Hond wil niet luisteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:57

Mij lijkt het ook een hele gewone hond in een hele gewone familie. Niet perfect (dat zou ook wat saai zijn) maar ook lang niet slecht. Goed van jou, TS, dat je een aantal punten wil verbeteren, maar je moet nu ook niet achter elke beweging van je hond iets gaan zoeken. Ipv. een cursus zou je kunnen afspreken met de bokker die ook labradoodles heeft en samen eens met de honden wandelen. Daar pik je waarschijnlijk een boel tips op zonder dat het echt 'cursus-achtig' wordt.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 13:03

Kuggur schreef:
Ach, al dat betweterig gezemel.
De TS is duidelijk bereid zich goed te verdiepen in hondentraining en opvoeding. Ze heeft een energetische hond in een moeilijke fase. Ten eerste vind ik dat ze het helemaal niet slecht doet, en ten tweede zal de hond hoogstwaarschijnlijk vanzelf uit dit soort problemen groeien.
Ik zie dit wel goedkomen, en natuurlijk zijn cursussen handig en leuk, maar beslist geen absolute voorwaarde een hond
goed opgevoed te krijgen.
Laat je niet gekmaken door alle deskundigen hier (mezelf inbegrepen ;) ) Loveglove, veel succes en vooral plezier met je hond.

Nee klopt wat je zegt. Mijn andere hond, en de hond die we eerst daarvoor hadden (is overleden) hebben nooit cursussen gehad, en dat is ook altijd prima afgelopen. Alleen was mijn overleden hond bang voor onbekende mensen en honden. Maar dat zorgde nooit echt voor echte problemen. Met mijn andere hond kon ze altijd hartstikke goed overweg. En met de mensen die regelmatig bij ons komen ook.

En ook zij heeft leren zitten door mij _O-

Ik snap dat iedereen mij allemaal aansmeert dat ik naar een cursus moet. Maar het gaat nou eenmaal niet. En bij mijn andere werk kan ik niet nu zeggen dat ik minder moet werken, want ik werk er echt pas net.

En ik kan ook nog steeds naar de dierenstichting als ik dat wil. Alleen daar heb ik voor mezelf voor deze vakantie even afstand van gedaan, zodat ik ook andere dingen doe. Daar hebben ze ook 3 honden. Dus daar leer ik ook met honden omgaan. Daar ben ik ook vrijwilliger

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 13:05

Sclimpre schreef:
Mij lijkt het ook een hele gewone hond in een hele gewone familie. Niet perfect (dat zou ook wat saai zijn) maar ook lang niet slecht. Goed van jou, TS, dat je een aantal punten wil verbeteren, maar je moet nu ook niet achter elke beweging van je hond iets gaan zoeken. Ipv. een cursus zou je kunnen afspreken met de bokker die ook labradoodles heeft en samen eens met de honden wandelen. Daar pik je waarschijnlijk een boel tips op zonder dat het echt 'cursus-achtig' wordt.

Als er een bokker met labradoodles in mijn buurt woont :')

Maar daar komen we bij het volgende ding; ik mag geen vreemde mensen van internet in het echt ontmoeten, en ik mag er ook niet eens ontmoeten op internet eigenlijk. Dus dat is, tenzij ik her stiekem doe, geen optie. En ik houd er niet van om dingen stiekem te doen :n

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:12

Jeetje ik dacht dat deze manier van trainen inmiddels wel is achterhaald en men vandaag de dag wel beter wist. Niks blijkt minder waar.

Als ik 100 x tegen jou zeg wat je niet mag doen, snap jij het dan ? Je kan beter leren dmv positieve benadering en creatief vermogen wat je wel verwacht van je pup.
Dus als je hond heel druk is, word dan niet boos, maar leid hem naar zijn plaatst en beloon dat. Of geef hem iets ter afleiding.
Ik lees alleen maar dat je je hond corrigeert en zelfs al fysiek corrigeert (waar ik overigens best van schrik).

Wellicht kan je eens zoeken (of op Facebook de groep) positief trainen opzoeken. Tevens is ook bewezen dat een hond op deze manier meer leert en tevens ook goed voor de band samen.
Het is de bedoeling dat de hond doet, omdat hij dat leuk vind en graag voor je doet.

Niet omdat het hem pijn of angst oplevert.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:48

briitje schreef:
Jeetje ik dacht dat deze manier van trainen inmiddels wel is achterhaald en men vandaag de dag wel beter wist. Niks blijkt minder waar.

Als ik 100 x tegen jou zeg wat je niet mag doen, snap jij het dan ? Je kan beter leren dmv positieve benadering en creatief vermogen wat je wel verwacht van je pup.
Dus als je hond heel druk is, word dan niet boos, maar leid hem naar zijn plaatst en beloon dat. Of geef hem iets ter afleiding.
Ik lees alleen maar dat je je hond corrigeert en zelfs al fysiek corrigeert (waar ik overigens best van schrik).

Wellicht kan je eens zoeken (of op Facebook de groep) positief trainen opzoeken. Tevens is ook bewezen dat een hond op deze manier meer leert en tevens ook goed voor de band samen.
Het is de bedoeling dat de hond doet, omdat hij dat leuk vind en graag voor je doet.

Niet omdat het hem pijn of angst oplevert.

Er is niets tegen het verstandig gebruik van correcties. Er zijn allerlei zaken die je zelfs alleen dmv correctie kan aanleren( of afleren).
Dat de "uitsluitend positief" goeroe's daar hun ogen graag voor sluiten is een andere zaak ( Karen Pryor geeft toe dat ze haar terriërs niet met haar trainingsmethoden van eekhoorntjes jagen af kan houden...).
Correcties gelijkstellen met het toebrengen van pijn en/of angst is overigens baarlijke nonsens.
Mijn meest gebruikte (en lichtste) correctie is een rustig uitgesproken "uh-uh".

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:07

Ik lees alleen maar correcties en niks wat anders benaderd word. En dat is het geen waar ik op doel ;) ik ben niet pro positief en tegen corrigeren, mits deze in balans zijn.

Daarnaast ik quote 'er komt zelfs af en toe een tik bij kijken, maar het werkt allemaal niet.'

Dit vind ik gelijk staan aan pijn. En geen nette correctie en totaal overbodig. Dit bewijst alleen maar dat Ts onwetend is en niet beter weet.

Dus gelukkig vraagt ze tips en hoop van harte dat ze deze aanneemt
Laatst bijgewerkt door briitje op 30-06-17 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18106
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:09


kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:18

Mizora schreef:
Dit zijn ook leuke oefeningen om te trainen. Je hoeft geen diploma te halen (wat bestaat uit een filmpje maken van een x aantal oefeningen en op te sturen), dus je kan helemaal zelf aan de slag.

https://www.doguniversity.nl/opleidingen/basisschool

Edit: link

Die ga ik opslaan!

Sellyxx

Berichten: 1213
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:48

Als het gaat om het leren loslopen:
Ik snap dat dit heel spannend is, maar het lijkt me beter om dit nu te leren dan dat je het uitstelt naar later. Als de hond straks wat ouder is en het nooit geleerd heeft en altijd aan de lijn loopt, lijkt die stap me nog groter.

Wij hebben vroeger een hele drukke energieke pup gehad, een jachthond. Als ze echt ergens op gefocussed was konden wij haar proberen bij ons te halen tot we een ons wogen, maar dan was ze weg. Toch hebben wij ervoor gekozen om haar wel los te laten. Ze is bij ons wat keer de wijk ingerend en soms was ze zelfs even kwijt. Maar ze kwam altijd terug. Dit was geen ideale situatie, dat zeker niet. ( het moet natuurlijk niet gevaarlijk worden met auto's etc.) Maar op die manier heeft ze het wel geleerd.

Met onze hond is het helemaal goed gekomen. Sommige mensen in het park waar wij vaak liepen hadden zelf een hele uit zichzelf volgzame hond die als pup al helemaal netjes alles deed wat de baas vroeg en geen intenties had om rebels te zijn, kwamen wij aan met onze 'stormwind pup'. Maar we zijn gewoon doorgegaan met consequent opvoeden en dat heeft uiteindelijk wel zijn vruchten afgeleverd!

Je lijstje lijkt misschien nu heel groot, maar geef de moed niet op :) Begin gewoon aan alles van je lijstje en hou dit vol, ook al kan het even duren voordat het zijn vruchten begint af te werpen :) Wij hebben met onze pup door een periode heen gemoeten waarin ze soms onwijs druk was en niet luisterde. Het enige wat wij konden doen was consequent belonen wanneer ze iets wel goed deed en gewoon blijven opvoeden.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:49

wat betreft de jeuk van de hond: mijn hond had ook veel jeuk en zat zich steeds te krabben.
Sinds ruim een half jaar voer ik Ecostyle Huid en Vacht, sinds enige tijd kan ik concluderen dat het echt geholpen heeft, ze krabt niet meer en heeft een prachtige vacht.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 17:07

Sellyxx schreef:
Als het gaat om het leren loslopen:
Ik snap dat dit heel spannend is, maar het lijkt me beter om dit nu te leren dan dat je het uitstelt naar later. Als de hond straks wat ouder is en het nooit geleerd heeft en altijd aan de lijn loopt, lijkt die stap me nog groter.

Wij hebben vroeger een hele drukke energieke pup gehad, een jachthond. Als ze echt ergens op gefocussed was konden wij haar proberen bij ons te halen tot we een ons wogen, maar dan was ze weg. Toch hebben wij ervoor gekozen om haar wel los te laten. Ze is bij ons wat keer de wijk ingerend en soms was ze zelfs even kwijt. Maar ze kwam altijd terug. Dit was geen ideale situatie, dat zeker niet. ( het moet natuurlijk niet gevaarlijk worden met auto's etc.) Maar op die manier heeft ze het wel geleerd.

Met onze hond is het helemaal goed gekomen. Sommige mensen in het park waar wij vaak liepen hadden zelf een hele uit zichzelf volgzame hond die als pup al helemaal netjes alles deed wat de baas vroeg en geen intenties had om rebels te zijn, kwamen wij aan met onze 'stormwind pup'. Maar we zijn gewoon doorgegaan met consequent opvoeden en dat heeft uiteindelijk wel zijn vruchten afgeleverd!

Je lijstje lijkt misschien nu heel groot, maar geef de moed niet op :) Begin gewoon aan alles van je lijstje en hou dit vol, ook al kan het even duren voordat het zijn vruchten begint af te werpen :) Wij hebben met onze pup door een periode heen gemoeten waarin ze soms onwijs druk was en niet luisterde. Het enige wat wij konden doen was consequent belonen wanneer ze iets wel goed deed en gewoon blijven opvoeden.

Ja, daar zit dus her probleem. Als ik ons korte rondje doe waar ze daarna op het veldje mag, dan is het gevaarlijk als ze wegrent. Beide kanten op rent ze dan naar een drukke weg, dus dat is niet echt ideaal.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:08


LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 17:27

essiesilly schreef:
goed bezig TS,
heeeel leuke filmpjes kan je ook vinden op het kanaal van kikopup https://www.youtube.com/user/kikopup
in het engels maar wel erg leuke filmpjes :)

Dankjewel :)

Ja Engels maakt niet zoveel uit. Ik kan het ongeveer vloeiend :))

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:54

LoveGlove schreef:
essiesilly schreef:
goed bezig TS,
heeeel leuke filmpjes kan je ook vinden op het kanaal van kikopup https://www.youtube.com/user/kikopup
in het engels maar wel erg leuke filmpjes :)

Dankjewel :)

Ja Engels maakt niet zoveel uit. Ik kan het ongeveer vloeiend :))


o dan is het goed! je gaat er zeker heel veel plezier van hebben, zij verteld leuk (en legt goed uit) en de fun spat van het scherm!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:44

ik heb er een paar bekeken, echt knap wat ze met haar honden doet

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:57

Een kleine update.

Ik vind het eerlijk gezegd enorm moeilijk om Doodle fatsoenlijk op te voeden, maar de veranderingen die ik heb gemaakt beginnen wel te werken. Gisteren bij oma mocht ze de tuin niet in. Dus elke keer als ze dat deed, riep ik haar gewoon bij me, en kreeg ze een beloning. Dat deed ze heel goed. Nu net was een mooi voorbeeld van hoe ze anders naar me is gaan kijken. Ze stond weer te blaffen. En ik dacht, ik ga maar naar onder, voordat mam haar helemaal plat gaan straffen. Dus we liepen tegelijk naar buiten. Ik was echt net optijd. Ik riep haar bij me, en ze kwam meteen naar me toe. Dus ik beloonde haar. Vervolgens was echt heel goed te merken dat ze bang was voor mijn moeder. Mam kwam bij me staan (ik was gehurkt met Doodle bezig) en Doodle begon meteen met haar tong te likken of hoe dat heet :')
En ze dook meteen bij me. Toen had mam haar opgetild, en gelukkig voelde ze zich weer een beetje op haar gemak toen mam begon te knuffelen.

Ik moet toegeven, het is echt lastig, en doorzettingsvermogen hebben is soms echt lastig, maar er begint verandering te komen, en daar ben ik heel blij mee :))

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:53

Lekker op eigen pootjes laten staan zou ik zeggen..aai over de bol en prijzen is een betere beloning.
Fijn dat het beter lijkt te gaan.

Majabeestje
Berichten: 3809
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:00

Jonge labradoodles zijn echt dikke debielen :')
Die van ons is nu 5 en inmiddels wel gekalmeerd (behalve als er visite komt.. =:) ) maar de eerste anderhalf jaar ofzo was hij zoooo hyper! Daarbij ook heel gevoelig en zat zichzelf soms vreselijk in de weg. Gelukkig hadden wij een goeie hondentrainer die de focus had op rust, geduld en belonen. Juist straffen werkt bij deze honden averechts. Ze willen écht wel voor je werken en het goed doen. Er moet ze vooral verteld worden wat ze wél mogen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 14:24

DatBenIkNou schreef:
Lekker op eigen pootjes laten staan zou ik zeggen..aai over de bol en prijzen is een betere beloning.
Fijn dat het beter lijkt te gaan.

Zeker :)

Het enige waar ik nog steeds niet weet wat ik moet doen, is als Doodle mijn andere hond gaat vervelen. Verder gaat alles wel goed :j

Dus, hebben jullie daar nog tips voor? Ik weet nu wel zeker dat wat ze doet, dominant gedrag is. En ze doet het ook altijd als ik mijn andere hond aandacht geef en haar (nog) niet, en soms ook zomaar zonder reden.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:44

LoveGlove schreef:
Een kleine update.

Ik vind het eerlijk gezegd enorm moeilijk om Doodle fatsoenlijk op te voeden, maar de veranderingen die ik heb gemaakt beginnen wel te werken. Gisteren bij oma mocht ze de tuin niet in. Dus elke keer als ze dat deed, riep ik haar gewoon bij me, en kreeg ze een beloning. Dat deed ze heel goed. Nu net was een mooi voorbeeld van hoe ze anders naar me is gaan kijken. Ze stond weer te blaffen. En ik dacht, ik ga maar naar onder, voordat mam haar helemaal plat gaan straffen. Dus we liepen tegelijk naar buiten. Ik was echt net optijd. Ik riep haar bij me, en ze kwam meteen naar me toe. Dus ik beloonde haar. Vervolgens was echt heel goed te merken dat ze bang was voor mijn moeder. Mam kwam bij me staan (ik was gehurkt met Doodle bezig) en Doodle begon meteen met haar tong te likken of hoe dat heet :')
En ze dook meteen bij me. Toen had mam haar opgetild, en gelukkig voelde ze zich weer een beetje op haar gemak toen mam begon te knuffelen.

Ik moet toegeven, het is echt lastig, en doorzettingsvermogen hebben is soms echt lastig, maar er begint verandering te komen, en daar ben ik heel blij mee :))


Blij om te kezen TS. En jlie band zie je nu dus al vooruitgaan. Je merkt zelf ook dat al dat straffen, dus echt wel impact heeft. Hopelijk kan je he ouders dat verschil laten ervaren.

Dat met de tong,heet tongelen. Dit doen honden als ze stress ervaren.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:56

[***] schreef:
TS de meeste tips aangaande de correcties zijn al gegeven. En hij is nog maar 9 maanden......

Je kunt de hond ook "teveel" beweging geven. Hierdoor kan hij ook overprikkeld raken en extreem druk gedrag gaan vertonen

Fietsen zou ik eerlijk gezegd nog niet met hem doen.

Hij is nog niet volgroeid, zowel geestelijk als lichamelijk. Hij is puber. De hormonen gieren door zijn lijf. Hij kan er niets aan doen. Hij krijgt zo ontzettend veel prikkels van buitenaf, geuren, geluiden, hij wil zelfstandig worden, ook tijdens de puberteit kennen ze soms weken met angstfases. Houdt rekening met hem en heb vooral geduld.

Je kunt vanaf nu gaan proberen om de hond te negeren als hij zo ontzettend druk doet. Zodra hij zijn gemak houdt geef je hem aandacht. Zo gaat hij leren het juiste gedrag te vertonen om aandacht te krijgen. Nu wordt je boos als hij druk doet, grijpt hem in zijn nekvel en stuurt hem naar zijn mand. Dit wordt van kwaad tot erger. Negatieve aandacht is immers ook aandacht! Hij zal steeds vaker het "verkeerde" drukke gedrag gaan vertonen omdat jullie erop reageren.

Vraag je visite ook om de hond te negeren bij binnenkomst. Pas als hij gaat zitten/liggen of een speeltje pakt mogen zij hem aaien. Als hij als een idioot tegen je aanspringt, negeer hem en loop zelf weg, ga naar boven, of desnoods op de wc zitten of in een andere kamer. Doe verder niets. Zodra hij rustig is, aandacht geven.

Let wel, dit gaat nu natuurlijk wel even duren voordat hij het snapt. Dit had je eigenlijk vanaf dat hij 2 maanden oud was moeten doen. Verder denk ik dat je blij mag zijn dat je uit de cursus bent.


Ik ga mee met hierboven! Negeren en vooral consequent zijn. dat laatste is wat veel mensen niet doen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 15:57

briitje schreef:
LoveGlove schreef:
Een kleine update.

Ik vind het eerlijk gezegd enorm moeilijk om Doodle fatsoenlijk op te voeden, maar de veranderingen die ik heb gemaakt beginnen wel te werken. Gisteren bij oma mocht ze de tuin niet in. Dus elke keer als ze dat deed, riep ik haar gewoon bij me, en kreeg ze een beloning. Dat deed ze heel goed. Nu net was een mooi voorbeeld van hoe ze anders naar me is gaan kijken. Ze stond weer te blaffen. En ik dacht, ik ga maar naar onder, voordat mam haar helemaal plat gaan straffen. Dus we liepen tegelijk naar buiten. Ik was echt net optijd. Ik riep haar bij me, en ze kwam meteen naar me toe. Dus ik beloonde haar. Vervolgens was echt heel goed te merken dat ze bang was voor mijn moeder. Mam kwam bij me staan (ik was gehurkt met Doodle bezig) en Doodle begon meteen met haar tong te likken of hoe dat heet :')
En ze dook meteen bij me. Toen had mam haar opgetild, en gelukkig voelde ze zich weer een beetje op haar gemak toen mam begon te knuffelen.

Ik moet toegeven, het is echt lastig, en doorzettingsvermogen hebben is soms echt lastig, maar er begint verandering te komen, en daar ben ik heel blij mee :))


Blij om te kezen TS. En jlie band zie je nu dus al vooruitgaan. Je merkt zelf ook dat al dat straffen, dus echt wel impact heeft. Hopelijk kan je he ouders dat verschil laten ervaren.

Dat met de tong,heet tongelen. Dit doen honden als ze stress ervaren.

Ja dat tongelen. Dat begon ze dus massaal te doen :')

Net ben ik even een grote ronde met haar wezen doen. Ik vond het heel gezellig met haar :j

Ik heb besloten dat, als ze een mens of hond ofzo ziet, ze moet gaan zitten en wachten totdat ze voorbij zijn om te voorkomen dat ze gaat trekken. Die slipketting gaat weg. Want dat werkt echt alleen maar avarechts. Dat merkte ik. Toen ze minder aan het trekken was bleef ze netjes lopen. In het begin trekte ze namelijk nogal veel. Zal wel zijn omdat ze dan enthousiast is. In het bos was ze denk ik op haar hoede. Ze was nieuwschierig, en toch ook wel wantrouwend en nauwlettend. Waarschijnlijk is dat omdat het pas haar 2e keer was in dat bos. De eerste keer was ze ontzettend bang. Ik heb ook een paar keer kleine stukjes los geprobeerd. En dat ging helemaal goed. Ze kwam als ik erom vroeg, en ik krijg nu ook steeds meer vertrouwen. Ik vind het namelijk echt eng, vooral door wat er de vorige keer is gebeurt. Maar het is goed gegaan en ze heeft netjes geluisterd :j

Mizora

Berichten: 18106
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:15

Toppie! Goed dat je zo je best doet. Ik vind het echt knap van je want veranderen van de ingeslagen weg is helemaal niet gemakkelijk.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:16

Goed bezig! En hoe staan je ouders inmiddels tegen over de veranderingen? Of zien ze het niet echt?

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 16:18

Mizora schreef:
Toppie! Goed dat je zo je best doet. Ik vind het echt knap van je want veranderen van de ingeslagen weg is helemaal niet gemakkelijk.

Is het ook. Echt wel


kiwiwitje schreef:
Goed bezig! En hoe staan je ouders inmiddels tegen over de veranderingen? Of zien ze het niet echt?

Ik heb er met mijn ouders over gepraat. Maar volgens mij zien ze niet echt waarom iets veranderd moet worden. Vooral mijn vader niet :n