Agressie naar ons

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:53

kiwiwitje schreef:
Ik denk namelijk ook dat een groot deel van het probleem komt door opvoeding en onkunde. Bedoelend met dat de meeste baasjes gewoon niet weten wat honden allemaal voor taal laten zien, en dat het daar een tijd geleden al fout gelopen is. Het is heel frustrerend voor de hond, om geen duidelijke ''roedel'' te hebben. Dus geen duidelijke leider en geen duidelijkheid en regelmaat te hebben. Om niet te weten wat er van hem verwacht word en daardoor zelf vanalles te gaan proberen.
*er zijn er vast die het beter kunnen uitleggen/verwoorden dan ik.. :) *


Je verwoord het prima. En ik ben het ook met bovenstaande helemaal met je eens.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:59

spatter schreef:
Nikass werk jij voor dat Dierenhotel?

TS heeft het dier door 5 deskundigen laten nakijken en allemaal zeggen ze dat de hond een steekje los heeft.
Dat jij je twijffels hebt bij al die deskundigen en alleen Lelystad in jouw ogen goed genoeg is om de juiste diagnose te stellen, is meer jouw probleem.

En dat TS niet verder uitwijd over wat deze 5 mensen nu precies aan haar vertelt hebben, is haar goed recht en ze is jouw helemaal geen tekst en uitleg verschuldigd!

Leuk dat er mensen zijn die de hond van TS als leuk studie opjectje zien en wel eens willen zien hoe gruwelijk fout het kan gaan of met wat geluk, misschien toch goed.
Dat je daarbij enorme risico's neemt , nemen ze er graag bij zolang ze het maar niet zelf hoeven te doen natuurlijk 8)7


Dit is heel duidelijk niet wat ik zeg. En als jij alleen op zo'n manier op mij kunt reageren- door mijn woorden te verdraaien - zal ik jouw posts voortaan negeren.

De vraag is niet alleen door mij gesteld, en is een heel legitieme vraag: hoe wordt een psychiatrisch ziektebeeld vastgesteld bij een hond?

Wat betreft het dierenhotel, nee, daar werk ik niet voor. Ik heb er in het verleden wel instructeurscursussen gevolgd en gedragstesten gedaan (in samenwerking met)
Ik heb meerdere keren gezegd dat ik dit als voorbeeld noem omdat ik weet hoe zij werken. Een andere deskundige plek is uiteraard ook prima.
Maar een deskundige moet wel kunnen onderbouwen hoe hij een diagnose stelt. Dat hoeft ts niet aan mij of wie dan ook te verantwoorden, zeker niet. Maar als je serieuze feedback wil in je topic, is het wel handig om die zeer bijzondere diagnose toe te lichten.

De hond naar een deskundige brengen is geen risico nemen. De hond nu al twee maanden thuis aan laten modderen en mee op vakantie nemen, dat is risico nemen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-08-17 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:00

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik denk namelijk ook dat een groot deel van het probleem komt door opvoeding en onkunde. Bedoelend met dat de meeste baasjes gewoon niet weten wat honden allemaal voor taal laten zien, en dat het daar een tijd geleden al fout gelopen is. Het is heel frustrerend voor de hond, om geen duidelijke ''roedel'' te hebben. Dus geen duidelijke leider en geen duidelijkheid en regelmaat te hebben. Om niet te weten wat er van hem verwacht word en daardoor zelf vanalles te gaan proberen.
*er zijn er vast die het beter kunnen uitleggen/verwoorden dan ik.. :) *


Je verwoord het prima. En ik ben het ook met bovenstaande helemaal met je eens.


Net daarvoor hebben ze er 5 professionals naar laten lijken, die komen allemaal tot de conclusie dat het echte probleem ergens anders ligt, dat er meer aan de hand is dan een opvoedingsprobleem. Je kan er natuurlijk een 6de, een 7de, etc. bijhalen totdat er één is die zegt wat je wil horen. Maar wie is daarbij gebaat?
TS hoeft hier ook geen verantwoording af te leggen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:09

amen Sclimpre ! _/-\o_

en @nikass : als jij mijn 'lange verhandelingen' niet interessant vindt, is dat je goede recht en hoef je ze niet te lezen, maar dan is het wel zo netjes om mij niet vast te pinnen op een citaat eruit zonder met de rest van de context rekening te houden. :)

TS is aan ons helemaal geen uitleg verschuldigd. En ik vind het bijlange niet laf om de hond te laten inslapen als het onhoudbaar wordt. Iemand maakt zo'n beslissing niet zomaar, en net als er sommige mensen zijn met een steekje los, zijn er ook dergelijke honden en ook paarden.
Het is eerder een dappere beslissing van TS, om een ander niet met een probleemhond op te zadelen en niet te wachten tot er echt een ongeluk gebeurd. Een hond die zo reageert voelt zichzelf ook niet goed in zijn vel, dat lijkt mij duidelijk. En of de oorzaak dan een tumor is, of een vijs los, of een psychiatrische stoornis, of whatever wat, wat verandert dat aan de zaak ?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:17

Ja natuurlijk is de oorzaak belangrijk.
Dat zegt nl iets over de mogelijkheid om het gedrag te veranderen.

Het is leuk dat jij stelt dat er dieren zijn met psychiatrische stoornissen en dat dit blijkbaar ook gediagnosticeerd kan worden, maar kom eens met een bron, een onderbouwing?

nb: ik vind jouw lange verhandelingen niet interessant omdat ze niets toevoegen, maar ik heb ze wel gelezen hoor, voordat ik mijn reactie plaatste. Dus dat doet niets af aan wat ik schrijf.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:21

Sclimpre;
Er zijn 3 GTs en 2 DA's bij geweest. Een Da kijkt of het dier gezond is en het daar vanuit komt. Dus het dier mankeert niks (tumoren, pijn oid). Vervolgens 3 GT's word er in meer of mindere maten gezegd dat het dier Bipolar is. Waar er dus terecht word gevraagd waarop dat gebaseerd is.

En er lopen genoeg GT's rond die hun naam niet waard zijn. Ook ik vind het nogal ''apart'' om Bipolar te bestempelen. Maar vooruit. Mocht dat het zijn kom je terug op mijn punt. Dat er opvoedkundig en door onkunde een probleem ontstaat.
Als je namelijk weet wat het gedrag van je hond doet, kun je het herkennen, kun je er iets mee doen. Dat wil niet zeggen dat dat alle problemen oplost. Wel dat je het voor zowel je dier als jezelf makkelijker kan maken, en dat je dan dus ook een deel oplost.

Daarnaast vind ik je opmerking wel wat misplaatst dat je dan maar een 6e en 7e erbij moet halen tot je iets hebt wat je wel zint. Ik ben van mening, dat zolang de hond leeft, het zeker een optie is om verder te kijken. In alle opties. Zeker als je zo'n ''diagnose'' krijgt.
Maar simpel gezegd, kan ik mij ook niet vinden in zo'n diagnose. Zeker als je kijkt naar de oorzaken van bipolar.

Het is super dat TS zich zo inzet. En zoveel mensen heeft laten komen, en ze is zeker geen verantwoording verschuldigd. Ook heb ik gezegd dat ik mij er prima in kan vinden als ze de hond in laat slapen. Maar ik zeg ook dat ik niet geloof in deze diagnose. Wel dat hij volgens de DA gezond is. Maar niet wat de GT's zeggen, ook omdat ze niet helemaal op elkaar aansluiten. Andere woorden, maar komen op het zelfde neer. Dan heeft de laatste GT niet daadwerkelijk gezegd dat het daadwerkelijk Bipolar is. Ook komt dit van 3 GT's die dus de hond 1 x gezien hebben. Vind dat best wel gedurfd eigenlijk..

Zeker omdat dit als het goed is niet iets is wat je standaard bij iedere hond ziet, of vaak mee zal werken. Dus dan zoiets ineens herkennen vind ik nogal apart. Daar zou ik meer onderzoek naar willen hebben. Dat accepteer ik niet na 1 sessie.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 22-08-17 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:23

Nikass wil jij nu beweren met alle kennis die jij hebt blijkbaar, dat iedere hond met afwijkend gedrag te corrigeren is zolang hij lichamelijk niks mankeert(tumor)?

Wil jij perse iedere hond redden?
Ook al zitten daar risico's aan verbonden?

Nog wat, zou jij deze hond willen overnemen, aangezien jij denkt met jou kennis , dat deze hond nog heropvoedbaar is?

Of waar zie jij dan waar deze hond wel geplaatst zou kunnen worden en bestaan zulke plekken in onze maatschappij?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:29

Waarom zouden die plekken niet bestaan Spatter? Zo'n plek als ik hem in zou willen zetten, is iets wat ik over een paar jaar zou willen realiseren. Niet met de instelling om honden zoals deze van TS op te willen vangen. Maar wel voor mij en mijn eigen honden. En dan ook mijn eigen hondenbestand iets uitbreiden.
De enige eisen die ik voor zo'n hond zou hebben, is dat ie niet direct als huishond, dus met kinderen, bezoek en dat soort dingen in aanraking komen. Dus ook niet in een woonwijk, niet in wandelgebieden en dergelijke zou komen.

Ik denk ook niet dat Nikass(en ik ook niet overigens) dat ieder gedrag te corrigeren/veranderen valt zolang hij gezond is. Wel dat er best manieren zijn om er wel mee om te kunnen gaan, en wel om het zowel voor baas als hond waardig te maken. Zolang hij geen gevaar voor zichzelf of omgeving vormt.

Excuses Nikass aangezien ik een soort van voor je praat.. :Y)

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:31

Ik begrijp de voors en tegen in dit topic ontzettend goed.
Het is sowieso heel lastig om te beoordelen enkel op basis van wat de TS beschrijft, zij ziet bepaald gedrag en interpreteerd dat op haar manier. Wij, als lezers, moeten het ook nog weer eens interpreteren en doen dat ook weer op onze eigen manier, met onze eigen referentiekaders.
En de meningen van de bullen eigenaren in dit topic zijn, logisch, weer anders dan die van de niet bullen eigenaren.

Het mooiste zou haast een filmpje van zijn gedrag zijn, maar ik snap ook wel dat dat lastig is én dat dat weer 1000 meningen als gevolg krijgt.

De strijd van TS snap ik ook, je haalt geen pup in huis om hem vervolgens weg te moeten doen, of in te laten slapen.
Maar ik vind ook conclusies trekken na korte bezoekjes erg moeilijk.
TS hebben jullie het overwogen om George eventueel naar MG te brengen? Of toch nog Pauline in te schakelen?
Dan hebben jullie wat rust thuis, want dat je relatie er onder lijdt is natuurlijk ook niet de bedoelen, en kan er voor een langere periode objectief naar George gekeken worden, door mensen die weten waar ze aan beginnen en hier ook zeer verantwoord mee om kunnen gaan.

En ook ik ben ook nog steeds nieuwsgierig hoe een hond als bipolair gediagnosticeerd kan worden.
En ook waarom er door de DA dan een benzo (xanax, alpralozam) voorgeschreven wordt als medicijn, terwijl benzo's bij een bipolaire stoornis helemaal niets doen.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:35

Waarom zou je dat willen?
Waarom wil je een hond in leven laten die zichzelf duidelijk in de weg zit, geen raadt weet met zijn omgeving en uitvalt als het hem teveel wordt?

Waarom moet deze hond perse gered worden?

Jij wilt hem niet, Nikass volgens mij ook niet dus wie wil je opzadelen met een hond met dit probleem?

Altijd makkelijk roepen vanaf de zijlijn maar als je zelf geen oplossing kan bieden , wat moet TS dan?

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:42

Iedereen struikeld over het stukje "bipolair". Maar wij hebben het niet niet rechtstreeks gehoord. Kan het niet dat het meer in de context van "te vergelijken met een bipolaire stoornis" is bedoeld?

Ik wordt hier een beetje moe van de verwijten van sommige richtinf ts en dat ze maar daar en daar heen moet met de hond. Net wat er al gezegd werd hierboven, je kan er nog wel 5 man naar laten kijken net zolang tot je er 1 vind die zegt wat in je straatje past.

Ts heeft het advies wat aan het begin van het topic is gegeven opgevolgd, heeft er meerdere mensen naar laten kijken.
De situatie is gevaarlijk en onhoudbaar en zelfs de relatie lijd eronder. Dat laatste is natuurlijk ook verschrikkelijk zeker als je al zo in 2strijd bent mbt de hond.

Ts wat je ook doet, zolang jij erachter staat is het de juiste beslissing. Ik hoop dat het allemaal lukt en je relatie weer beterd.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:44

spatter schreef:
Waarom zou je dat willen?
Waarom wil je een hond in leven laten die zichzelf duidelijk in de weg zit, geen raadt weet met zijn omgeving en uitvalt als het hem teveel wordt?

Waarom moet deze hond perse gered worden?

Jij wilt hem niet, Nikass volgens mij ook niet dus wie wil je opzadelen met een hond met dit probleem?

Altijd makkelijk roepen vanaf de zijlijn maar als je zelf geen oplossing kan bieden , wat moet TS dan?

Oh ik zeg nergens dat ik hem niet wil. Ik zeg dat ik daar nu de ruimte niet voor heb, en dat de ruimte die ik in de toekomst wil realiseren niet met de bedoeling gemaakt word voor honden zoals die van TS. Ik zeg ook niet dat ik er dan niet voor open zou staan om het wel te proberen.

Nou Spatter, dan had je mijn teefje toen ze hier aan kwam ook op kunnen pakken en naar de DA moeten brengen om af te maken. Maar net zo goed de hond waar je het eerder over had. Mijn teefje is nu ruim 4,5 maanden hier. Maar na een goede maand was haar gedrag door intensief ''werken'' ,en dan niet alleen aan de hond maar ook aan onszelf en de andere hond, nagenoeg verdwenen.

Omdat een hond genoeg te leren valt, er genoeg ervaringen voor een hond kunnen zijn die zorgen dat hij er wel mee om kan gaan. Hij geen gevaar voor een ander is en niet voor zichzelf en zich prima kan vermaken. Alleen misschien niet als huishond. Niks mis mee. Er zijn er genoeg die het niet geweldig doen als huishond. Er zijn er ook genoeg die na een beetje werk prima als huishond kunnen functioneren.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:47

Nikass : vreemd dat je dit niet interesseert. Leg mij dan eens uit hoe jij een probleem probeert op te lossen, als je er geen idee van hebt van waaruit het probleem ontstaan is? Een hond die agressief is vanuit zijn roedeldrift, moet heel anders benaderd worden dan een hond die agressie vertoont vanuit prooidrift.

Iets heel anders : ik vind een diagnose als 'bipolaire stoornis' stellen bij een hond ook een beetje vreemd, omdat er geen DSM IV voor dieren bestaat en dit volgens mij eerder nattevingerwerk is. Maar goed, ik ben geen DA, noch een gedragsdeskundige. Maar duidelijk is dat dit dier niet goed in zijn vel zit én een gevaar voor zijn omgeving betekent.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:48

cp112 schreef:
Iedereen struikeld over het stukje "bipolair". Maar wij hebben het niet niet rechtstreeks gehoord. Kan het niet dat het meer in de context van "te vergelijken met een bipolaire stoornis" is bedoeld?

Dat denk ik ook.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:07

@nikass is het al in je opgekomen dat TS misschien helemaal geen zin heeft om op jou post en vraag te reageren. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen geplaatst en ik kan je visie zeker volgen. Maar de toon is toch wel aanvallend. En laat TS daar nou net genoeg van in huis hebben.
Niemand laat zijn hond zomaar inslapen omdat het allemaal een beetje lastig wordt. TS heeft er al veel meer aan gedaan als dat sommigen hadden gedaan. Haar relatie staat door de situatie onder druk. Enkel en alleen omdat ze haar verantwoordelijkheid als baas serieus neemt. Want als de hond wordt ingeslapen zal ze daar mee moeten leren leven. Maar als de hond wordt herplaatst ook. Zeker wanneer blijkt dat dat ook geen succes is.

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:11

spatter schreef:
Waarom zou je dat willen?
Waarom wil je een hond in leven laten die zichzelf duidelijk in de weg zit, geen raadt weet met zijn omgeving en uitvalt als het hem teveel wordt?

Waarom moet deze hond perse gered worden?

Jij wilt hem niet, Nikass volgens mij ook niet dus wie wil je opzadelen met een hond met dit probleem?

Altijd makkelijk roepen vanaf de zijlijn maar als je zelf geen oplossing kan bieden , wat moet TS dan?


Ik hoop van harte dat jij nooit voor de situatie van TS komt te staan, en dat je niet naar je hond hoeft te kijken en te denken: waarom moet jij eigenlijk gered worden?

Het is geweldig zoals TS zich inzet voor haar hond. Als je weet hoe je met bepaalde dingen om moet gaan dan kan het voor deze hond prima leefbaar zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:09

Jennyj01 schreef:
@nikass is het al in je opgekomen dat TS misschien helemaal geen zin heeft om op jou post en vraag te reageren. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen geplaatst en ik kan je visie zeker volgen. Maar de toon is toch wel aanvallend. En laat TS daar nou net genoeg van in huis hebben.
Niemand laat zijn hond zomaar inslapen omdat het allemaal een beetje lastig wordt. TS heeft er al veel meer aan gedaan als dat sommigen hadden gedaan. Haar relatie staat door de situatie onder druk. Enkel en alleen omdat ze haar verantwoordelijkheid als baas serieus neemt. Want als de hond wordt ingeslapen zal ze daar mee moeten leren leven. Maar als de hond wordt herplaatst ook. Zeker wanneer blijkt dat dat ook geen succes is.


Dat moet ts zelf weten, of ze reageert. Dat maakt mij niet uit. Ik heb alleen aangegeven dat ik inslapen op basis van een op zijn zachtst gezegd dubieuze diagnose betreurenswaardig en laf vind.
Mocht ik zo meteen ergens een steekhoudend verhaal horen dat er een DSM voor honden bestaat waarvan ik niet weet, en dat op basis daarvan de hond als bipolair bevonden is door een hondenpsychiater, dan kan het zomaar zijn dat ik mijn mening bijstel.
Maar vooralsnog doe ik dat niet.
En meer dan dat - mijn mening geven - doe ik niet. Hetgeen volgens mij de bedoeling is van een discussie forum.

Als iemand een topic opent over een negen maanden oude puber die ongewenst gedrag vertoont, en waaruit al spoedig blijkt dat de baasjes niet heel kundig zijn in de opvoeding (wat geen verwijt is an sich) en de hond daarom maar moet hemelen, dan kan ik het inderdaad niet laten om even te reageren, aangezien ik van mening ben dat je zo niet met een dier omgaat. En misschien is de toon dan door het onderwerp wat scherp, maar ik schrijf een inhoudelijk verhaal.
Als je een hond in huis neemt, heb je daar de verantwoordelijkheid voor. Ook als hij minder leuk uitpakt dan gedacht. En als je er 26 deskundigen bij moet halen voordat je de goede tegenkomt, so be it. Als de conclusie is dat de hond niet meer op een verantwoorde manier te handhaven is in de maatschappij, ook niet door mensen die wèl zeer kundig zijn in het omgaan met honden, dan kan het soms zo zijn dat er niets anders rest dan inslapen.
Maar het is het aller laatste, en dat doe je niet op basis van een onduidelijke diagnose.

Spatter: volgens mij heb ik al een voorbeeld herhaaldelijk genoemd, en MG is vast niet de enige deskundige (sterker nog ik ken er meer). Het voordeel van het dierenhotel is dat de hond er intern gaat, dat de situatie bij ts thuis tot rust kan komen. Dat deskundigen alle tijd hebben om het gedrag van de hond te observeren, en dat er dan uiteindelijk een weloverwogen beslissing genomen kan worden. Dat zou ook inslapen kunnen zijn, alhoewel ik dat ten zeerste betwijfel in dit geval, maar dat is dan in elk geval op basis van een gefundeerd advies.
De GT's die er nu bij zijn geweest hebben - tenzij ik dat verkeerd begrepen heb - de hond één keer gezien, en alleen in de thuis situatie.

Het feit alleen al dat jij je afvraagt waarom je een hond überhaupt in leven zou willen houden, maakt dat wij denk ik van een verschillende planeet komen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-08-17 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:47

Nikass schreef:
Jennyj01 schreef:
@nikass is het al in je opgekomen dat TS misschien helemaal geen zin heeft om op jou post en vraag te reageren. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen geplaatst en ik kan je visie zeker volgen. Maar de toon is toch wel aanvallend. En laat TS daar nou net genoeg van in huis hebben.
Niemand laat zijn hond zomaar inslapen omdat het allemaal een beetje lastig wordt. TS heeft er al veel meer aan gedaan als dat sommigen hadden gedaan. Haar relatie staat door de situatie onder druk. Enkel en alleen omdat ze haar verantwoordelijkheid als baas serieus neemt. Want als de hond wordt ingeslapen zal ze daar mee moeten leren leven. Maar als de hond wordt herplaatst ook. Zeker wanneer blijkt dat dat ook geen succes is.


Dat moet ts zelf weten, of ze reageert. Dat maakt mij niet uit. Ik heb alleen aangegeven dat ik inslapen op basis van een op zijn zachtst gezegd dubieuze diagnose betreurenswaardig en laf vind.
Mocht ik zo meteen ergens een steekhoudend verhaal horen dat er een DSM voor honden bestaat waarvan ik niet weet, en dat op basis daarvan de hond als bipolair bevonden is door een hondenpsychiater, dan kan het zomaar zijn dat ik mijn mening bijstel.
Maar vooralsnog doe ik dat niet.
En meer dan dat - mijn mening geven - doe ik niet. Hetgeen volgens mij de bedoeling is van een discussie forum.

Als iemand een topic opent over een negen maanden oude puber die ongewenst gedrag vertoont, en waaruit al spoedig blijkt dat de baasjes niet heel kundig zijn in de opvoeding (wat geen verwijt is an sich) en de hond daarom maar moet hemelen, dan kan ik het inderdaad niet laten om even te reageren, aangezien ik van mening ben dat je zo niet met een dier omgaat. En misschien is de toon dan door het onderwerp wat scherp, maar ik schrijf een inhoudelijk verhaal.
Als je een hond in huis neemt, heb je daar de verantwoordelijkheid voor. Ook als hij minder leuk uitpakt dan gedacht. En als je er 26 deskundigen bij moet halen voordat je de goede tegenkomt, so be it. Als de conclusie is dat de hond niet meer op een verantwoorde manier te handhaven is in de maatschappij, ook niet door mensen die wèl zeer kundig zijn in het omgaan met honden, dan kan het soms zo zijn dat er niets anders rest dan inslapen.
Maar het is het aller laatste, en dat doe je niet op basis van een onduidelijke diagnose.

Spatter: volgens mij heb ik al een voorbeeld herhaaldelijk genoemd, en MG is vast niet de enige deskundige (sterker nog ik ken er meer). Het voordeel van het dierenhotel is dat de hond er intern gaat, dat de situatie bij ts thuis tot rust kan komen. Dat deskundigen alle tijd hebben om het gedrag van de hond te observeren, en dat er dan uiteindelijk een weloverwogen beslissing genomen kan worden. Dat zou ook inslapen kunnen zijn, alhoewel ik dat ten zeerste betwijfel in dit geval, maar dat is dan in elk geval op basis van een gefundeerd advies.
De GT's die er nu bij zijn geweest hebben - tenzij ik dat verkeerd begrepen heb - de hond ♪0én keer gezien, en alleen in de thuis situatie.

Het feit alleen al dat jij je afvraagt waarom je een hond überhaupt in leven zou willen houden, maakt dat wij denk ik van een verschillende planeet komen.

Ik kan mij in deze dan weer helemaal vinden in wat jij zegt! Sluit heel strak aan op mijn gedachten..

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:01

Ja dat is duidelijk, dat ik er totaal anders over denk .
Ik ben niet , van alles moet gered worden.

Ik eet ook vlees en slacht gerust mijn eigen gefokte haantjes en zo heb ik ook lammeren laten slachten .

Een dier leeft in het nu en als het traject ingewikkelder is voor een dier als de dood, dan mogen ze van mij inslapen.
Ik hoef geen honden in loopkaretjes of met proteses.
Ik ga geen honden naar buiten dragen als ze zelf niet meer kunnen lopen en ik hou al helemaal geen hond aan die onzindelijk wordt.

En zo heb je ook dieren die een steekje los hebben of zo getraumatiseerd zijn dat het ook sneu is om dat dier in leven te houden.

Wij mensen doen daar moeilijk over, in de wilde dierenwereld was zo'n dier met afwijkend gedrag al lang gesneuveld.
In de steek gelaten door zijn roedel .

De bouvier is hier gewoon gebleven omdat het bij ons mogelijk was en zo heb ik ook een enorm fel wippetje uit het asiel gehaald en een hele bange galgo.
Als ik denk dat ik dat kan handelen , dan mogen ze komen en hier oud worden.
Maar ik heb ook ooit een hond laten inslapen omdat hij zo geflipt was , totaal niet wilde luisteren en bleef bijten als hij zijn zin niet kreeg.
Die had al teveel verkeerde dingen meegemaakt en eens houdt het op.

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:06

Nikass schreef:
Jennyj01 schreef:
@nikass is het al in je opgekomen dat TS misschien helemaal geen zin heeft om op jou post en vraag te reageren. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen geplaatst en ik kan je visie zeker volgen. Maar de toon is toch wel aanvallend. En laat TS daar nou net genoeg van in huis hebben.
Niemand laat zijn hond zomaar inslapen omdat het allemaal een beetje lastig wordt. TS heeft er al veel meer aan gedaan als dat sommigen hadden gedaan. Haar relatie staat door de situatie onder druk. Enkel en alleen omdat ze haar verantwoordelijkheid als baas serieus neemt. Want als de hond wordt ingeslapen zal ze daar mee moeten leren leven. Maar als de hond wordt herplaatst ook. Zeker wanneer blijkt dat dat ook geen succes is.


Dat moet ts zelf weten, of ze reageert. Dat maakt mij niet uit. Ik heb alleen aangegeven dat ik inslapen op basis van een op zijn zachtst gezegd dubieuze diagnose betreurenswaardig en laf vind.
Mocht ik zo meteen ergens een steekhoudend verhaal horen dat er een DSM voor honden bestaat waarvan ik niet weet, en dat op basis daarvan de hond als bipolair bevonden is door een hondenpsychiater, dan kan het zomaar zijn dat ik mijn mening bijstel.
Maar vooralsnog doe ik dat niet.
En meer dan dat - mijn mening geven - doe ik niet. Hetgeen volgens mij de bedoeling is van een discussie forum.

Als iemand een topic opent over een negen maanden oude puber die ongewenst gedrag vertoont, en waaruit al spoedig blijkt dat de baasjes niet heel kundig zijn in de opvoeding (wat geen verwijt is an sich) en de hond daarom maar moet hemelen, dan kan ik het inderdaad niet laten om even te reageren, aangezien ik van mening ben dat je zo niet met een dier omgaat. En misschien is de toon dan door het onderwerp wat scherp, maar ik schrijf een inhoudelijk verhaal.
Als je een hond in huis neemt, heb je daar de verantwoordelijkheid voor. Ook als hij minder leuk uitpakt dan gedacht. En als je er 26 deskundigen bij moet halen voordat je de goede tegenkomt, so be it. Als de conclusie is dat de hond niet meer op een verantwoorde manier te handhaven is in de maatschappij, ook niet door mensen die wèl zeer kundig zijn in het omgaan met honden, dan kan het soms zo zijn dat er niets anders rest dan inslapen.
Maar het is het aller laatste, en dat doe je niet op basis van een onduidelijke diagnose.

Spatter: volgens mij heb ik al een voorbeeld herhaaldelijk genoemd, en MG is vast niet de enige deskundige (sterker nog ik ken er meer). Het voordeel van het dierenhotel is dat de hond er intern gaat, dat de situatie bij ts thuis tot rust kan komen. Dat deskundigen alle tijd hebben om het gedrag van de hond te observeren, en dat er dan uiteindelijk een weloverwogen beslissing genomen kan worden. Dat zou ook inslapen kunnen zijn, alhoewel ik dat ten zeerste betwijfel in dit geval, maar dat is dan in elk geval op basis van een gefundeerd advies.
De GT's die er nu bij zijn geweest hebben - tenzij ik dat verkeerd begrepen heb - de hond ♪0én keer gezien, en alleen in de thuis situatie.

Het feit alleen al dat jij je afvraagt waarom je een hond überhaupt in leven zou willen houden, maakt dat wij denk ik van een verschillende planeet komen.

Ik kan mij in deze dan weer helemaal vinden in wat jij zegt! Sluit heel strak aan op mijn gedachten..[/quote]

Me too! Amen nikass _/-\o_

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:38

spatter schreef:
Ja dat is duidelijk, dat ik er totaal anders over denk .
Ik ben niet , van alles moet gered worden.

Ik eet ook vlees en slacht gerust mijn eigen gefokte haantjes en zo heb ik ook lammeren laten slachten .

Een dier leeft in het nu en als het traject ingewikkelder is voor een dier als de dood, dan mogen ze van mij inslapen.
Ik hoef geen honden in loopkaretjes of met proteses.
Ik ga geen honden naar buiten dragen als ze zelf niet meer kunnen lopen en ik hou al helemaal geen hond aan die onzindelijk wordt.

En zo heb je ook dieren die een steekje los hebben of zo getraumatiseerd zijn dat het ook sneu is om dat dier in leven te houden.

Wij mensen doen daar moeilijk over, in de wilde dierenwereld was zo'n dier met afwijkend gedrag al lang gesneuveld.
In de steek gelaten door zijn roedel .

De bouvier is hier gewoon gebleven omdat het bij ons mogelijk was en zo heb ik ook een enorm fel wippetje uit het asiel gehaald en een hele bange galgo.
Als ik denk dat ik dat kan handelen , dan mogen ze komen en hier oud worden.
Maar ik heb ook ooit een hond laten inslapen omdat hij zo geflipt was , totaal niet wilde luisteren en bleef bijten als hij zijn zin niet kreeg.
Die had al teveel verkeerde dingen meegemaakt en eens houdt het op.

Maar wie zegt dat het daar om gaat? Zowel Nikass als ik, als nog een paar anderen geloven niet in de diagnose die door een paar GT's gesteld is. Dat we die diagnose ernstig in twijfel trekken en vermoeden dat er iets anders aan de hand is wat prima verholpen kan worden maakt het ineens dat we vinden dat ieder dier gered kan worden?? Zoals ik zei, dan had ik mijn teefje net zo goed af kunnen maken toen ze hier maanden geleden binnen wandelde. Alleen ook daar was toch vanuit onkunde en slechte opvoeding gehandeld. Ook niet bewust. Maar dat leidde wel tot problemen. Wat zijn die bouvier, die whippet en die Galgo nou meer dan deze hond? Die zeker naar mijn beleving heel onterecht een stempel opgedrukt gekregen heeft?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:56

Je kan een agressieve hond niet zomaar in handen geven.dit topic is a het beste voorbeeld van mensen die denken dat alles maar gered kan worden.helaas is de wereld geen sprookjesland en bestaat een ze waren gelukkig voor altijd niet.

Ik snap de ts als ze de keuze maakt en het dier in laat slapen,beter dan dat hij in handen komt van mensen die denken dat alles te redden is waar hij vervolgens veel schade aanricht.de hond weet niet of hij nog een dag te leven heeft of nog 10 jaar.dan liever een dag gelukkig als 10 jaar van hot naar her gesleept worden met alle ellende van dien.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:06

spatter schreef:
Een dier leeft in het nu en als het traject ingewikkelder is voor een dier als de dood, dan mogen ze van mij inslapen.


Ingewikkelder voor het dier, of voor de mens?

Wij mensen doen daar moeilijk over, in de wilde dierenwereld was zo'n dier met afwijkend gedrag al lang gesneuveld.
In de steek gelaten door zijn roedel .

Het dier leeft niet in het wild. Het is volledig afhankelijk van ons mensen. En wij beschikken - als het goed is ;) - over een redelijke intelligentie. Dat stijgt uit boven de primaire levensbehoeften, dat noemen we beschaving.


Sorry ik ben niet zo goed in quoten. Ik hoop dat dit leesbaar is.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:07

Er zijn er genoeg die gezegd hebben dat inslapen best begrijpelijk zou zijn. Maar het is nogal wat om je hond, zomaar af te maken. Dus worden er meerdere opties aan gedragen om te proberen en eens duidelijkheid te krijgen. Er is zelfs al meerdere keren onderbouwd waarom de diagnose bipolar in twijfel getrokken word.
Dat heeft niks te maken met alles willen redden.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:16

kiwiwitje schreef:
Er zijn er genoeg die gezegd hebben dat inslapen best begrijpelijk zou zijn. Maar het is nogal wat om je hond, zomaar af te maken. Dus worden er meerdere opties aan gedragen om te proberen en eens duidelijkheid te krijgen. Er is zelfs al meerdere keren onderbouwd waarom de diagnose bipolar in twijfel getrokken word.
Dat heeft niks te maken met alles willen redden.

Het gebeurt toch niet zomaar, zijn 3 dierenartsen en 2 gt's niet goed genoeg?
Mag het alleen als het door een stel bokkers die ook een cursus hebben gevolgd beoordeeld worden want zijn dat de echte experts of zijn die net zo betrouwbaar als de gt's die vogelvrij zijn.
Ts doet er alles aan, deze hond heeft meerdere malen uitgehaald en niet een hapje maar echt onbereikbaar aanvallen.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 22-08-17 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt