Hond wil niet luisteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11114
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:59

In snap je topic niet echt.
Je neemt niets aan, behalve dingen die in je straatje passen qua correctie.
Ik heb ook het idee dat je niets wilt aannemen, omdat je eigenlijk zelf ervan overtuigd bent dat je niets verkeerd doet.

En het aan de hond ligt dat je problemen hebt met bepaald gedrag.
Jouw hond luistert niet, deugt niet.
Dus jij hebt het recht om je hond te pijnigen om hem te laten luisteren.

Maar goed, jij wilt verder niets aannemen.
Je ouders en jij hebben gekozen voor een hond met een bewerkelijk vacht.
Maar je ouders willen er blijkbaar geen geld aan uitgeven om de vacht te onderhouden?
En moet jij je hond nog verder pijnigen met borstelen.
Dan doe je toch iets niet goed, ik heb ook 2 honden met krulvachten maar als ik die borstel hebben ze echt geen pijn!

Verder ontstip ik dit topic, ik krijg alleen maar steeds meer medelijden met de hond.
En omdat je nergens voor openstaat, behalve voor mensen die ook werken met correctiemiddelen, wil ik daar verder ook niets mee te maken hebben.

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:59

Ts, er is al heeel veel advies gegeven en het lijkt me voor jou moeilijk om nu door de bomen het bos te zien.

Mijn tips:
1. Neem een hondenschool die bij jullie past. Je kan wel wat hulp gebruiken zo te horen :)
Deze school zal vast prima zijn voor anderen, maar bij jullie werkt het duidelijk niet. Deze school zal jullie ook leren hoe je hond los te laten lopen. Zit, af etc. is zo moeilijk niet, dat kan iedere hondenschool. Leren om focus op de baas te houden is veel moeilijker en daar onderscheiden goede scholen zich echt van de mindere.
In welke regio zit je?

2. Laat de hond loslopen. Dit is geen leven voor zo'n energiek hondje. Ik betwijfel of je hond echt weg zou lopen, dat doen er namelijk maar weinig. Wel kan ik me voorstellen dat als ze nooit los komt het de eerste keren echt een feest zou zijn.
Ga dan naar een omheinde plek, spreek met andere goed luisterende honden af, want dit is echt geen doen voor je hond!

3. Stop dat dagelijkse borstelen, dat lijkt me voor geen van de partijen goed zo te horen.

Tip 1 is de belangrijkste. Vind iemand die jou en je hondje begrijpt en die je handvatten mee kan geven om mee verder te gaan.

Succes!!

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 13:01

Bravura schreef:
Borstelen mag niet zeer doen. Sommige borstels en kammen raken de huid op een bijzonder onaangename manier bij verkeerd gebruik. Het laten vervilten van vacht op de huid valt zelfs onder de Wet Dieren en kan aangemerkt worden als verwaarlozing. Je benadeeld immers het welzijn van de hond.

Dat getrek aan de riem heb ik momenteel ook bij mijn jonge hond. Ik gebruik echter een brede halsband ipv een smalle of ipv een slipketting aangezien dan je hond al snel blessures op kan lopen aan luchtpijp ed. Als mijn hond nu vooruit wil en trekt zeg ik nee, volgen en houd ik een koekje voor zijn neus om vervolgens gelijk de tegengestelde richting op te lopen. Loopt hij braaf mee draai ik me weer om en probeer het opnieuw. Geloof me dit zijn problemen van voorbijgaande aard maar je zult het niet met rukken of trekken bereiken.

Qua loslopen....je kunt een hond niet altijd aan de riem houden. Zoek dan een omheind bos of veld op waar andere honden zijn. Er zijn zat van dat soort dus een excuus omdat je dat niet vertrouwd is er in mijn ogen niet. Een hond heeft het recht er op "zijn" ding te kunnen doen, dus soortgedrag te mogen vertonen. Dat kan niet als hij aan de riem zit.

Ja over dat borstelen, dat weet ik. En het doet ook alleen maar pijn als ze lang haar heeft.

En wat betreft zo'n losloopgebied. Waar ik heen ga IS een losloopgebied. Het is alleen aan één kant echt open en dat weer mijn hond heel goed. En dan rent ze dus weg. Ik vind het ook niet leuk dat ik haar niet los mag laten onder het wandelen, want net zoals jullie zeggen, dat moet wel kunnen

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:02

Ik val even binnen omdat ik lees dat het borstelen/kammen zeer doet bij de hond. TS,hebben jullie geen booster/waterblazer bij de hond aangeschaft?

Zonee,dat zou ik jullie wel aanraden. Een booster/waterblazer kun je zien als een erg harde fohn. Je blaast daarmee totop de huid van de hond. Je kunt ze droog blazen na bv.regen of zwemmen en je kunt het vuil uit de vacht blazen. Je voorkomt tevens dat je ook veel minder tot geen klitten meer hebt in de vacht en je dus ook niet elke dag je hond hoeft te pesten met borstelen. Na gewenning vinden de meeste honden het boosteren prettig. Onze Goldendoodle word maar eens per 2 weken goed door geborsteld en om de 2/3 dagen geboosterd en hij heeft nagenoeg geen klitten en is zijn vacht prima te onderhouden. Eens per 3 mnd.word hij getrimd. Heeft de fokker jullie geen booster aangeraden? En misschien kun je met je ouders overleggen er eentje aan te schaffen. Het zal voor jullie hond een hoop pijn schelen en voor jullie is het een stuk makkelijker de hond/vacht te onderhouden. Als je Googeld vind je verschillende website's die ze aanbieden.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 13:05

Faruba schreef:
Ik val even binnen omdat ik lees dat het borstelen/kammen zeer doet bij de hond. TS,hebben jullie geen booster/waterblazer bij de hond aangeschaft?

Zonee,dat zou ik jullie wel aanraden. Een booster/waterblazer kun je zien als een erg harde fohn. Je blaast daarmee totop de huid van de hond. Je kunt ze droog blazen na bv.regen of zwemmen en je kunt het vuil uit de vacht blazen. Je voorkomt tevens dat je ook veel minder tot geen klitten meer hebt in de vacht en je dus ook niet elke dag je hond hoeft te pesten met borstelen. Na gewenning vinden de meeste honden het boosteren prettig. Onze Goldendoodle word maar eens per 2 weken goed door geborsteld en om de 2/3 dagen geboosterd en hij heeft nagenoeg geen klitten en is zijn vacht prima te onderhouden. Eens per 3 mnd.word hij getrimd. Heeft de fokker jullie geen booster aangeraden? En misschien kun je met je ouders overleggen er eentje aan te schaffen. Het zal voor jullie hond een hoop pijn schelen en voor jullie is het een stuk makkelijker de hond/vacht te onderhouden. Als je Googeld vind je verschillende website's die ze aanbieden.

Onze fokker heeft ons een speciale borstel meegegeven. Maar daarmee kom ik nu niet helemaal door haar vacht, omdat haar haar te lang is, en dat komt weer omdat mijn ouders niet met haar naar de kapper willen :n
Daarom doet het haar nu ook zo'n pijn

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:05

LoveGlove schreef:
Wowowowow jullie nemen het meteen zwaar aan. Natuurlijk beloon ik haar. Altijd. Alles wat ze goed doet beloon ik. Altijd. Echt altijd. Maar ik heb het vandaag niet over belonen. Ik speel enorm veel met haar. Meteen in de ochtend komt ze me wakker likken en dan gaan we altijd spelen. Altijd. Hoevaak hebben mijn handen al vol krassen en beten gezeten van het spelen :')
Maak je geen zorgen, ze bijt niet echt hard. Ze is alleen lomp. Ze speelt echt, want het enige wat haar staartje doet is op en neer kwispelen als we spelen.

En ga de cursus niet de schuld geven, want als er één goede cursus is, is het die cursus wel. Iedereen in de omgeving kent die cursus. Ik denk meer dat het de manier is van hoe je de dingen die je daar leert oppakt. En ik heb daar ook juist geleerd dat ik veel moet belonen. En ja, we moesten ook altijd correcties geven als de hond niet naar de commando luisterde. Daarom ga ik door met correcties geven. We moeten het dus nu negeren. Wat nou als ze een halfuur zit te blaffen. Moeten we dat blaffen dan blijven negeren? Want dat is nogal irritant. Maar ja, als Het moet, zal ik het mam wel vertellen. En ik zag ook ergens dat iemand denkt dat ik dezelfde plek als slaap- en strafplek gebruik. Dat is niet waar. Dat heb ik ook duidelijk gemaakt, we hebben een mand én een kennel. Die kennel is de slaapplek voor mijn hond. Daar slaapt ze 's nachts en daar moet ze in als we weggaan. De mand is optioneel of ze daar in wil slapen of niet. Het is in elk geval haar strafplek en dat weet ze. Als ze iets niet goed heeft gedaan, en ze weet dan, dan loopt ze meteen naar de mand toe. Als we het hebben over dat ze het niet snapt, kan ik me dat indenken. Meestal als ik ga straffen, gaat ze jeuken. Ik heb op de cursus geleerd dat, als ze dat doet, ze het vaak niet snapt of dat ze het niet wilt. We zetten Haar dan onder druk. En om onder die druk uit te komen gaat ze jeuken, gapen of schudden. Bij ons is het dus meestal jeuken. Met haar pootje omhoog kan ook nog wel eens betekenen dat ze het niet snapt. Dat heeft een puppy in onze cursus groep vaak gedaan, maar dat heeft mijn hond nog nooit gedaan.
O en wat betreft die zware correcties, ik zal dat even uitleggen. Eerst had ik een gewone halsband voor mijn hond. Op de cursus hebben ze me geadviseerd om een slipketting te kopen, omdat mijn hond niet op de correcties van mijn normale halsband reageert. Nou, dat scheelde al een hoop. Alsnog, soms moet ik niet één correctie geven met de slipketting, maar twee achter elkaar. Anders reageert ze nog niet. Dat is wat ik bedoel met zware correcties. Ze reageert niet op een lichte correctie. Dat hoort bij haar karakter. En ze kan ook wel tegen een stootje. Als ze in haar gekke 5 minuten is, knalt ze soms wel eens tegen een muur aan ofzo. Dan schud ze een keer en gaat ze weer door. Is wel echt grappig om te zien _O-

Ik zal in elk geval vanaf nu gaan negeren en belonen (belonen doe ik wel al) en kijken hoe dat gaat.

Veel druk spelen maak je ze alleen maar drukker mee. Als ze jouw pijn doet, onmiddellijk Auw! roepen en het spel stoppen. Dat is dan de 'straf' en correcte is niet nodig.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 13:07

Buiten de correcties om houdt ze wel van me. Ze ligt nu lekker op me te slapen. Wat een schatje is ze toch <3

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:10

LoveGlove schreef:
Buiten de correcties om houdt ze wel van me. Ze ligt nu lekker op me te slapen. Wat een schatje is ze toch <3

Is het een Australische labradoodle of eerste kruising?

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 13:13

DatBenIkNou schreef:
LoveGlove schreef:
Buiten de correcties om houdt ze wel van me. Ze ligt nu lekker op me te slapen. Wat een schatje is ze toch <3

Is het een Australische labradoodle of eerste kruising? Jammer dat je niet op mijn aanbod reageert.

Ik heb je een Pb gestuurd als het goed is. Ik weet niet wat het precies is. Ik denk een eerste kruising, want haar vacht is niet één complete kleur. Ze is zwart, met bruine oren, en witte billen :')

blauwdruivje
Berichten: 223
Geregistreerd: 08-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:13

Dag TS,

misschien een idee als je niet naar cursus mag, om thuis zelf oefeningen te doen. Martine Burgers en Sam Turner hebben twee vind ik hele goede boeken geschreven over omgaan met de pup en je puberhond. Het boek staat vol met kleine praktische oefeningen. Onder andere ook over omgaan met bezoek. De serie heet ' een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans' . Deel 1 gaat over de pup en deel 2 over je puber goed op pad. Ik denk dat je hier veel tips uit kunt halen. Ze zijn o.a. te koop bij bol.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:15

LoveGlove er zijn ook gebieden die geheel omheind zijn. Neem dan de moeite wat kilometers in de week te maken en je hond de geestelijke uitdaging te geven die hij nodig heeft. Ik vind dat een half afgezet losloopgebiedgeen excuus mag zijn....dan ga je op zoek naar een geheel omheind stuk. Ook die zij er. Ik heb ook heel veel kilometers gemaakt bij iedere hond die ik heb gehad om ze daar voor de eerste keren los te laten. Wat moet dat moet. Anders blijft je hond bruisen van de energie en raakt flink gefrustreerd wat hij dan wel op een andere manier gaat inzetten. Dit worden vaak helaas de honden die met 1 a 1.5 tot 2 jaar terug te vinden zijn in asiels! Met dank aan hun baasje.

http://www.doggydating.com/hondenlosloopgebied/omheind

Verder doet iemand hier je een geweldig aanbod (DatBenIkNou op blz 3 mbt hulp) Dit kun je niet negeren lijkt mij. Denk dat je minstens zou kunnen antwoorden (al dan niet per pb)
Laatst bijgewerkt door Bravura op 28-06-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 13:16

blauwdruivje schreef:
Dag TS,

misschien een idee als je niet naar cursus mag, om thuis zelf oefeningen te doen. Martine Burgers en Sam Turner hebben twee vind ik hele goede boeken geschreven over omgaan met de pup en je puberhond. Het boek staat vol met kleine praktische oefeningen. Onder andere ook over omgaan met bezoek. De serie heet ' een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans' . Deel 1 gaat over de pup en deel 2 over je puber goed op pad. Ik denk dat je hier veel tips uit kunt halen. Ze zijn o.a. te koop bij bol.

Dankjewel voor de tip :)

Ik zal eens kijken

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:30

Heb je ook geleerd om te belonen ipv alleen maar straffen? Wat helpt is geduld. Voorbeeld; hond trekt. Jij wilt dit niet. NIET TERUG TREKKEN. Stil blijven staan en wachten. Alleen maar wachten. De hond wilt ergens heen dmv trekken maar er gebeurt nu niks. Hij snapt het niet, loopt terug en kijkt jou aan. DAN belonen.

Met herhaling en op de momenten belonen dat je hond jou aankijkt in wat voor situatie dan ook leer jij je hond dat ie op je moet letten. Luisteren en kijken wat jij wilt.

Op dit moment wordt alles bij mij ook heel mooi ververst (heb nu een pupje van 15 weken en zit op puppycursus). Ik heb een pup met sterk eigen willetje maar door dit consequent te doen met álles (wandelen, thuis oefeneningen doen e.d.) versterk ik alleen maar dat zij op mij moet letten. Dan gebeurt er wat leuks dmv spel, 'goed zo!', koekje, aai over de bol etc.

Ook na iedere correctie die jij geeft, moet er iets positiefs opvolgen. Positief trainen, blijft én leuker voor je hond (dus jij blijft ook leuker) én leert de hond vele maler sneller dan 'negatief' trainen.

Dit is nu zó belangrijk juist omdat je hond aan het puberen is. Ook; rust. Een onzeker persoon (aka geen leider) is er eentje die gefrustreerd raakt en wanhopig wordt.

Edit: zoals blauwdruivje nu ook zegt; lees sam turner boeken.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:34

Maar TS,je kunt toch met je ouders overleggen om een booster aan te schaffen en willen ze er geen aanschaffen dan kun je zelf sparen er voor,ze vreselijk duur zijn ze nou ook weer niet en ze gaan bij normaal gebruik een hondenleven mee. Je bespaard je hond er een hoop pijn mee,dat is het toch waard om voor te sparen lijkt mij.
Wat ik overigens wel treurig vind is dat er een hond aangeschaft word met een bewerkelijke trimvacht en daar word aan voorbij gelopen. Hebben je ouders zich niet goed ingelezen,laten informeren wat voor soort hond ze in huis haalden?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:37

Wat je zeker al kan doen :
1. zelf altijd rustig zijn met de hond, je stem laag en rustig houden.
2. als er bezoek komt haar laten zit/blijf of lig/blijf doen en wanneer het bezoek ergens rustig zit mag de hond erheen.

Wat doet jouw hond als ze gewoon thuis is? Je zegt al dat je andere hond niet wil spelen, maar heeft de jonge hond dan een bal, een touw of ander speelgoed? Kauwbot?

Negeren als ze blaft denk ik niet dat gaat helpen. Jij en je buren gaan dat sneller opgeven dan de hond. Je kan wel je hond leren dat ze mag blaffen wanneer ze iets te vertellen heeft. Bv. wanneer er iemand aan de deur is. Zogauw jij dan naar de deur gaat moet ze zwijgen. Zo geef je de hond een taak en het blaffen een functie.

En in het algemeen proberen een commando te geven ipv iets te verbieden. Bv. een hond die opspringt, ipv 'nee' te zeggen kan je 'zit' zeggen en dan de hond belonen als hij dat commando correct opvolgt.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:51

Eigenlijk zegt nagenoeg iedereen in dit topic het zelfde. Misschien wel met wisselend advies. Maar je bent geen leider. Je kan jouw hond niet aflezen en dat resulteert in frustratie van beide kanten. En dan kan je nog zoveel oefeningen doen, jij moet leren. Je hond hoeft niks te leren. Die is duidelijk. Alleen pak je dat niet op.

Ons teefje is een herplaatser. Die dus een aantal commando's kent maar niet met belonen maar met straffen is opgevoed.(misschien wel met iets van beloning) Maar als je haar iets wil leren, schiet ze volledig in de stress. Beloon je haar, schiet ze volledig in de stress. Is ze stout, en weet ze dat, schiet ze volledig in de stress en dan hoef je haar alleen maar aan te kijken en zelf nog geen flauw idee hebben wat ze uitgespookt heeft. . Omdat ze niet meer begrijpt/begreep wat er van haar verwacht word. Op het moment dat ze dus in de stress schiet, gaat ze rennen. Soms gaat e alleen rondjes rennen. Soms gaat ze met speeltjes rennen. Ook als bijvoorbeeld mijn vriend thuis komt, en ze niet gelijk aandacht krijgt is dat haar reactie. Soms gaat ze als ze ergens op afstand liggen kauwen op een botje. Visite was een heel drama.
Ze is nu inmiddels bijna 3 maanden hier en ze veranderd zeker. Het heeft ook ons tijd gekost om te begrijpen waarom ze zo reageert. En dat is heel frustrerend, maar voor haar nog veel meer.
En hoe stress zich uit, en hoe de hond reageert op stress kan zeker bij veel honden verschillend zijn. Maar de grootste behoefte die jouw hond, zeker nu, heeft is duidelijkheid. En hij is heel duidelijk, alleen word hij niet begrepen. Hij word ''gestraft'' voor het feit dat ie letterlijk schreeuwt om hulp.
Hij kan alleen rust in zijn kop krijgen als jij begrijpt wat hij jou duidelijk probeert te maken. En dat is iets wat ze gewoon op veel hondenscholen over slaan. Een honden school is leuk bedacht. Maar de commando's die je hond nu kent, daar heb je geen hondenschool voor nodig.
Op een honden school hoor je te leren waarom een hond wat doet en hoe jij dat om kan zetten naar wat jij wil dat ie doet. Zodat je samen kan werken en elkaar begrijpt. Een commando leren en hem belonen kan iedereen. Maar er is zoveel meer dan een commando aanleren.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 28-06-17 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hond wil niet luisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:00

In je titel geef je eigenlijk get antwoord al. Hond wil niet luisteren. Dan is het dus aan jou om de hond te leren dat hij wel wil luisteren. Hoe doe je dat? Door te zorgen dat het leuk is om naar jou te luisteren. Wat vind een hond leuk? Aandacht en belonen. Vanaf nu alles dat in jouw ogen goed is dus belonen met lekker veel aandacht. Jouw drukke hond vind het vreselijk om genegeerd te worden. Dat is precies wat jij en je visite gaan doen als de hond irritant aan komt rennen. Doe maar net of die irritante hond er niet is. Draai je om en loop van hem af en bemoei je met elkaar en niet met de hond. Gaat hij dan uitzichzelf naar zijn mand? Geef hem meteen een lekkere kluif ofzo dan zal hij het uiteindelijk echt leren. Geef de hond lekker de tijd om te leren en ben lekker actief met hem bezig. Dat drukke gedrag komt omdat de hond energie voor 10 heeft. Als hij wat ouder wordt dan wordt dat vanzelf minder.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 14:13

Sclimpre schreef:
Wat je zeker al kan doen :
1. zelf altijd rustig zijn met de hond, je stem laag en rustig houden.
2. als er bezoek komt haar laten zit/blijf of lig/blijf doen en wanneer het bezoek ergens rustig zit mag de hond erheen.

Wat doet jouw hond als ze gewoon thuis is? Je zegt al dat je andere hond niet wil spelen, maar heeft de jonge hond dan een bal, een touw of ander speelgoed? Kauwbot?

Negeren als ze blaft denk ik niet dat gaat helpen. Jij en je buren gaan dat sneller opgeven dan de hond. Je kan wel je hond leren dat ze mag blaffen wanneer ze iets te vertellen heeft. Bv. wanneer er iemand aan de deur is. Zogauw jij dan naar de deur gaat moet ze zwijgen. Zo geef je de hond een taak en het blaffen een functie.

En in het algemeen proberen een commando te geven ipv iets te verbieden. Bv. een hond die opspringt, ipv 'nee' te zeggen kan je 'zit' zeggen en dan de hond belonen als hij dat commando correct opvolgt.

Het huis ligt vol met speeltjes. Ik denk dat we wel 8 ballen hebben, twee touwen, een speelbotje waar nog maar de helft van over is, 4 knuffels, een frisbee ding, nog een ander speelbotje wat van ander materiaal is...
En de helft van de speeltjes kunnen piepen. Dat ook nog. Aan speeltjes komt ze niet te kort.
Verder als alles gewoon rustig is, dan ligt ze of te slapen, of ze is de boel op z'n kop aan het zetten (dan gelukkig wel op een goede manier). Het is alleen puur het blaffen, mijn andere hond vervelen als hij de aandacht krijgt, en als mensen komen. Dan is het voor haar feest, maar voor ons niet :(

Jolien87

Berichten: 17476
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:16

Heb je al eens gedacht aan brain games?

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:25

W.b. het springen en als een gek op gasten afrennen: Negeren. Negeren, negeren, negeren. Vertel je gasten haar te negeren en stuur haar naar haar plek als de deurbel gaat, met een paar weken ben je er vanaf. Mijn hond was ook zo'n enthousiaste springer en nu iedereen haar negeert gaat ze bij de deurbel automatisch in haar mand liggen en wacht ze tot ze geroepen word.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 14:39

Jolien87 schreef:
Heb je al eens gedacht aan brain games?

Ja, en die doe ik ook :)

meggiemeg

Berichten: 12236
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:54

DatBenIkNou schreef:
Is het een Australische labradoodle of eerste kruising?


Heb met TS pb contact over de hond gehad of het een raszuivere is of een willekeurige kruising.
Ze weten zelf niet of het een raszuivere is omdat de hond zeer waarschijnlijk bij een broodfokker vandaan komt.
De hond ziet er op de foto's blij uit en zeker goed verzorgd wat vacht betreft.

dierenfan
Berichten: 9635
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:10

Idd oppassen met corrigerend trainen. Mijn nu 3 maanden geleden overleden boxer heb ik nooit mee kunnen trainen. Als hij iets van druk ervaarde werd hij enorm onzeker en kon zelfs gewoon weg vallen. Flauw vallen dus. Hem met 3.5 jaar mee uit asiel genomen waar hij 15 minuten eerder zwaar verwaarloosd en ondervoed binnen kwam. Hij is bijna 11 jaar geworden. Die stress bleef. Nu was hij de volgzaamste hond ooit door zijn angst fout te maken maar vreselijk zonde voor hem. Had nooit zo hoeven zijn.

Slipketting gebruik ik nooit. Hier meestal lange lijn en tiig of korte lijn en halsband. Bij trek probleem dan gentle leader. Ivm sport leer ik het trekken namelijk niet af echter leer wel manieren aan de riem dus heb geen ongeleidde projectielen maar ook geen braaf naast lopers. Daarom meestal 10 meter lijn of los

Overigens hele andere discussie maar hinden die dagelijks geborsteld moeten worden vind ik triest. Naast ongemak en pijn die ze door borstelen regelmatig zullen hebben weet ik ook hoe ouder de hond en de huid hoe pijnlijker borstelen wordt. Dan rennen en ravotten mijn honden ook nog eens dagelijks 1 a 2 uur in het bos en trainen wij daar ook veel. Moet er niet aan denken dat 1 zo'n vacht zou hebben. Dan zou ik die hond moeten beperken om dingen te doen vanwege zijn vacht....


Oh mijn puber van nu en de honden die puber waren hier hebben allemaal los kunnen lopen vanaf baby af aan. Is kwestie van trainen en zelf de allerleukste te zijn!! Mijn honden hebben geen reden om niet te komen als ik hier zeggen. Ze hebben wel reden om heel snel te komen want hoe sneller je komt hoe groter de beloning ;) kom je niet echt van harte dan krijg je niets en de rest wel. De eerst volgende keer is diegene er ook weer heel vlot ;)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:18

:roll: er zijn nu al zoveel tips voorbij gekomen. LoveGlove kijk wat je kunt gebruiken en doe je voordeel er mee. Ik lees bijna niet anders dan dat je dat doet en dat doet maar....tja...ik denk dat als je er zo tegenaan kijkt het toch helemaal geen zin heeft verder te reageren. Het baasje luistert ook niet....dan lijkt de hond inderdaad op de baas.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:39

Ik heb zelf een Labradoodle-pup van 11 maanden en op dit moment heb ik daar ook mijn handen vol aan. Het punt is alleen dat dit erbij hoort en als het goed is ook weer over gaat, dit is iets wat je van te voren weet als je een pup aanschaft: je krijgt last van pubergedrag en hormonen die op gaan spelen. Als je je een beetje in het "ras" verdiept had, wist je ook dat het een hond is die uitdaging nodig heeft en zijn energie kwijt moet. Daarnaast moet ik zeggen dat mijn ervaring is dat het ontzettend makkelijke honden zijn om te trainen, degene die ik ken hebben een ongelooflijke will-to-please. Natuurlijk vergeten ze dit alles spontaan in een puberbui..

Wat bij mijn hond werkt is goed inspelen op wat zij aangeeft, als ik merk dat ze gaat klieren ga ik even met haar spelen, een lange boswandeling maken, o.i.d. Neemt niet weg dat ik ook wel eens tot 10 moet tellen omdat ze wéér iets doet wat niet mag, maar het hoort er nou eenmaal bij en stiekem kan ik er achteraf wel om lachen. Mijn hond weet overigens heel erg goed waar ze wel en niet op mag kauwen en kan ook echt met een blik van "oliebol! Betrapt" kijken. Hier overleven de plinten het soms 's nachts niet heelhuids, maar vaak is er wel een aanleiding voor te vinden: óf niet genoeg speelgoed, óf we slapen een keer een beetje uit, óf ze was de hele dag al wat ondeugend... Als het goed is gaat het over. :P

Mijn hond gaat elke drie maanden naar de trimster omdat wij haar lange vacht niet praktisch vinden en merken dat onze hond het ook niet erg fijn vindt. Ze vindt het heerlijk om in de tuin en het bos te ravotten en zo'n lange vacht betekent dan al snel klitten, we houden haar dus redelijke kort qua vacht. Ze wordt zo'n 2 á 3 keer per week kort geborsteld en vindt dit heerlijk, het lijkt me niet goed als dit pijn doet. Je zou eens bij de trimster na kunnen vragen welke borstel zij gebruikt/zou adviseren.

Mijn hond loopt het liefst zoveel mogelijk buiten in onze grote tuin en we gaan ook regelmatig een lange wandeling in het bos maken, hierbij loopt zij uiteraard ook los. Ze vindt het heerlijk om met andere honden te spelen, in de modder te rollen :+ en lekker te rennen. We merken dat ze als ze naar het bos geweest is en flink gespeeld heeft ook een stuk minder gaat klieren.

Ik schrik, net als vele anderen, ook best wel van de adviezen die jou hondenschool meegeeft. Bij ons was een slipketting verboden, maar ik kan me ook geen reden bedenken waarom je een slipketting bij een Labradoodle zou gebruiken? Zeker de manier waarop jij hem lijkt te gebruiken lijkt mij niet de juiste manier.. Door dit soort dingen en jou manier van reageren op tips/advies denk ik dat onervarenheid een belangrijke rol speelt bij dit "probleem". Deze honden zijn prima op te voeden, maar dat doe je niet door je hond te pijnigen.