Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:15

Wat vervelend zev. :( Bestaat er niet zoiets als osteopathie voor katten? Dat is wellicht iets laagdrempeliger dan weer naar de DA.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:39

Ik zou om te beginnen Zylkene proberen; dat werkt goed bij stress. Als het dan stress is, helpt dat misschien al wat.

Maar verder, als het je niet lekker zit (wat ik snap), is binnenkort laten checken bij de DA niet gek. Die kan allicht zijn lijfje goed voelen en kijken of hij ergens pijn aangeeft. Of een pijnstiller voorschrijven en kijken of het dan betert.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:20

Love uggs, ik zou hem toch nog een keer meenemen naar de da voor een algemeen bloedonderzoek en een echo van de blaas. En idd gelijk om een kuur zylkene vragen. Hier zitten synthetische stoffen in die bijna gelijk zijn aan een hormoon wat de moeder met de melk meegeeft. Het brengt de kat dus terug naar zijn veilige warme kittentijd. Ook als hij extra boos op je word omdat je hem alweer naar de da brengt vergeet hij dat ook snel weer en jij weet alles wat je wil weten.
Succes met wat je ook besluit.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:59

Het lijkt op dit moment sterk alsof hij bang is voor mij. Geen idee waarom |( het is altijd echt mijn vriendje geweest. Het doet echt, écht pijn dat hij niets van me wil weten. Plan is nu inderdaad om een kuur zylkene te halen. Ik hoop dat dat gaat werken zodat hij weer ontspant. Als ik thuis ben zit hij alleen maar verstopt en dat is niet zoals hij is. Doet ie alleen als er een hondje in huis is. Het breekt echt mijn hart dat hij niets met mij te maken wil hebben. Mijn vriend kreeg daarstraks kopjes van hem, hij was ontzettend knuffelig. Ik kwam aanlopen want denk; hé, dit moment moet ik aangrijpen en hij zet t op een rennen.
Liquid snack, doet hij normaal net geen moord voor. Nu een paar likjes uit het zakje en daarna keerde hij in zichzelf. In een schaaltje gedaan en bij hem gezet. Gewoon erbij gezeten. Snuffelt eraan, rent er vandoor..

Het is zò bizar, en we hebben geen idee wat ik dan gedaan zou hebben bij hem.. Maar ik wordt er gewoon écht verdrietig van. Vooral omdat ik niet wil dat hij zo moet leven omdat hij om wat voor reden dan ook bang voor me is..

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:26

Het kan allicht zijn dat ie jou heeft geassocieerd met het ziek zijn/de ritjes naar de DA. Komt heus goed met de tijd :j
Lekker snacks blijven aanbieden. Heeft hij altijd brokjes? Ik zou namelijk iig zeggen: zorg dat jij het eten de komende tijd altijd doet. Dan gaat ie jou weer met leuke dingen associeren.

En ik zou even niet eropaf gaan, hoe graag je ook wil. Hem naar jou laten komen. En dat is onwijs moeilijk, maar dan blijf jij voorspelbaar en ben je minder bedreigend.

Desondanks zou ik iets medisch niet helemaal uitsluiten, maar bovenstaande kun je natuurlijk sws toepassen :)

Komt echt goed! :(:)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:12

Ach LoveUggs, wat verdrietig dat het zo loopt nu. Ik snap je gevoel heel goed, want ik zou er ook kapot van zijn als ik dat met Woezel zou hebben.

Ik sluit me aan bij de tips van Simone. Laat het initiatief van hem komen en zorg dat jij de leuke dingen doet. Misschien kun je nog brokjes gooien af en toe? Hier vinden ze dat allebei helemaal geweldig om achteraan te rennen en jij blijft op afstand.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:19

He wat vervelend LoveUggs! :\
Uit je berichtjes maak ik op dat het niet iets medisch is, maar dat hij bang is voor jou. Geef het tijd, komt echt wel weer goed, maar ik snap je gevoel heel goed hoor.
Inderdaad zoals hierboven aangegeven, zorg dat je weer leuk voor hem wordt (wat klinkt dat stom, maar weet het even niet beter te verwoorden). Ga met hem spelen, misschien wil hij in het begin niet, maar blijf het gewoon proberen. En idd eten en snoepjes geven, door de kamer gooien vinden ze hier ook helemaal geweldig.

Virtuele knuffel! :(:)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:30

Ben vandaag even langs de DA geweest op mijn werk. De assistentes kennen mij, en inmiddels weten ze ook wel het een en ander over Sammie :+
Ik vroeg om de Zylkene en hebben even staan praten. Gaf aan dat hij bang was voor mij en we al van alles geprobeerd hebben. Ook aangegeven waar wij denken dat het vandaan komt. Ze gaf aan dat Zylkene zeker verschil kan maken! Wel dat het 2 tot 4 weken kan duren voor het echt gaat werken, maar we gaan het gewoon proberen. Desnoods hierna nog een potje.

Hij heeft me daarstraks toch even 5 minuutjes intens gelukkig gemaakt. <3
Afbeelding

Nu hebben we iig afgesproken dat ik ze nu na het werk hun natvoer ga geven. Ze zullen wel balen dat ze dit later gaan krijgen dan normaal, maar we gaan er voor zorgen dat hij mij weer gaat associëren met leuke en lekkere dingen. :j

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:26

Ahh kijk aan, dat is toch fijn dan he, zulke momentjes <3

Zylkene kan idd even duren, maar soms zie je met een paar dagen al verschil, dus wie weet :D
Gaat vast helemaal goedkomen!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:18

Hoe is het met alle harige vriendjes hier?

Wat hebben jullie voor waterbak voor de katten? Wij hebben nu een klein bakje, maar om de haverklap verschuift die bak waardoor de vloer nat wordt. Woezel scheurt door de kamer en kan vaak niet op tijd remmen, dus schuift door tegen de waterbak aan...

Meneer de onschuld :D
Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:56

Wat een schatje!! <3
Ik heb een fonteintje en sinds afgelopen weekend 2 glazen bakjes met aquariumgrind en die vul ik met aquarium water... _O-
Zero bleef maar uit het aquarium drinken. Vind ik opzich niet erg, maar hij doet eerst met z'n pootjes wat drijf plantjes weg hengelen. Gevolg: continu water en planten op de grond.. De bakjes lijken te werken :+

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:36

Ach wat een snuitje <3!

Ik lees even mee voor de bakjes, ik heb nu een gewoon bakje op een placemat staan maar hier hengelt Roe met zn pootje terwijl hij drinkt :roll: en ze rennen er idd nog wel eens tegen aan.....

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:41

Hier een fonteintje. Bevorderd ook het drink gedrag waardoor katten meer drinken gezien een kat over het algemeen te weinig drinkt.

Hier lijkt t ietsje beter te gaan met Sammie. Komt al 2 dagen op rij even een knuffel halen op bed 's avonds, dus ik was helemaal in de wolken. Tranen van geluk, ik heb gejankt als een klein kind. Ik probeer het verder een beetje los te laten maar er zijn momenten waarop ik dat heel moeilijk vind en er echt heel verdrietig van wordt.

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:03

Fontein is eng. Heb in een rustig hoekje een bakje staan. En in douche een antieke oven schaaltje.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:06

Ja het is echt een schatje, ik was op slag verliefd toen ik hem op de site van het asiel zag. Hij is echt net zo lief als hij eruit ziet <3

Wat fijn dat er eindelijk wat vooruitgang bij Sammie lijkt te zitten! Alle kleine beetjes helpen!

Een fonteintje overwegen wij ook, hoewel ze hier allebei eigenlijk goed drinken.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:00

Hier is allee goed heb mensen die van Lanah een kitten willen. Hallo die zelf nog maar een baby. Dus die mogen nog even wachten. Verder gaat alles zijn gangetje. Nishi mag dit jaar nog een keer op date. Deze week moeten de eerste kittens van deze kater geboren worden.
Wij hebben 3 cat it fonteintjes in huis staan.
Deze 2 keer (die vinden ze het fijnste)
Afbeelding
Deze 1 keer.
Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:15

Nou precies die wilde ik dus ook, maar mijn man vindt die wanstaltig :D dus helaas. Ik vind ze leuk!

Xoran, nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! Een dag te laat, maargoed.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:09

Druif_01 schreef:
Nou precies die wilde ik dus ook, maar mijn man vindt die wanstaltig :D dus helaas. Ik vind ze leuk!

Xoran, nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! Een dag te laat, maargoed.



Dank je wel. Jij bent toch ook jarig geweest? 14e of zoiets?

Nou ja ik heb ook mooiere gezien maar open bakken kiepen ze alles uit. En hier kunnen ze drinken op verschillende plekken. Dus ja voorkeur van de katten gaat voor mij dan voor. Ze staan toch niet in het openbaar.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:16

Ja klopt, de 14de inderdaad :)

Wij gaan nog maar even verder rondkijken naar drinkbakken.

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:27

Wij hebben de catmate fontein. Las daar de beste reviews over destijds..

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:44

Druif_01 schreef:
Ja klopt, de 14de inderdaad :)

Wij gaan nog maar even verder rondkijken naar drinkbakken.


Kijk eens bij Miauwstore. Die hebben hele gave. (Vind ik)

Jij ook nog gefeliciteerd. (Best goed onthouden van mij :P )

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:43

Hier zijn fonteintjes kat etende monsters. :')

Zo had net dat beide katten even totaal knettergek werden en zelfs vol aan het knokken ging. Reden een theezak papiertje van kniepp weltrusten thee. :oo

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:45


Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:03

Die zijn nog best aardig inderdaad!

Goed onthouden inderdaad Xoran :D

Haha Marcella, bijzonder waar ze soms helemaal gek van worden hè.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:05

Haha ja van die theezakjes voor goed slapen hebben veel katten. Komt door de valeriaan erin :D