik niet veel aan als ik niet meer op cursus mag. Dat heb ik in een eerder bericht al aangegeven.