Hond wil niet luisteren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:20

Maw,als je als gezin niet op 1 lijn kunt komen is het funest voor de hond. Hoe je goodwill ook is.. sneu hoor.. voor jou omdat je zo tegen gewerkt wordt,en de hond omdat die de dupe is..

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:28

Ik heb zelf een jonge hond van nu 7 maanden. Ook zij luistert regelmatig niet. Volkomen normaal bij een jonge hond. Ik corrigeer amper. Enkel voor dingen die niet mogen. Zoals muren stuk maken of in mijn handen hangen met trainen. De rest komt allemaal wel, het is een jonge hond en daar moet je enorm veel energie en tijd in stoppen :)

mika11

Berichten: 11128
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:34

Toch nog een keer reageren, ik vind dat je het allemaal goed opgepakt hebt!

Ik denk dat elke dag dezelfde commando's en kunstjes uitvoeren niet echt uitdagend voor je hond is.
Er is niets nieuws of spannends meer aan.
Als jij op school altijd hetzelfde proefwerk krijgt en er altijd een 10 voor krijgt, dan interesseert het je op een gegeven moment niet echt meer. :D

Je kan het wel leuker voor je hond maken en andere dingen doen.
Verstop een snoepje/speeltje in de tuin en laat je hond dat zoeken.

Ga met je hond wandelen en ga daar iets met hem doen, tijdens de wandelingen.
Een snoepje of balletje verstoppen, en laat je hond dat zoeken.
Dat maakt het voor je hond ook weer leuker, omdat het op een andere plek is.

Laat je hond zitten en wachten, gooi een balletje op een moeilijke plek.
En pas als jij het zegt, mag je hond gaan zoeken.
Als je hond niet los kan, kun je een lange lijn gebruiken.

Ga eens op andere plekken met je hond wandelen.
Dan heeft je hond heel andere geuren en indrukken.
Laat hem lekker snuffelen zolang hij wil, trek hem niet mee.
Het gaat erom dat hij lekker bezig is, niet dat jullie persé doorlopen.
Dat maakt je hond ook mentaal moe.


Laat hem eens ergens opstaan/opspringen of overheen springen buiten.
Ga naar het bos en neem eens een smal paadje, of ren een stukje met hem.
Laat hem over een omgevallen boom springen of laat hem er een paar passen op lopen etc etc etc

Op die manier krijg je ook veel meer de aandacht van je hond, want jij bent dan een ontzettend leuk baasje die leuke dingen met hem doet.

En eigenlijk mag je hond wel wat meer wandelen.
Ik zie dat jullie in totaal een uurtje met hem lopen op een dag.
Dat is niet zoveel, helemaal als het wandelen alleen maar bestaat uit meelopen aan de riem en verder niets.
Daar word je hond niet moe van.

En als laatste: je hond is 9 maanden, dan zitten ze midden in de puberteit.
Dan hebben ze soms bananen in hun oren, de hormonen vliegen door het lijf.
Deze fase van je hond, moet je rustig en consequent zijn.
Soms lijkt het alsof je hond alles vergeten is en niet luistert.
Maar je hond kan hier niets aan doen.
Rustig blijven, niet boos worden en probeer je hond rustig en consequent door deze periode heen te begeleiden.
Daar pluk je later echt de vruchten van.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-06-17 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:35

Hier wordt mijn hond enkel gecorrigeerd (niet fysiek) wanneer ze dingen doet die absoluut niet mogen, dan moet je denken aan kauwen aan de plinten/stoelen/tafel, de muur stuk maken, het grasveld omploegen, enz. Vervolgens bied ik haar altijd een alternatief aan zodat ze ook gaat begrijpen welke dingen er wél zijn om mee te spelen/op te kauwen en welke dingen ze niet mag gebruiken.

Wat betreft het niet willen komen als je het commando "Hier!" geeft: wat doe je als ze wél komt? Lijn je haar dan meteen aan of beloon je haar eerst voordat je haar aan de riem doet (of vastpakt)? Je moet voorkomen dat de hond de link gaat leggen tussen "Hier!" en "aan de riem moeten". Dit kun je voorkomen door haar eerst te belonen/knuffelen/een koekje te geven voordat je haar de riem omdoet of vastpakt. Je kunt haar ook tijdens het loslopen af en toe bij je roepen en dan enkel een koekje of aai geven. Dit was een van de eerste dingen die ik op de puppycursus geleerd heb en werkt hier erg goed.

Jammer dat je ouders op deze manier handelen, maar wel mopperen dat de hond niet goed opgevoed is en lastig is. Hier zijn zij zelf toch echt het probleem.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 09:55

AnnaB schreef:
Hier wordt mijn hond enkel gecorrigeerd (niet fysiek) wanneer ze dingen doet die absoluut niet mogen, dan moet je denken aan kauwen aan de plinten/stoelen/tafel, de muur stuk maken, het grasveld omploegen, enz. Vervolgens bied ik haar altijd een alternatief aan zodat ze ook gaat begrijpen welke dingen er wél zijn om mee te spelen/op te kauwen en welke dingen ze niet mag gebruiken.

Wat betreft het niet willen komen als je het commando "Hier!" geeft: wat doe je als ze wél komt? Lijn je haar dan meteen aan of beloon je haar eerst voordat je haar aan de riem doet (of vastpakt)? Je moet voorkomen dat de hond de link gaat leggen tussen "Hier!" en "aan de riem moeten". Dit kun je voorkomen door haar eerst te belonen/knuffelen/een koekje te geven voordat je haar de riem omdoet of vastpakt. Je kunt haar ook tijdens het loslopen af en toe bij je roepen en dan enkel een koekje of aai geven. Dit was een van de eerste dingen die ik op de puppycursus geleerd heb en werkt hier erg goed.

Jammer dat je ouders op deze manier handelen, maar wel mopperen dat de hond niet goed opgevoed is en lastig is. Hier zijn zij zelf toch echt het probleem.

Ik geef altijd eerst de beloning voordat ik haar aanlijn. Dat is ook waar ze het voor doet :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:58

LoveGlove schreef:
Mijn hond kent het commando 'hier' heel goed. Alleen op het moment dat ze te druk is, luistert ze niet meer. En ja oke, toen ze wegliep raakte ik in paniek en werd ik hysterisch, en daar luistert ze niet naar. Maar in het begin toen ze richting de weg rende, was ik nog niet zo in paniek en toen riep ik ook nog een paar keer zonder hysterisch te zijn dat ze moet komen. En toen luisterde ze ook niet. Maar ze kent de commando maar al te goed, want ik gebruik hem constant. Vandaag heb ik hem denk ik ook al 3 keer gebruikt ofzo. 1 keer omdat ik haar moest borstelen. Dat doe ik altijd op een rustige plek, zodat zij ook rustig is. 1 keer omdat ik met haar wilde spelen. En 1 keer om te oefenen. Dus die commando kent ze echt wel. En ze volgt die ook altijd netjes op. Ook onder het wandelen. Alleen niet als ze te druk is, en dat is nou net het probleem als ze buiten is. Dan wordt ze echt heel druk. Maar ik heb ook ergens gelezen dat dat een kenmerk is van een labradoodle. Binnen kunnen ze rustig zijn. Maar buiten gooien ze alle remmen los.


Hoi TS,
Volgens mij zei je dat je hond nooit los loopt en die enkele keer dat dat wel geprobeerd werd luisterde ze niet. Voor mij betekent dat, dat ze het commando HIER niet goed kent, of in elk geval niet opvolgt. Wellicht doet ze dat binnen in huis wel, maar het is natuurlijk juist van belang dat ze dat ook doet als er veel afleiding is.
Nou is dat verder geen drama, ik zou daar alleen eens opnieuw mee beginnen om te oefenen met hierkomen met afleiding. En gebruik dan eerst een lange lijn als je haar nog niet los durft te doen, en vooral: roep geen HIER als in autoritair, maar gewoon neutraal. En als ze komt is het een feestje!! Beloon haar dan uitbundig!! En komt ze niet? Niet straffen, volgende keer beter.

edit: ik lees dat je haar beloont voordat je haar aanlijnt, heel goed! Maar beloon haar ook eens en laat haar dan weer gaan (dus niet aanlijnen). Dan leert ze dat bij jou komen leuk is en niet perse betekent dat het los spelen afgelopen is.

Verder las ik hier net een hele goede post van Barbet. Wat zij schrijft klopt helemaal. Dus ik ga nu niet ook een heel lang verhaal typen, maar hoop dat je die post goed wil doornemen.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:00

Ik ben momenteel echt zo zo blij. Ik liep naar boven met mijn andere hond. Doodle was al boven. Dus voordat ik boven kwam, zei ik zit en blijf. En ze bleef netjes zitten zodat mijn andere hond erlangs kan. Ik ben zo blij *\%/*
Dan is het dus ook automatisch leuk om te belonen omdat je zelf zo blij bent :')

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:01

Nikass schreef:
LoveGlove schreef:
Mijn hond kent het commando 'hier' heel goed. Alleen op het moment dat ze te druk is, luistert ze niet meer. En ja oke, toen ze wegliep raakte ik in paniek en werd ik hysterisch, en daar luistert ze niet naar. Maar in het begin toen ze richting de weg rende, was ik nog niet zo in paniek en toen riep ik ook nog een paar keer zonder hysterisch te zijn dat ze moet komen. En toen luisterde ze ook niet. Maar ze kent de commando maar al te goed, want ik gebruik hem constant. Vandaag heb ik hem denk ik ook al 3 keer gebruikt ofzo. 1 keer omdat ik haar moest borstelen. Dat doe ik altijd op een rustige plek, zodat zij ook rustig is. 1 keer omdat ik met haar wilde spelen. En 1 keer om te oefenen. Dus die commando kent ze echt wel. En ze volgt die ook altijd netjes op. Ook onder het wandelen. Alleen niet als ze te druk is, en dat is nou net het probleem als ze buiten is. Dan wordt ze echt heel druk. Maar ik heb ook ergens gelezen dat dat een kenmerk is van een labradoodle. Binnen kunnen ze rustig zijn. Maar buiten gooien ze alle remmen los.


Hoi TS,
Volgens mij zei je dat je hond nooit los loopt en die enkele keer dat dat wel geprobeerd werd luisterde ze niet. Voor mij betekent dat, dat ze het commando HIER niet goed kent, of in elk geval niet opvolgt. Wellicht doet ze dat binnen in huis wel, maar het is natuurlijk juist van belang dat ze dat ook doet als er veel afleiding is.
Nou is dat verder geen drama, ik zou daar alleen eens opnieuw mee beginnen om te oefenen met hierkomen met afleiding. En gebruik dan eerst een lange lijn als je haar nog niet los durft te doen, en vooral: roep geen HIER als in autoritair, maar gewoon neutraal. En als ze komt is het een feestje!! Beloon haar dan uitbundig!! En komt ze niet? Niet straffen, volgende keer beter.

edit: ik lees dat je haar beloont voordat je haar aanlijnt, heel goed! Maar beloon haar ook eens en laat haar dan weer gaan (dus niet aanlijnen). Dan leert ze dat bij jou komen leuk is en niet perse betekent dat het los spelen afgelopen is.

Verder las ik hier net een hele goede post van Barbet. Wat zij schrijft klopt helemaal. Dus ik ga nu niet ook een heel lang verhaal typen, maar hoop dat je die post goed wil doornemen.

Als ik buiten het commando doe, doet ze het ook goed. Maar daarna als het dus zo'n feestje is, is ze geneigd weg te rennen

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:05

Fijn dat je er in ieder geval iets meewil gaan doen. Wat vinden je ouders er van dat ze " zo stout" is?
Je hebt wel veel in gedachten steeds. De commando's in de ochtend zijn voor haar niet interessant en niet nuttig. Als je haar die commando's wil oefenen, ga ze dan iedere keer in een andere omgeving doen. Een veldje waar je dus andere honden ziet of in het bos. En voordat je in een drukke situatie komt.
Zo kun je haar ook belonen als ze dus wel op jou let of luistert als er iets gebeurt.

Onze honden lopen als ik alleen wil trainen of oefenen aan een 20 mtr veldlijn.(te bestellen bij zooplus). Ook aan die lijn gaan we balletjes gooien. Of ik met de hond of samen met vriendlief. Dan ga ik een meter of 10 van vriendlief af staan zodat ze nog verder kunnen.
Mijn honden komen nergens los. Maar lopen altijd aan een flex(8/10 mtr) lengte afhankelijk van waar we gaan wandelen. En lang niet altijd op het einde. Als ik met ze naar een plek moet waar het druk is, met mensen of honden, dan gaan ze aan een vaste lijn. Max 1,7 mtr( uit mijn hoofd)
Wij gebruiken tuigjes. En als ik weet dat de situatie er voor kan zorgen dat ze heel druk worden, gaat de halsband om zodat ik die kan gebruiken als het nodig is.

Maar het aller belangrijkste is dat je er achter gaat komen wat jouw hond wanneer bedoelt en zegt met zijn lichaam. Als je dat weet kun je daar op in spelen en dat gedrag omdraaien. Nu ben je altijd te laat omdat je niet weet waarom zijn gedrag dit laat zien. Je weet niet wat er in de houding van jouw hond verandert en waarom. Of juist die van de andere hond waar jouw hond goed op kan reageren. Zo ben je altijd te laat om het gedrag om te buigen of eventueel te corrigeren.

kijk eens rond naar hondenscholen in de buurt die volgens de methode werken dat ze jou leren en dan pas de hond.
Anders is er op internet en youtube en dergelijke heel veel filmpjes en informatie te vinden waar je vast wat mee kan. Hopelijk kun je zo iets aan haar gedrag doen, doordat je begrijpt wat hij doet en bedoelt en waarom en heb je dan een stabielere hond in huis. Leer om goed leiding te geven. De commando's in de ochtend weglaten. Tenzij je haar echt iets nieuws wil leren.
Ga lekker buiten oefenen. Met wandelen. Dat doen wij ook regelmatig en juist dan moeten ze luisteren. Hier binenn doen ze het toch wel.
Schooien mogen ze hier trouwens echt NIET. Ze krijgen pas en alleen als wij klaar zijn en ze niet geschooid hebben.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:11

Ik heb wel een vraag. Zou de reden dat ze 291919 keer per dag jeukt, kunnen zijn omdat ze gestrest is?

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:13

Kan zeker. Jeuk kan 1001 redenen hebben.

mika11

Berichten: 11128
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:15

Of door voeding?
Wat voor voer krijgt je hond?

troi
Berichten: 17037
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:16

Maar jeuk kan ook komen door vlooien (al gok ik dat jullie dat goed onder controle houden?) of doordat ze allergieen heeft. Dat komt erg vaak voor namelijk en is erg sneu voor de hond. Dat zou je eens kunnen bespreken met de DA.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:16

Een vraagje: hoe heb je haar het commando "nee" geleerd?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:18

LoveGlove schreef:
Ik heb wel een vraag. Zou de reden dat ze 291919 keer per dag jeukt, kunnen zijn omdat ze gestrest is?


Het kan heel goed overspronggedrag zijn. Doet ze het als je iets van haar vraagt of haar corrigeert?

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:23

Floriske schreef:
Een vraagje: hoe heb je haar het commando "nee" geleerd?

Als iets niet mag, nee roepen. Als ze stopt, dan koekje erin duwen. Ze weer dus als ik nee roep, dat ze iets fout doet. Ik gebruik heb vooral in situaties die vaak hetzelfde zijn. Dus eigenlijk de dingen waarbij ze niet luisterd.

Ik heb net even iets over het blaffen zitten opzoeken. Ik heb even de stappen gevolgd wat ze zeiden.
Ik moest eerst weten waar ze specifiek op blaft. En dat is voornamelijk mensen die langslopen en honden die langslopen of blaffen.
Daarna moet ik erachter komen waarom ze ernaar blaft. Onder het wandelen wil ze altijd graag naar mensen en honden toe. Dus ik zou zeggen dat ze dat, als ze voor het raam zit, ook wil. Maar voor de raam gromt ze ook wel eens naar mensen of honden. Daardoor weet ik dus niet waarom ze ernaar blaft

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:29

LoveGlove schreef:
Ik ben momenteel echt zo zo blij. Ik liep naar boven met mijn andere hond. Doodle was al boven. Dus voordat ik boven kwam, zei ik zit en blijf. En ze bleef netjes zitten zodat mijn andere hond erlangs kan. Ik ben zo blij *\%/*
Dan is het dus ook automatisch leuk om te belonen omdat je zelf zo blij bent :')


haha goed zo! zie je zo simpel en leuk kan het zijn ;)

wbt blaffen, mijn honden blaffen ook wel eens als er een andere hond langs de schutting loopt, ik heb ze aangeleerd op een bepaald geluidje (kusjes geluid) als een speer te komen dus ze keren dan meteen om en komen en is het geblaf geëindigd ;)
ik gebruik dat geluidje dus alleen als ze meteen op moeten letten of om die situatie te doorbreken, en dat levert dan iets speciaals lekkers op :)

Goof

Berichten: 28979
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:34

LoveGlove schreef:
. Maar voor de raam gromt ze ook wel eens naar mensen of honden. Daardoor weet ik dus niet waarom ze ernaar blaft


Lijkt me wat waaksheid. Het huis beschermen.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:35

Goof schreef:
LoveGlove schreef:
. Maar voor de raam gromt ze ook wel eens naar mensen of honden. Daardoor weet ik dus niet waarom ze ernaar blaft


Lijkt me wat waaksheid. Het huis beschermen.

Dat dacht ik dus ook. Maar dat weet ik niet zeker

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:53

Ik heb nog wat meer op mijn lijstje geschreven. Dit is het lijstje tot nu toe:

-mag ze wel of niet naar boven?
-er moet één ruimte zijn zonder speeltjes
Daarbij moeten we één speeltje bewaren voor onder het wandelen. Ik heb een paar takken liggen die ze zelf heeft meegenomen naar huis. Ik denk dat we die daarvoor gebruiken.

-we moeten haar leren om los te lopen.

-Géén fysieke correcties meer gebruiken

-commando's geven. We gaan haar commando's geven wanneer ze moet luisteren.

-Als ze in de mand en/of bij de trap ligt, laten we haar met rust. Dit zijn haar eigen rustmomentjes

-we gaan een wandelschema maken

-en we moeten eens per dag hersenwerk met haar doen. Ofja, ik voornamelijk. Dan kan mijn andere hond ook meedoen, en dan heeft hij ook eens wat uitdaging.

Is dit een goed lijstje tot nu toe?

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:59

Mijn moeders Berner krijgt het soms ook op zijn heupen en begint te blaffen. Dat heeft meestal te maken met: Ik heb honger of Ik wil aandacht. Ik heb verschillende dingen geprobeerd als correctie. Nee roepen oid heeft geen zin, want dan wordt het een soort sing off "wie kan het hardst". Een tik geven werkt ook niet. Wat wel werkt: Sowieso je eigen energie heel erg laag houden, rustig praten, rustig bewegen, rustig "Nee" zeggen en af en toe als dat niet al genoeg is dan gaat hij in de time out op de gang. Daar zijn bij ons geen prikkels (hij kan niet naar buiten kijken of dingen slopen). Ik breng hem daar rustig heen en doe de deur dicht. Meestal is hij dan zo verbaasd ofzo dat hij wel stopt. Na 1 minuut oid mag hij weer terug de kamer in. Ik doe dan de deur een stukje open, kijk hem niet aan en loop weg. Meestal is hij namelijk gaan liggen en ik wil niet hem weer "druk" de kamer in leiden.

Dat is wat bij Max werkt, weet niet of jouw hond er ook goed op zal reageren hoor. Soms gaat Max ook blaffen als hij super blij is dat hij mee mag naar buiten. Ook dan zeg ik rustig: Nee, zit (hij moet altijd eerst zitten voordat hij zijn band om krijgt). Soms moet ik het 3 keer herhalen, maar meestal kiest hij snel eieren voor zijn geld en gaat zitten.

Wat betreft bezoek: Wij laten Max niet bij de voordeur komen als er bezoek is. We doen zelf open en gaan daarna met het bezoek weer de kamer in. Meestal vraag ik het bezoek dan om Max niet eens aan te kijken, handen rustig laag te houden en gewoon een plekje op de bank uit te zoeken. Pas als Max relaxed is, mag hij rustig snuffelen bij het bezoek. Ik probeer ook bezoek zo min mogelijk een feestje te laten zijn bij aankomst. Dus gewoon relaxed open doen en relaxed de kamer in. Laat bezoek ook niet gelijk koekjes strooien als ze binnen komen (mijn tante heeft daar nog wel eens de neiging toe... -.-)

Nou is Max wel al 4, dus sowieso inmiddels wat minder druk.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 11:05

Bij het wandelen moeten ze bij ons ook altijd zitten voordat ze hun riem om mogen. Dat doen ze ook allebei heel braaf :j

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:13

En het sociale contact naar vreemde honden beperken, geeft onnodige prikkels.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 11:15

_Alarm_wlkp schreef:
En het sociale contact naar vreemde honden beperken, geeft onnodige prikkels.

Oké dankjewel :)

Nu ligt ze lekker te snurken in mijn bed :')

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:33

LoveGlove schreef:
Floriske schreef:
Een vraagje: hoe heb je haar het commando "nee" geleerd?

Als iets niet mag, nee roepen. Als ze stopt, dan koekje erin duwen. Ze weer dus als ik nee roep, dat ze iets fout doet. Ik gebruik heb vooral in situaties die vaak hetzelfde zijn. Dus eigenlijk de dingen waarbij ze niet luisterd.

Ik heb net even iets over het blaffen zitten opzoeken. Ik heb even de stappen gevolgd wat ze zeiden.
Ik moest eerst weten waar ze specifiek op blaft. En dat is voornamelijk mensen die langslopen en honden die langslopen of blaffen.
Daarna moet ik erachter komen waarom ze ernaar blaft. Onder het wandelen wil ze altijd graag naar mensen en honden toe. Dus ik zou zeggen dat ze dat, als ze voor het raam zit, ook wil. Maar voor de raam gromt ze ook wel eens naar mensen of honden. Daardoor weet ik dus niet waarom ze ernaar blaft

En als je lichaamstaal leert lezen, weet je wel waarom. Dan kun je zien wat voor haar de aanleiding is.