Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ik word oma!

 
Profiel   

Honden oma dan haha

Ships heel m'n topic weg!!

Jereve bergers des Bouleaux (jûtta) (HD a, top test, uitmuntend show)
Is loops en zal binnenkort gedekt worden!
Een teefje die ik gefokt heb uit de combi storm x Jolie, honden met een geweldig stabiel karakter! En jûtta is absoluut een kind van deze twee! Een onverstoorbare hond, super relaxt in elke situatie
Ze doet dus echt haar naam eer aan want wat een droomhond is het! Ze woont thuis met haar personeel waarvan 2 pubers, en kippen en paarden. Ze zijn actief op de hondenschool met alleen maar leuke dingen en houden van flinke lange wandelingen

Als man is uit de bus gekomen hathi (drago) de la chantrerie (HD a, cotation 3)
Een super leuk stabiel open karakter, de eigenaresse doet oa combisport, canicross en wat ipo met hem.
Het is een fijne hond die absoluut geen haantjes gedrag heeft naar andere reuen.

De eigenaren van jûtta willen graag een hondje aanhouden

Foto sss!
Jutta als jonge hond
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
En nu

[ img ]


En drago

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Spannend!!
Deze combinatie zal gefokt worden volgens het fokregelement van de Beauceron club Nederland
Voor meer info
http://beauceron.nl/fokkerij/puppies/verwacht/



Laatst bijgewerkt door Agossie op 01-10-17 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 13:44 



 

Ben benieuwd! , mooie honden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 13:48 



 
Profiel   

Prachtige hond(en)! Ik ben ook benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 13:57 



 
Profiel   

"Dat is een Beauceron hoor en dat zijn heule dure honden!".

Dat zei een jaar of 15 geleden een dame met een hete aardappel in de keel bijzonder neerbuigend, toen wat collega's en ik haar prachtige honden stonden te bekijken en in alle onschuld vroegen of het een kruising was tussen (ik meen) een rotweiler en een herder.

En telkens als ik deze prachtige dieren zie, moet ik daar weer aan denken.

Succes en hopelijk snel een mooi nestje. Maak je hier een volgtopic van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:03 



 
Profiel   

dank jullie wel!

hahaha rocamor :') :') geniaal! ja ik hoor het ook nog vaak, en geef dan meestal als antwoord, ja een kruising tussen een reu en een teef :P (en uiteraard daarna overspoelen met heerlijke verhalen :D )
ja ik maak er een volg topic van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:05 



 
Profiel   

Wat kijkt ze lekker brutaal op foto 8 :=

Hele knappe honden! Ben benieuwd, ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:11 



 
Profiel   

Toothless schreef
Wat kijkt ze lekker brutaal op foto 8 :=

Hele knappe honden! Ben benieuwd, ik volg mee!


haha ja :D keurmeester maakte een piepgeluidje om haar te laten kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:21 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Yes!! Vandaag een geslaagde dekking!!

Vrijdag was de progesteron van jutta 2,5 , nog veel te laag dus. (Tussen de 5 en 6 hebben ze de eisprong) en vanmorgen vroeg zat ze al op 15, meteen dus naar de reu gegaan en gedekt.
Na de eisprong is de ideale dek tijd 2 dagen later, deze dekking lijkt dan ook perfect op tijd te zijn (er van uitgaande dat ze zaterdag de eisprong heeft gehad)

Gister heb ik de vader in het echt ontmoet, een geweldig stabiele leuke hond die erg baasgericht is maar ook een uit knop heeft, juist die combinatie vind ik zo fijn. Als je vraagt om te werken is hij er 100% en zodra het klaar is zeurt hij niet om meer, hij gaat relaxt in het gras liggen en alles bekijken. Reuen die naast hem tekeer gingen haalde hij z'n schouders voor op, echt totaal geen macho gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 22:21 



 
Profiel   

Oooo wat erg ik heb helemaal niks meer gepost!
Natuuuurlijk was jûtta drachtig! Inmiddels zijn de pups geboren en al weer 3 weken oud! Er zijn 10 pups geboren, 4 teven en 6 reuen. Ik ben vorige week gaan kijken en ik ben gesmolten.... wat een ontzettend mooie, lieve, rustige, tevreden pups! Ik zou er daaaagen kunnen blijven <3 ik heb stiekem wel 1 grote favoriet en dat is reutje blauw <3 een prachtig hondje die helemaal in me kroop om te knuffelen (dubbel smelt) alle hondjes vonden het heerlijk om geaaid te worden Door vreemde handen. Met een week of 7 ga ik nog eens kijken

1 voordeel van een tijdje niet posten.... veel foto s! Haha
( ze heeft ook een eigen Facebook jûtta Bergers des Bouleaux )


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

tot snel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 07:37 



 
Profiel   

Jaaaaa, nog meer "hele dure honden" ;).

Proficiat. Heerlijk stel zo en wat een groot nest

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 08:14 



 
Profiel   

gefeliciteerd!

Maar zit je teef nu niet bij jouw dan?
Oh fout gelezen, 1 van jouw pupkopers heeft een nestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 15:07 



 
Profiel   

zulke mooie honden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 15:12 



 
Profiel   

Ik ga dit topic verplaatsen naar BB-HK, omdat het een volg-topic is geworden en voor BB te veel foto's heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 19:30 



 
Profiel   

Ok!

ja klopt petitparis ;)
Mee eens callum ;)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 20:29 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Inmiddels zijn de pups alweer 4.5 week. Ze groeien als kool, eten al vers vlees en spelen heerlijk buiten! Met 7 weken ga ik weer kijken en ik kan nniet wachten! Heerlijk spul!
Ik hoop dat het laatste reutje (die opnieuw beschikbaar is) dan weer een nieuw leuk baasje heeft want wat is het moeilijk inhouden met zulke leuke pups! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 10:44 



 
Profiel   

Wat een heerlijk stel!

Geen zin in een leuke kleinzoon van jouw hond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 11:28 



 
Profiel   

Jawel heeeel veel zin! Heb ook echt een grote favoriet en qua karakter zijn dit totaal mijn type beaucerons! Maar ik heb er al 3 en werk gewoon4 hele dagen (honden hebben een Luik naar de tuin) dus helaas echt geen plek/tijd voor een pup :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 11:30 



 
Profiel   

Dus dit zijn eigenlijk ideale gezinshonden, waaks, trouw en vriendelijk. Toch eens in verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 11:38 



 
Profiel   

Ook direct de valkuil: eens een Beauceron, altijd een Beauceron. Je komt uiteindelijk weer terug bij dit ras.
Maar een super nestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 11:50 



 
Profiel   

bigone schreef
Dus dit zijn eigenlijk ideale gezinshonden, waaks, trouw en vriendelijk. Toch eens in verdiepen.


Algemeen gezegd ja. Een beauceron is de eerste 2 jaar zeker hard werken om zijn eigen wil in goede banen te leiden en een goede band te krijgen. en met een consequente maar positieve hand op te voeden. Heb je dit voor elkaar heb je een onbeschrijflijke band voor her leven, deze band gaat zo diep dat een beauceron letterlijk en figuurlijk door het vuur voor zijn baasje/gezin zal gaan.

Een goed gefokte beauceron is in mijn ogen voor vreemden een tikje arrogant. Ze kunnen hem aaien maar hij zal nooit zomaar iets voor iemand anders doen.
Ze hebben Will to please als er in hun ogen genoeg tegenover staat. Vinden zij het niet belangrijk kan je op je kop gaan staan maar ze gaan het niet doen.

Je hebt best veel uiteenlopende karakters bijv ook honden die te argwanend zijn naar vreemden en daardoor wat bang aangelegd zijn. Dit vind ik dus helemaal niks. Hoe stabieler Hoe fijner.
Dus waaks als ze stabiel zijn vind ik helemaal prima maar blaffen uit onzekerheid vind ik verre van fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 12:58 



 
Profiel   

Tijd voor een nieuwe update! Inmiddels zijn de koters alweer bijna 7 weken! Met 8 weken vliegen de eerste pups uit. Gister is de rasvereniging geweest voor de pup test. Ze waren erg tevreden. Er kwamen nog wat kleine dingetjes uit die de eigenaar heeft doen veranderen van keuze welk hondje ze zelf houden.
vandaag ook allemaal hun prikje gehad bij de dierenarts.
Al een aantal keer er op uit getrokken om de grote buitenwereld te verkennen. In eigen omgeving zijn ze ook aan Van alles gewend (hebben ook paarden aan huis)
Kortom bijna klaar om naar hun nieuwe bbaasjes te gaan :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 13:28 



 
Profiel   

<3 oh de leukste periode met de pupjes voor de fokker (of dat vind ik althans)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 13:31 



 
Profiel   

jaa :) met 6 weken vond ik ze het leukst.. hoe ouder ze worden hoe meer je gaat merken dat deze werkhondjes een taak willen gaan uitvoeren dus met 8/9 weken vond ik het dan ook wel welletjes haha.
gelukkig ga ik vrijdag nog even knuffelen!! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 13:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen