[VOLG] Konijnenverblijf in de maak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 23:00

Ik dacht al! Anders is de kans wel heel klein dat ze een konijn kunnen herplaatsen. De meeste konijnenrennen zijn geen 25m2. :P

Wel fijn dat je konijn een vriendje krijgt. Heb je al een konijn op het oog?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:09

Eunomia schreef:
Ik dacht al! Anders is de kans wel heel klein dat ze een konijn kunnen herplaatsen. De meeste konijnenrennen zijn geen 25m2. :P

Wel fijn dat je konijn een vriendje krijgt. Heb je al een konijn op het oog?


Ja! Een gecastreerd mannetje van 6 maanden. Leek mij de beste match voor Nijntje. Al moeten we dat nog gaan ondervinden :') ze is nogal dominant..

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:45

Leuk ontwerp! Hier gaan we na de vakantie ook de konijnen een nieuw verblijf geven.
Wat ik me wel afvraag is hoe je het schoon gaat houden? Of zijn die van jou goed zindelijk?

Hier ligt altijd alles onder met 4 grote Fransen :(


Afbeelding
Edit: op de foto zijn ze nog klein ;)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:48

Corine: een nog mooier verblijf?! :oo ik doe gewoon met de schoonmaak van het hok evenet handveger en blik er door

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 08:32

Er komt een deurtje in de ren waardoor ik er in kan en we gaan zorgen dat de bovenkant eraf kan. Nu doen mijn konijnen hun behoeften op twee vaste plekken, dus dat scheelt enorm. :)

Jouw huidige verblijf ziet er ook prachtig uit!

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:42

Leuk! Ik ga je volgen.
Zo goed als beestjes lekker wat ruimte krijgen. Al die knagers die hun leven in een mini hokje moeten slijten...:-(

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:17

Leuk om te volgen. Hier hebben wij sinds een maand ook 4 konijnen in een ren van 7x1 en daaraan een nog zo groot stuk in de tuin waar ze 's avonds in mogen. Het hok en de ren hebben wij ook zelf gebouwd. Het is zo lekker als je ze een sprintje ziet trekken. :j

Afbeelding

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:33

Ik volg
Wij hebben in de vakantie ook een mooie ren gemaakt en een extra ren erbij waar ze in mag als we thuis zijn.
De overkapte ren met gaas is 210cm bij 52cm.
Totaal is het 2m bij 2m
Afbeelding

Ze zit nu nog alleen maar willen nog kijken voor een gecastreerd mannetje en willen de buitenren nog aan de bovenkant dichtmaken zodat ze daar onbeperkt in kan lopen, ben nu bang dat ze overheen springt.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:52

Eunomia schreef:
Er komt een deurtje in de ren waardoor ik er in kan en we gaan zorgen dat de bovenkant eraf kan. Nu doen mijn konijnen hun behoeften op twee vaste plekken, dus dat scheelt enorm. :)

Jouw huidige verblijf ziet er ook prachtig uit!


Bij ons kan de bovenkant ook omhoog maar uiteindelijk doen we dat dus helemaal niet. Om te voeren en schoon te maken moet je toch op je hurken... dus heeft totaal geen zin gehad uiteindelijk

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 12:56

Er komen weer mooie rennen voorbij, leuk dat jullie het project ook gaan volgen.

Fijn dat je konijn een maatje krijgt, Jennifer. Ze zijn samen toch echt het gelukkigst. Ik heb hier een konijn die over 60cm heen kan springen, ik zou de ren dus dichtmaken aan de bovenkant. Ook in verband met roofdieren die 's nachts anders je ren leeg komen halen.

Maartje: Of ik het ga gebruiken weet ik ook niet, maar het is in ieder geval handig dat het kan. Schoonmaken deed ik nu ook gewoon op m'n knieën in de ren. Het is niet echt een fijn werkje, maar als ik het bijhoud valt het wel mee doordat ze zelf een "toilet" maken. :P

We zijn nu bezig de rabatdelen te bevestigen, maar helaas regent het hier nu even.. Mijn opa kwam ermee dat hij nog (gebruikte) rabatdelen had liggen, dus die kon ik mooi gebruiken. Uiteindelijk is het plan om alles grijs te maken, dus dat er nu verschillende kleurtjes op zitten maakt dan ook niet uit.

Afbeelding

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:36

Maartje1990 schreef:
Corine: een nog mooier verblijf?! :oo ik doe gewoon met de schoonmaak van het hok evenet handveger en blik er door


Ja ik wil een ander nachthok. Ze hebben nu een soort flat met twee verdiepingen tot hun beschikking maar dat is eigenlijk aan de krappe kant voor mijn joekels. Ik wil gewoon 1 groot (verhoogd)nachthok wat ik makkelijk kan schoonmaken en een overkapping over de achterste helft zodat ze droog buiten kunnen zitten en ik ze droog kan voeren :)

Mijn mormels poepen waar ze lopen dus dat is best irritant. Moet overal makkelijk bij kunnen met de bezem :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:24

Ziet er al leuk uit hoor! :j

Corine: Ik heb ook van die mormels :') . Vervelend hè.

Frits2008

Berichten: 383
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:58

Afbeelding
Onze konijnen, Sterre en Dorus hebben een ren van 2x2 meter waar ook het nachthok in staat. Overdekt vanwege, steenmarter, katten en buizerd. Op 40 cm diepte is gaas onder de hele ren aangebracht zodat ze kunnen graven. Bij mooi weer en als we zelf buiten zijn, zetten we een stuk tuin af zodat ze nog zo'n 6 m2 extra ruimte hebben.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:26

Wauw, dat ziet er ook prachtig uit! Wij willen inderdaad ook gaas in gaan graven zodat ze ook 24/7 op wat gras kunnen zitten. Het andere deel wordt wel betegeld.

De zandbak (90 x 70 cm) is ook al klaar:

Afbeelding

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:40

Ik volg!! Mijn drie konijnen hebben een tijdelijk hok i.v.m. mijn tijdelijke woning, maar in de toekomst wil ik ze ook een echt paleis gaan geven. Vriendlief woont op een boerderij, dus ruimte zat. Hij weet alleen nog van niets :')

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:59

Frits: Dat ziet er ook prachtig uit! <3

Eunomia: Wauw, coole zandbak 8-) . Lekker groot!

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 18:15

Vanochtend zijn we weer aan de slag gegaan. We hebben tegels gelegd en gaas geplaatst. Vervolgens konden we beginnen met de ren:

Afbeelding

Uiteindelijk is dit de permanente ren geworden:
Afbeelding

Het nachthok is nu helemaal water- en tochtdicht. Binnenkort gaan we verder met het dak. :)

En leuk nieuws: we krijgen er een konijnenvriendinnetje bij.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:26

Ik zie dat de ren op de tegels komt te staan, dit werd mij echter afgeraden dus ga ik het toch deels ingraven. Hoe is jullie kijk hier op? :)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 18:33

Mijn vorige ren stond ook op de tegels en dit is mij prima bevallen, vandaar dat we dit nu ook weer hebben gedaan. Om eerlijk te zijn hebben we niet eens over andere opties nagedacht. :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:45

Wauw! Dat schiet op bij jullie! :wow: Ik heb vandaag het onderste "vierkant" in elkaar gezet. :')

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:46

Wat een leuke verblijven komen hier voorbij :oo
Pop jouw verblijf is echt prachtig; ik heb je een pb gedaan.

Ik ga je ook volgen Eunomia, ben heel erg benieuwd hoe de nieuwe Vila wordt van jouw konijnen.
Wellicht kan ik er nog tips en tops uithalen.

Mijn konijntjes zitten nog apart, gisteren zijn ze gecastreerd/steriliseert en als ze daar van op zijn geknapt kunnen ze weer heerlijk samen.

Hier samen met vriendlief ook een ontwerp aan het maken voor de konijnen. De hokken die te koop zijn, vind ik te duur voor wat je krijgt. Ik wil graag een duurzamer hok, die langer mee gaat. En de hokken die ik zie, zijn niet praktisch met schoon houden.

Hoeveel hebben jullie uitgegeven voor een zelfbouw hok?
En welke afmetingen houd je aan?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 15:25

Leuk dat je ook volgt Nassie! :) Mijn ren is ongeveer 1,5 x 3 meter (iets groter) en mijn nachthok ongeveer 1 x 1 meter. Ik had het voordeel dat wij veel materiaal nog hadden liggen, dus heb ik in totaal minder dan €100,- uitgegeven en dit is aan de gaaspanelen, het zand voor in de zandbak en wat speelgoed/huisjes geweest.

Op dit moment ziet het er zo uit:

Afbeelding

En de bewoners aan het genieten in hun nieuwe tuin:

Afbeelding

We zijn nu even aan het bedenken hoe we het dak het beste kunnen gaan maken, dat wordt nog wel een klus. Ik wil namelijk graag een puntdak met riet, maar daarvoor moeten we waarschijnlijk eerst een frame lassen.

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:27

Wat gaaf is het geworden :) gaan ze alleen niet graven in het gras? Dat ze ontsnappen ? Die van mij graven namelijk wel in gras :')

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 21:05

Er zit gaas overheen zodat ze zich er niet uit kunnen graven (en andere beesten er niet in) maar het graa groeit aardig hard waardoor je dat niet echt ziet. :)

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: Konijnenverblijf in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:08

Ow vandaar haha :) top oplossing :)