Agressie naar ons

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:11

DatBenIkNou schreef:
Bedoelen jullie niet Life coach Lidy of iets dergelijks?


Ik weet wel een verhaal van een labrador die verscheurd werd, maar die honden waren niet van Aniek Winters, maar die was er wel ooit bij geweest/mee op de foto geweest uit mijn hoofd. In katwijk/noordwijk oid.

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:40

Allemaal off topic.

MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:43

Vind ik niet, als je er nog een GT bij wil halen, is het wel handig om te weten of die GT wel hulp kan bieden en of dat wel goede hulp is. Ik vind de diagnose namelijk wel erg apart(en hip qua medicijnen, dat hoor ik tegenwoordig vaker, terwijl die honden met een andere aanpak wel ineens normaal kon functioneren) en zou wel een compleet onafhankelijk GT voor een 2nd opinion willen als het mijn hond was, voordat ik hem in liet slapen.

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:41

Een hond met een bipolaire stoornis? En ook nog eens in 2,5 uur gediagnosticeerd? Goh.
Buiten dat ik het bijzonder opmerkelijk vind dat je zoiets in zo'n korte tijd kan diagnosticeren, vind ik het ook bijzonder dat GT's tegenwoordig ook al psychiaters zijn?
En hoe diagnosticeer je een bipolaire stoornis eigenlijk bij een hond? Wat zijn bij een hond de kernmerken van de depressieve en manische episodes? (en hoe stel je vast dat een hond depressief danwel manisch is?)

Life Coach Leidy en Anniek Winters zou ik voor elke hond afraden, maar las al dat Anniek niet kan helpen. Benieuwd naar haar argumenten trouwens ;-)

TS, mocht je nog wat willen met George dan zou ik Monique Bladder of Jolein van Weperen contacten. En mochten zij zelf niet kunnen helpen, dan beschikken zij over een goed netwerk van goed opgeleide gedragstherapeuten.

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:36

Daarom is het zo belangrijk dat er een goede trainer naar kijkt want elke gek kan zich gedragstherapeut noemen.

Dat van die staffords, dat waren NIET haar honden. Zij heeft er alleen wat over het incident gezegd.

Je hond is nog maar 9 maanden, had gehoopt dat Anniek je misschien kan helpen maar helaas.

Veel sterkte met je verdere keuzes

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 11:39

Hij is nu 11 maanden.
De gt die langs is geweest staat heel hoog aangeschreven in onze streek en ken nog mensen waar zij bij helpt.
Ivm anniek winters: ze heeft geen redenen gezegd. Gewoon ik kan niet helpen punt

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:43

Hypericum schreef:
Een hond met een bipolaire stoornis? En ook nog eens in 2,5 uur gediagnosticeerd? Goh.
Buiten dat ik het bijzonder opmerkelijk vind dat je zoiets in zo'n korte tijd kan diagnosticeren, vind ik het ook bijzonder dat GT's tegenwoordig ook al psychiaters zijn?
En hoe diagnosticeer je een bipolaire stoornis eigenlijk bij een hond? Wat zijn bij een hond de kernmerken van de depressieve en manische episodes? (en hoe stel je vast dat een hond depressief danwel manisch is?)

.


Dat os juist wat ik mij ook afvraag...

Top, dat jij, TS, alle mogelijkheden bekijkt maar soms is gezonde, eigen, mensenverstand het beste.
Wij allen (incl de GT's) kennen de hond niet en beleven hem niet in het dagelijks leven.
Wij hebben hem niet zien opgroeien.

Op zich is het heel simpel :
Jullie hebben de verantwoordelijkheid voor de hond.
En
Jullie hebben hierdoor de verantwoordelijkheid om de veiligheid voor jullie zelf en anderen te waarborgen.
In hoe verre is dit dan realistisch met een 9 maanden oude hond die er regelmatig uitvalt?
Een hond sie nog volwassen moet worden en die groter en vooral veel sterker wordt...
Emotioneel is het natuurlijk een ander verhaal, dat snap ik...

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:55

Martinedd schreef:
Daarom is het zo belangrijk dat er een goede trainer naar kijkt want elke gek kan zich gedragstherapeut noemen.

Wat Anniek Winters en Leidy dus doen :') Beide dames zijn géén gecertificeerd GT en niet aangesloten bij NVGH/Aplha of Certipet.

En die Staffs, die heeft Leidy gebruikt voor een fotoshoot. Die Staffs die al aanlijn- en muilkorfplicht hadden, hebben later idd een Labrador verscheurd.
Daarnaast hebben Leidy haar eigen honden recent voor een ernstig bijtincident gezorgd.

Maar goed, off-topic.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:11

Riel schreef:
Ik hoop inderdaad dat TS niets gaat doen met de tips hier die haar aanzetten om dit zelf op te lossen. Ze heeft hulp nodig van iemand die er echt iets van kent en het gedrag kan inschatten. Best gevaarlijk om in deze fase je hand in de voerbak te leggen en/of het eten af te pakken zonder dat je weet wat je doet. Naar mijn gevoel is er een probleem in het territorium van de hond en voelt hij zich daar heel sterk. Ik hoop dat TS veilig geholpen kan worden en ze een goede relatie kan opbouwen met dit dier of het dier uit handen geeft.


Helemaal mee eens dat het nu niet verantwoord is om de hond te laten eten met een hand in de voorbak.
Ik vind het sowieso een zwaar overtrokken iets dat dit moet kunnen. Je moet een hond gewoon met rust laten als die eet. Mij ook trouwens :D
Natuurlijk is overdreven voernijd niet oké, maar de bak weghalen vind ik toch zoiets belachelijks. Treiteren noem je dat.

Maar dat t's een serieus probleem heeft is een feit. Ik zou ook zeker adviseren de tips hier met een korrel zout te nemen en heel snel proffesionele hulp inschakelen.
Succes ts!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:00

Ts, mocht je er niet uitkomen, bel dan eens met dierenthuis Almere. Die vangen niet plaatsbare honden op. Honden leven daar in roedels, ze hoeven niets, mogen gewoon hond zijn en worden nooit meer herplaatst. Misschien is dat eventueel een optie.

En anders terug naar de fokker, of neemt die geen honden terug?
Vaak kijken die dan of ze weer plaatsbaar te krijgen zijn.

Nogmaals succes, wat een poedersuiker...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:58

Polly schreef:
Nikass schreef:
De hond is toch negen maanden, vind inslapen nogal kort door de bocht.


Want?

Het is niet dat het beest een keer een lip opgetrokken heeft een tsja nu out of the blue roept dat ie weg moet he?
Volgens mij heeft ze er een hele hoop aan gedaan.


Nee het is een hond die geen duidelijke begeleiding heeft gekregen en defensief reageert. Breng m eerst eens naar MG in Lelystad en laat hem daar een grdragstest ondergaan, dan kunnen professionals inschatten of deze hond nog (het) opgevoed kan worden en vervolgens herplaatst.

En nu krijgt de hond als diagnose een psychiatrische stoornis??

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:49

defensief? dit was meerdere keren een volle aanval en géén verdediging zoals ik begrijp van TS.

dierenfan
Berichten: 9658
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:17

100 mensen 100 meningen. Succes met het nemen van de juiste beslissing TS. Wat je ook gaat beslissen ik hoop dat het gebeurd voordat er iets ernstigs gebeurt

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:30

Gillbo schreef:
Heel eerlijk denk ik dat het nooit goed geweest is. Voernijd is opgelost maar je mag niet je hand in de bak steken....dan is het dus niet opgelost.
Een hond met neiging tot dominantie op schoot en in de stoel, niet echt heel slim om duidelijke rangorde te bepalen.
Een aanval en dan terug roep in de bench, u ik had hem er in gemieterd en niet vriendelijk roepen, als de sodemieter weg wezen en van schoot af.

Ik zou naast een goede gedragskundige hem ook na laten kijken door de dierenarts of hij fysiek in orde is.
Maar ga dit niet zelf oplossen. Goed dat je hulp zoekt maar kies altijd voor je eigen veiligheid


Op zn rug gelegd en zn oren eraf gebeten :D :D

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:20

Nah zou ik dan weer niet doen, zonder oren luisteren sowieso niet

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:24

Gillbo schreef:
defensief? dit was meerdere keren een volle aanval en géén verdediging zoals ik begrijp van TS.


Ja zo noem ik dat wel bij een puber die niet is opgevoed en met inconsequent en negatief gedrag van zijn baasjes moet dealen. Dit zorgt vaak voor onzekerheid bij de hond en van daaruit reageert hij verdedigend. De baas is onvoorspelbaar en dus reageert de hond ook onvoorspelbaar.
Meestal valt een hond niet aan uit dominantie maar uit angst. Maar ik ben het met je eens dat hier ook sprake is van een hiërarchie probleem (dan kan er alsnog sprake zijn van angst bij een hond die helemaal niet gedwongen die leider positie wil hebben).
Dan kan je ervoor kiezen de hond te laten inslapen (wat ik te voorbarig vind) maar dan nemen ze over een tijdje een andere hond waar hetzelfde mee gebeurd.

Ik ben het met je eens dat het voernijd bijvoorbeeld helemaal niet is opgelost.

En ik ben zeer benieuwd wie de hond de diagnose bipolair gegeven heeft en op welke gronden.

De aanpak die jij hierboven noemt (in de bench mieteren na een aanval) onderschrijf ik overigens totaal niet. (Maar misschien is dit niet bedoeld als serieuze aanpak van het probleem)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:38

Nikass schreef:
Gillbo schreef:
defensief? dit was meerdere keren een volle aanval en géén verdediging zoals ik begrijp van TS.


Ja zo noem ik dat wel bij een puber die niet is opgevoed en met inconsequent en negatief gedrag van zijn baasjes moet dealen. Dit zorgt vaak voor onzekerheid bij de hond en van daaruit reageert hij verdedigend. De baas is onvoorspelbaar en dus reageert de hond ook onvoorspelbaar.
Meestal valt een hond niet aan uit dominantie maar uit angst. Maar ik ben het met je eens dat hier ook sprake is van een hiërarchie probleem (dan kan er alsnog sprake zijn van angst bij een hond die helemaal niet gedwongen die leider positie wil hebben).
Dan kan je ervoor kiezen de hond te laten inslapen (wat ik te voorbarig vind) maar dan nemen ze over een tijdje een andere hond waar hetzelfde mee gebeurd.

Ik ben het met je eens dat het voernijd bijvoorbeeld helemaal niet is opgelost.

En ik ben zeer benieuwd wie de hond de diagnose bipolair gegeven heeft en op welke gronden.

De aanpak die jij hierboven noemt (in de bench mieteren na een aanval) onderschrijf ik overigens totaal niet. (Maar misschien is dit niet bedoeld als serieuze aanpak van het probleem)


Dat klinkt alsof het helemaal de schuld van TS en haar vriend is. Als het klopt wat de diagnose is, hadden ze gewoon geen schijn van kans om er een gewone hond van te maken, ook niet met een perfecte opvoeding. Dus dan is er ook geen reden om hen een schuldgevoel aan te praten.

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:47

[/quote]

Ja zo noem ik dat wel bij een puber die niet is opgevoed en met inconsequent en negatief gedrag van zijn baasjes moet dealen. Dit zorgt vaak voor onzekerheid bij de hond en van daaruit reageert hij verdedigend. De baas is onvoorspelbaar en dus reageert de hond ook onvoorspelbaar.
Meestal valt een hond niet aan uit dominantie maar uit angst. Maar ik ben het met je eens dat hier ook sprake is van een hiërarchie probleem (dan kan er alsnog sprake zijn van angst bij een hond die helemaal niet gedwongen die leider positie wil hebben).
Dan kan je ervoor kiezen de hond te laten inslapen (wat ik te voorbarig vind) maar dan nemen ze over een tijdje een andere hond waar hetzelfde mee gebeurd.

Ik ben het met je eens dat het voernijd bijvoorbeeld helemaal niet is opgelost.

En ik ben zeer benieuwd wie de hond de diagnose bipolair gegeven heeft en op welke gronden.

De aanpak die jij hierboven noemt (in de bench mieteren na een aanval) onderschrijf ik overigens totaal niet. (Maar misschien is dit niet bedoeld als serieuze aanpak van het probleem)[/quote]

Dat klinkt alsof het helemaal de schuld van TS en haar vriend is. Als het klopt wat de diagnose is, hadden ze gewoon geen schijn van kans om er een gewone hond van te maken, ook niet met een perfecte opvoeding. Dus dan is er ook geen reden om hen een schuldgevoel aan te praten.[/quote]

Zelf geloof ik niet zo in de geesten ziektes van mensen projecteren op dieren maar goed....

Of het hun schuld is ja of nee ligt is denk ook niet meer echt aan de orde....
Wel is het dat TS en haar vriend zelf blijven aanmodderen met deze jonge hond waarvan ze al weten dat het niet gaat werken.... zoals ik het nu lees wordt het zelfs alleen maar erger..... uiteindelijk is alleen de hond daar de dupe van :(

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:11

srsW schreef:
uiteindelijk is alleen de hond daar de dupe van


Laten we van harte hopen dat het daarbij blijft

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:20

Het is in Nederland zo dat alleen een psychiater de diagnose van een psychische stoornis mag stellen. Dit gaat onder andere op basis van een aantal tests.
Welke psychiater heeft deze hond onderzocht en tests afgenomen?
Ik denk niet dat de diagnose "bipolair" gesteld kan worden bij een hond en anders zou ik daar graag een onderbouwing bij zien. En een behandelprogramma, want ik mag aannemen dat ts dat dan meegekregen heeft van desbetreffende "psychiater".

Ik geloof inderdaad dat deze hond begeleiding en duidelijkheid mist en dat hij bij een ervaren persoon nog een prima thuis kan hebben. (tenzij hij idd een tumor oid heeft, of een andere kronkel, maar dat was medisch dacht ik al uitgesloten)
Ik heb niet één keer gelezen dat de hond zomaar aanviel; alle aanvallen waren een reactie óp.
Dus nu een serieuze GT erbij. Ik zou hem naar MG in Lelystad brengen, hoewel ik ook andere goede GT's ken, maar in Lelystad hebben ze wel veel ervaring met gedragstesten. Ik zou heel benieuwd zijn naar hun bevindingen.

Het gaat hier trouwens niet om schuld, wel om verantwoordelijkheid.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:19

Ik twijfel of martin gaus zo'n hond wil helpen,ze wilde niet eens de hond van mijn tante helpen die hondagressief is en dan nog niet eens in erge mate.Bovendien woon de TS in Belgie daar zijn ook goede GT's .ook veel slechte trouwens.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:04

Ik ken jouw ervaring met MAG niet. Weet wel dat zij het zullen zeggen als ze van mening zijn dat de beste optie inslapen is. Maar als zij het nog wel verantwoord vinden om met de hond te gaan trainen zullen ze dat ook doen.
Ik begrijp dat het vanuit België een eind rijden is. Als je daar een goede GT hebt is dat natuurlijk ook prima, ik hoop alleen dat mensen dan kunnen beoordelen wat een goede GT is.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:24

Ik denk dat iedereen voor zich moet uit maken wat een goede GT is.Wat jij een goede GT vind,dat vind ik dus al helemaal niks.
Met d ehond van mijn tante is het goed gekomen,hij loopt naast mijn tante haar scootmobiel zonder uit te vallen.los met andere honden kan niet maar dat hoeft ook niet.gewoon aangeleerd door een hondeschool in almere.Dus zo'n hopeloze zaak was de hond niet.

En dat is nu met de TS ook ze krijgt 100.000 adviezen,maar zei alleen moeten met de beslissing die ze maken verder leven. Als de hond morgen dood is ,zal de hond er niet onder leiden.De ts en haar vriend gaan waarschijnlijk nog lang verdrietig zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:53

Ik bedoelde MG, niet MAG, excuses.

Tuurlijk heeft iedereen een andere visie op wat goed is voor een hond, dat maakt niet uit. Maar onder goede GT versta ik op zijn minst iemand die weet hoe honden leren en die gedrag kan lezen. Dat is wel minimaal.

Ik kan ook andere GT's aanbevelen, ging mij erom dat MG gedragstesten doet en het met deze hond misschien wel prettig is om dat als uitgangspunt te nemen, zodat je weet waar je staat.

(Dat is dus overigens geen MAG test, sorry voor de verwarring)

Ben het daarnaast niet met je eens dat de hond er niet onder lijdt als hij morgen dood is... Ieder leven is uniek en een hond doden die gezond is (als dat zo is) en nog geen jaar oud, vind ik wel kwalijk.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:06

beatje schreef:
En dat is nu met de TS ook ze krijgt 100.000 adviezen,maar zei alleen moeten met de beslissing die ze maken verder leven. Als de hond morgen dood is ,zal de hond er niet onder leiden.De ts en haar vriend gaan waarschijnlijk nog lang verdrietig zijn.

Als de hond morgen iemand bijt of een andere hond te grazen neemt heb je nog een veel groter probleem.
Niet twijfelen en NU, aankomende week, nog actie ondernemen en niet meer twijfelen over wat wijsheid is want niks doen is dat sowieso niet.

Hoelang loopt dit topic nou al en wat is er nu concreet gedaan met de hond om voor een oplossing te zorgen